قالب های فارسی وردپرس 5

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 5

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

کمیسیون شورای‌عالی میراث فرهنگی تشکیل جلسه داد

سومین کمیسیون تخصصی شورای‌عالی میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی در آستانه برگزاری جلسه علنی مجلس برای بررسی رای اعتماد به وزیر میراث فرهنگی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، روابط عمومی وزارت خانه میراث فرهنگی از برگزاری سومین کمیسیون تخصصی شورای‌عالی میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی خبر داد و اعلام کرد: کمیسیون شورای عالی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نحوه تشکیل و اداره مناطق نمونه گردشگری و آیین‌نامه ایجاد و نگهداری تأسیسات گردشگری را مورد بررسی قرار داده است.

البته در این خبر نیامده که کمیسیون چه روزی و چرا در روزهای منتهی به جلسه مجلس و با حضور چه کسانی برگزار شده با این حال، رضا معصومی راد که آذر سال ۹۷ به عنوان رئیس دبیرخانه شورای عالی دبیرخانه شورای عالی میراث‌فرهنگی انتخاب شده است گفت: در این جلسه الحاق صنایع‌دستی به‌عنوان شورا طرح و با اکثریت آرا تصویب شد. دستور دوم آیین‌نامه ایجاد و بهره‌برداری از تأسیسات گردشگری مطرح شد و با اصلاح برخی موارد مورد تصویب قرار گرفت. دستور سوم این کمیسیون در مورد مناطق نمونه گردشگری با محوریت دو موضوع بود. لغو مناطق نمونه گردشگری فاقد توجیه و اصلاح آیین‌نامه مطرح و قرار شد سیر کار و سوابق کارشناسی اش برای اعضای کمیسیون ارسال شود. در جلسه آتی دستور لغو مناطق نمونه و اصلاح آیین‌نامه موردبررسی قرار خواهد گرفت.

در این نشست شش دستور دیگر مورد بحث و بررسی قرار گرفت که شامل؛ اصلاح اساسنامه انجمن‌های میراث‌فرهنگی، حکم پیشنهادی برای میراث‌بانان افتخاری، اصلاح آیین‌نامه هیئت‌امنایی شدن، الحاق عنوان صنایع‌دستی به‌عنوان شورای عالی میراث‌فرهنگی و گردشگری، آیین‌نامه ایجاد و نگهداری تأسیسات گردشگری، پیشنهاد اصلاح آیین‌نامه اجرایی نحوه تشکیل و اداره مناطق نمونه گردشگری است.

برگزار نشدن جلسات شورای عالی میراث فرهنگی یکی از انتقادها به علی اصغر مونسان وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی است. در این زمینه پروانه سلحشوری نماینده مجلس شورای اسلامی نیز در جلسه رای اعتماد مجلس به وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی مطرح کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.