قالب های فارسی وردپرس 5

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 5

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

تضمین عکاسی در اینستاگرام با یک اپلیکیشن جدید

به گزارش مهر به نقل از ورج، اپلیکیشن SOVS که مخفف عبارت یک فرد خیلی خاص یا SomeOne Very Special است، نرم افزاری کره ای است که به شما کمک می کند در زمان عکس گرفتن با گوشی به عکاس بفهمانید دقیقا دوست دارید با چه ژستی از شما عکس گرفته شود.

 

نحوه کار با این نرم افزار بسیار ساده است. ابتدا باید از منو ژست مد نظر خود را برای عکاسی انتخاب کنید و سپس گوشی را به دست عکاس بدهید تا آواتار برنامه را بر روی شما بیندازد. با این کار قاب بندی مناسب و عکاسی با ژست مد نظر شما ممکن می شود.

 

همچنین در این نرم افزار قاب بندی های متنوعی در دسترس است که از جمله آنها می توان به قاب بندی ۳ در ۴ برای اینستاگرام یا قاب بندی مربعی اشاره کرد. برنامه یادشده فعلا تنها با سیستم عامل iOS سازگاری دارد و در دو نسخه متفاوت عرضه شده است.

 

نسخه خاص این برنامه که ۹۹ سنت قیمت دارد برای عکاسی تک نفره طراحی شده و نسخه دیگر که SOVS۲ نامیده می شود به رایگان در دسترس بوده و برای تهیه عکس های گروهی در نظر گرفته شده است. این نرم افزار از قابلیت خرید درون برنامه ای هم برخوردار است.

به گزارش مهر به نقل از آسین ایج، اگر چه اپل فعلا تولید این گوشی را متوقف کرده و بر روی تولید مدل های تازه تر متمرکز شده است، اما گفته می شود برای جلب نظر مجدد کاربرانی که از استفاده از آیفون اس ای راضی بوده اند، برنامه هایی دارد.

 

در شرایطی که امکان نصب سیستم عامل جدید iOS ۱۳  بر روی مدل های قدیمی تر آیفون وجود ندارد، منابع مطلع می گویند اپل قصد دارد گوشی جدیدی به نام آیفون اس ای ۲ را تولید کند. احتمال می رود این گوشی در سال جاری میلادی روانه بازار شود.

 

گفته می شود آیفون اس ای ۲ از فناوری تشخیص هویت فیس آی دی پشتیبانی می کند و به جای نمایشگر ۴ اینچی دارای نمایشگر بزرگتر ۴.۷ اینچی خواهد بود. گوشی یادشده همچنین دارای دوربین های قوی تری خواهد بود. اپل خود اخبار منتشر شده در این زمینه را رد یا تایید نکرده است.

پر طرفدارترین شبکه اجتماعی دنیا،۴ فوریه ۲۰۰۴ توسط زاکربرگ جوان به وجود آمد. این شبکه اجتماعی به دلیل نقض حریم خصوصی افراد و سوءاستفاده از اطلاعات مردم، بارها مورد شکایت افراد حقیقی و حقوقی قرار گرفته است. احتمالا می دانید که فیس بوک در سال های 2012 و 2014 به ترتیب، اینستاگرام و واتس اپ را خریداری کرد و هم اکنون به علت اختلاف نظرهای شدید بنیان گذاران برنامه های یاد شده با زاکربرگ، هیچ یک از آن ها دیگر در فیس بوک کار نمی کنند. در سال گذشته «برایان اکتون» بنیان گذار واتس اپ از کاربران خواست تا از فیس بوک برای جلوگیری از نقض حریم شخصی شان خارج شوند و «کوین سیستورم» و «مایک کی رگر» موسسان اینستاگرام هم در سپتامبر گذشته فیس بوک را ترک کردند. در این شرایط نامناسب، فیس بوک اعلام کرده که قصد دارد قابلیت گپ پیام رسان فیس بوک و نیز بخش تبادل پیام برنامه های اینستاگرام و واتس اپ را در یکدیگر ادغام کند تا گفت وگوی کاربران این سه برنامه با یکدیگر تسهیل شود. در این پرونده علاوه بر ارائه جدیدترین و جالب ترین آمارها درباره فیس بوک، نحوه کسب درآمد این شبکه اجتماعی و چند شکایت از آن را که خبرساز شده، خواهید خواند.


از ایده تا اجرای یکی از باسابقه ترین شبکه های اجتماعی که حاشیه های زیادی داشته است آیا«زاکربرگ» ایده فیس بوک را دزدید؟
اگر بخواهیم به تاریخچه فیس بوک بپردازیم، باید به وبسایت Facemash اشاره کنیم که زاکربرگ آن را با هدف سرگرمی بین دانشجویان هاروارد ساخت. وبسایتی که در آن دانشجویان به ظاهرِ دوستان خود از روی عکس شان رای می دادند اما حجم بالای دانلود این وبسایت که موجب اختلال در اینترنت دانشگاه شد و همچنین ناراضی بودن بعضی دانشجویان از این که عکس شان در این وبسایت مورد استفاده قرار گیرد، موجب شد  دانشگاه وبسایت را مسدود کند. پس از مسدود شدن وبسایت Facemash بود که «دیویا نارندرا» به همراه شرکایش تایلر و کارمون وینکلووس که پیش از این، ایده یک شبکه اجتماعی به نام هاروارد کانکشن را می خواستند عملی کنند سراغ زاکربرگ آمدند تا از نبوغ برنامه نویسی او استفاده کنند. مارک موافقت کرد که در پروژه آن ها همکاری کند اما همزمان با این ماجرا بود که شیطنت مارک گل کرد و او تصمیم گرفت که ایده یک شبکه اجتماعی فوق العاده را دور از چشم شرکایش عملی کند.


  پرداخت غرامت توسط زاکربرگ
مارک  20ساله در فوریه 2004 به همراه چهار تن از دوستانش برنامه نویسی این شبکه اجتماعی را با نام The Facebook آغاز کردند و این وب سایت در ابتدا برای دانشگاه هاروارد طراحی شد اما مدتی بعد در دانشگاه های دیگر هم توسعه یافت. پروژه اجتماعی آن ها خیلی سریع رشد کرد. با توسعه این شبکه اجتماعی در سال 2005 ،


 آدرس این وبگاه به facebook.com تغییر یافت و در سال 2006 محدودیت حضور فقط دانشجویان در این وبسایت برداشته شد و رسما این شبکه اجتماعی در دسترس عموم قرار گرفت. کمی بعد و در همان سال برادران وینکلووس و نارندرا که زاکربرگ را در پروژه هاروارد کانکشن به همکاری فراخوانده بودند، او را به سرقت ایده خود متهم و رسما از او شکایت کردند. آن ها مدعی شدند، مارک به جای انجام تعهدات خود برای آن طرح، منبع اصلی اطلاعاتی آن ها را برای تاسیس فیس بوک به کار گرفته است. زاکربرگ در ابتدا اعلام کرد، شبکه اجتماعی فیس بوک هیچ ارتباطی با پروژه هاروارد کانکشن ندارد اما چند نوبت شکایت رسمی نارندرا و برادران وینکلووس که تا سال 2011 هم ادامه داشت باعث شد مارک برای حل و فصل موضوع 45 میلیون دلار به هاروارد کانکشن که حالا به کانکت یو تغییر نام داده بود، غرامت پرداخت کند.
 
شیوه فیس بوک برای کسب درآمد بیشترکه عده زیادی را معترض کرده است
تحلیل  و فروش اطلاعات شخصی کاربران
مدتی پیش فاش شد که فیس بوک اطلاعات شخصی بیش از 50 میلیون کاربر را به شرکت «کمبریج آنالیتیکا» -شرکتی که با ترکیب داده کاوی و تحلیل داده ها در فرایندهای انتخاباتی و سیاسی خدمات ارائه می دهد- فروخته و کمبریج آنالیتیکا هم از اطلاعات به دست آمده در تبلیغ انتخاباتی دونالد ترامپ در سال 2016 استفاده کرده است. این اولین باری نیست که چنین چیزی درباره فیس بوک می شنویم. پایگاه «اینترسپت» سندی از فیس بوک رو کرده است که نشان می دهد این شرکت از اطلاعات مجازی کاربران برای پیش بینی رفتار آن ها استفاده می کند و این پیش بینی ها را به شرکت های تبلیغاتی می فروشد. فیس بوک اطلاعات شخصی افراد شامل روابط میان دوستان، موضوعات مورد علاقه، تعداد و محتوای نوشته ها و زمان حضورشان در شبکه اجتماعی را جمع آوری و طبقه بندی می کند و براساس آن ها الگوهای رفتاری کاربران را به دست می آورد. نرم افزار هوش مصنوعی فیس بوک، با قدرت پیش بینی رفتار آینده کاربران به شرکت ها اجازه می دهد با تبلیغات هدفمندشان آن ها را نشانه بگیرند. این سیستم که «پیش بینی وفاداری» نام گرفته است با توجه به اطلاعات ذخیره شده در پروفایل کاربر، تخمین می زندکه آیا او به استفاده از محصول یا خدمتی ادامه می دهد یا خیر. این شرکت با خریدن دیگر پیام رسان ها مثل اینستاگرام و واتس اپ به تنوع بخشی و توسعه بخش های درآمدزایی خود فکر کرد اما مدل کسب وکارش بیشتر روی تبلیغ متکی است. ادعا می شود در سال ۲۰۱۵، حدود ۹۵ درصد درآمد جهانی فیس بوک از تبلیغات به دست آمد و تنها ۵ درصد آن حاصل دیگر بخش ها مانند پرداخت بازی های روی پلت فرم فیس بوک، پست های تبلیغاتی کاربران و تجارت الکترونیک بود.

 
خبرسازترین شکایت ها از فیس بوک
شاید ندانید اما پشت چهره موجه شبکه اجتماعی فیس‌بوک که از سال 2004 تا الان موفق عمل کرده و توانسته مخاطبان خود را در سراسر جهان حفظ کند، کلی شکایت و نارضایتی وجود دارد که روح‌تان از آن ها بی‎خبر است. در ادامه تعدادی از شکایت‎ها را که تنها در یک سال اخیر رسانه ‏ای شده است، با هم مرور می ‏کنیم.


  شکایت از اپلیکیشن فیس‌بوک مخصوص کودکان:گروه‌های حامی کودکان و نوجوانان می‌گویند که اپلیکیشن پیام‌رسان فیس‌بوک مخصوص کودکان برخلاف قوانین فدرال، اطلاعات شخصی کاربران سنین پایین را بدون تایید والدین شان جمع‌آوری می‌کند. در شکایت تنظیم ‌شده آمده است که اپلیکیشن درخواست تایید COPPA را ندارد و کاربر نمی‌داند آیا واقعاً حریم خصوصی کودکان توسط این برنامه حفظ می‌شود یا نه!


  شکایت سهامداران فیس‌بوک :زمانی‏که زاکربرگ، اعلام کرد می‏خواهد به‎‏طور رسمی وارد عرصه‌ سیاست شود، بسیاری از سهامداران انگیزه‌ این کار را قدرت‌طلبی و دلیل ایجاد تغییرات ساختاری در فیس‌بوک دانستند و علیه این مولتی میلیاردر شکایت تنظیم کردند.


  شکایت کارمند سابق فیس بوک به دلیل ابتلا به اختلال روانی:یکی از کارکنان سابق شبکه اجتماعی فیس‌بوک از این شرکت به دلیل کوتاهی در محافظت از او در برابر پیامد‌های مخرب محتوا‌های این شبکه شکایت کرد. او گفته است که براساس وظیفه شغلی‎اش مبنی بر حذف تصاویر و ویدئو‌های مبتذل و زننده، روزانه هزاران ویدئو، تصویر و تبلیغ درباره سوءاستفاده جنسی از کودکان، تجاوز، شکنجه، بریدن سر، قتل، خودکشی و... مشاهده می‌کرده که باعث ایجاد اختلالات روانی در او شده است.


  شکایت یک وکیل معروف به خاطر مردم:«max schrems»، وکیل معروف که شهرتش را مدیون درجه یک بودن در حرفه‏اش است، با حضور در دادگاه کشور «اتریش» شکایتی علیه فیس‏بوک مطرح و این شرکت را متهم به نقض قانون موسوم به «مقررات حفاظت از اطلاعات عمومی» کرد.


  شکایت کاربران سامسونگ:برخی کاربران موبایل‏های سامسونگ گله دارند که حساب کاربری و اپلیکیشن فیس‎بوکی که در دستگاه شان نصب شده، حذف نمی‏شود و کاربر فقط می‏تواند آن را غیرفعال کند. این نگرانی موجب شکایت علیه این شرکت شد.


  شکایت «ویتنام» از فعالیت سیاسی در فیس بوک:ویتنام با شکایت از فیس‌بوک، این شبکه اجتماعی را متهم کرد که قانون جدید سایبری این کشور را که از ابتدای امسال به اجرا گذاشته شده، نقض کرده است زیرا مخالفان دولت کمونیستی «هانوی» همچنان در این شبکه فعال هستند.


  شکایت «بلک‌بری» به دلیل سرقت:شرکت کانادایی «بلک‌بری» رسما از شرکت مادر فیس‌بوک که اپلیکیشن‌های «اینستاگرام» و «واتس‎اپ» را هم در اختیار دارد، به‌دلیل سوءاستفاده از حق امتیازات و اختراعات متخصصان اش شکایت کرد.
 
6  آمار جالب درباره فیس بوک و پیام رسان های زیر مجموعه اش


2.32 میلیارد
طبق آماری که در 31 دسامبر 2018 میلادی منتشر شد، فیس بوک بیش از 2.32 میلیارد کاربر فعال در سراسر جهان دارد.
 
5درصد
در سال 2018 تعداد کاربران اینستاگرام از مرز یک میلیارد گذشت و نرخ رشدی معادل 5 درصد داشت.  این نرخ رشد از سرویس های پیام رسان مشابه در همین سال بیشتر است.
 
11.97میلیارد
درآمد فیس بوک در سه ماهه اول سال 2018 حدود 11.97 میلیارد دلار بوده است. این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته میلادی 49 درصد افزایش داشته است.
 
1.5میلیارد
واتس اپ با 1.5 میلیارد کاربر، محبوب ترین پیام رسان درجهان است. چگونه سرعت سایت وردپرسی را افزایش دهیم بنابراین تعدادکل کاربران زیرمجموعه های فیس بوک، اینستاگرام  و واتس اپ فاصله چندانی تا پنج میلیارد ندارد.

19. پاکسازی و بهینه سازی آیتم ها

هر چه در سایت شما از آیتم های ساده تر و کمتری کاربرد شده باشد مایه افزایش سرعت بارگذاری سایت و برآیند اینکه افزایش سرعت سایت وردپرس می شود. هر چه آیتم های گوناگون در یک صفحه بیشتر باشد و حائز افکت و وزین باشد تعداد درخواست ها به سرور بیشتر شده و بارگذاری سایت به تاخیر می افتد.


اگر طراحی سایت بنیادین باشد باید مهمترین آیتم ها یک سایت بالای صفحه پیمان بگیرد و در اولین نگاه کاربر بتواند دسته مهم را پیدا کند  در ضمن باید در نظر گرفته شود که دسته هدر سایت قسمتی هست که تاثیر زیادی در لود صفحه دارد و تا بی گمان امکان باید اطلاعات اقلیت نمایش داده شود.


همانطور که در گرد از موارد افزایش سرعت سایت وردپرس در بالا گفته شد اسکریپت ها در تقدیر فوتر پیمان بگیرد تا این موضوع مایه افزایش سرعت بارگذاری شود این طور می توانید آیتم های مختلف سایت را بهینه کنید.


20. بروز نگه داشتن وردپرس

سیستم مدیریت محتوای وردپرس را همیشه بروز بودنش را چک کنید وانگهی افزونه ها و قالب های خویش را بروز کنید که معمولا هر چند وقت یک بار آپدیت می شوند و شما باید حواستان باشد.


حتما توجه داشته باشید که وردپرس ، قالب و افزونه های خویش را هر بار چک کنید و آخرین نسخه آن را تهیه کنید این عامل می تواند باعث کندی سایتتان شود.


21. به کارگیری چکیده مطالب در صفحات

افزایش سرعت سایت وردپرس


برای هر سایتی لازم است این تنظیم را برای خلاصه کردن درونمایه ها کاربرد کند چون وردپرس به صورت پیشفرض این قابلیت را ندارد و باید پرکار شود.


با اجرا این باره می توان افزایش صفحه اصلی ، بخش بندی ها را تماشا کرد. برای اینکار بهتر است خلاصه مطالب را دیر ذیل عنوان های مطلب قرار دهید که در سرنوشت Settings » Reading باید گزینه “Summary” را انتخاب کنید. برای وردپرس فارسی در سرنوشت تنظیمات و پس خواستن و قسمت “برای هر نوشته در خوراک، نمایش بده” را روی “خلاصه” تنظیم کنید.


22. صفحه بندی نظرات

راهکار افزایش سرعت سایت


اگر محتوایی از سایتتان نظرات زیادی ارسال شود باید آن را صفحه بندی کنید الی جلوی کند شدن سایتتان را نگیرد برای این پیشه به سرنوشت Settings » Discussion رفته و گزینه “Break comments into pages” را انتخاب کرده و شمار را روی 20 تنظیم کنید.


23. عدم آپلود مستقیم ویدئو در وردپرس

شما در وردپرس می توانید ویدئو خویش را آپلود کنید ولی این پیشه بسیار برای سرعت سایت شما مضر است و پهنای باند زیادی را دربایستن دارد و اصلا پسندیده نیست ویدئو را در وردپرس خود اپلود کنید.


برای درج ویدئو بهترین شغل این است که در سایت های اشتراک ویدئو مثل Aparat آپلود کنید و تنها کد مربوطه را در سرنوشت مد نظر خویش وارد کنید اینگونه می توانید شاهد افزایش سرعت سایت وردپرس خود باشید چرا که اگر ویدئو های زیادی در سایتتان دارید حتما عاملی برای کندی سایتتان است.

 
160دلار
پیش بینی های جدید شرکت پژوهشی «سیترون ریسرچ» نشان داده است که سهام فیس بوک در سال 2019 میلادی می تواند با ارزش 160 دلار به ازای هر سهم فروخته شود.
 
138.3میلیارد
براساس سهام و سود
 فیس بوک در سه سال گذشته، ارزش خالص فیس بوک در سال 2018 میلادی فقط کمی از 140 میلیارد دلار کمتر بود.

به گزارش ایسنا، هفته گذشته بود که اخبار و گزارش‌های متعددی در فضای مجازی و رسانه‌ها منتشر شد که نشان می‌داد باگ و آسیب پذیری جدیدی در پلتفرم تماس ویدئویی فیس تایم اپل وجود دارد که به افراد غریبه و هکرها این امکان را می‌دهد با برقراری یک تماس ویدئویی از طریق پلتفرم فیس تایم با مخاطب و کاربر موردنظر، حتی بدون اینکه وی جواب تلفن خود را بدهد و تماس برقرار شود، قادر خواهند بود صدای محیط پیرامون مخاطب موردنظر را از طریق میکروفون موجود در گوشی آیفون شنود کرده و از تمامی مکالمات خصوصی آنها به صورت مخفیانه آگاه و مطلع شوند.

  

بلافاصله بعد از انتشار این خبر، یکی از سخنگویان اپل در این خصوص خطاب به کاربران و کارشناسان اعلام کرد که اپل از این موضوع آگاه است و کارشناسان مربوطه نیز درصدد هستند تا هرچه سریع‌تر باگ و مشکل مربوطه را برطرف کنند. ما قصد داریم که این مشکل امنیتی را از طریق یک به‌روزرسانی نرم افزاری که احتمالاً در هفته آینده منتشر می‌شود، در اختیار کاربرانمان قرار دهیم.

  

بر اساس گزارش وب سایت phonearena، حالا به نظر می‌رسد که اپل با انتشار بیانیه و پیامی جدید، ضمن عرض پوزش از کاربران پلتفرم تماس ویدئویی فیس تایم، اعلام کرده است که نسخه به‌روزسانی و آپدیت جدیدی را در هفته جاری منتشر خواهد کرد تا کاربران بتوانند با خیال راحت و آسوده به تماس ویدئویی در این پلتفرم بپردازند و هیچ مشکل امنیتی نیز برای آنها بوجود نیاید.

 

انتظار می‌رود در هفته جاری کاربران بتوانند با دریافت جدیدترین نسخه از سیستم عامل آی او اس، این آسیب پذیری و ضعف امنیتی را رفع کرده و امنیت سایبری دستگاه خود را افزایش دهند.

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، اپل برای بهبود عکاسی و فیلم‌برداری آیفون برنامه دارد و ممکن است قدم را فراتر از اضافه کردن یک دوربین عقب سوم بگذارد.

 

منابع بلومبرگ می‌گویند که این غول تکنولوژی در حال توسعه یک سیستم دوربین سه بعدی است که از اسکنر لیزری استفاده می‌کند تا اطلاعات عمقی را در فواصل بسیار بزرگ‌تر از سیستم نمایش نقطه‌ای که در فناوری تشخیص چهره آیفون‌های فعلی استفاده می‌شود، دریافت کند.

 

گفته می‌شود که هدف اصلی اپل دستیابی به فناوری واقعیت افزوده در آیفون‌های سال ۲۰۲۰ است. این امر می‌تواند ابعاد و اندازه‌ها را اندازه‌گیری کند، همچنین به گرفتن عکس‌های اصلاحا پرتره کمک می‌کند چرا که دوربین برای گرفتن آن نیاز به تشخیص اشیای پس‌زمینه دارد.

 

طبق گفته یکی از منابع، شرکت اپل با شرکت سونی درباره آزمایش حسگرها صحبت کرده است.

 

اگر این شایعات درست باشد، اپل می‌تواند اواخر سال ۲۰۲۰ آیفون‌های لیزری را معرفی کند.

 

شرکت اپل می‌خواست ارتقای خود را در سال ۲۰۱۹ انجام دهد، اما به دلایل نامعلومی آن را به تعویق انداخت. پس برای امسال شما مجبور به سازش با ارتقاهای دیگر خواهید بود که شامل دوربین عقب سوم و احتمالاً یک حسگر بهبود تشخیص چهره و همچنین تغییر درگاه شارژ از پورت‌های کنونی به USB-C است.

 

برخی می‌گویند اپل در حال برنامه‌ریزی نسخه‌های به روز شده از آیپد معمولی و آیپد مینی برای انتشار در سال ۲۰۱۹ است.

 

طبق این برنامه‌ریزی اپل در آینده نزدیک بسیار پرمشغله خواهد بود و احتمالاً با جلب رضایت مشتریان روزهای بهتری در انتظار این شرکت خواهد بود.

بخش موبایل این شرکت در توئیتر اعلام کرده در ۲۴ فوریه و در کنگره جهانی موبایل رویداد «Connecting the Future» را برگزار می کند. تصویری که همراه این توئیت منتشر شده به یک موبایل با نمایشگر تاشو تعلق دارد.

 

این رویداد در حالی اعلام می شود که «ریچارد یو» مدیر ارشد اجرایی هواوی  ارائه موبایل تاشو را تایید کرده است.

 

 او در یک جلسه سرمایه گذاری در پکن گفت:  در ماه فوریه و در بارسلونا منتظر شما هستیم. در آنجا از نخستین موبایل جهان با استاندارد 5G و نمایشگر تاشو رونمایی می کنیم.

 

حال آنکه چند روز قبل از برگزاری رویداد هواوی، شرکت سامسونگ از موبایل تاشوGalaxy X رونمایی می کند.

به گزارش فارس به نقل از بی جی آر، تا به حال اطلاعات متنوعی در مورد گوشی های گالکسی اس 10 و اس 10 پلاس سامسونگ منتشر شده ولی یک ویدئوی جدید نشان می دهد سامسونگ می خواهد گوشی تازه ای به نام گالکسی اف را هم منتشر کند که یک گوشی تاشو محسوب می شود.

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی, سامسونگ

 

این گوشی دارای یک نمایشگر بزرگ و نیز یک قلم خاص و هوشمند است و از نظر ظاهری شباهت زیادی به تبلت های متداول در بازار دارد.

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی, سامسونگ

محتوای این ویدئو نشان می دهد که گوشی یادشده باریک تر از حد انتظار است و از رابط کاربری منحصر به فردی نیز برخوردار است. سامسونگ چند ساعت بعد از انتشار این ویدئو در فضای مجازی آن را پاک کرد و همین نشان می دهد شرکت یادشده قصد نداشته فعلا کاربران را از تولید چنین گوشی مطلع کند.

 

برخی کارشناسان می گویند ممکن است این ویدئو تنها نشان دهنده یک گوشی دیجیتال باشد که فعلا خبری از تولید آن نیست و برخی دیگر می گویند سامسونگ در آینده گوشی مذکور را روانه بازار می کند. توانایی اتصال راحت به رایانه ها و نمایشگر مسطح سازگار با فناوری واقعیت افزوده از جمله امکانات گالکسی اف است.

تلگرام که با توجه به منابع به طور میانگین در هر ماه ۲۰۰ میلیون کاربر فعال دارد، جزو ده پیام‌رسان برتر دنیا شناخته‌ می‌شود و اخیرا هزینه بسیار زیادی را صرف عرضه نسخه بلاک‌چین خود کرده‌است.

 

بر اساس گزارش‌ها، پاول دورف، موسس تلگرام، تاریخ دقیقی را برای عرضه نسخه بلاک چین تلگرام مشخص نکرده و تنها ماه مارس را برای عرضه آن اعلام کرده‌است. همچنین تیم سازنده تلگرام بیان کردند که تقریبا ۹۰ درصد از این نسخه تلگرام آماده شده است ولی تاخیرهای احتمالی مربوط به عرضه و توسعه آن را نباید فراموش‌ کرد.

 

همانطور که گزارش شده‌است، جزییات منتشر شده تاکنون نشان می‌دهند که نسخه بلاک چین تلگرام، به عنوان روشی جدید برای تبادل داده‌ها عمل خواهد کرد. همچنین با توجه به برخی شایعات، میلیاردر روسی و مالک سابق باشگاه فوتبال رومن اف‌سی و دو کارآفرین دیگر از این پروژه حمایت کرده و بر روی آن سرمایه گذاری می‌کنند. 

 

این برنامه به علت امتناع پاول دورف از به اشتراک گذاشتن رمزگذاری‌های این برنامه با مقامات ملی روسیه، در انطباق با قوانین مخابرات محلی، از آوریل ۲۰۱۸ در کشور روسیه، محل تولد پاول دورف، مسدود شده‌است. طبق داده‌ها در زمان فیلترینگ این پیام‌رسان، حدود ده میلیون نفر از کاربران فعال تلگرام، در کشور روسیه مستقر هستند.


چگونه فایل‌های با حجم بالا را ارسال کنیم؟

در طول سال‌ها فایل‌ها اعم از اسناد، تصاویر و نرم‌افزارها بزرگ‌ و بزرگ‌تر شده‌اند. تا وقتی که این فایل‌ها روی هارددیسک شماست، نگرانی چندانی بابت حجم آنها وجود ندارد؛ اما ماجرا وقتی بغرنج می‌شود که مثلا بخواهید یک فایل صد مگابایتی را برای فرد دیگری ارسال کنید.

 

قاعدتا سراغ ایمیل می‌روید که اصلی‌ترین راه انتقال فایل‌ها در اینترنت است. غافل از آن‌که بیشتر سرویس‌های ارائه‌‌کننده‌ ایمیل محدودیت‌هایی در حد چند ده مگابایت برای فایل‌های ضمیمه قائل می‌شوند. اما ناامید نشوید! راه‌های مختلف دیگری برای فرستادن این فایل‌های بزرگ از طریق اینترنت وجود دارد که در این مطلب به آنها خواهیم پرداخت.

 

از فضای ابری بهره بگیرید

یکی از بهترین راهکارها برای ارسال فایل‌های با حجم بالا استفاده از سرویس‌های ابری است. فضاهای ابری گوگل‌درایو، دراپ‌باکس و همچنین وان‌‌درایو مایکروسافت شاخص‌ترین سرویس‌هایی است که می‌توانید از آنها برای انتقال فایل‌هایتان کمک بگیرید.

 

اگر از کاربران جیمیل هستید (چه کسی نیست؟)، گوگل با اتصال میان دو سرویس گوگل‌درایو و جیمیل کار را بسیار راحت کرده است.

 

کافی است هنگام تایپ یک ایمیل جدید، از قسمت پایین به جای گزینه‌ گیره‌ کاغذ که فایل را به‌صورت عادی ضمیمه می‌کند، لوگوی گوگل‌درایو در کنار آن را کلیک کنید تا با باز شدن درایوتان در یک پنجره بتوانید فایلی را آپلود یا از فایل‌های موجود یکی را انتخاب کنید. هنگام ارسال فایل‌ها از گوگل‌درایو هم می‌توانید انتخاب کنید. این فایل به‌صورت ضمیمه برای گیرنده دیده شود یا به‌صورت لینکی به درایو. گوگل‌درایو محدودیتی برای حجم فایل آپلودی تا آن مقدار که فضای ابری‌تان اجازه دهد، ندارد.

 

دو سرویس دراپ‌باکس و وان‌درایو نیز برای ارسال فایل‌های بزرگ بسیار مفید است. شما می‌توانید از طریق نرم‌افزارها یا سایت این سرویس‌ها فایل‌تان را در فضای ابری آپلود کنید، سپس لینک آن را برای دیگران، چه از طریق ایمیل یا هر مسیر دیگری بفرستید. محدودیت دراپ‌باکس برای آپلود فایل‌ها از طریق وب‌سایتش ده گیگابایت است و وان‌درایو هم به همین اندازه محدودیت در نظر گرفته است.

 

استفاده از سرویس‌های انتقال آنلاین

اگر حال و حوصله‌ ثبت‌نام یا علاقه‌‌ به استفاده از سرویس‌های ابری را ندارید، سایت‌های زیادی وجود دارد که روند ارسال بی‌دردسرتری را بدون نیاز به ساخت اکانت در اختیارتان قرار می‌دهد. این‌گونه سایت‌ها صرفا به عنوان یک واسطه فایل‌ موردنظرتان را دریافت و برای مخاطب ارسال می‌کند.

 

سایت wetransfer.com یکی از محبوب‌ترین این سرویس‌هاست که در محیط کاربرپسند و سرراست آن می‌توانید فایل‌های مورد نظرتان را تا دو گیگابایت آپلود و به همراه یک پیام متنی ارسال کنید. این سایت دو نوع از انتقال را پیش پای شما می‌گذارد: در حالت اول فایل‌تان‌ را آپلود و لینک دانلود آن را دریافت می‌کنید. حال این لینک دانلود را از هر راهی که خواستید می‌توانید برای مخاطبتان ارسال ‌کنید تا با کلیک روی آن، فایل را دانلود کند.

 

در حالت دوم، می‌توانید آدرس ایمیل‌تان را به سایت بدهید تا خود سایت از طرف شما این فایل را برای حداکثر 20 نفر بفرستد. همچنین با استفاده از نرم‌افزارهای این سرویس برای اندروید و iOS این امکان را خواهید داشت تا تصاویر و ویدئوهایی تا ده گیگابایت را مستقیم از روی گوشی‌تان انتقال دهید.

 

سایت‌های دیگری مانند transfer.pcloud.com، free.mailbigfile.com یا filemail نیز وجود دارند که عملکردی شبیه wetransfer دارند، ولی با تفاوت در اندازه‌ فایل یا عرضه‌ ویژگی‌های خاص. برای مثال، pcloud در حالت رایگان به کاربر امکان می‌دهد فایل‌های تا پنج گیگابایت و دارای پسورد را برای حداکثر ده مخاطب ارسال کند.

 

همچنین سرویس filemail حجم فایل‌های قابل ارسال را به 30 گیگابایت رسانده و با ارائه‌ نرم‌افزارهای موبایل، قابلیت ارسال فایل‌های بسیار بزرگ را به‌صورت مستقیم از روی تلفن همراه به کاربر می‌دهد.

 

دقت داشته باشید در بیشتر این سرویس‌ها، فایل شما برای مدت محدودی روی سرور سایت باقی می‌ماند. برای مثال در سایت filemail.com، مدت زمان حفظ فایل هفت روز است و پس از آن مانند پیام‌های کارآگاه گجت نابود می‌شود!

 

ارسال فایل با حجم بالا از طریق ایمیل,ارسال فایل با حجم بالا

ارسال فایل‌های با حجم بالا با سرویس‌های ابری

 

تورنت هم هست

شاید فکر نمی‌کردید نام تورنت را برای این کاربرد ببینید، اما سیستم تورنت عملا برای همین کار است؛ یعنی به اشتراک‌گذاری یک فایل حجیم میان تعداد زیادی از مخاطبان. برای این‌که درک بهتری از سیستم تورنت پیدا کنید، تصور کنید یک فایل را به تعداد زیادی بخش‌ کوچک‌تر تقسیم کرده‌اید. مثلا یک فایل یک گیگابایتی را می‌توان به هزار قسمت یک مگابایتی تقسیم کرد. حال اگر این قسمت‌ها به‌صورت تکه‌تکه از رایانه مبدأ به سیستم مقصد منتقل و در آنجا سر هم شود، عملا فایل یک گیگابایتی منتقل شده است!

 

البته با وجود کاربردی بودن این تقسیم، مزیت اصلی تورنت در مدل نظیر به نظیر (Peer-to-Peer) بودن آن است. به این معنا که نیازی نیست شما تمام فایل را آپلود کنید تا بعد مخاطبتان امکان دریافت آن را داشته باشد. بلکه انتقال به‌صورت مستقیم و مداوم از رایانه شما به رایانه مخاطب بر بستر اینترنت صورت می‌گیرد و تا وقتی رایانه مبدأ (یا هر سیستم دیگری در شبکه که تکه‌های فایل را داشته باشد) روشن و به اینترنت متصل باشد، تکه‌های فایل منتقل خواهد شد.

 

به راه انداختن یک سیستم انتقال از طریق تورنت چندان پیچیده نیست، اما کمی کار بیشتری نسبت به راه‌حل‌های بالا می‌طلبد. برای این کار، ابتدا یک نرم‌افزار تورنت مانند qBittorrent یا uTorrent را نصب می‌کنید و از منوی آن گزینه‌ ساخت یک تورنت جدید را انتخاب می‌کنید.

 

برای یک تورنت جدید، فایل یا فولدری را که می‌خواهید به اشتراک بگذارید انتخاب کرده، سپس فهرستی از trackerها (سایت‌هایی که آمار اتصالات تورنت‌ها را نگهداری می‌کنند) را که می‌توانید به رایگان در اینترنت پیدا کنید، وارد می‌کنید تا فایل تورنت شما ساخته شود. حال هر کسی با داشتن این فایل تورنت و استفاده از یک نرم‌افزار تورنت می‌تواند فایل شما را دانلود کند. البته حواستان باشد که باید رایانه‌تان روشن و متصل به اینترنت باشد تا عمل انتقال انجام شود.

 

فشرده کنید!

راهکارهای اشاره شده گزینه‌های مناسبی برای انتقال فایل‌های بزرگ را در اختیارتان می‌گذارد، اما پیش از آن‌که قصد ارسال یک فایل حجیم را داشته باشید، ابتدا به فکر فشرده‌سازی آن باشید. نرم‌افزارهای فشرده‌سازی مانند WinRAR یا 7-Zip با توجه به فرمت فایل و نوع داده‌های آن، این امکان را به شما می‌دهند تا حجم فایلتان را تا اندازه‌ مطلوبی کوچک کنید.

 

البته انتظار نداشته باشید یک فایل صد مگابایتی اندازه 20 مگابایت کوچک شود، ولی از فشرده‌سازی پیش از ارسال فایل (بخصوص با سرعت‌های آپلود پایین در اینترنت کشور) هیچ‌گاه ضرر نخواهید کرد. بخصوص اگر فولدری با تعداد زیادی فایل کوچک دارید که می‌خواهید بفرستید، خواهید دید که در فشرده‌سازی آن کمکی شایان می‌کند.

 

فشرده‌سازی بجز پایین آوردن حجم فایل، مزایای دیگری هم دارد. با گذاشتن رمز عبور روی فایل‌هایتان می‌توانید مطمئن شوید فرد سومی به محتوای آن دسترسی نخواهد یافت. همچنین نرم‌افزاری مانند WinRar این قابلیت را به شما می‌دهد فایل‌تان را به چند بخش تقسیم کنید تا بتوانید هر بخش کوچک‌تر را به‌صورت جداگانه و با دردسر کمتر آپلود و ارسال کنید.

دستگاه هایی از قبیل تلویزیون ،توستر، مایکرو ویو و تمامی وسایلی که شما در محل کار و خانه تان از آن استفاده می کنید و به نوعی به اینترنت متصل هستند و مورد توجه ویژه هکر ها می باشند.

 

جالب است بدانید بسیاری از کاربران دستگاه های هوشمند که به دام هکرها افتاده اند عنوان کرده اند که آن ها را به صورت مخفیانه مورد  ردیابی خود قرار داده اند.

در ادامه به 7  کاری که شما را از حمله هکرها در امان نگه می دارند اشاره می کنیم.

 

1- ایجاد کلمات عبور قوی و تغییر آن ها:

بهترین کلمات عبور  که استفاده می کنید می تواند  ترکیبی از عدد ، حروف و کاراکتر های خاص باشد ولی مهمتر از آن این است که از یک کلمه عبور برای چند حساب کاربری استفاده نکنید چرا که این کار مجالی برای هکرها ایجاد می کند که به راحتی به رمز عبور شما دست یابند.

 

نکته: اگر شما نگران فراموش کردن رمز عبور خود هستید و نمی توانید رمز عبور پیچیده ای تولید کنید می توانید با استفاده از سرویس  LastPass یا 1Password یک رمز عبور پیچیده ایجاد کنید تا مورد حمله هکر ها قرار نگیرید.

 

2- با یک نواری روی دوربین لپ تاپ یا وب کم خود را بپوشانید:

هکرها می توانند با استفاده از یک نرم افزار مدیریت از راه دور از طریق دوربین لپ تاپ شما، آن را هک کرده و به فیلم های شخصی شما دسترسی پیدا کنند. شما می توانید با پوشاندن دریچه دوربین لپ تاپ خود از نفوذ هکرها جلوگیری کنید.

 

3- غیر فعال کردن موقیت جغرافیایی گوشی هوشمند:

بسیاری از برنامه ها از شما درخواست می کنند تا موقعیت مکانی خود را اعلام کنید تا بتوانند خدمات بهتری به شما ارائه دهند. شما می توانید با رفتن به قسمت تنظیمات گوشی هوشمند خود دکمه نمایش موقعیت مکانی را غیر فعال کنید تا ورود هکرها جلوگیری کنید.

 

4:به روز رسانی  نرم افزار های خود:

از به روز رسانی نرم افزارهای نصب شده روی تلفن همراهتان اطمینان حاصل کنید چرا که با به روز رسانی نرم افزارهای مختلف اصلاحات امنیتی در آن صورت می گیرد که به این وسیله از نفوذ هرگونه هکر به سیستم جلوگیری می شود.


ساخت نقشه سایت و معرفی سایت مپ به گوگل برای نمایش مسیر مسیر گوگل که با استفاده از آن بتواند نقشه گذرگاه سایت را بررسی کرده و اقدام به رسیدگی کلیه صفحات در سایت کند امری الزامی است. به کارگیری نقشه سایت XML چه در وردپرس و چه در سایر سیستم‌های درونمایه امری ضوری است که حتما باید از آن بهره‌گیری کنید. اگر نقشه سایت مپ در سایت وجود نداشته باشد و آن را به گوگل شناسایی نکنید، وقتی ربات‌های جستجوگر وارد سایت شوند صرفا لینک‌هایی که در صفحات به یکدیگر لینک شده‌اند را رسیدگی می‌کنند لغایت در پایان کلیه لینک‌های موجود را که در هر صفحه به یکدیگر لینک شده را رسیدگی کنند.


اما زمانی قبل می‌آید که هیچ لینکی در صفحات به یکدیگر داده نشده است، بنابراین اتفاقی که رخ می‌دهد این است که چون گوگل این صفحات را همان آغاز ندیده است الی زمانی که به این صفحات برسد مدتی طول خواهد کشید. اما با هستی نقشه سایت درواقع شما یک مسیر راه را برای گوگل مشخص می‌کنید که پیش از رسیدگی محتوای صفحات، حتما باید فایل XML که شامل نقشه سایت بوده و آن را هم به گوگل شناسایی کرده‌اید رسیدگی شود لغایت گوگل قادر به فهم بهتر صفحات در یک سایت باشد.


در این آموزش از وبمستر وردپرس منظور دارم به نحوه ساخت نقشه سایت در وردپرس و شناسایی سایت مپ به گوگل بپردازم که با به کارگیری این تعلیم می‌توانید ابتدا نقشه سایت را برای سایت خویش ایجاد کرده و سپس با شناسایی آن به گوگل سرعت نمایه مطالب خویش را افزایش دهید.


ساخت نقشه سایت xml و شناسایی سایت مپ به گوگل با google xml sitemapنقشه ی سایت چیست؟

نقشه سایت یا همان XML دربرگیرنده یک فایل متنی با فرمت XML. است که کلیه آدرس‌های موجود در سایت شما در این فایل به صورت دسته بندی شده و یا کامل قرار دارند. با استفاده از نقشه سایت می‌توان اطلاعاتی همانند آدرس صفحات، متا صفحات، پسینیان موعد به‌روزرسانی صفحه(مطلب)، و شیوه ارتباط صفحه با دیگر صفحات را به دست آورد. بنابراین همین اطلاعات باعث می‌شود گوگل سایت را بهتر فهم کرده و هر تغییراتی که در صفحات اعمال می‌شوند بر اساس همین نقشه سایت شناسایی شده و بر بنیاد تغییراتی که در اطلاعات نقشه سایت چهره می‌گیرد گوگل شروع به رسیدگی مجددا صفحات قدیمی و بررسی صفحات جدید به دلیل وجود آدرس‌های جدید خواهد شد. بنابراین استفاده از نقشه سایت در وردپرس یگانه از نیازهای بنیادی در سایت می‌باشد که در نوشتار بررسی فاکتورهای سئو گوگل در بهینه سازی سایت نیز به آن پرداخته‌ایم.


همانطور که در بالا اشاره کردم نقشه سایت به صورت فایل متنی است که اطلاعاتی را از هر صفحه سایت در خود دارد. بنابراین از یک سری دستورات و تگ‌ها برای ساخت و معرفی آن کاربرد می‌شود که دربرگیرنده موارد پایین خواهند بود.


<urlset>: این تگ بدنه اصلی نقشه سایت را تعیین می‌کند که با این تگ شروع شده و با تگ پایانی همین تگ در انتهای فایل سپریدن خواهد شد.

<url>: از این تگ برای نمایش محتوای لینک هر صفحه استفاده می‌شود. این تگ درواقع یک تگ مادر برای شناسایی لینک‌ها است.

<loc>: از این تگ برای پیمان گرفتن آدرس دقیق هر صفحه از سایت استفاده می‌شود. بنابراین این تگ یک برچسب اجباری می‌باشد که حتما باید متعلق به بهره‌گیری شود.

<lastmod>: این تگ اطلاعات مربوط به پسینیان تغییرات سپریدن گرفته در صفحه را در خود جای دیتا و با فرمت YYYY-MM-DD موعد را مشخص می‌کند.

<changefreq>: این تگ از نقشه سایت شما اطلاعاتی درمورد بازه زمانی دگرگونی ها در صفحه باره عقیده را ارائه میدهد.

<priority>: این تگ هم میزان اهمیت صفحه در نقشه سایت را مشخص میکند. مقدار این تگ در نقشه سایت xml می‌تواند می‌تواند در بازه 0.0 تا 1.0 باشد.

نقشه XML سایت مپ در هر سایتی می‌تواند از فرمت‌های HTML، Video، Image، Mobile و News پشتیبانی کند. در این چهره با استفاده از نقشه سایت گوگل قادر به معرفی بهتر این نوع فایل‌ها که در آدرس مطالب موجود در نقشه سایت قرار دارند خواهد شد.


آموزش ساخت نقشه سایت xml در وردپرس

حال که با نقشه سایت XML وردپرس آشنا شدید در پیوستگی به معرفی افزونه‌ای برای ساخت سایت مپ در وردپرس می‌پردازیم. افزونه google xml sitemap به عنوان بهترین و پرطرفدارترین افزونه نقشه سایت وردپرس برگزیدن شده است. این افزونه الی به امروز موفق شده است بیش از 2 میلیون نصب پرکار و کسب امتیاز 4.9 را ازآن خود کند. برای استفاده از این افزونه روی لینک دانلود که در پیوستگی پیمان دارد کلیک کنید و سپس با به کارگیری آموزش نصب افزونه در وردپرس اقدام به نصب و پرکار سازی این افزونه در سایت وردپرسی خود بکنید.


ساخت نقشه سایت xml و معرفی سایت مپ به گوگل با google xml sitemapتوجه داشته باشید که، در صورتی که از افزونه سئو وردپرس YOAST SEO کاربرد می‌کنید نیازی به به کارگیری این افزونه ندارید. کافی است از قابلیت ساخت نقشه سایت با افزونه سئو وردپرس بهره‌گیری کنید. اما اگر الی قبل از این اقدام به ساخت نقشه سایت وردپرس و معرفی سایت مپ به گوگل نکرده‌اید و مایل به به کارگیری این افزونه هستید دقت کنید که حتما باید امکان نقشه سایت در افزونه سئو وردپرس را غیرفعال کنید.


آموزش ساخت نقشه سایت در وردپرس با Google XML Sitemap

بعد از نصب و پرکار سازی افزونه منویی با نام XML-Sitemap در دسته تنظیمات وردپرس پیشخوان اضافه می‌شود، روی آن کلیک کنید الی به صفحه تنظیمات افزونه ساخت سایت مپ در وردپرس هدایت شوید.


ساخت نقشه سایت xml و معرفی سایت مپ به گوگل با google xml sitemap


Notify Google about updates of your Blog: این گزینه برای ارسال هضدار به گوگل و اطلاع از به‌روزرسانی سایت پسندیده است. در چهره فعال کردن آن هر بار یک اخطار برای گوگل ارسال شده و برآیند اینکه گوگل زودتر برای رسیدگی صفحه اقدام خواهد کرد. توصیه می‌کنم حتما این گزینه را پرکار کنید.


Notify Bing (formerly MSN Live Search) about updates of your Blog: این گزینه هم همانند گزینه پیشین عمل می‌کند با این تفاوت که این بار به جای گوگل هشدار را برای موتورهای جستجوی بینگ، MSN و… ارسال خواهد کرد.


Add sitemap URL to the virtual robots.txt file: در صورت فعال کردن این گزینه آدرس سایت مپ در فایل robots.txt افزوده خواهد شد و موتورهای جستجو به کمک این فایل نیز بهتر می‌توانند نقشه سایت را رسیدگی کنند. اگر هنوز اقدام به ساخت این فایل نکردید می‌توانید از تعلیم ساخت robots.txt وردپرس کاربرد کنید.


Try to increase the memory limit to: این گزینه برای افزایش میزان محدودیت حافظه‌ی افزونه‌ها در وردپرس کاربرد دارد که نیازی به به کارگیری آن نیست.


Try to increase the execution time limit to: از این گزینه هم برای افزایش تغییر موعد اجرای افزونه‌ها در وردپرس اقدام کنید.


Try to automatically compress the sitemap: این گزینه برای بریده کردن فایل XML نقشه سایت استعمال دارد. توصیه می نماییم برای کاهش حجم و بهینه شدن نقشه سایت از این گزینه بهره‌گیری کنید.


Include a XSLT stylesheet: با به کارگیری این گزینه امکان به کارگیری استایل مد نظر برای sitemap وردپرس را دارید. در این صورت باید فایل استایل را با پسوند XSL بسازید و سپس آدرس این فایل را به چهره کامل در فیلد مربوطه وارد کنید. در صورتی که از استایل سفارشی بهره‌گیری می‌کنید حتما تیک گزینه Use Default را بردارید.


Override the base URL of the sitemap: اگر اقدام به نصب وردپرس در دایرکتوری(پوشه) کردید و در آدرس دهی، آدرس سایت اصلی را قرار دادید، لازمه در این کادر آدرس دامنه اصلی را هم وارد کنید. سپس این تغییرات را به فایل htaccess اضافه کنید.


Include sitemap in HTML format: این گزینه هم برای حمایت نقشه سایت وردپرس sitemap از فرمت HTML است.


Allow anonymous statistics: با فعال کردن این گزینه، اطلاعاتی در ارتباط با نسخه بهره‌گیری شده از وردپرس، نسخه php هاست، شمار مطالب و… از سایت شما برای نویسنده افزونه ارسال می‌شود لغایت با استفاده از این رهگیری در صدد درمان افزونه اقدام کند.


ساخت نقشه سایت xml و معرفی سایت مپ به گوگل با google xml sitemap


در صورتی که در سایت خود از دایرکتوری برای وبلاگ و یا بخش دیگری که در آن اقدام به نصب وردپرس یا هر سیستم مدیریت محتوا کردید که به صورت کلی مدیریت این آدرس از پهنه اصلی جداست میتونید با وارد کردن آدرس این تقسیم در سایت نقشه سایت در سئو امکان بررسی این آدرس را به موتورهای جستجو را هم اعلام کنید. به عنوان نمونه اگر ما اقدام به نصب وردپرس در پوشه blog کرده باشیم، در این صورت با وارد کردن این آدرس در نقشه سایت دامنه اصلی، آدرس پوشه تارنگار که به چهره webmasterwp.ir/blog است نیز در نقشه سایت پیمان داده میشه و گوگل پس از بررسی گستره اصلی به سراغ این لینک رفته و شروع به رسیدگی تارنگار هم خواهد کرد.


ساخت نقشه سایت xml و معرفی سایت مپ به گوگل با google xml sitemap


Do not use automatic priority calculation: در چهره انتخاب این گزینه ارزش تمامی مطالب سایت یکسان خواهند بود.


نکته: در صورت انتخاب این گزینه، نباید تنظیمات مربوط به قسمت Priorities را ویرایش و تغییر دهید.


Comment Count: در صورت پرکار کردن این گزینه ارزش گذاری که روی مطالب چهره می‌گیرد بر پای بست، شمار نظرات موجود در هر نوشته ارزیابی خواهد شد.


Comment Average: در چهره انتخاب این گزینه ارزش گذاری که بر روی مطالب چهره می‌گیرد بر بنیاد میانگین نظرات هر نوشته خواهد بود.


ساخت نقشه سایت xml و شناسایی سایت مپ به گوگل با google xml sitemap


از این قسمت می‌توان بخش‌های قابل نمایش در نقشه سایت گوگل را تعیین کرد. به عنوان مثال در نقشه سایت معمولا نوشته‌ها، برگه‌ها و صفحه اصلی وجود دارند که در اینجا هم به چهره پیشفرض پرکار هستند. ولی برخی مواقع اوقات پیش می‌آید که دربایستن ندارید لغایت بعضی ساختارها نمایش داده شوند. یا اینکه می‌خواهید علاوه بر موارد موجود گزینه‌های دیگری مشابه صفحات آرشیو، تقسیم بندی، لینک صفحه نویسنده‌ها، لینک صفحه برچسب مطالب و… نیز بررسی شوند که می‌توانید هر یک از آنها را پرکار کنید لغایت در نقشه سایت وردپرس نمایش دیتا شوند. با استفاده از گزینه فرجام یعنی Include the last modification time هم میتوان هر سررسید که تغییری در مطالب سایت برپایی شد، به موتورهای جستجو اجازه‌ی با خبر شدن بدهید تا مطالب را ایندکس کنند.

 

5- غیرفعال کردن ردیابی تلویزیون ها:

بسیاری از تلویزیون های هوشمند به دلیل کنترل مکالمات و با استفاده از ویژگی کنترل صدا بارها مورد حمله هکر ها قرار گرفته اند.

 

6-غیر فعال کردن ویژگی های تشخیص صدای گوشی هوشمند:

کاربران گوشی های هوشمند با سیستم عامل های اندروید و IOS می توانند ویژگی تشخیص صدا را غیر فعال کرده چرا که مانند تلویزیون های هوشمند هکرها از ویژگی کنترل صدا استفاده کرده و دستگاه گوشی همراه شما را هک می کنند.

 

7- حذف اسپیکر اکوآمازون:

شما اگر از آن دسته افرادی هستید که از اسپیکر های اکو آمازون استفاده می کنید شانس خوبی دارید. این اسپیکر  لوگاریتم صدای شما را ذخیره می کند با این حال شما می توانید با پاک کردن تاریخچه ضبط صدای خود از ورود هکرها جلوگیری کنید.

منبع:yjc.ir

اگر نیازمند تبدیل فایل‌های خود به فرمت PDF هستید دیگر نیازی به طی کردن مراحل مختلف از طریق رایانه نیست. هم‌اکنون قصد داریم به معرفی روشی ساده بپردازیم که می‌توانید با بهره‌گیری از آن از طریق تلگرام فایل‌های Word و همچنین فایل‌های عکس خود را به PDF تبدیل کنید.

 

این کار از طریق رباتی به نام To PDF انجام می‌گیرد. برای دسترسی به این ربات، عبارت زیر را در محیط چت با خودتان یا دوست‌تان و یا حتی یکی از گروه‌ها، ارسال نمایید:

@topdf_bot

 

اکنون لینک آن را لمس نمایید.

یا این که در مرورگر اینترنتی خود وارد لینک زیر شوید:

http://telegram.me/topdf_bot

 

پس از باز شدن صفحه در مرورگر، به طور خودکار اپلیکیشن تلگرام باز شده و صفحه‌ی مربوط به ربات نمایان می‌شود.

همچنین می‌توانید نام این ربات را در قسمت Search، جستجو نمایید.

اکنون دکمه‌ی Start را انتخاب کنید تا ربات راه‌اندازی شود.

 

نرم افزار تبدیل فایل به pdf,تبدیل فایل به pdf از طریق تلگرام

تبدیل فایل به PDF با استفاده از تلگرام

 

حالا کافی است فایل خود را در قالب یکی از فرمت‌های زیر برای ربات ارسال کرده یا فوروارد کنید:

.doc, .docx, .odt, .txt, .jpg 

 

خواهید دید که پس از چند لحظه فایل PDF آماده‌شده برای‌تان ارسال خواهد شد.

 

نرم افزار تبدیل فایل به pdf,تبدیل فایل به pdf از طریق تلگرام

 

همچنین اگر برای این ربات یک فایل PDF ارسال کنید می‌توانید آن را در قالب یک فایل تصویری دریافت کنید.

 

نرم افزار تبدیل فایل به pdf,تبدیل فایل به pdf از طریق تلگرام

 

در ویندوز 10 همچون دیگر مرورگرها، از قابلیت ذخیره‌سازی تاریخچه صفحات وب مرور شده پشتیبانی می‌کند و این قابلیت همان‌قدر که برای کاربران مفید است در مواردی نیز می‌تواند امنیت حریم خصوصی آنها را با مشکل مواجه کند. 

در این شرایط اغلب کاربران برای حفظ امنیت اطلاعات خود از قابلیت مرور امن (خصوصی) کمک گرفته یا پیش از بستن مرورگر، تاریخچه ثبت شده در آن را تخلیه می‌کنند.

 

انجام این کار نسبتا ساده است، اما تکرار آن به دفعات متعدد می‌تواند دشوار و خسته کننده باشد. اگر تمایل دارید با هر بار بستن مرورگر، تاریخچه ردپای ثبت‌شده از شما توسط مرورگر نیز به‌طور خودکار حذف شود کافی است این مراحل را دنبال کنید:

 

مرورگر اج مایکروسافت را اجرا کرده و از بالا سمت راست روی آیکون منوی اصلی که به شکل سه نقطه عمودی به نمایش درآمده کلیک کنید.

 

روی گزینه Settings در انتهای منوی به‌نمایش درآمده کلیک کنید.

 

پنجره را به پایین اسکرول کرده تا بخش Clear browsing data را مشاهده کنید.

 

در ادامه روی گزینه Choose what to clear کلیک کرده و در صفحه جدید ضمن فعال کردن موارد موردنظر برای حذف از تاریخچه مرورگر، کلید وضعیت موجود در کنار گزینه Always clear this when I close the browser را از حالت Off به On تغییر وضعیت دهید.

 

از حالا به بعد با هر بار بسته شدن مرورگر، تاریخچه آن نیز به‌طور خودکار پاک می‌شود و می‌توانید بدون نگرانی صفحات وب را در مرورگر مرور کنید.

هنگامی که سیستم عامل ویندوز خود را به ویندوز 10 به‌روزرسانی می‌کنید، سیستم عامل با یک ترفند ساده تمام تنظیمات شما را تغییر می‌دهد که یکی از آنها تغییر پیش‌فرض مرورگر وب به مایکروسافت اج است. ممکن است بعضی از افراد دوست نداشته باشند با مرورگر پیش‌ فرض ویندوز 10 کار کنند و می‌خواهند این مرورگر را به گوگل کروم، فایرفاکس یا اپرا تغییر دهند اما نمی‌دانند چگونه با تنظیمات سیستم ویندوز 10 کار کنند! راه حل ساده است! ما به شما روش تعویض مرورگر پیش‌ فرض را آموزش می‌دهیم .

 

مرحله اول منو استارت (Start) را باز کرده و تنظیمات (Settings) را انتخاب کنید، بعد از آن روی گزینه سیستم (System) کلیک کنید.

 

مرورگر گوگل کروم, تنظیمات سیستم ویندوز 10

 تعویض مرورگر پیش‌ فرض ویندوز 10

 

مرحله دوم از بین گزینه‌های ظاهر شده در نوار سمت چپ گزینه Default apps را انتخاب کنید، سپس روی گزینه Web browser کلیک کرده، که به احتمال زیاد آیکون مایکروسافت اج را دارد.

 

مرورگر گوگل کروم, تنظیمات سیستم ویندوز 10

تنظیمات سیستم ویندوز 10

 

مرحله سوم بعد از این مرحله لیستی از مرورگرهای وب که روی سیستم خود نصب کرده‌اید برای شما ظاهر می‌شود، شما می‌توانید مرورگر دلخواه خود را به جای مایکروسافت اج انتخاب کنید. اگر مرورگر دلخواه خود را نمی‌بینید امکان دارد که آن را نصب نکرده باشید، پس بهتر است مرورگر وب خود را دانلود کرده و دوباره از اول مراحل را قدم به قدم دنبال کنید.

 

مرورگر گوگل کروم, تنظیمات سیستم ویندوز 10

ترفندهای ویندوز 10

 

از این به بعد تمام لینک‌های وب توسط مرورگر دلخواه شما باز خواهند شد. اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که تب‌های زیادی را همزمان باز می‌کنید پیشنهاد ما به شما نصب مرورگر ویوالدی (Vivaldi) است.


5 ترفند در مورد attach ها در جیمیل

دلایل بسیاری وجود دارد که شما بخواهید مچ کسی را که به‌صورت غیر مجاز از شبکه‌ بی‌سیم (wireless network) شما استفاده می‌کند، بگیرید. ممکن است حس کنید سرعت اتصال به اینترنت و دانلود فایل‌ها کندتر از حالت طبیعی شده یا این‌که نخواهید در حالی که هزینه‌ای را برای اینترنت وایرلس پرداخت می‌کنید، کسی به رایگان از آن سوءاستفاده کند. البته این سوءاستفاده ممکن است پیامدهای غیر قابل جبران امنیتی نیز برای شما داشته باشد.

 

در صورتی که این فرد بتواند از طریق شبکه به فایل‌های ضروری و خصوصی شما دسترسی پیدا کند یا حتی با استفاده از اتصال غیرمجاز خود مشکلات امنیتی برای شما به‌بار آورد یا حتی شبکه و اینترنت شخصی شما را برای اعمال خلاف قانون مانند هک، سرقت اطلاعات یا پول و نفوذ به شبکه‌های سازمان‌ها به‌کار ببرد، مشکلات قضایی برای شما ایجاد می‌کند و شما را به دردسر می‌اندازد. در هر صورت بهترین راه برای جلوگیری از این مشکلات، امن کردن شبکه و فضای اینترنت وایر‌لس‌تان است.

 

البته بسیاری از شما احتمالا زمان راه‌اندازی شبکه‌های بی‌سیم خود برخی اقدامات احتیاطی پایه را انجام داده‌اید، اما اگر نگران هستید که تنظیمات امنیتی برای روتر شما بدرستی انجام نشده باشد یا قصد دارید با فراهم کردن امنیت اضافی شبکه، خیال خود را راحت کنید یا می‌خواهید خودتان از پس هر نوع عیب‌یابی شبکه بی‌سیم‌تان برآیید، این مطلب را دنبال کنید. این راهنما برای کاربران تازه کاری که نگران سرقت پسورد اینترنت و روتر وای ـ فای و نفوذ به شبکه بی‌سیم خود هستند، بیش از همه می‌تواند مفید باشد.

 

یافتن آی.پی و مک آدرس روتر
روش اول: آی.پی‌های مسیریاب‌ها باتوجه به نوع آنها با هم متفاوت هستند، اما به طور معمول آی.پی‌های 192.168.0.1 یا 192.168.1.1 به‌صورت مشترک در مورد بیشتر روترها مورد استفاده قرار می‌گیرد. اولین کاری که باید انجام دهید این است که با تایپ آدرس IP خود به‌طور مستقیم در نوار آدرس مرورگرتان، به کنسول‌های اداری روتر (administrative console) خود وارد شوید.

 

اگر هم نمی‌دانید آدرس پیش‌فرض روترتان چیست، با اجرای دستور Start»Run در منوی استارت یا جستجوی cmd در پنجره جستجوی منوی استارت رایانه خود، فرمانCMD را اجرا کرده سپس با تایپ کلمه IPCONFIG در پنجره فرمان می‌توانید به آدرس آی.پی مسیریابتان دسترسی پیدا کنید. آدرس آی.پی که شما به آن نیاز دارید، باید در کنار Gateway پیش‌فرض تحت اتصال محلی منطقه (local area Network) شبکه شما باشد.

روش دوم: اگر از سیستم مک (Mac) استفاده می‌کنید، می‌توانید آدرس پیش‌فرض را با رفتن به تنظیمات سیستم تحت‌شبکه (System Prefrences) پیدا کنید. آدرس ذکر شده را ممکن است درست در فهرست کنار روتر خود بیابید. اگر از درگاه اتصال شبکه باسیم (اترنت) استفاده می‌کنید، با کلیک کردن روی Advanced و رفتن به تب TCP ‌/‌ IP در مقابل نام روتر، آیپد خود را پیدا کنید‌. در صورت استفاده از وای ـ فای، در قدم بعدی با تایپ آدرس در نوار آدرس مرورگر خود مشخصات کاربری خود را وارد کنید. اگر هم تنظیمات پیش‌فرض را تغییر نداده باشید، باید آن را با استفاده از ترکیبی از نام admin و رمز عبور یا پنجره خالی استفاده کنید. یا این‌که در جدول زیر آن را بیابید، اما توصیه ما این است که خودتان پسورد کاملا امنی را انتخاب و نام کاربری و پسورد را حتما عوض کنید.

 

 سرعت اتصال به اینترنت, ترفندهای اینترنتی

 

فهرست نمونه DHCP
هنگامی که در داخل کنسول اداری روتر خود به دنبال بخش مربوط به دستگاه متصل یا وضعیت‌های بی‌سیم بگردید. برای مثال در روتر قدیمی مدل DIR-655 برند دی ـ لینک از مسیر Status » wireless می‌توانید به آن دسترسی پیدا کنید اما شما آن را در روترهای نت گیر، تحت عنوان دستگاه‌های پیوست شده ( Attached Devices) تحت جدول DHCP مشتریان (کلاینت) و در روترهای لینک سیس می‌توانید آن را در فهرست دستگاه (Device List) بیابید. این جدول باید با IP ، مک آدرس و دیگر جزئیات از هر دستگاهی که اکنون به روتر متصل است را فراهم کند. که فهرست وسایل متصل خود را بررسی کنید، تا همه مزاحمان مشخص شوند.

 

شما می‌توانید با رفتن به خط فرمان (کامند لاین) cmd و ورود دوباره و تایپ ipconfig ‌/‌all آدرس آی.پی و مک آدرس رایانه خود را پیدا کنید که آدرس مک دستگاه شما تحت عنوان آدرس فیزیکی نمایش داده می‌شود. البته شما می‌توانید راه کشف کردن دستگاه‌های همراه مانند تلفن‌های هوشمند و پخش کننده‌های رسانه (مدیا پلیرها) را خودتان بیابید.

 

روش کار
بهترین و ساده‌ترین راه‌حل می‌تواند راه‌اندازی یک رمز عبور قوی با استفاده از WPA2 یا WPA -WEP - باشد که البته کرک کردن آن بسیار آسان است. بنابراین برای اجتناب از آن می‌توانید از روش‌های دیگری استفاده کنید. در روش اول می‌توانید نام دستگاه وای ‌ـ فای خود را مخفی کنید تا غیر از خود شما کسی با جستجو کردن وای ـ ‌فای در نزدیکی نتواند آن را پیدا کند. این تدبیر امنیتی با خاموشی کردن بخش براودکست (SSID) امکان‌پذیر است. روش دیگر فیلتر‌کردن وای ـ ‌فایتان است. با این راه شما می‌توانید با تعریف چند دستگاه مجاز توسط مک آدرس‌ها به دیگر کامپیوترها اجازه اتصال به شبکه شخصیتان را ندهید.

 

البته این راه نیز نمی‌تواند هکرها را کاملا متوقف کند، اما از سرعت آنها کاسته و معطلشان می‌کند که برای بیشتر کاربران همین کافی است.

اگر می‌خواهید مکان فیزیکی افراد نفوذ کرده به شبکه خود را بیابید، ابزاری به نام شکارچی موچر(MoocherHunter) این کار را انجام می‌دهد. شما باید یک لوح فشرده سی.دی را که اصطلاحا Live CD نامیده می‌شود، برای بوت کردن لپ‌تاپ خود رایت کنید. به این ترتیب می‌توانید وای ـ فای اطراف را برای یافتن افرادی که به‌صورت غیر مجاز به شبکه شما متصل شده‌اند، جستجو کنید. با توجه به توضیحات برنامه، ترافیک ارسال شده به سراسر شبکه را تشخیص داده و به این طریق می‌توانید منبع دریافت غیرمجاز را در اطراف خود با دقت فاصله دو متر پیدا کنید.

 

با سارق چه کنیم؟
ما پیشنهاد نمی‌کنیم در صورت پیدا کردن افراد سوء استفاده‌گر، خودتان علیه او اقدام کنید، اما می‌توانید با مطرح کردن موضوع با مقامات قضایی و ارائه مدارکی که به روش گفته شده جمع‌آوری کرده‌اید از آنها شکایت کنید. اگر هم نگران اتصال همسایگان به شبکه بی‌سیم و ناخنک زدن آنها به اینترنت وای ـ فایتان نیستید و علاقه دارید محتواهای رسانه‌ای خود را با آنها به اشتراک گذاشته و رد و بدل کنید، استفاده از میان‌افزار (فیرم ویر) چیلی‌فایر (Chillifire) می‌تواند برای راه‌اندازی یک شبکه هات اسپات عمومی به شما کمک کند.

 

این ابزار به شما اجازه می‌دهد کانون‌های عمومی وایرلس راه‌اندازی کنید. همچنین در صورتی که سرویس اینترنت قدرتمندی دارید و از آن زیاد استفاده نمی‌کنید، می‌توانید به‌صورت توافقی و با شریک کردن همسایه‌ها در پرداخت هزینه اینترنت و با ایجاد نقاط دسترسی به اینترنت از روتر خود هزینه پرداختی اینترنت را بین همسایگان تقسیم کنید.

از زمانی که عادت کرده ام از Google Docs استفاده کنم دیگر لازم نیست با attach ها زیاد سر و کله بزنم. با وجود اینکه استفاده از attach ها روز به روز کم میشود لکن قسمت اعظمی از ارسال و دریافت ایمیل های ما را تشکیل می دهد. در ادامه مطلب پنج روش بسیار کاربردی برای ارسال , دریافت , مشاهده و پیدا کردن آسان تر attach ها برای شما توضیح داده خواهد شد.

 

1- drag & drop : کشیدن و انداختن فایل در صفحه جیمیل خود به راحتی اسناد و تصاویر خود را پیوست کنند بدون اینکه نیازی باشد تا مراحل زجرآور و طولانی ضمیمه کردن اسناد را انجام دهند.

 

آموزش کار با جیمیل , ارسال فایل با ایمیل

 

2- انتخاب چندین attach با هم : انتخاب یک به یک فایل ها کاری بس خسته کننده است. برای انتخاب چندین فایل با هم میتوانید کلید ctrl را پایین نگه داشته و روی فایل های مورد نظر با اشاره گر موس کلیک نمایید. بعد آن را به روی صفحه جیمیل drag نمایید

 

آموزش کار با جیمیل , ارسال فایل با ایمیل

 

3- دیگر هیچ attach ای را فراموش نکنید : در صورتی که به ایمیل خود فایلی attach نکرده باشید جیمیل به طور هوشمند جملات را چک میکند و اگر در جمله ای مطلبی باشد که حاکی از attach کردن فایل به ایمیل باشد به شما هشدار میدهد. ( مثلا "I've attached" یا "see attachment") . این سرویس بسیار مفیدی است که از آبروریزی بسیاری از افراد جلوگیری میکند اما در ایران به دلیل فارسی یا فینگلیش نوشتن ایمیل به دردمان نمیخورد.

 

آموزش کار با جیمیل , ارسال فایل با ایمیل

 

4- فایل هایتان را آنلاین مشاهده نمایید : وقتی attach ای را دریافت مینمایید , گاهی نیاز نیست آن را دانلود و ذخیره نمایید. برای اینکه فقط فایل را ببینید تنها لازم است روی دکمه view کلیک نمایید و آن را در Google Docs مشاهده کنید. با Google Docs شما امکان مشاهده فایل ها با پسوند pdf و ppt و tiff را خواهید داشت.

 

آموزش کار با جیمیل , ارسال فایل با ایمیل

 

5- جستجوی attach ها : اگر کسی برای شما ایمیلی با attach فرستاده است شما میتوانید به وسیله advanced search operators به راحتی آن فایل را پیدا نمایید. برای مثال :

 

آموزش کار با جیمیل , ارسال فایل با ایمیل

 

برای پیدا کردن تمامی ایمل هایی که attach دارند از عبارت : has:attachment
برای پیدا کردن تمامی ایمل هایی که از طرف دوستتان علی برایتان ارسال شده و دارای attatch میباشد از عبارت : from:ali has:attachment
برای پیدا کردن تمامی ایمل هایی که دارای attach با فرمت pdf هستند از عبارت : has:attachment pdf
برای پیدا کردن یک فایل خاص مثلا itkadeh.txt از عبارت : filename:itkadeh.txt استفاده نمایید.

یکی از اتفاقاتی که ممکن است هرکاربر با آن مواجه شود، خراب شدن تنظیمات یک نرم‌افزار است بصورتی که ممکن است از حالت عادی اجرای خود خارج شده و بدرستی کار نکند. شاید سریع‌ترین روش برای حل این مشکل، بازگشت به تنظیمات اولیه و یا اصطلاحاً Reset کردن تنظیمات است.

 

این قابلیت در مرورگر کروم نیز گنجاده شده است و ممکن است خیلی مفید باشد؛ چرا که کاربرانی که به تازگی به این مرورگر مهاجرت می‌کنند، ممکن است با تنظیمات آن آشنایی کاملی نداشته باشند و معمولاً خراب‌کاری‌ می‌کنند.

برای ریست کردن تنظیمات مرورگر کروم، ابتدا از طریق منوی بالا در سمت چپ، وارد Settings شوید.

 

مرورگرهای اینترنتی, ریست کردن تنظیمات مرورگر

 

به پایین صفحه مراجعه کرده و بر روی Show advanced settings را کلیک کنید.

 

مرورگرهای اینترنتی, ریست کردن تنظیمات مرورگر

 

به انتهای صفحه مراجعه کرده و بخش Reset settings را دقت کنید. روی گزینه Reset Settings کلیک کنید تا تنظیمات به حالت اولیه باز گردد.

فایرفاکس به دلایل مختلف یکی از بهترین مرورگرهای موجود برای کاربران است اما یکی از اصلی‌ترین این دلایل برتری را می‌توان در میزان شخصی‌سازی این مرورگر جستجو کرد.

 

موزیلا در سال‌های اخیر به نحوی مرورگر خود را بهینه کرده تا اطمینان حاصل کند نمی‌توانید به گزینه‌ها و قابلیت‌‌های مشابه فایرفاکس، بدون استفاده از افزونه‌های خاص در مرورگرهای دیگر دسترسی داشته باشید. با قراردادن این گزینه‌ها و قابلیت‌ها به صورت پیش‌فرض در مرورگر فایرفاکس، کاربران می‌توانند بدون نگرانی بابت سازگاری و یا مشکلات امنیتی در خصوص افزونه‌های مختلف، به استفاده از این مرورگر اقدام کنند. در زیر با برخی از این قابلیت‌ها آشنا خواهیم شد.


شخصی‌سازی منوی اصلی
در نسخه 29 فایرفاکس که در ماه آوریل سال 2014 منتشر شد، رابط کاربری جدیدی به نام Auralis به کار‌گرفته شد تا شخصی‌سازی در آن راحت‌تر شود. اساسی‌ترین تغییر در آیکون‌های منوی اصلی رخ داده که کاملا قابلیت شخصی‌سازی نیز دارند.

 

مرورگرهای اینترنتی, افزونه‌های فایرفاکس

 

دسترسی به این قابلیت بسیار راحت است. تنها کافی است منوی اصلی را بازکنید و سپس بر روی لینک Customize در انتهای آن کلیک کنید. این عمل، یک پنجره با قابلیت شخصی‌سازی کامل را در برابر شما بازخواهد کرد که در آن می‌توانید آیتم‌های موجود در منو را اضافه و یا حذف کنید. این کار به راحتی و با درگ کردن آن‌ها از قسمت Additional Tools and Features امکان‌پذیر است.

 

تمام آنچه که می‌بینید شامل قابلیت‌های اصلی مانند New Windows یا همان پنجره جدید و یا حتی قابلیت بزرگ‌نمایی قابل تغییرند. امکان شخصی‌سازی تنها به اضافه یا حذف کردن قابلیت‌ها ختم نمی‌شود. ترتیب منو نیز می‌تواند تغییر یابد تا بتوانید قابلیت‌هایی را که بیش از بقیه استفاده می‌کنید به قسمت‌هایی از منو که دسترسی راحت‌تری دارند منتقل کنید.


اضافه/ حذف کردن آیکون‌های نوار ابزار
امکان تغییر و شخصی‌سازی تنها به منوی اصلی ختم نمی‌شود. شما می‌توانید قسمت نوار جستجو و قسمت مربوط به بوکمارک‌ها را با اضافه و یا حذف کردن آیتم‌ها تغییر دهید.

 

برای مثال اگر نوار مربوط به جستجوی گوگل را دوست ندارید تنها کافی است بر روی آن کلیک کنید و درگ کنید و آن را از قسمت مربوط به نوار جستجو خارج کرده و به قسمت Additional Tools and Features ببرید. حتی اگر می‌خواهید صفحه خانگی شما در قسمت بوکمارک‌ها باشد تنها کافی است آن را به قسمت یادشده بکشید و بیندازید.

 

مرورگرهای اینترنتی, افزونه‌های فایرفاکس

 

همچنین می‌توانید قابلیت‌های مختلف را از هر منو و یا نوار ابزاری با استفاده از راست کلیک بر روی آن و فشردن گزینه Remove from Toolbar حذف کنید.

 

تنها قابلیتی که نمی‌توانید حذف کنید، نوار آدرس اصلی و آیکون‌هایی هستند که دسترسی به منوی اصلی را ممکن می‌سازند. همه موارد یادشده به افزونه‌های سازگار فایرفاکس نیز سرایت خواهند کرد. آن‌هایی که از رابط کاربری Auralis پشتیبانی می‌کنند معمولا به طور پیش‌فرض در یک نوارابزار نمایش داده می‌شوند که می‌توانید در قسمت شخصی‌سازی آن‌ها را جابجا کنید و یا با استفاده از راست کلیک و انتخاب گزینه Remove from Tollbar آن‌ها را ویرایش کنید.


کنترل نوار جستجو با استفاده از میان‌برهای صفحه‌کلید
Awsome Bar مکان اول برای جستجو در داخل فایرفاکس است که پیش از این از آن با نام Location Bar یاد می‌شد. یکی از روش‌ها برای تغییر آنچه که مشاهده می‌شود دانستن نحوه کارکردن با میان‌برهای صفحه‌کلید است که رفتار نوار یادشده را شخصی‌سازی می‌کند.
    ^ برای جستجو در تاریخچه مرورگر
    * برای جستجو در بوکمارک‌ها
    + برای جستجو در صفحاتی که تگ کرده‌اید
    % برای جستجو در سربرگ‌هایی که در حال حاضر باز هستند.
    ~ برای جستجو در صفحاتی که تایپ کرده‌اید.
    # برای جستجو در عناوین صفحات
    @ برای جستجو در آدرس‌های وب

 

فرض کنید می‌خواهید در بوکمارک‌های خود و نه جایی دیگر به دنبال beytoote بگردید. برای انجام این عمل عبارت “beytoote *” را در نوار یادشده وارد کنید. مدنظر داشته باشید که فضای خالی بین علامت * و آنچه جستجو می‌کنید باید وجود داشته باشد.

 

حتی می‌توانید برای پیداکردن نتیجه دقیق‌تر عبارت را به صورت “beytoote *android#” وارد کنید تا بتوانید نتایجی که در بوکمارک حاوی عبارت beytoote به همراه عبارت Android در عنوان آن‌هاست به شما نمایش داده شود.


حدف نتایج ناخواسته از نوار جستجو
نتایج مورد جستجو در نوار مرورگر فایرفاکس ذخیره شده و برای استفاده‌های بعدی در دسترس قرار می‌گیرند. پاک‌کردن تاریخچه مرورگر یک راه‌حل آشکار است اما شاید شما نخواهید همه نتایج پاک شوند.

چرا سئو سایت با سئو ساز

افتخار داریم در سئو ساز که حائز پیشینه ی  سئو سایت و بهینه سازی سایت چیره دست می باشد، با جلب خوشنودی درصدی  مشتریان ، بیان اهداف خویش و موارد باره بیچارگی جهت آگاهی شما عزیزان را یادآور شویم. این رضایتمندی همواره بعید از انتظار مشتریان بوده ولی دور از حرفه و تخصص ما نمی باشد .
شعار سئو سایت تضمینی و سئو تارنما مجانی ! این عبارات پر کاربرد جایگاهی در سئوسایت و بهینه سازی سایت ندارند. باید ذکر کنیم که تضمینی در مساوی تغییرات و استراتژی الگوریتم های گوگل در بهینه سازی سایت برای گوگل  و پیش بینی آن ها هستی نخواهد داشت . ولی هر اندازه سئو سایت به طور اصولی و درست سپریدن گیرد ، تمامی این تغییرات به سود شما خواهد بود. سئو سایت تضمینی باقی ابقاء در نتایج و حفظ رتبه را در پی نداشته بلکه قبل از دیده شدن سایت بدست کاربران از نتایج جستجو حذف خواهید شد. قیمت سئو سایت
سئو ساز بر اساس رویکرد ها و راهبرد های خود مبتنی بر نتیجه گرایی  و عملکرد همگام با تغییرات لحظه ای و آنی گوگل با منظور حفظ و جلب خوشنودی مندی  مشتریان خویش خدمات سئو سایت و بهینه سازی سایت خویش را ارائه می دهد. کسب رضایت ماندگار مشتریان و ارتباطات بلند مدت مشاوره ای و خدماتی از سایر اهداف سئو ساز  می باشد. قیمت سئو سایت
سئو ساز  همکاری خویش را بر بنیاد یک رویکرد مشاوره حرفه ای سئوسایت و تحقیقات بازار چشم وهمچشمی در جهت افزایش رتبه سئو سایت در گوگل بطور طبیعی و با این رویت که شما نیز می توانید گرد از وب سایت های خوش شناس در صفحه اول گوگل و مشتریان سئو ساز باشید، پیش درآمد می کند.
سئو سایت

فریب گوگل یعنی فریب خویش و مشتری و زایل کردن نتیجه کسب و کارتان. یعنی رساندن سئو سایت به قصد از طریق بعید زدن گوگل که مایه پنالتی بها سئو سایت سایت یا افت غیر منتظره رتبه سئو سایت و بهینه سازی سایت  از آنگونه به کارگیری متن ها و لینک ها مخفی در سئو سایت که نتیجه آن برگشت به خانه اول می باشد. این اقدام افرادی است  که خود را هوشمند تر از گوگل می دانند و یا شما را ساده لوح فرض می نمایند .
افزایش رتبه سایت

در سئو ساز هرگز به خود پروانه فدا کردن کیفیت را در روبرو کمیت نداده ایم و همواره سعی در بروز بودن با الگوریتم های روز گوگل و سایر موتورهای جستجو بوده ایم.

از همین روی میتوانید با اطمینان سئو سایت خود را منطبق با پارامترهای سئو و الگوریتم ۲۰۱۷ گوگل به ما بسپارید. زیرا فقط رسیدن یک سایت به صفحه اول گوگل را شامل نمیشود و اگر سایتی با الگوریتم های روز منطبق نباشد هر لحظه امکان سرنگونی و حذف شدن از نتایج جستجچو را خواهد داشت .

تضمینی و با یکسال تضمین ربته سایت شما را بهینه میکنیم.
افزایش رتبه سایت شخصی

اکثرا سایت های شخصی به عنوان رزومه و شبیه وبلاگ استفاده می گردد . غالب سایت های شخصی تولید محتوای کمی دارند. لذا از همین رو سئو سایت شخصی با سئو سایت های سایر کمی فرق دارد . تخصص هر شخص در سایت می تواند مبنای سئو سایت باشد .
افزایش رتبه آموزشگاهی

سایت های آموزشگاهی یا  علمی از دوست داشتنی ترین سایت های موجود در سطح اینترنت می باشند که همه روزه کاربران زیادی در سطح نت به تعقیب یافتن واژه ها خود می باشند که شما هم می توانید جز< تاپ بدن گوگل قرار گیرید . . ویژگی سایت های علمی مولد بودن آنها است. از همین رو سئو سایت علمی نیز بر پای بست، فرآوری محتوای خوب و باکیفیت می باشد . سئو سایت علمی همانطور که گفته شد در سئو سایت علمی و آموزشگاهی  بیشتر ین تمرکز بر روی سئو وب سایت بصورت درونمایه خواهد بود
سئو تضمینی سایت فروشگاهی

تضمین رتبه به مدت یکسال تمام پس از رسیدن به صفحه اول نتایج
افزایش رتبه تخفیف

در حال آماده سایتهای ارائه دهنده تخفیف به شکل قابل توجهی در حال افزایش می باشند . که از این جهت سئو ساز اقدام به سئو سایت تخفیف نیز می پردازد . شما با سایتهای تخفیف می توانید کلی درآمد کسب نمائید . و بتوانید مشتریان بیشتری را جلب نمائید .
سئو سایت پارتیشن

سایتهای ارائه دهنده دکوراسیون و دیوارک جز< سایتهایی می باشند که فقط مسیر کسب در آمد چنین سایتهایی سئو سایت می باشد . که با بالا بودن سایت در گوگل از تمام نقاط ایران می توانند پروژه بگیرند و سوداگری خود را گسترش دهند سئو تارنما برای چنین سایتهای از نون شب هم واجب تر می باشد .
سئو سایت آزانس مسافرتی

بعد از سایتهای ارائه دهنده دکوراسیون منازل و ادارات یکی سایر از مشاغل منوط به سئو سایت آزانس های مسافرتی و گردشگری می باشند . که هم سئو سایت آژانس مسافرتی زیاد دشوار می باشد و هم رقابیت در سئو سایت آژانس مسافرتی و گردشگری زیاد مفصل تر می باشد . ما در سئو ساز به چهره تضمینی کلیه کارهای سئو سایت و سئو وبسایت برای آزانس های مسافرتی و توریسم به صورت کاملا تضمینی انجام می دهیم .
سئو وب سایت هتل

این روز ها بیش از ۹۰% افراد قبل از مسافرت هتل خود را رزرو می کنند و مستقیم به آنجا مسافرت می نمایند . از این رو داشتن یک تارنما سئو شده در صفحه اول گوگل زیاد مهم و بایسته می باشد . لذا سئو ساز برای کمک به این صنف پر چشم وهمچشمی در بازار ایران اقدام به طراحی سایت هتل و  سئو وب سایت هتل می نماید . صاحبان این مشاغل می توانند جهت سئو سایت هتل و همینگونه سئو تارنما هتل با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایند و از همین امروز اقدام به سئو سایت هتل خویش و سئو تارنما هتل و همینطور بهینه سازی سایت هتل و بهینه سازی تارنما هتل اقدام فرمائید .
افزایش رتبه در گوگل برای انواع سایت فروشگاهی

سایتهای فروشگاهی هم از دسته سایتهای پر درآمد در اینترنت محسوب می شوند که از طریق آن می توانید محصولات خود را در سرتاسر ایران بفروش برسانید از این رو سئو سایت فروشگاهی جرء اصلی ترین برنامه ها جهت پیشرفت باید در نظر داشت . شما با داشتن یک سایت فروشگاهی و بهینه سازی سایت فروشگاهی و بهینه سازی تارنما فروشگاهی و سئو تارنما فروشگاهی و همینگونه  خدمات سئو تضمینی معتبر سایت فروشگاهی به راحتی از این طریق کسب درآمد نمایئ . سئو ساز این کا را برای شما اتمام می دهد .
کارشناس سئو و بهینه سازی سایت

ما افتخار داریم که بیان کنیم جزء برترین افراد در مقوله طراحی سایت و کارشناس سئو را در برگزیدن داریم که با نزاکت به روز در گویه سئو تارنما و بهینه سازی سایت جزء نیرومند ترین افراد محسوب می شوند . رزومه کارشناسان سئو سایت ما و خوشنودی مندی مشتریان خویش شاهد کاملی بر این ادعا می باشد . کارشناس بهینه سازی سایت که در سئو ساز هستند حائز تحصیلات دانشگاهی مرتبط با دامنه تجارت الکترونیک و برند سازی از دانشگاههای برتر ایران نیز می بتاشند .
قیمت سئو

در بازار امروز بها های متفاوتی برای کلیه خدمات وجود دارند که این قیمتها براساس توانمندی افراد متغییر می باشند . قیمت سئو ارائه شده در سئو ساز باتوجه به توانمندی های افراد زیاد بر تر از دیگر رقبا می باشد . هزینه بهینه سازی سایت و خرج بهینه سازی وب سایت و خرج سئو و بها سئو سایت بر اساس زمانبندی ارائه شده به مشتری متغییر می باشد که بر پایه پیمان داد یکساله متفاوت است جهت استعلام قیمت سئو و هزینه بهینه سازی سایت با کارشناسان ما تماس بگیرید و از واپسین بها سئو و هزینه بهینه سازی تارنما آگاه گردید

 

راه حل انجام این کار راحت است. هر نتیجه جستجوی نمایش داده شده را با فشردن کلیدهای جهتی پایین و بالا های‌لایت کنید. پس از های‌لایت، تنها کافی است کلید Delete را برای حذف نتیجه دلخواه بفشارید. توجه داشته باشید که این روش تنها برای تاریخچه مرورگر قابل استفاده است. اگر این عمل را برای بوکمارک‌ها مورد استفاده قراردهید آن‌ها از نوار به طور موقت حذف شده اما با جستجوی مجدد، به نمایش درخواهند آمد.

 

مرورگرهای اینترنتی, افزونه‌های فایرفاکس

 

می‌توانید با بازکردن منوی Options و انتخاب Privacy، کنترل بیشتری بر روی موارد داشته باشید. در قسمت انتهایی یک منوی پایین رونده وجود دارد که به شما این امکان را می‌دهد تا آیتم‌های موجود در تاریخچه، بوکمارک‌ها و یا هردو را از لیست نتایج جستجو ( بدون حذف آن‌ها) خارج کنید.


شخصی‌سازی بیشتر نوار آدرس( جستجوی) اصلی با استفاده از تگ‌ها و کلمات کلیدی
روش سوم برای کنترل بیشتر بر روی نوار آدرس‌ها، استفاده از تگ‌ها است. تگ‌ها را می‌توانید به هر صفحه بوکمارک‌شده وقتی که با کلیک بر روی ستاره آبی‌رنگ بوکمارک موجود در نوار ابزار به آن دسترسی دارید اضافه کنید.

 

این رویه قسمتی را بازخواهد کرد که تگ‌ها را در میان موارد دیگر به نمایش می‌گذارد. البته هیچ تگی به طور پیش‌فرض اختصاص داده نشده است.

 

مرورگرهای اینترنتی, افزونه‌های فایرفاکس

 

تگ‌ها در پنجره Show All Bookmarks نمایش داده می‌شوند و برای طبقه‌بندی اطلاعات، ایده‌آل هستند اما این تنها قابلیت آن‌ها نیست. تگ‌ها بر روی نحوه نمایش آیتم‌ها در نوار یادشده نیز تاثیر می‌گذارند.

 

فکرکنید قصد دارید برای اعضای خانواده خود ناهار تهیه کنید و می‌خواهید دسترسی سریعی به دستورپخت‌های مورد علاقه خود داشته باشید. تنها کافی است آن‌ها را بوکمارک‌کرده و از تگ Family Dinner برای آن‌ها استفاده کنید. از این به بعد با جستجوی عبارت یادشده، نتایج به نمایش درخواهند آمد.

 

حتی می‌توانید با استفاده از کلمات کلیدی، رنگ و بوی بهتری به نتایج جستجوی خود بدهید. در نگاه اول، کلمات کلیدی همان عملکرد تگ‌ها را دارند. در واقع این کلمات کلیدی، آنچه که در نوار جستجو می‌بینید را تغییر می‌دهند.

 

در عمل، کلمات کلیدی مستقل هستند و تاثیری بر روی نحوه نمایش تب‌ها در پنجره Show All Bookmarls نمی‌گذارند. با انتخاب بوکمارک در پنجره Show All Bookmarks و فشردن گزینه More در انتها می‌توانید به کلمات کلیدی دسترسی داشته باشید. با راست کلیک بر روی یک آیتم در نوار منو و انتخاب Properties نیز می‌توانید به کلمات کلیدی دسترسی داشته باشید.

 

اجازه دهید به همان مثال تهیه ناهار برای اعضای خانواده بازگردیم. می‌توانید با تنظیم یک کلمه کلیدی برای هر دستور پخت غذا، میزان دقت را بازهم افزایش دهید. این بدان‌معناست که همه دستورپخت‌ها در زیر همان تگ نمایش داده خواهند شد اما اگر نتیجه دقیق‌تری بخواهید، می‌توانید در کلمات کلیدی آن‌را تایپ کنید. تنظیمات ساختاری می‌توانند از تگ‌ها و کلمات کلیدی با هم برای ایجاد نتایج جستجوی دقیق‌تر بهره ببرند.


اتصال از طریق یک پروکسی سرور
اگرچه می‌توانید از یک پروکسی در هر مرورگر استفاده کنید اما فایرفاکس از این نظر منحصربه فرد است زیرا به شما این امکان را می‌دهد تا تنظیمات پروکسی را تنها برای مرورگر مورد استفاده خود وارد کنید.

 

برای استفاده از این قابلیت در مرورگرهای دیگر نیازدارید تا تنظیمات پروکسی را در Internet Options تغییر دهید که بدان‌معناست که کنترل زیادی بر روی آنچه که از پروکسی استفاده می‌کند و یا استفاده نمی‌کند نخواهید داشت.

 

با رفتن به قسمت Options و رفتن به قسمت Advanced Settings و نهایتا انتخاب سربرگ Network می‌توانید به تنظیمات پروکسی دسترسی داشته باشید. در این قسمت چهارگزینه از بدون پروکسی تا تنظیم دستی پروکسی را می‌توانید مشاهده کنید. همچنین با استفاده از رهنمون کردن فایرفاکس به آدرس موجود در یک فایل تنظیماتی .pac نیز می‌توانید پروکسی را تنظیم کنید.

یکی از مشکلاتی که کاربران سیستم‌عامل ویندوز هنگام اتصال به اینترنت با آن مواجه می‌شوند، افت شدید سرعت در مرور صفحات وب یا دانلود نرم‌افزارهای مختلف است.
بسیاری از کاربران در این شرایط با پشتیبانی شرکت ارائه‌کننده سرویس تماس گرفته و پشتیبانی نیز اعلام می‌کند اتصال اینترنتی از سرعت خوبی برخوردار است و یکی از برنامه‌های موجود در سیستم‌عامل کاربر با دانلود خودکار از اینترنت، موجب افت سرعت شده است.

 

آیا می‌دانید برنامه‌های زیادی در پشت پرده به‌صورت پنهانی فایل‌های مختلفی را از اینترنت دانلود کرده و اقدام به تبادل اطلاعات با سرورهای اصلی خود می‌کنند یا به‌روزرسانی‌های خودکار را بدون اطلاع شما انجام می‌دهند؟ این مساله در مورد به‌روزرسانی خودکار ویندوز بخصوص ویندوز 1/8 و 10 نیز صادق است و افت سرعت‌های بسیاری از کاربران نیز به‌دلیل نبود کنترل یا نظارت روی همین مصرف‌های بی‌اجازه است.

 

دوست دارید ترافیک مصرفی اینترنت را در رایانه خود به شکلی بسیار آسان کنترل کنید تا در صورت نیاز بتوانید برخی ارتباطات را قطع یا سرعت اتصال را کاهش دهید تا افت سرعت در عملکرد دیگر برنامه‌ها محسوس نباشد؟

 

نرم‌افزار قدرتمند NetLimiter یکی از شناخته‌شده‌ترین ابزارها برای انجام این کار است. به‌کمک این نرم‌افزار می‌توانید میزان مصرف ترافیک اینترنتی خود را در هر لحظه مشاهده کرده و با گذاشتن یا برداشتن یک علامت چک‌مارک، دسترسی نرم‌افزارها به اینترنت را قطع یا وصل کنید.

 

همچنین می‌توانید در صورت نیاز محدودیت‌هایی را در سرعت دانلود و آپلود مشخص کرده و این محدودیت‌ها را برای برنامه‌های موردنظرتان اعمال کنید. به‌عنوان مثال می‌توانید محدودیت دانلود را برای بخش به‌روزرسانی ویندوز معین کنید تا هنگام دریافت فایل‌های به‌روزرسانی نیز تمام ترافیک اینترنتی به این امر اختصاص نیافته و بتوانید مرور صفحات وب یا دیگر کارها را انجام دهید.

از دیگر امکانات این نرم‌افزار مشاهده میزان مصرف آپلود و دانلود در بازه‌های زمانی مختلف (24 ساعت گذشته تا چند سال قبل) به تفکیک پروتکل ارتباطی، نرم‌افزار، نام کاربر یا حتی شبکه کابلی و بی‌سیم است.

 

این نرم‌افزار در دو نسخه سری 3 و 4 قابل دانلود است که سری 3 برای ویندوزهای اکس‌پی، ویستا و 7 قابل استفاده بوده و سری 4 برای ویندوزهای 8،7، 10 استفاده می‌شود.

 

http://www.netlimiter.com/download

حل مشکل محتمل ترین علت مصرف حجم ترافیک

گاهی اوقات پیش می آید که بسیاری از ما، به محض شارژ کردن ترافیک اینترنت خود، شاهد مصرف سریع آن هستیم و متوجه نیسیتم که از کجا این مشکل پیدا شده است. بسیاری از کاربران در خلال پرسش هایشان، به این معضل اشاره کرده اند که حجم زیادی از ترافیکشان، بدون اطلاع کم می شود. بدین صورت ما محتمل ترین علت را مورد بررسی قرار داده ایم که با شما در مورد آن صحبت کنیم

 

عموما چه در هنگام استفاده از ترافیک داده ای، در گوشی های هوشمند، و چه در هنگام استفاده در سیستم های رومیزی، نوت بوک و لپ تاپ، شاهد مصرف بی اندازه ترافیک  هستیم اما مصرف برخی سیستم ها بیش از دیگری است. در این مورد می توان گفت که یکی از بیشترین علتی که کاربران بعد از حل آن متوجه آن شده اند که مشکل ترافیک شان حل شده است، کنترل نرم افزار ها است. بسیاری از نرم افزار ها هستند که به طور پس زمینه ترافیک را مصرف می کنند و این کاملا از نظر شما پنهان است.

مهمترین و بزرگ ترین و پر حجم ترین نرم افزار روی سیستم ها، همین ویندوز است که می تواند به طور نا محسوس حسابی از ترافیک شما در هر بار به روز رسانی بکاهد.

 

یکی از راه هایی که می تواند جلو این مشکل را بگیرد این است که قابلیت به روز رسانی ویندوز را خاموش کنید.

 

تنظیمات به روز رسانی ویندوز
ابتدا کنترل پانل را باز کنید:

 

تنظیمات کنترل پنل, کاهش مصرف ترافیک اینترنت

 

در کادر جستجو در سمت راست و بالا ( ویندوز ۸ و ویندوز ۸.۱ و ویندوز ۷ ) عبارت Updating را بنویسید تا گزینه زیر را مشاهده کنید:

 

تنظیمات کنترل پنل, کاهش مصرف ترافیک اینترنت

 

اگر روی این گزینه ” windows update ” کلیک کنید روانه صفحه زیر می شوید:

 

تنظیمات کنترل پنل, کاهش مصرف ترافیک اینترنت

 

اگر قصد به روز رسانی سیستم خود را دارید می توانید به راحتی با استفاده از دو لاین آبی رنگ بالا، این کار را انجام دهید. به سمت چپ و بالا دقت کنید. گزینه check for updates می تواند راهنمای به روز رسانی شما باشد. چیزی که ما لازم داریم در این آموزش گزینه دوم یعنی change setting است. با کلیک بر این گزینه می توانید باکس زیر را مشاهده کنید:

 

تنظیمات کنترل پنل, کاهش مصرف ترافیک اینترنت

 

زمانی که محتوای کادر نارنجی را مشاهده می کنید یعنی سیستم شما بر این اساس تنظیم شده است که شما می توانید به روز رسانی ها را به طور اتوماتیک انجام دهید. برای اینکه به روز رسانی را متوقف کنید این کادر را باز کنید:

 

تنظیمات کنترل پنل, کاهش مصرف ترافیک اینترنت

 

به این صورت گزینه آخر یعنی never check for updates را انتخاب کنید. هر چند روبروی این گزینه نوشته شده است ” توصیه نمی شود ” اما برای جلوگیری از اتلاف ترافیک بسیار پیشنهاد می شود.

 

نهایتا تنظیمات به صورت زیر می شود:

 

تنظیمات کنترل پنل, کاهش مصرف ترافیک اینترنت

 

بدین نحو تنظیمات به روز رسانی برای شما غیر فعال شده است. همانطور که مشاهده کردید این تنظیمات بسیار ساده و بسیار پیش پا افتاده است اما از نظر بسیاری از افراد، دور می ماند.

گاهی اوقات پیش می آید که بسیاری از ما، به محض شارژ کردن ترافیک اینترنت خود، شاهد مصرف سریع آن هستیم و متوجه نیسیتم که از کجا این مشکل پیدا شده است. بسیاری از کاربران در خلال پرسش هایشان، به این معضل اشاره کرده اند که حجم زیادی از ترافیکشان، بدون اطلاع کم می شود. بدین صورت ما محتمل ترین علت را مورد بررسی قرار داده ایم که با شما در مورد آن صحبت کنیم

 

عموما چه در هنگام استفاده از ترافیک داده ای، در گوشی های هوشمند، و چه در هنگام استفاده در سیستم های رومیزی، نوت بوک و لپ تاپ، شاهد مصرف بی اندازه ترافیک  هستیم اما مصرف برخی سیستم ها بیش از دیگری است. در این مورد می توان گفت که یکی از بیشترین علتی که کاربران بعد از حل آن متوجه آن شده اند که مشکل ترافیک شان حل شده است، کنترل نرم افزار ها است. بسیاری از نرم افزار ها هستند که به طور پس زمینه ترافیک را مصرف می کنند و این کاملا از نظر شما پنهان است.

مهمترین و بزرگ ترین و پر حجم ترین نرم افزار روی سیستم ها، همین ویندوز است که می تواند به طور نا محسوس حسابی از ترافیک شما در هر بار به روز رسانی بکاهد.

 

یکی از راه هایی که می تواند جلو این مشکل را بگیرد این است که قابلیت به روز رسانی ویندوز را خاموش کنید.

 

تنظیمات به روز رسانی ویندوز
ابتدا کنترل پانل را باز کنید:

 

تنظیمات کنترل پنل, کاهش مصرف ترافیک اینترنت

 

در کادر جستجو در سمت راست و بالا ( ویندوز ۸ و ویندوز ۸.۱ و ویندوز ۷ ) عبارت Updating را بنویسید تا گزینه زیر را مشاهده کنید:

 

تنظیمات کنترل پنل, کاهش مصرف ترافیک اینترنت

 

اگر روی این گزینه ” windows update ” کلیک کنید روانه صفحه زیر می شوید:

 

تنظیمات کنترل پنل, کاهش مصرف ترافیک اینترنت

 

اگر قصد به روز رسانی سیستم خود را دارید می توانید به راحتی با استفاده از دو لاین آبی رنگ بالا، این کار را انجام دهید. به سمت چپ و بالا دقت کنید. گزینه check for updates می تواند راهنمای به روز رسانی شما باشد. چیزی که ما لازم داریم در این آموزش گزینه دوم یعنی change setting است. با کلیک بر این گزینه می توانید باکس زیر را مشاهده کنید:

 

تنظیمات کنترل پنل, کاهش مصرف ترافیک اینترنت

 

زمانی که محتوای کادر نارنجی را مشاهده می کنید یعنی سیستم شما بر این اساس تنظیم شده است که شما می توانید به روز رسانی ها را به طور اتوماتیک انجام دهید. برای اینکه به روز رسانی را متوقف کنید این کادر را باز کنید:

 

تنظیمات کنترل پنل, کاهش مصرف ترافیک اینترنت

 

به این صورت گزینه آخر یعنی never check for updates را انتخاب کنید. هر چند روبروی این گزینه نوشته شده است ” توصیه نمی شود ” اما برای جلوگیری از اتلاف ترافیک بسیار پیشنهاد می شود.

 

نهایتا تنظیمات به صورت زیر می شود:

 

تنظیمات کنترل پنل, کاهش مصرف ترافیک اینترنت

 

بدین نحو تنظیمات به روز رسانی برای شما غیر فعال شده است. همانطور که مشاهده کردید این تنظیمات بسیار ساده و بسیار پیش پا افتاده است اما از نظر بسیاری از افراد، دور می ماند.

سال هاست که مرورگر فایرفاکس، در زمره ی بهترین مرورگر هایی قرار دارد که کاربران زیادی از آن بهره می برند. خوشبختانه از نظر سرعت، امنیت و کاربردی بودن، این مرورگر توانسته به رضایت بیشتر کاربران، منجر شود. از آن جا که بسیاری از کاربران فیس بوک، کسانی هستند که توسط لپ تاپ ها و نوت بوک ها و حتی PC وارد این سایت می شوند، بنابراین نیاز دارند که در مدت زمانی که کاربر این شبکه عظیم اجتماعی هستند، نهایت کارایی را در اختیار داشته باشند.

 

اگر شما نیز از مرورگر فایرفاکس برای وب گردی، و ورود به فیس بوک و تعامل با دوستان و علایق خود، استفاده می کنید، خوب است که با آشنایی با افزونه های مربوط به این شبکه، کارایی تان را بیشتر کنید. ما در این مقاله به معرفی چند افزونه کاربردی فیس بوک می پردازیم. لینک نصب، هر افزونه، در انتهای معرفی آن قرار داده شده است.

 

افزونه Facebook Messenger
بسیاری از کاربران، در حال وب گردی، مدیریت سایت و یا هر کار دیگری که به وب بر می گردد، هستند، همزمان به مدیریت فیس بوک نیز می پردازند، و گاها یکی دو لایک می زنند، یا اینکه پستی را روی صفحه خود ارسال می کنند و از همه بیشتر، به چت و صحبت با دوستانشان می پردازند. اگر شما نیز از بخش چت فیس بوک بیش از هر بخش دیگر آن استفاده می کنید می توانید با نصب افزونه  Facebook Messenger، باکس مربوط به چت فیس بوک را در ساید بار مرورگر خود بگنجانید.

 

ترفندهای فیس بوک, افزونه های فایرفاکس

 

بعد از نصب این افزونه، در هر سایتی که باشید، حتی در حال چک کردن ایمیل خود، می توانید از مسنجر فیس بوک، که در سمت چپ یا راست مرورگرتان قرار دارد استفاده کنید و با دوستانتان چت کنید. مزیت این افزونه این است که با نصب آن دیگر نیاز نیست برای هر بار چت کردن، به سمت تب اصلی فیسبوک بروید چرا که مسنجر، در تمام تب ها گنجانده شده است

https://addons.mozilla.org/firefox/downloads/latest/412584/addon-412584-latest.xpi?src=search

 

افزونه Facebook Photo Zoom
در بسیاری از اوقات، شما با مشاهده برخی از کاربران، و عکس پروفایل آن ها تصمیم دارید که عکس آن ها را در نمای بزرگتر مشاهده کنید، تا از اینکه فرد مقابل دوستتان است یا یکی از آشنای قدیمی تان، مطمئن شوید. البته شما به هر دلیلی ممکن است عکس ها را بزرگتر کنید.

 

ترفندهای فیس بوک, افزونه های فایرفاکس

 

اما راه عمومی ان است است که به صفحه فرد مقابل بروید و بعد روی عکس پروفایل کلک کنید و در صورتی که اجازه داشته باشید، مشاهده کنید اما افزونه Facebook Photo Zoom به راحتی به شما کمک می کند، سریع عکس را بزرگ کنید و مشاهده کنید. این افزونه برای مشاهده عکس های آلبوم ها نیز کارایی دارد.

https://addons.mozilla.org/firefox/downloads/latest/429680/addon-429680-latest.xpi?src=search

 

افزونه Facebook Secret Emoticons
گاهی در هنگام چت کردن، به دنبال اسمایلی هایی می گردید که واقعا نایاب اند. بدین صورت مجبورید احساس و بیان خود را، با جملات طویل بیان کنید.

 

ترفندهای فیس بوک, افزونه های فایرفاکس

 

اما افزونه Facebook Secret Emoticons به شما این امکان را می دهد تا تمام اسمایلی ها را در اختیار داشته باشید. ( اسمایلی عنوان مشهور شکلک هاست )

https://addons.mozilla.org/firefox/downloads/latest/454042/addon-454042-latest.xpi?src=search

 

افزونه Fastest Facebook
در معرفی Facebook Messenger دانستیم که می توانید تنها مسنجر را با مرورگر ادغام کنید اما اینبار به شما Fastest Facebook  را معرفی می کنیم که یک شاهکار برای فایرفاکسی هاست. با استفاده از این افزونه می توانید کل فیس بوک را در بخشی از مرورگرتان تعبیه کنید. بعد از نصب، همانطور که در عکس زیر می بینید در ساید بار بخش های مختلف فیس بوک قابل مشاهده، مدیریت و تغییر است.

 

ترفندهای فیس بوک, افزونه های فایرفاکس

 

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/fastest-facebook/contribute/roadblock/?src=search&version=1.4

 

افزونه Facebook Translate
گاهی اوقات شما علاوه بر دوستان همز بان خود، دوستانی از نژاد ها و زبان های خاصی در فیس بوک پیدا می کنید و دوست دارید با آنان نیز تعامل داشته باشید. بدین صورت قادر خواهید بود که با استفاده از مترجم های مربوط به گوگل و .. این کار را انجام دهید اما راه ساده تری به نام افزونه Facebook Translate هم هست که به شما امکان می دهد تمام استتوس ها و پیام ها و … را سریع ترجمه کنید

 

ترفندهای فیس بوک, افزونه های فایرفاکس

 

https://addons.mozilla.org/firefox/downloads/latest/159637/addon-159637-latest.xpi?src=search

 

افزونه Facebook Ads Block
فیس بوک از آن جا که کاربران زیادی دارد محل خوبی برای تبلیغات است اما بسیاری از کاربران، با دیدن تبلیغات، احساس خوبی دریافت نمی کنند.

 

ترفندهای فیس بوک, افزونه های فایرفاکس

 

بدین صورت، بهترین راه این است که تبلیغات را حذف کنند. افزونه Facebook Ads Block دقیقا برای همین کار ساخته شده است تا کاربران بعد از نصب آن بتوانند جای تبلیغات را خالی کنند.

https://addons.mozilla.org/firefox/downloads/latest/509336/addon-509336-latest.xpi?src=search

 

افزونه Facebook Dislike
لایک کردن در فیس بوک، کاری است که از هر بخش دیگر فیس بوک، شهرت بیشتری دارد. بدین صورت، شما می توانید به علاقه مندی هایتان، با لایک کردن بیشتر دامن بزنید. اما Facebook Dislike افزونه ای است که به شما امکان می دهد در مقابل چیزهایی که تمایل ندارید، هم اظهار نظر کنید.

 

ترفندهای فیس بوک, افزونه های فایرفاکس

 

https://addons.mozilla.org/firefox/downloads/latest/47023/addon-47023-latest.xpi?src=search

بدین صورت با استفاده از افزونه های معروف فیس بوک می توانید کارایی بیشتری را تجربه کنید. در واقع این افزونه ها برای سهولت عملکرد شما طراحی شده اند اما توجه کنید که افزودن بیش از حد افزونه ها می تواند سرعت و کارایی مرورگر را تا ده در صد کاهش دهد. پس توجه کنید که باید ابتدا افزونه ها را بسنجید و مهم ترین آن ها را به مرورگر بیفزایید تا دچار ازدحام افزونه ها نشوید.

 بهینه سازی سایت (seo) چیست؟
بهینه سازی سایت , یا سئو سایت – سئو سازی سایت یکتا از مهمترین و اصلی ترین شاخه های  بازاریابی اینترنتی به حساب می آید .  که همکاران و مشتریان با نام و واژگان متنوعی از جمله(بهینه سازی وب سایت ,سئو سایت , بهینه سازی سایت , سئو تارنما  , سئو سازی ,بهینه کردن سایت , بهینه سازی سایت در گوگل , سئو چیست ؟ , بهینه سازی وبسایت ,  بهینه سازی سایت ارزان , قیمت بهینه سازی سایت ,هزینه بهینه سازی سایت, قیمت سئو سایت  ,هزینه سئو سایت,هزینه وب سایت) به این خدمات اشاره می کنند .به معنی ویرایش text و درونمایه وب‌سایت با منظور  و هدف افزایش و بالا بردن اعتبار و رتبه وب سایت در فضای مجازی و موتور های جستجوگر همانند گوگل است.اگر دقت کرده باشین خویش شما در جستجوهای خویش چه بسا هیچ گاه صفحه های دوم یا سوم را نگاه هم نکرده باشید از این رو قرار گرفتن در صفحه نخست نتایج و پس متعلق به در رتبه های بالایی نتایج جستجو از اهمیت زیاد بالایی برخوردار است . به صورت شما باید بتوانید بهترین رتبه را در نتایج موتورهای جستجوگر کسب کرده کنید تا بتوانید فروش بیشتری را کسب و کار خود شاهد باشید . در نتیجه وقتی کاربران یا مشتریان  عبارات مرتبط با کسب و کار شما را جستجو می کند ، باید وب سایت شما را در صفحه اول نتایج پیدا کنند و اگر وجد داشته باشد  حتما به سایت شما سر خواهند زد. این یعنی بالا رفتن ترافیک وب‌سایت شما افزایش خواهد یافت و نتیجه این پیشه برابر است با  درآمد بیشترو رونق کسب و کار  شما . ما بر این باورداشت هستیم  که تبلیغات هدفمند خرج نیست بلکه سرمایه گذاری است بهینه‌سازی وب‌سایت گرد از بهترین گونه تبلیغات هدفمند شدنی برای سوداگری در هر نوع صنفی و شغلی محسوب می شود . چرا که تاثیر آن ابدیت خواهد بود و البته اینکه ، تنها مشتریان واقعی از طریق بهینه سازی سایت  جذب می گردند . در ضمن این ایمان ذهنی نیز وجود دارد که کاربر یا بیننده به نتایج جستجو بیشتر از سایر تبلیغات اینترنتی و یا دیگر تبلیغات اعتماد که هست می‌کند.پس شما هم می توانید از این فضای پر فایده بهترین استفاده را نمائید و به کسب و کار خود رونق دهید . همین حالا شروع کنید که هر ثانیه دیرکرد و عقب پایدار گذاشتن از این دنیای عظیم یعنی از دست دادن میلیون ها تومان سرمایه .
سئو ساز

قبل از آغاز پیشه اینکه معرفی اختصار از خویش برای شما ذکر نمائیم  و اخ داشتیم لغایت شما عزیزان یگانه از اصلی ترین  مطالب سئوسایت و بهینه سازی سایت را در همین آغازین یاد بگیرید. سئو ساز به این معنی نیست که ما بتوانیم با تند ترین شکل ممکن و در مدت زمان کوتاه، خدمات تضمینی نتیجه گرفتن سئو  پیشه سئوسایت و بهینه سازی سایت را اتمام دهیم به راستی معنی سئو ساز این است که : ما بتوانیم با همان سرعتی که الگوریتم های گوگل در حال تغییر هستند به روز باشیم و کار سئوسایت و بهینه سازی وب سایت را به بهترین شکل شدنی و به روش ی کاملا بنیادین و ریزبین و  بر پایه پسینیان متد های گوگل به سپریدن برسانیم. امیدواریم که بتوانیم قدم موثری در این راستا بر داریم و ریزبین ترین اطلاعات را برای شما عزیزان منتشر نمائیم .

هر چند نمایش سایت در صفحه نخست گوگل دربایستن به سئو سایت  حرفه ای و بکارگیری تخصص و نزاکت سئو سایت کلاه سفید دارد، اما کسب رتبه بالا، حفظ و بالارفتن جایگاه کنونی نیازمند گرفتن مشاوره مجانی سئوسایت چه در تهران و چه شهرهای سایر مبتنی بر رعایت اصول و قواعد صحیح سئو  می باشد که ما آن را برایتان برآورده خواهیم کرد.

برای حذف و غیر فعال کردن افزونه ها می توانید به بخش منوی تنظیمات فایرفاکس بروید و از آن جا گزینه ADDONS  را انتخاب کنید و بعد هر موردی را که می خواهید حذف و غیر فعال کنید. در زیر این دو مسیر به طور تصویری نمایش داده شده است:

 

ترفندهای فیس بوک, افزونه های فایرفاکس

 

و در ادامه :

 

ترفندهای فیس بوک, افزونه های فایرفاکس


بدین صورت می توانید با استفاده از دکمه هایی نظیر Disable و Remove  و options روی افزونه ها کنترل داشته باشید.

یکی از امکانات بسیار خوب سرویس جیمیل، افزودن خودکار مخاطبان جدید به فهرست مخاطبان (Contacts) این سرویس است. به‌ این ترتیب شما به اضافه کردن دستی مخاطبان به فهرست نیازی ندارید و اطلاعات مختلفی ازجمله نام و نام‌خانوادگی، شماره تلفن، نشانی ایمیل و نشانی منزل را نیز براحتی می‌توانید مدیریت کنید.

 

گاهی این قابلیت موجب افزودن افرادی به فهرست مخاطبان شما می‌شود که ممکن است تمایلی به انجام آن نداشته باشید. در چنین شرایطی راحت‌ترین روش، حذف مخاطب موردنظر از فهرست است. انجام این کار نیز بسیار ساده است، اما احتمال دارد هنگام عملیات حذف یک مخاطب، مخاطب یا مخاطبان دیگری را نیز به اشتباه حذف کنید.

 

تابه‌حال این اشتباه برای شما اتفاق افتاده است؟ می‌دانید در این شرایط گوگل امکان بازیابی مخاطبان را در اختیار شما قرار می‌دهد؟


چنانچه به هر دلیلی فهرست مخاطبانتان در جیمیل با مشکل مواجه شد و قصد داشتید از گزینه‌ بازیابی فهرست مخاطبان کمک بگیرید ‌باید به روش زیر عمل کنید:

 

1 ـ به محوطه کاربری خود در جیمیل وارد شده از بالا سمت چپ روی علامت پیکان کوچکی که کنار عبارت Gmail مشاهده می‌شود کلیک کرده و گزینه‌ Contacts را انتخاب کنید.

 

ترفندهای اینترنتی, بازیابی مخاطبان در جیمیل

 

2 ـ از فهرست مخاطبان روی گزینه‌ More کلیک کرده و در منوی به‌نمایش درآمده گزینه ‌ Restore contacts را انتخاب کنید.

 

ترفندهای اینترنتی, بازیابی مخاطبان در جیمیل

 

3 ـ اکنون این قابلیت را دارید تا فهرست مخاطبان خود را از بازه‌ زمانی یک دقیقه تا 30 روز بازیابی کنید.

 

ترفندهای اینترنتی, بازیابی مخاطبان در جیمیل

 

توجه: با استفاده از این روش مخاطبان حذف شده، ترکیب شده و ویرایش شده براحتی بازیابی می‌شوند.

حتماً تاکنون به خوبی متوجه شده‌اید که موتور جستجوی گوگل کارایی‌های بیشتری از جستجو و پیدا کردن اطلاعات و وب‌سایت‌ها دارد؛ قابلیت‌هایی که به رغم جنبه‌های سرگرم‌کننده آن‌ها به جای خود می‌توانند بسیار کاربردی نیز باشند. پس بگذارید شما را با پنج نمونه از این ترفند‌ها و قابلیت‌های جدید و سرگرم‌کننده آشنا سازیم.

 

پیش از این در چند مقاله به جنبه‌های پنهان موتور جستجوی گوگل و قابلیت‌های سرگرم‌کننده آن پرداخته‌ایم؛ اما خوبی یک موتور جستجوی قدرتمند مانند گوگل این است که برای کاربران خود هر روز جنبه‌های جدید و قابل‌توجهی ‌رونمایی می‌کند.

 

پس اگر کمی وقت دارید و می‌خواهید از این فرصت برای سرگرم شدن در اینترنت استفاده کنید، این پنج قابلیت جدید را که کمتر کسی با آن آشناست، آزمایش کنید.

 

1 – با گوگل گیتار بنوازید
گوگل برای علاقه‌مندان به گیتار، ‌ابزار جالب‌ توجهی دارد؛ ابزاری که به رغم جنبه سرگرم‌کننده خود، می‌تواند قطعاتی کوتاه نیز ضبط ‌و پخش نماید. پس برای سرگرمی با گیتار گوگل به لینک زیر مراجعه کنید.

http://elgoog.im/guitar/

می‌توانید با ‌دکمه‌های صفحه کلید یا ماوس، سیم‌های این گیتار را به ارتعاش درآورید. همچنین گوگل چند ملودی را از پیش برای شما آماده کرده ‌که می‌توانید آن‌ها را‌ گوش کنید. حتی بعد از ضبط ‌ملودی خود، گوگل یک لینک در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌توانید آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

 

امکانات جدید گوگل, موتور جستجو

 

2 – زیر آب در گوگل جستجو کنید!
این ترفند تا حد زیادی شبیه ترفند ‌Gravity است که حتماً با آن آشنایید؛ با این تفاوت که این بار جستجوی شما در زیر آب یک اقیانوس با ماهی‌ها و جانداران عجیب و غریب صورت می‌گیرد و زمانی که به دنبال کلمه‌ای مانند Fish می‌گردید، تصویر آن در این آب نمایش داده می‌شود. برای جستجو در زیر اقیانوس گوگل به لینک زیر بروید.

http://elgoog.im/underwater/

 

امکانات جدید گوگل, موتور جستجو

 

3 – بازی محبوب «خط خور» را به یاد دارید؟
حتماً شما نیز اگر با کنسول‌هایی نظیر میکرو، ‌اولین بازی‌های دیجیتالی را انجام داده‌ باشید، با بازی محبوب خط خور آشنا هستید. بازی دهه 80 میلادی که اکنون دوباره گوگل آن را ‌برای شما زنده کرده است؛ با این تفاوت که در اینجا هیچ محدودیتی برای تعداد دفعاتی که می‌توانید بازی کنید وجود ندارد. به لینک زیر بروید و از کلیدهای جهت‌دار برای هدایت خط خور استفاده کنید.

http://elgoog.im/pacman/

 

امکانات جدید گوگل, موتور جستجو

 

4 – پس حتماً به بازی «مار» هم علاقه دارید!
اگر با گوشی‌های قدیمی نوکیا سر و کله زده باشید، حتماً می‌دانید که آنها علاوه بر آنکه هیچ‌ وقت نمی‌شکستند، یک قابلیت کلاسیک و منحصربفرد هم داشتند که اتفاقاً بسیار محبوب بود؛ بازی مار. حالا گوگل این بازی را در یک قالب جدید و متفاوت برای شما زنده کرده است. به لینک زیر بروید و با همان کلیدهای جهت‌دار این مار سیری‌ناپذیر را هدایت کنید.

http://elgoog.im/snake/

امکانات جدید گوگل, موتور جستجو

 

5 – شوخی گوگل با موتور جستجوی مایکروسافت
شوخ‌طبعی گوگل گویا دامن رقیب اصلی خود در موتورهای جستجو یعنی Bing و صاحب آن مایکروسافت را نیز گرفته است. اگر می‌خواهید ببینید که گوگل چگونه با رقیب اصلی خود شوخی می‌کند، به لینک زیر بروید و سعی کنید یک مورد خاص را جستجو کنید!

۱_ Other Devices
یکی از قدرتمند ترین قابلیت های کروم، توانایی همگام سازی خوب آن است و  نه تنها بوکمارک ها و گذرواژه ها را شامل می شود بلکه امکان سینک تب های باز را نیز داراست { از Setting => Advanced sync Settings می توانید این قابلیت را اضافه نمائید}.
برای مثال اگر مرورگر کروم بر روی رایانه ها، اسمارت فون ها و یا تبلت های دیگر نصب شده باشد می توانید از یک یک آن ها برای دسترسی به تب های باز روی رایانه مبدا استفاده نمائید؛ ابتدا یک تب جدید را باز و سپس بر روی منوی Other devices موجود در گوشه پائینی آن تب کلیک کنید. اکنون لیستی دسته بندی شده از تب های باز را از تمامی موارد موجود در مروگر کروم را خواهید دید. بسیار دسترس اما غیر قابل تصور!

 

امکانات گوگل کروم, مرورگر اینترنتی

 

۲_ Recently Closed
همانطور که شاید بدانید، اگر به صورت تصادفی صفحه ای را ببندید، اگر مایل باشید می توانید سریعاً آن را با فشردن کلید های Ctrl-Shift-T پیدا نموده و اجرا کنید. با این حال، اگر موردی را بخواهید که به تازگی در آن نبوده اید یا حتی از مواردی باشد که در این لیست به دست آمده با استفاده از فشردن این کلید ها موجود نباشد چگونه عمل می کنید؟
چیزی که شما به آن نیاز دارید، لیستی از تمامی تب های بسته شده است که کروم آن را کاملا تحت پوشش خود دارد؛ هنگامی که در گوشه پائینی هستید به گزینه بعدی Other Devices دقت بیشتری کنید، منوی The Recently Closed همانجا قرار دارد. با کلیک بر روی آن ۱۰ تب پایانی بسته شده را مشاهده خواهید کرد.


۳_ Web Store
افرادی که جدیدا به مجموعه کروم می پیوندند، شاید از قابلیتی که گوگل از کتابخانه از برنامه ها به راحتی از وب استور در اختیارشان قرار می دهد آگاه نباشند.
اگر شما هم از دسته افرادی هستید که با آن برخورد نداشته اید، می توانید از همان گوشه درست در گزینه کنار آخرین تب ها بسته شده آن را مشاهده نمائید. سپس اگر بر روی Web Store کلیک کنید، مسیر اپ ها در تبی جدید بازخواهد شد. اکنون می توانید به جستجوی مواردی که برای نصب شدن نیاز دارید بپردازید.

منع افزودن خودکار مخاطبان به جیمیل

برخی افرادی که بتازگی به جمع کاربران سرویس محبوب ایمیل گوگل یعنی جیمیل اضافه شده‌اند، پس از مدتی مشاهده می‌کنند آدرس‌های ایمیلی به‌طور خودکار به فهرست مخاطبان آنها اضافه شده و هنگام تایپ یا انتخاب آدرس ایمیل گیرنده، این ایمیل‌ها نیز برای آنها به‌ نمایش درمی‌آید.

 

آیا می‌دانید این آدرس‌ها از کجا می‌آید و چطور در جیمیل ذخیره می‌شود؟
یکی از امکاناتی که جیمیل در اختیار کاربران خود قرار داده، افزودن خودکار مخاطبان است. هنگامی که شما ایمیلی برای یک مخاطب ارسال می‌کنید، آدرس ایمیل مورد نظر در فهرست مخاطبان شما قرار می‌گیرد تا بعدها بتوانید با انتخاب آدرس ایمیل از فهرست مخاطبان، سریع‌تر ایمیل را وارد کنید و نیازمند تایپ آن آدرس نباشید. این قابلیت مفید است، اما گاهی کاربرانی که ایمیل‌های تبلیغاتی ارسال می‌کنند فهرست مخاطبانشان آنقدر زیاد است که ترجیح می‌دهند مخاطبان جدید فقط با ارسال یک ایمیل در فهرستشان ایجاد نشود. اگر شما هم جزو این کاربران هستید و می‌خواهید این قابلیت را غیرفعال کنید، می‌توانید از روش زیر کمک بگیرید:

 

1ـ به محیط کاربری خود در سرویس جیمیل وارد شده از بالا ـ سمت راست روی آیکون تنظیمات که به شکل یک چرخ‌دنده است، کلیک کرده و Settings را انتخاب کنید.

 

2 ـ در صفحه تنظیمات ایمیل به تب General بروید و صفحه را به پایین اسکرول کنید تا بخش Create contacts for autocomplete را ببینید.

3 ـ در مقابل این گزینه‌ کلید رادیویی I'll add contacts myself را فعال کرده و در پایان برای ذخیره تغییرات روی Save Changes کلیک کنید.

4 ـ از حالا به بعد هیچ مخاطبی به‌طور خودکار به فهرست مخاطبان شما اضافه نخواهد شد و مدیریت مخاطبان فقط به دست شما صورت خواهد گرفت.

شبکه اجتماعی اینستاگرام، از آن دسته‌ شبکه‌های اجتماعی است که بنا به دلایلی، ‌امروزه مورد توجه بسیاری از کاربران در سراسر جهان است. شاید برای کار با این شبکه اجتماعی، نیاز به اطلاعات چندانی نباشد، ولی برای بسیاری از کاربرانی که اکنون می‌خواهند به این شبکه اجتماعی بپیوندند، نحوه استفاده از تگ‌ها و فیلتر‌ها و تغییرات در عکس و فیلم و به اشتراک‌گذاری و... نکاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد. حتی اگر هم اکنون نیز جزوی از اعضای این شبکه اجتماعی هستید، شاید نکاتی باشد که از آن‌ها بی‌خبرید.

 

اکنون شبکه اجتماعی اینستاگرام بیش از ۵۰ میلیون کاربر در سراسر جهان دارد و بی‌دلیل نیست که فیس‌بوک این شبکه اجتماعی را به بهای یک میلیارد دلار خریداری کرده است. از زمانی که «کوین سیستروم» و «مایک کریگر» این شبکه را در سال ۲۰۱۰ راه اندازی کرده‌‌ تا به امروز اقبال بسیاری به خود دیده ‌و هر روزه شمار بیشتری از کاربران به ‌اعضای آن می‌پیوندند.

 

شاید شما نیز قصد پیوستن به این شبکه اجتماعی را داشته باشید و یا آنکه هم اکنون جزوی از اعضای آن هستید. به هر ترتیب، نکاتی در کار با اینستاگرام وجود دارد که اشراف به آن‌ها می‌تواند تا حد زیادی تجربه کاری متفاوتی از این شبکه اجتماعی محبوب را در اختیار شما گذارد.

 

ترفندهای اینستاگرام, اشتراک‌گذاری فیلم و عکس

 

بخش نخست: نصب و راه‌اندازی اینستاگرام
۱ ـ قدم اول دانلود و نصب نرم افزار اینستاگرام است.


۲ ـ قدم دوم ایجاد یک حساب کاربری برای کار با این شبکه اجتماعی است. برای این کار از داخل App بر ‌دکمه Sign Up ضربه بزنید و نام کاربری، گذرواژه، شماره تلفن (اختیاری) و همچنین تصویری از خود را انتخاب و وارد کنید تا حساب کاربری شما ایجاد شود. همچنین در بخش About می‌توانید تعدادی اطلاعات شخصی از خود را نیز وارد کنید.

 

۳ ـ بعد از آن نیاز است، ‌دوستان خود را در این شبکه اجتماعی پیدا کرده و به اصطلاح آن‌ها را Follow کنید. همچنین می‌توانید مخاطبین خود را از فیس‌بوک و توئیتر وارد کرده یا به سادگی نام آن‌ها را برای پیدا کردن و Follow وارد کنید. همچنین می‌توانید سایر افرادی که از دوستان شما نیستند، برای Follow کردن برگزینید. این کار باعث می‌شود، ‌پست‌های این افراد در Newsfeed شما نمایش داده شود.

 

ترفندهای اینستاگرام, اشتراک‌گذاری فیلم و عکس

 

۴ـ ابزار Instagram Direct امکانی است که با بروزرسانی جدید به این شبکه اضافه شده ‌و شما می‌توانید به وسیله آن‌، پست‌های خود را برای نمایش به همه Follower‌ها یا تعدادی از آن‌ها کنترل کنید. برای این کار ‌روی تب Direct ضربه بزنید و مخاطبانی که قصد به اشتراک گذاری پست با آن‌ها را دارید، انتخاب نمایید.


بخش دوم: استفاده از تب‌ها و گردش در اینستاگرام
۱ ـ گردش در تب Feed. در تب Feed قادر هستید که پست‌های ارسال شده توسط همه مخاطبین خود را مشاهده کنید. البته آن قسمتی که با شما نیز به اشتراک گذاشته شده است. تب Feed ‌همان تبی است که با آیکون یک خانه نمایش داده شده است. همچنین می‌توانید با ضربه زدن بر ‌دکمه Refresh پست‌هایی را که به تازگی ارسال می‌شود، ببینید.

 

ترفندهای اینستاگرام, اشتراک‌گذاری فیلم و عکس

 

۲ ـ استفاده از تب Popular. در این تب می‌توانید پست‌های ارسالی از سایر کاربرانی را ببینید که در جمع مخاطبین شما نیستند؛ اما از سوی جامعه کاربران اینستاگرام مورد توجه قرار دارند. ‌این قسمت مربوط به پست‌هایی است که بیشترین Like را به خود اختصاص داده‌اند. آیکون این تب شبیه به یک ستاره است.


۳ ـ بررسی پست‌های ارسالی خود کاربر. در تب News هر اتفاقی که به شما مربوط باشد، نمایش داده می‌شود. هر بار که مخاطبی یکی از پست‌های شما را Like کند یا برای آن Comment بفرستد، یا به جمع Follower‌های شما بپیوندد، اطلاعات مربوط به آن در این تب نمایش داده خواهد شد. آیکون این تب شبیه ‌آیکون یک Comment با یک قلب در وسط آن است.

 

۴ – پسند کردن و ارسال نظر برای پست‌های دوستان. اگر در حال مشاهده پست‌های مخاطبین خود در Newsfeed یا تب Popular هستید، می‌توانید این پست‌ها را پسند یا به اصطلاح Like کرده و برای آن‌ها نظر یا Comment ارسال کنید. برای Like کردن، کافی است دکمه‌ای با آیکون قلب را فشار دهید یا به سادگی دو بار پشت سر هم بر ‌آن پست یا عکس ضربه بزنید. برای ارسال Comment نیز کافی است دکمه مربوط به آن را در کنار دکمه Like فشار دهید.

 

ترفندهای اینستاگرام, اشتراک‌گذاری فیلم و عکس

 

۵ ـ بررسی پروفایل کاربر. برای دیدن فهرست کاملی از پست‌های ارسالی خود و همچنین مروری بر Follower ها و افرادی که شما Follow می‌کنید می‌توانید به تب پروفایل بروید. در این بخش میتوانید همچنین بخشی از اطلاعات خود را در پروفایل ‌ویرایش کنید.

 

ترفندهای اینستاگرام, اشتراک‌گذاری فیلم و عکس

 

بخش سوم: ارسال تصویر به اینستاگرام
۱ـ انتخاب تصویر برای ارسال. برای ارسال عکس به اینستاگرام می‌توانید بر ‌دکمه Share ضربه بزنید. این کار به شما اجازه می‌دهد تا ‌عکاسی کرده و یا یک تصویر موجود بر روی حافظه را برای ارسال انتخاب کنید.

 

اگر لازم است ‌تصویر مورد نظر را عکاسی کنید، بعد از کلیک ‌روی Share کافی است روی دکمه‌ای که آیکون دوربین دارد ضربه بزنید. بعد از عکاسی تصویر مورد نظر بر دکمه Next ضربه بزنید.

 

ترفندهای اینستاگرام, اشتراک‌گذاری فیلم و عکس

 

اگر می‌خواهید تصویری ‌از حافظه گوشی آپلود کنید، می‌توانید ‌روی دکمه مربوطه ـ دکمه سمت چپ آیکون دوربین ـ استفاده و سپس عکس مورد نظر خود را انتخاب کنید. سپس می‌توانید بر ‌دکمه next ضربه بزنید.

 

ترفندهای اینستاگرام, اشتراک‌گذاری فیلم و عکس

 

۲ ـ ویرایش عکس. اینستاگرام قابلیت‌های ویرایشی چندانی ندارد. می‌توانید تصویر مورد نظر را بچرخانید، یک قاب به آن اضافه کنید، همچنین چندین فیلتر مختلف وجود دارد که می‌توانید یکی از آن‌ها یا ترکیبی از آن‌ها را برای تصویر مورد نظر خود انتخاب کنید. نکته آنکه قاب‌ها تنها در حالتی نمایش داده می‌شوند که شما یک فیلتر را بر ‌عکس خود اعمال نمایید.

 

ترفندهای اینستاگرام, اشتراک‌گذاری فیلم و عکس

 

۳ ـ Tilt و Shift. امکان دیگر ویرایشی در اینستاگرام عبارت است از تمرکز بر بخش خاصی از تصویر، به ویژه اگر از دوربین‌های DSLR برای عکاسی استفاده کرده باشید. این گزینه می‌تواند نمای خاصی به تصویر شما ببخشد. آیکون مورد نظر برای این ویرایش در بالای صفحه و شبیه به یک قطره آب است.

 

ترفندهای اینستاگرام, اشتراک‌گذاری فیلم و عکس

 

‌۴ ـ افزودن اطلاعات یا Caption به تصویر. می‌توانید در قسمت بعد اطلاعاتی مختصر در مورد تصویر را به شکل متن به آن‌ و همچنین سایر اطلاعات نظیر هشتگ‌ها برای جستجوی مورد تصویر و اطلاعات مکان جغرافیایی را در صورت لزوم به تصویر خود اضافه کنید.

 

ترفندهای اینستاگرام, اشتراک‌گذاری فیلم و عکس

 

همچنین در این بخش می‌توانید چنانچه لازم است، پست خود را بر ‌شبکه‌های اجتماعی دیگر همچون فیس‌بوک یا توئیتر نیز به اشتراک بگذارید.

 

ترفندهای اینستاگرام, اشتراک‌گذاری فیلم و عکس

 

استفاده از اینستاگرام روی ‌وب

در حال حاضر کاربران قادر هستند که از نسخه تحت وب این شبکه اجتماعی نیز استفاده نمایند و به همین ترتیب اقدام به ویرایش اطلاعات پروفایل خود، گشت و گذار در بین پست‌ها و ارسال پست کنید. برای استفاده از ابزار تحت وب این شبکه اجتماعی به آدرس Instagram. com مراجعه کنید.

همه چیز درباره فیس بوک

فیس بوک ابتدا در سال ۲۰۰۴ برای دانشجویان دانشگاه هاروارد توسط مارک زوکربرگ دانشجوی همان دانشگاه ساخته شد. از سال ۲۰۰۶ ثبت نام عمومی آغاز شد و تمامی افراد بالای ۱۳ سال با ایمیلی معتبر می توانستند در فیس بوک ثبت نام کنند. در حال حاضر فیسبوک بزرگترین شبکه اجتماعی است که جمعیتی بیش از یک میلیارد کاربر فعال را در خود جای داده است!

 

فیس بوک ارتباطات آنلاین بسیاری از افراد استفاده کننده از اینترنت را تغییر داده است. همچنان که عضویت در این شبکه بزرگ اجتماعی رو به افزایش است، اشتراک گذاری اطلاعات شما نیز راحت تر شده است. در حال حاضر سایت ها و ابزار آنلاین مختلفی با استفاده از خدمات فیسبوک امکانات بیشتری را برای کاربران به ارمغان آورده اند.

 

آموزش استفاده از فیس بوک
اگر وارد فیس بوک شده و در آن عضو شوید باید هدف خود را از پیوستن به این شبکه بزرگ تعیین کنید و بدانید از امکانات و ابزار مختلف فیس بوک در راستای چه کارهایی استفاده خواهید کرد. برخی افراد تصمیم به برقراری ارتباط با رنج کمی از کاربران فیس بوک می گیرند و اطلاعات بسیار کمی درباره خود به اشتراک می گذارند. برخی دیگر دوست دارند با کاربران بسیاری ارتباط برقرار کنند و اطلاعات بسیاری را از خود را بصورت عمومی به اشتراک بگذارند. به عبارت بهتر، فیسبوک چیزی است که شما برای خودتان هدف قرار داده اید.

 

آموزش کار با فیس بوک

قبل از اینکه بتوانید از فیس بوک استفاده کنید، باید در آن عضو شوید. این کار کاملا رایگان بوده و هیچ هزینه ای برای شما نخواهد داشت. تنها چیزی که نیاز خواهید داشت داشتن یک ایمیل معتبر و چند دقیقه وقت است. در ادامه آموزش فیس بوک را خواهید آموخت. همچنین کمی با محیط فیسبوک، از جمله صفحه اصلی و صفحه پروفایلتان آشنا خواهید شد. و اینکه چطور می توان برخی اطلاعات اولیه پروفایل را ویرایش کرد.

 

آموزش ثبت نام در فیس بوک

1. وارد مرورگر خود شده و در نوار آدرس facebook.com را تایپ و اینتر بزنید.

2. در زیر عبارت Sign Up اطلاعات خواسته شده را درون کادرهای موجود وارد کنید.

3. بعد از تکمیل اطلاعات برروی Sign Up کلیک کنید. پس از این کار ممکن است کد کپچایی نمایش دهد که عین عبارت موجود در تصویر را باید در کادر مربوطه تایپ کرده و اینتر بزنید.

 

آموزش تصویری فیس بوک,آموزش فیس بوک,آموزش عضویت در فیس بوک

 

4. الان شانس آن را دارید که اولین دوستان فیس بوکی تان را جستجو و پیدا کنید. برای جستجوی دوستانتان ایمیل خود را در کادر وارد کرده و Find Friends را کلیک کنید. همچنین اگر دوست ندارید دسترسی به ایمیلتان را به فیسبوک بدهید می توانید از این مرحله بگذرید. برای این کار برروی skip this step کلیک کنید.

 

آموزش فیسبوک,آموزش کار با فیس بوک,آموزش استفاده از فیس بوک

 

5. در مرحله بعد اگر دوست داشته باشید می توانید اطلاعاتی را درباره محل تحصیل و کارتان وارد کنید. پس از تکمیل برروی Save & Continue کلیک کنید و یا برای گذر از این مرحله Skip را کلیک کنید.

 

آموزش فیس بوک,آموزش استفاده از فیس بوک,آموزش تنظیمات فیس بوک

 

6. اگر اطلاعات تحصیلی یا کار خود را وارد کرده باشید، فیسبوک برخی پروفایل ها را برای دوستی به شما معرفی خواهد کرد. هر دوستی را که علاقه به اضافه کردن داشتید با کلیک برروی Add Friend انتخاب کرده و در نهایت برروی Save & Continue کلیک کنید. برای گذر از این مرحله بدون ارسال هیچ درخواست دوستی برروی Skip کلیک کنید.

 

آموزش فیس بوک,آموزش عضویت در فیس بوک,انتخاب دوستان

 

7. در مرحله بعد می توانید تصویری را به عنوان تصویر پروفایلتان انتخاب و آپلود کنید. برروی Upload a Photo کلیک کنید و از پنجره باز شده تصویر مورد نظرتان را یافته و انتخاب کنید. و یا با کلیک برروی Take a Photo در همان لحظه توسط وبکم خود عکسی گرفته و آپلود کنید. اگر علاقه ای به اضافه کردن تصویر به پروفایل فیس بوکتان ندارید برروی Skip کلیک کنید.

 

آموزش ساخت فیس بوک,آموزش فیس بوک,آموزش گذاشتن عکس در فیس بوک

 

8. پس از اتمام آپلود تصویر پروفایل برروی Save & Continue کلیک کنید.

9. صفحه Welcome to Facebook ظاهر خواهد شد که به شکل زیر خواهد بود.

 

آموزش فیس بوک,آموزش عضویت در فیس بوک,آموزش کار با فیس بوک

 

تایید آدرس ایمیل در فیس بوک

در این مرحله از طرف فیس بوک برای شما ایمیلی ارسال خواهد شد که حاوی لینک فعال سازی یا تایید ایمیل می باشد. قبل از اینکه بتوانید از امکانات مختلف فیس بوک استفاده کنید باید ایمیل خود را تایید کنید.

1. وارد ایمیل خود شوید.

2. ایمیلی که از فیس بوک ارسال شده را پیدا کرده و باز کنید. (موضوع ایمیل ارسال شده Welcome to Facebook – get started now! است.)

3. برروی دکمه سبز رنگ Get Started کلیک کنید تا عملیات تایید ایمیل شما در فیس بوک انجام گردد.

 

آموزش ثبت نام در فیس بوک,آموزش ساخت فیس بوک,آموزش فیسبوک

 

4. صفحه آغازین فیسبوک باز خواهد شد. الان شما دسترسی کامل به خدمات و امکانات فیس بوک دارید.

آموزش فیس بوک-بررسی صفحه اصلی
Home page فیس بوک حاوی آخرین پست ها و فعالیت های دوستانتان است. وقتی یکی از دوستانتان پست جدیدی ارسال کند در News Feed قابل مشاهده خواهد بود. در ادامه به بررسی دقیقتر این صفحه خواهیم پرداخت.

 

آموزش عضویت در فیس بوک,آموزش کار با فیس بوک,آموزش استفاده از فیس بوک

 

این قسمت شامل ۳ بخش است:

1. درخواست های دوستی: وقتی کاربری درخواست دوستی برای شما ارسال کرده باشد.

2. پیام ها: وقتی دوستی و یا کاربری برای شما پیغامی خصوصی فرستاده باشد.

3. اطلاعیه ها: وقتی توسط دوست یا کاربری ارتباطی با شما و یا پست های شما برقرار شده باشد. مثلا کسی پست های شما را مورد پسند قرار داده باشد و یا برای آنها نظری به ثبت رسانده باشد. و یا تگ شما را به تصویری اضافه کرده یا شما را به رخدادی دعوت کرده باشد. برای دیدن اطلاعات بیشتر برروی هر آیکن کلیک کنید:

 

آموزش تصویری فیس بوک,آموزش فیس بوک,ساخت اکانت فیس بوک

 

در نوار جستجو شما می توانید برای پیدا کردن دوستان جدید، گروه های مختلف، فن پیج ها و غیره به جستجو بپردازید.

 

آموزش فیس بوک,آموزش عضویت در فیس بوک,آموزش کار با فیس بوک

 

با کلیک برروی نام پروفایلتان وارد صفحه پروفایل خود خواهید شد. از قسمت Find Friends نیز می توانید برای جستجوی دوستان خود در فیسبوک استفاده کنید. Home شما را به صفحه اصلی فیس بوک برمی گرداند. و از علامت قفل می توانید به تنظیمات حریم خصوصی هدایت شوید. علامت چرخ دنده برای ورود به تنظیمات فیس بوک استفاده می شود.

 

آموزش فیسبوک,آموزش تصویری فیس بوک,بررسی پروفایل

 

در این بخش می توانید به بخش های مختلف فیس بوک رفته و به آنها دسترسی پیدا کنید. برای مثال وارد بخش پیام ها، رخدادها، تصاویر، گروه ها و غیره شوید.

 

آموزش فیس بوک,آموزش کار با فیس بوک,آموزش ثبت نام در فیس بوک

 

نام این بخش Publisher است. از این کادر می توانید پست های مختلف خود را ارسال کنید. چیزی که در تصویر مشاهده می کنید یک متن ساده است که با نام استاتوس شناخته می شود و شامل متن ساده ای بدون تصویر و چیزهای اضافه است. همچنین از این بخش برای ارسال تصاویر، ویدئوها، لینک ها، رخدادها و… می توانید استفاده کنید. اطلاعاتی که از این طریق ارسال می دارید برروی پروفایل خودتان به ثبت خواهند رسید. در پست های بعد به بررسی بیشتر پابلیشر خواهیم پرداخت.

 

آموزش فیس بوک,آموزش عضویت در فیس بوک,آموزش کار با فیس بوک

 

در این ستون اطلاعات مختلفی مانند رخدادهای جاری، پیشنهاد دوستی با افراد مختلف، پیشنهاد عضویت در فن پیج ها و تبلیغات گرافیکی مشاهده خواهد شد. همچنین اگر امروز تولد یکی از دوستانتان باشد نیز در این بخش قابل رویت خواهد بود.

 

اطلاعات پیشنهادی که فیسبوک به شما ارائه می دهد بر اساس اطلاعات شخصی و علاقمندی های شماست، به خاطر همین الگوریتم جستجو است که دوستان پیشنهادی یا به قول خود فیس بوک People You May Know شامل افرادی است که ممکن است در دنیای واقعی با آنها آشنا بوده باشید!

در بخش زیرین پابلیشر که به News Feed معروف است می توانید آخرین پست ها و فعالیت های دوستان خود، صفحاتی که پسندیده اید و گروه هایی که در آنها عضویت دارید را مشاهده کنید.

 

آموزش ثبت نام فیس بوک,آموزش ساخت فیس بوک,آموزش فیسبوک

 

با کلیک برروی دکمه چت دو بخش بسیار دوست داشتنی در دسترس شما قرار خواهد گرفت. تیک تیک و چت. در بخش بالایی که با نام تیک تیک شناخته می شود آخرین فعالیت های دوستانتان بصورت لحظه ای و آنلاین نمایش داده می شود که این بخش یکی از امکانات جدید فیسبوک بوده و در این مدت کوتاه توانسته طرفداران بسیار زیادی برای خود دست و پا کند!

 

در بخش زیرین تیک تیک هم امکان چت با دوستانی که بصورت آنلاین در فیس بوک می باشند نیز وجود دارد که نیازی به توضیح بیشتر ندارد.

 

آموزش فیس بوک - بررسی صفحه پروفایل

همانطور که توضیح داده شد News Feed مربوط به فعالیت های اخیر دوستان و صفحات مورد علاقه شما در فیس بوک است، صفحه پروفایل شما (که آن را با نام تایم لاین هم می شناسند.) جایی است که فعالیت های شما در آن ثبت می گردند. همچنین اطلاعات و مشخصات شما نیز در این صفحه قابل نمایش می باشند. اطلاعاتی که به هرصورت (متن، ویدئو، تصویر، لینک و…) ارسال کنید در تایم لاین شما به نمایش در خواهد آمد. همچنین دوستان شما نیز می توانند در تایم لاین شما پست ارسال کنند.

 

شما در هر زمان و هر صفحه ای از فیس بوک می توانید با کلیک برروی نام خودتان وارد صفحه پروفایلتان شوید.

 

آموزش فیس بوک,آموزش کار با فیس بوک,آپلود تصویر پروفایل و کاور

 

تصویر پروفایل شما، معرف شما در فیس بوک است و بسیاری از کاربرانی که به جستجوی نام شما می پردازند با مشاهده تصویر پروفایلتان شما را خواهند شناخت. برای تغییر تصویر پروفایل برروی عکس کلیک کرده و تصویر دلخواهتان را با کلیک برروی Upload Photo انتخاب کنید.

تصویر کاور عکس بزرگی است که تنها در پروفایلتان قابل مشاهده است. برخلاف تصویر پروفایلتان، کاور عکسی مربوط به خود شما نیست (هرچند بسیاری از کاربران این تصویر را نیز از عکس های شخصی خودشان انتخاب می کنند.) این تصویر معمولا نشان دهنده علاقمندی و یا زمینه کاری شماست و با انتخاب صحیح می تواند زیبایی خاصی به تایم لاین شما دهد.

 

آموزش تصویری فیس بوک,آموزش ساخت فیس بوک,تنظیمات پروفایل

 

برای تغییر تصویر کاور مانند عکس بالا برروی Change Cover کلیک کرده و یکی از گزینه های Choose from photos یا Upload photo را انتخاب نمایید. گزینه اول برای انتخاب کاور از عکس هایی است که قبلا در فیسبوک قرار داده اید و گزینه دوم برای آپلود تصویری جدید است. از Reposition می توانید برای تعییز موضع و دید عکس کاور استفاده کنید. و اگر دوست ندارید تصویر کاور داشته باشید می توانید برروی Remove کلیک کنید.

 

آموزش استفاده از فیس بوک،آموزش تنظیمات فیس بوک،آموزش فیسبوک

 

اطلاعات عمومی مربوط به شما که در فیس بوک اضافه کرده اید را می توانید در این بخش مشاهده کنید. این اطلاعات می تواند محل کار، تحصیل، شهر محل سکونت و زادگاهتان باشد. با کلیک برروی About در زیر این بخش صفحه ای باز خواهد شد که می توانید این اطلاعات را اضافه یا ویرایش کنید.

 

آموزش فیسبوک,آموزش کار با فیس بوک,آموزش عضویت در فیس بوک

 

از این بخش بسیاری از اطلاعات شخصی خودتان را می توانید مدیریت کنید.

 

در سمت راست بخش اطلاعات عمومی Favorites bar یا نوار علاقمندی ها قرار دارد که میانبری است به تصاویر شما، لیست دوستانتان، صفحات دلخواه، نقشه ها، رخدادها و هرآنچه شما علاقه دارید درباره فعالیت های شما در این محل نمایش داده شود. مانند تصویر می توانید بخش های مختلف را به این نوار اضافه یا کم کنید.

 

آموزش فیس بوک,آموزش ثبت نام در فیس بوک,تنظیمات پروفایل

 

پابلیشر را در صفحه نیوز فید به یاد دارید؟ پابلیشر در تایم لاین شما هم موجود است و به کمک آن می توانید هرآنچه در فکرتان است را در پروفایلتان اضافه کنید. پست های ارسالی از طریق پابلیشر در تایم لاین شما و نیوز فید دوستانتان قابل مشاهده است.

 

آموزش تنظیمات فیس بوک

وقتی شما شروع به استفاده از فیس بوک کنید، نیاز به تنظیماتی در اکانت خود خواهید داشت. این تنظیمات مربوط به تغییر رمز عبور، نوع و چگونگی دریافت اطلاعیه ها و غیره. تغییر این تنظیمات همیشه امکان پذیر است و در هر زمانی می توانید آنها را تغییر دهید.

 

برای ورود به بخش تنظیمات اکانت برروی چرخ دنده کلیک کنید و از منوی باز شده Account Settings را انتخاب کنید.

 

آموزش استفاده از فیس بوک,آموزش فیس بوک,آموزش ساخت اکانت

 

صفحه تنظیمات مانند تصویر زیر باز خواهد شد که هر بخش را بطور مجزا توضیح خواهیم داد.

 

آموزش ساخت فیس بوک,آموزش عضویت در فیس بوک,آموزش فیسبوک

 

بخش اول تنظیمات یعنی General مربوط به تنظیماتی مانند نام شما، نام اکانت شما، ایمیل، رمز عبور و غیره است. اگر دوست دارید زبان فیس بوک را به فارسی تغییر دهید از همین بخش، گزینه Language را ویرایش کنید.

 

آموزش فیس بوک,آموزش ثبت نام در فیس بوک,آموزش تنظیمات امنیتی فیس بوک

 

در بخش Security امکاناتی از قبیل انتخاب سوال امنیتی، امکان فعال کردن SSL برای امنیت بیشتر در فیس بوک گردی، ارسال اطلاعیه در هنگام ورود به اکانت و… وجود دارد که می توانید با توجه به نوع کارکرد خود از آنها استفاده نمایید.

 

Privacy

در این بخش می توانید تنظیمات حریم خصوصی را انجام دهید. این بخش یکی از مهم ترین قسمت ها در تنظیمات دسترسی دیگران به داده های شماست و در بخش های دیگر بطور مفصل دراین باره صحبت خواهیم کرد.

 

آموزش استفاده از فیس بوک،آموزش تنظیمات فیس بوک،آموزش فیسبوک

 

Notifications

بطور پیش فرض فیس بوک اطلاعیه های مهم را برای شما بصورت ایمیل ارسال می کند، بطور مثال زمانی که کاربری برای شما درخواست دوستی ارسال می دارد. اگر دوست داشته باشید اطلاعیه هایی را بصورت ایمیل دریافت نکنید می توانید از این بخش آنها را تغییر دهید.

 

آموزش فیس بوک،آموزش کار با فیس بوک،آموزش ثبت نام در فیس بوک

 

وقتی در قسمت General هستیم لینکی در زیر صفحه وجود دارد با نام download a copy. توسط این بخش می توانید تمامی اطلاعات و پست های ارسالی خود را دانلود کرده و برروی کامپیوتر خود داشته باشید. این اطلاعات حاوی، متن های ارسالی، عکس ها، ویدئوها و … می باشد.

در این نوشته می خواهیم چند ابزار (نرم افزار ) کاربردی ساخت شرکت گوگل را معرفی کنیم :
۱- Gmail Notifier :

جهت خواندن و ارسال ایمیل می توان از این نرم افزار استفاده کرد . با این ابزار شما بدون نیاز به مرورگرهای وب سایتی مانند IE یا Firefox و … می توانید جی میل ها و ایمیل های خود را باز کنید و با آن به تمام امکانات درون جی میل دسترسی داشته باشید . این ابزار دارای تم های قابل تغییر متفاوتی می باشد . از چندین زبان از جمله فارسی پشتیبانی می کند و قابلیت آپدیت را دارد.

 

ترفندهای اینترنتی, نرم افزارهای گوگل

 

برای استفاده بهتر از این نرم افزار باید در جی میل تغییراتی بدهید . شما می توانید یکی از دو گزینه Google Gmail Atom یا Google Gmail IMAP را فعال کنید که اولی تنها امکان دسترسی سریع و read-only به جی میلتان را به شما عرضه می کند . با این امکان شما می توانید ۲۰ ایمیل آخر خود را ببینید و بخوانید ولی با فعال شدن گزینه دوم می توانید جی میل تان را بخوانید ، علامت بزنید یا به چندین جی میل پاسخ دهید . به قسمت Settings جی میل بروید و در تب به نام  Forwarding and POP/IMAP گزینه Enable IMAP را فعال کنید و دکمه Save Changes را فشار دهید .

 

ترفندهای اینترنتی, نرم افزارهای گوگل

 

۲- Google Desktop :

جستجوگری است که علاوه بر اینترنت می تواند درون رایانه شما را نیز بگردد . این جستجوگر بسیار پیشرفته تر از جستجوگر ویندوز است و می تواند انواعی از فایل ها را برای جستجو پشتیبانی کند . همچنین می تواند کلمه درون فایل ها را نیز برای شما جستجو کند . نگارش های پنجم به بعد این نرم افزار مجهز به anti fishing (ضد سایت های جعلی ) است یعنی اگر آدرسی غیر ایمن در اطلاعات پیدا شده ببیند به شما اخطار خواهد داد . همچنین دارای گجت هایی برای دیدن تغییرات آب و هوایی و تقویم است .

 

ترفندهای اینترنتی, نرم افزارهای گوگل

 

۳- Google Drive:

گوگل درایو یک فضای ابری ۱۵گیگابایتی رایگان است تا همانند یک بانک بتوانید اسناد و فایل های خود را در آنجا قرار دهید و بتوانید در همه جا به آنها دسترسی داشته باشید . این نرم افزار روی تمام سیستم عامل ها می تواند نصب شود . شما می توانید از طریق آن فایل های خود را در گوگل پلاس به اشتراک بگذارید و به راحتی بین آنها بگردید و بدون نیاز به نصب برخی برنامه ها روی رایانه خود آنها را در مرورگر خود مشاهده کنید . همچنین می توانید کاربرانی تعیین کنید که همچون شما به این فایل ها دسترسی داشته باشند . با نصب این نرم افزار یک پوشه در دسکتاپ شما ایجاد می شود که با قرار دادن هر فایل درون آن این نرم افزار سعی می کند آن را برای شما آپلود کند .

 

ترفندهای اینترنتی, نرم افزارهای گوگل

 

۴- Google Earth:

نرم افزاری است برای مشاهده تصاویر ماهواره ای از نقاط مختلف زمین با وضوح سه بعدی . این نرم افزار دارای بانک اطلاعاتی از تصاویر نقاط مختلف زمین است که می تواند تصاویر با جزئیات جغرافیایی و شهری و خیابانی و حتی منازل را نیز به نمایش درآورد . برای استفاده از این نرم افزار باید به اینترنت سریع وصل شوید و استفاده از اینترنت dial up برای این کار مفید نیست پس باید از اینترنت ADSL استفاده کنید تا با موتور جستجوی قوی که دارد شما نام مکان مورد نظر را وارد کنید تا آن را بیابید یا آنکه اگر محل نسبی آن را می دانید بهتر است با زوم کردن های متوالی و منتظر ماندن به مکان مورد نظر برسید .

 

از امکانات خوب آن می توان به مقیاس بندی فواصل اشاره کرد . این ابزار در صورت وجود اینترنت پر سرعت می تواند در سفر ها مورد استفاده قرار بگیرد تا شما بتوانید به نزدیک ترین مسجد ، پارک یا پمپ بنزین بروید . همچنین امکان ذخیره مکان هایی است که می خواهید بعدا نیز به آنجا بروید . این برنامه شامل نسخه رایگان و پولی می باشد که نسخه پولی آن دارای امکانات بیشتری است و از GPS نیز پشتیبانی می کند .

هرچند جی‌میل خود در فیلتر کردن ایمیل‌های تبلیغاتی و مزاحم یا به اصطلاح Spam خود دستی توانمند دارد، ‌هنوز هم در Inbox بسیاری از ما که از سرویس جی‌میل استفاده می‌کنیم، از این گونه ایمیل‌های ناخواسته و مزاحم بسیار یافت می‌شود. برای این دست از ایمیل‌ها که از فیلتر جی‌میل فرار می‌کنند، چه باید کرد؟

 

بسیاری از ما در حین وب‌گردی خود به وب‌سایت‌هایی برخورد می‌کنیم که از ما تقاضای ورود آدرس ‌ای‌میل برای ثبت‌نام یا مانند آن را دارند؛ هرچند در بسیاری از موارد این وب‌سایت‌ها تنها برای ثبت نام درخواست آدرس ایمیل دارند، ‌در موارد دیگر برخی از این وب سایت‌ها اقدام به ارسال ایمیل‌های متناوب به آدرس شما می‌کنند.

 

ما امروز به شما سه ترفند کاربردی آموزش می‌دهیم که به واسطه آن‌ها می‌توانید در حین ثبت نام در وب‌سایت‌ها از این گونه موارد نا‌خواسته پرهیز کنید. ‌مبنای این ترفند‌ها تغییر ایمیل آدرس به گونه‌ای است که تا حد زیادی مشکل Spam‌ها با آن‌ها بر طرف خواهد شد.

 

جیمیل, فیلتر کردن ایمیل‌های تبلیغاتی

 

1 – ترفند نقطه
اگر تا به حال نمی‌دانستید، اکنون با خبر باشید که جی‌میل به وجود نقطه در آدرس ایمیل شما هیچ اهمیتی نمی‌دهد؛ برای مثال اگر شما آدرس ایمیل خود را aseem.1234@gmail.com   به جای aseem1234@gmail.com وارد کنید، در هر صورت هیچ فرقی نخواهد داشت.

 این سایت نیز به بررسی چگونگی سئوی سایت شما می پردازد. خدمات سئو و بهینه سازی در تحلیل برای موتورهای جستجو این سایت ۳۰ روزه است و نسخه پولی آن ۹۹ دلار در ماه است.
در پیوسته یک نمونه گزارش تست سئو سایت ارائه شده است.

بررسی سئو سایت وردپرس در site auditor

بررسی سئو این سایت در ۹ تقسیم ذیل تقسیم بندی شده است:
•    نمایش –  این چکیده چگونگی نمایش سایت شما را از حیث موتورهای جستجو نمایش می دهد (به عنوان مثال، کدام صفحات توسط robots.txt مسدود شده اند و یا متا تگ ها روبات ها ، کدام صفحات پیدا نمی شوند ، کدام صفحات تغییر مسیر داده شده اند ).
•    متا – در این بخش وضعیت مهم ترین متاهای سایت رسیدگی می شود (به عنوان مثال، عناوین تکراری، متای توضیحات تکراری ، و غیره) .
•    محتوا  – این تقسیم به ارائه خاصیت های مهم برای محتوای متنی سایت پرداخته می شود (به عنوان مثال، عنوان، تعداد لینک، شمار کلمه، وجود محتوای تکراری داخلی، و غیره).
•    لینک ها  – این بخش لیستی در باره لینک های داخلی و بیگانه سایت (به عنوان مثال، لنگر متن ، لینک های شکسته، لینکهای دنبال نشده و غیره).
•    عکس ها – وضعیت تصاویر سایت شما رسیدگی می گردد (به عنوان مثال، اسم فایل، متن ALT، عنوان متن، اندازه، و غیره) .
•    معناشناسی-  در این تقسیم اطلاعات مربوط به عنوان های سایت (تگ های H1، H2، H3) و و میکروداده ها ارائه می شود.
•    سرعت سایت برای کاربرد در کامپیوتر
•    سرعت سایت در موبایل
•    مقایسه خزیدن  – در اینجا مقایسه ای از وضعیت جستجوهای گوناگون سایت (در موعد های گوناگون اتمام شده) به قصد رسیدگی مسائل و مشکلات سایت و اینکه در طول موعد چطور تغییر کرده رسیدگی می شود.
نتیجه:

در این نوشتار به آموزش کامل سئو و بهینه سازی سایت وردپرس در گوگل و موتورهای جستجو پرداختیم و فهمیدیم سئو سایت چیست, خدمات آوردن سایت به صفحه اول گوگل چرا سئو مهم است , چطور سئوی سایتمان را در وردپرس با استفاده از افزونه Yoast SEO انجام دهیم , قسمت های مختلف افزونه یاست سئو و تنظیمات آن را در وردپرس رسیدگی کردیم و نهایت فهمیدیم چطور به چک کردن سئوی سایت بپردازیم و با استفاده از حالت رایگان این سایت ها به ارائه خدمات سئو و بهینه سازی مربوط به مشتریان خود از نظر گوگل و موتورهای جستجو بپردازیم.

به عبارت دیگر، به هر تعداد نقطه که دوست داشته باشید، می‌توانید در هر کجای آدرس ایمیل خود وارد کنید، ولی با این حال هنوز ایمیل‌ها به آدرس اصلی شما ارسال خواهند شد. این ترفند به ویژه ‌زمانی که در حین ثبت‌نام در انجمن‌ها یا سایر وب‌سایت‌ها هستید به کار می‌آید.

 

جیمیل, فیلتر کردن ایمیل‌های تبلیغاتی

 

2 – ترفند علامت +
این ترفند برای مدت زمان زیادی است که در جی میل کاربردی است و اغلب کاربران در مورد آن مطلع هستند. به این ترتیب که به سادگی بعد از نام کاربری خود یک علامت + اضافه نمایید و بعد از آن کلمه یا کلماتی را برای ایجاد یک آدرس ایمیل منحصر به فرد اضافه کنید.

 

برای مثال ما می‌توانیم، آدرس ایمیل خود را به aseem1234+financial@gmail.com برای ثبت نام در هر وب سایتی که به لحاظ موضوعی مربوط به عملیات مالی می‌شود ـ مثل بانک‌ها ـ تغییر دهیم. به این ترتیب با ایجاد یک فیلتر در جی میل می‌توانیم تمامی ایمیل‌های ارسالی از این وب‌سایت‌ها را به یک برچسب یا پوشه خاص منتقل کنیم.

 

ترفند علامت + بسیار کاربردی است؛ اما یک نقطه ضعف دارد و آن اینکه در برخی ‌موارد در حین ورود این گونه آدرس‌ها سایت پذیرنده از تأیید آن سر باز می‌زند و دلیل آن عدم تأیید آدرس ایمیل‌هایی است که از این گونه سمبل‌ها در آن استفاده شده باشد. در این گونه موارد باید از ترفند نقطه استفاده کنید.

 

جیمیل, فیلتر کردن ایمیل‌های تبلیغاتی

 

ترفند Googlemail
در ‌‌نهایت اینکه می‌توانید بخش آخر آدرس ایمیل خود را به googlemail به جای gmail تغییر دهید و این راه دیگری برای پرهیز از ورود آدرس ایمیل اصلی شماست. البته به این ترتیب اگر کسی از این ترفند آگاه باشد، می‌تواند به سادگی ایمیل اصلی شما را حدس بزند، ولی در اغلب موارد از آنجا‌ که ایمیل‌های Spam ‌خودکار ارسال می‌شوند این موضوع زیاد مصداق ندارد.

 

به این ترتیب، aseem1234@googlemail.com دقیقا مشابه aseem1234@gmail.com است و به همین ترتیب می‌توانید با ایجاد یک فیلتر از نوع To همه ایمیل‌های ارسالی به یک چنین آدرسی را در یک پوشه جداگانه دسته‌بندی کنید.

 

جیمیل, فیلتر کردن ایمیل‌های تبلیغاتی

 

این ترفند‌ها البته چندان جدید نیستند و اگر مدت زمان زیادی است ‌از جی میل استفاده می‌کنید، قطعا باید با آن‌ها آشنا باشید؛ اما اگر تا کنون از آن‌ها اطلاع نداشته‌اید یا به تازگی از جی میل استفاده می‌کنید، این سه ترفند کمک بزرگی به شما می‌کند تا یک Inbox پاکیزه داشته باشید.

اگر زمان زیادی را به گشت و گذار در دنیای پهناور اینترنت اختصاص می‌دهید، مطمئنا روزانه با ده‌ها سایت جدید مواجه می‌شوید که ممکن است بخواهید در زمان‌های دیگر نیز به آنها مراجعه کنید.

یکی از رایج‌ترین روش‌ها برای ذخیره این سایت‌ها استفاده از بخش بوکمارک در مرورگرهای مختلف است. بوکمارک‌ها شامل همان سایت‌هایی می‌شود که به‌عنوان سایت مورد علاقه‌ شما نشانه‌گذاری شده و در مرورگر ذخیره شده ‌است تا بتوانید براحتی به آنها مراجعه کنید.

 

مرورگر کروم نیز مانند دیگر مرورگرها به بخش مدیریت بوکمارک‌ها مجهز است و نشانه‌ سایت‌های بوکمارک شده در این مرورگر نیز ستاره‌‌خوش‌رنگی است که در سمت راست نوار آدرس به چشم می‌خورد. در بیشتر موارد مدیریت بوکمارک‌ها امکانات خاصی را در اختیار شما قرار نمی‌دهد، اما این هفته قصد داریم با معرفی افزونه‌ Bookmark Manager تجربه‌ جدیدی از مدیریت بوکمارک‌ها در مرورگر کروم را در اختیار شما قرار دهیم.

 

برای استفاده از این افزونه به این روش عمل کنید:
1 ـ ابتدا مرورگر کروم را اجرا کرده، سپس روی منوی اصلی و About Google Chrome کلیک کنید. در صورتی‌که نسخه‌ کروم 38 و بالاتر است به مرحله‌ بعد بروید، در غیر این‌صورت ابتدا مرورگر را به‌روزرسانی کنید.

 

2 ـ مطمئن شوید قابلیت Chrome sync فعال است. برای بررسی این موضوع باید از منوی اصلی روی Settings کلیک کرده و در صفحه‌ تنظیمات با کلیک روی Sign in to Chrome اطلاعات کاربری خود در سایت گوگل را وارد کرده و در ادامه، گزینه‌های لازم را برای هماهنگ‌سازی انتخاب کنید.

 

3 ـ در دیگر دستگاه‌های موردنظرتان همچون تبلت یا تلفن همراه نیز قابلیت هماهنگ‌سازی در کروم را فعال کنید تا این عملیات در همه دستگاه‌های موردنظر شما انجام شود.

 

4 ـ با مراجعه به لینک زیر افزونه‌ Bookmark Manager را روی مرورگر کروم نصب کنید: (لینک حساس به حروف کوچک و بزرگ)

http://goo.gl/LDiUsq

 

5 ـ مراحل کار به پایان رسیده و براحتی می‌توانید مدیر جدید بوکمارک‌ها را به خدمت بگیرید. برای انجام این کار می‌توانید از منوی اصلی کروم روی Bookmarks کلیک کرده و Bookmark Manager را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید از کلیدهای میانبر Ctrl+Shift+O نیز کمک بگیرید.

 

مدیر جدید بوکمارک‌ها به شما این امکان را می‌دهد تا بوکمارک‌های خود را در پوشه‌های مختلف گروه‌بندی کنید. علاوه بر این می‌توانید از قابلیت گروه‌بندی خودکار بهره‌مند شوید و در صورت نیاز پس از حرکت نشانگر ماوس خود روی تصویر هریک از بوکمارک‌ها، علامت چک‌مارک به‌نمایش درآمده را فعال و بوکمارک مورد نظر را ویرایش کنید. همچنین می‌توانید علاوه بر جستجوی عنوان و توضیحات کوتاه ذخیره شده در فهرست بوکمارک‌ها، محتوای این سایت‌ها را نیز جستجو کنید.

 

توجه: در صورتی که بخواهید تصویر سایت بوکمارک‌شده را تغییر دهید، می‌توانید پس از مراجعه مجدد به سایت مورد نظر، روی علامت ستاره به‌نمایش درآمده در سمت راست مرورگر کلیک کرده و با کلیک روی کلیدهای جهت‌نما به سمت چپ و راست، تصویر سایت بوکمارک شده را تغییر دهید.