قالب های فارسی وردپرس 5

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 5

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

اخبار تکنولوژی

 اطلاعات تازه به دست آمده از شرکت سامسونگ نشان می‌دهد این گوشی قرار است در سه مدل تولید شود. این در حالی است که چند روز پیش نرم‌افزار اندروید Pie آشکارکرده بود که سامسونگ قصد دارد چهار مدل از Galaxy S10 تولید کند. اطلاعات جدید فاش شده از پرچمدار آینده سامسونگ نشان می‌دهد که این کمپانی سری گوشی‌های Galaxy S10 را در سه مدل معرفی خواهد کرد.

 

مدل‌های مختلف این گوشی با شماره‌های SM-G970F, SM-G973F و SM-G975F نامگذاری خواهند شد. G970 نمایشگر 5.8 اینچی خواهد داشت. G973 صفحه نمایشی به همان اندازه دارد اما لبه‌های آن خمیده خواهد بود و G975 نمایشگر خمیده 6.44 اینچی خواهد داشت. نکته جالب اینجاست که تولید یک گوشی جدید با نمایشگر فلت بازگشت سامسونگ به دو نسل قبل گوشی‌های هوشمند این شرکت خواهد بود چون Galaxy S7 آخرین پرچمدار سامسونگ بود که صفحه نمایش صاف داشت. همچنین، Galaxy S10 Plus که با شماره مدل G975 دیده خواهد شد، صفحه نمایشی بزرگتر از حتی Note 9 خواهد داشت.

 

امر طبیعی این است که همه این مدل‌ها با اندروید 9.0 Pie تولید و اوایل سال بعد معرفی خواهند شد. یک نمونه از این گوشی‌ها با مودم 5G هم در حال آزمایش است اما احتمال دارد که یکی از همین سه مدل باشد و مدل جداگانه‌ای برای S10 با مودم 5G در نظر گرفته نشود. همچنین احتمال بسیار بالایی وجود دارد که مدل دارای مودم نسل پنجم Galaxy S10 فقط به صورت انحصاری برای آمریکا و کره جنوبی ساخته شود.

 

یکی از مدل‌های کوچک S10 ممکن است با یک دوربین تولید شود در حالی که دیگری دوربینی دوگانه خواهد داشت. همچنین این احتمال وجوددارد که +S10 در پنل پشتی خود دوربین سه‌گانه داشته باشد و دو دوربین هم برای سلفی آن در نظر گرفته شود. این گوشی با 5 دوربین قرار است با V40 ThinQ ال‌جی رقابت کند.

وال استریت ژورنال چندی پیش گزارش داد که کارکنان و کارشناسان فعال در شرکت گوگل بر سر تغییر و دستکاری نتایج جست‌وجوی کاربران به مباحثه و گفت‌وگو پرداخته‌اند ولی هنوز گوگل ایده‌های مطرح شده را اعمال نکرده است.

 

 ساندار پیچار - مدیرعامل گوگل - به‌تازگی خاطرنشان کرده است که این ادعای مبنی بر تلاش این شرکت برای دستکاری در نتایج جست‌وجوی کاربران در موتور جست‌وجوی گوگل کالا نادرست و کذب است و نمی‌تواند صحت داشته باشد.

 

وی در ادامه سخنانش تاکید کرده است که این گزارش‌ها تحت‌تاثیر مسائل سیاسی و جوسازی‌های نامرتبط علیه شرکت‌های تکنولوژی نظیر گوگل منتشر شده است.

 

این در حالیست که گوگل هنوز در این باره اظهار نظر رسمی نکرده است.

اسپیکرهای هوشمند به کاربران این امکان را می‌دهند تا درصورت داشتن مشغله وسائل خانگی خود را با دستورهای صوتی کنترل کنند، بعنوان مثال، از وضعیت آب و هوا و جدیدترین اخبار مطلع شده، تایمر و زنگ هشدار برای خود تنظیم کنند یا با دوستان و خانواده خود تماس برقرار کنند.

 

از بهترین و محبوب‌ترین اسپیکرهای هوشمند مبتنی بر دستیارهای صوتی می‌توان به آمازون اکو، هوم پاد اپل، گوگل هوم مینی و ماکس و کورتانای مایکروسافت اشاره کرد. بازخورد مشتریان برای کسب‌و‌کار آنلاین که به تعقیب تولید فرآورده یا خدمت مورد دربایستن مشتری است، حیاتی است. بازخورد مشتری نه تنها راهنمایی برای تصمیم‌گیری آگاهانه مدیران فراهم می‌کند، بلکه برای اندازه‌گیری رضایت مشتری و مقایسه وفاداری مشتری نیز بایسته است. با ۷ راهکار دریافت بازخورد مشتری در این مطلب آشنا شوید و آن‌ها را در ابعاد مختلف کسب‌وکار از تحقیقات بازار و آزمایش محصول/خدمت جدید گرفته الی پشتیبانی و خدمات بعد از فروش بکار برید.


۷ راهکار گرفتن بازخورد مشتریان


پیش از شروع به جمع‌آوری بازخورد مشتری، باید دقیقا بدانید «چرا» به پیگیری نظرات مشتریان هستید. فقط زمانی می‌توانید هوشمندانه‌ترین و بهترین تدبیر اخذ بازخورد مشتری را گزینش کنید که نتایج باره چشمداشت را بدانید. بنابراین قبل از شروع:


مشخص کنید کدام بخش تجربه مشتری را می‌خواهید بهبود دهید.

با داده‌ای که جمع‌آوری می‌کنید، چه خواهید کرد؟ «پیگیری» آن‌چه از بازخورد مشتری درمی‌یابید، مهم است! اگر طراحی سایت فروشگاه اینترنتی شما از نظر مشتریان گیج‌کننده است، باید حاضر سرمایه‌گذاری و گزین کردن منابع برای بهبود طراحی فروشگاه خویش باشید.

اکنون با این سوال مقابل هستید که چه کانالی برای گرفتن بازخورد مشتریان با توجه به اهداف پیش‌رو بهتر است. ۷ راهکار دریافت بازخورد مشتریان که نتایج مثبت آن‌ها محرز شده است، عبارتند از:


۱. نظرسنجی و پرسشنامه بازخورد مشتری


ساخت پرسشنامه نظرسنجی مشتری پیشه ساده‌ای نیست. سوال‌های زیادی را می‌توان در چنین پرسشنامه‌ای از مشتری پرسید اما باید در برگزیدن سوال‌ها دقت کرد.


در پُرس‌لاین برای نظرسنجی‌های کوتاهی که معمولا تک‌سوالی هستند، از امکان «پاپ‌آپ» «عدم نمایش دکمه ارسال» و «بسته شده خودکار» استفاده کنید و پرسشنامه را از طریق API پُرس‌لاین، هوشمندانه با پروا به رفتار کاربران در نرم‌افزار یا وب‌سایت کسب‌و‌کار نمایش دهید.


اگر می‌خواهید پرسشنامه نظرسنجی مشتری بسازید که واقعا نتایج اثربخش و مفیدی داشته باشد، این اصول را مدنظر قرار دهید:


تنها سوال‌هایی را در پرسشنامه بگنجانید که اهداف موردنظر را محقق می‌کنند.

در هر سوال یک جستار را مورد پرسش پیمان دهید.

مقیاس اندازه‌گیری سوال‌ها را در درازا پرسشنامه یکسان نگهدارید.

هوشمندانه، به هر مشتری تنها سوال‌هایی را نمایش دهید که پیوسته با پاسخ‌های وی است.

مشتری در کمتر از ده دقیقه بتواند به کلیه سوال‌های پرسشنامه پاسخ دهد.

تصاویر و آیکون‌های مرتبط در سوال‌ها بکار برید و از رنگ‌بندی و عکس پس‌زمینه مناسب استفاده کنید الی نرخ پاسخ‌دهی افزایش یابد.

برای نظرسنجی‌های بلند، از نمونه پرسشنامه‌های رضایت‌سنجی مشتری و پرسونای مشتری استفاده کنید که قابلیت سفارشی‌سازی و ویرایش بدست کاربر را دارند.


۲. به کارگیری ایمیل و پیامک


ایمیل و پیامک یگانه از بهترین راه‌های اخذ بازخورد از مشتریان منتخب است. بدین هدف باید:


اطمینان داشته باشید که ایمیل‌ ارسالی و پرسشنامه ساخته‌شده با موبایل و تبلت سازگار هستند و نمایش آن‌ها در این دستگاه‌ها بهم نمی‌ریزد.

لینک‌های اختصاصی و شخصی‌شده برای هر مشتری بتوانید فرآوری کنید تا ضمن نگریستن اطلاعات فردی که به پرسشنامه استجابت داده است، بتوانید تعقیب مفیدی با او داشته باشید و اطلاعات مرتبطی که از مشتری دارید را نیز در پرسشنامه به وی پرتو دهید.

 


در پُرس‌لاین به کمک خاصیت «درج اطلاعات مخفی» لینک‌های اختصاصی از پرسشنامه مشتری تولید کنید.


به مشتری، به خصوص مشتریان ناخشنود اطمینان دهید که به سرعت به نظرات آن‌ها بررسی می‌شود. بدین قصد در پُرس‌لاین از خاصیت «افزودن شرط» و «سفارشی‌سازی صفحه تشکر» استفاده کنید الی زمانی‌که طبق پاسخ‌های مشتری، تشخیص دیتا شد مشتری ناخشنود است، بی درنگ مشتری با صفحه‌ای مواجه شود که «کارشناسان ما ظرف … ساعت برای دنبال با شما تماس می‌گیرند».

به کمک خاصیت «ایمیل‌های اطلاع‌رسانی و نوتیفیکیشن‌ها» افراد پیوسته و سرپرست در سازمان، مثلا کارشناسان صدای مشتری نیز می‌توانند بی درنگ از وضعیت مشتری اطلاع یابند.


به این ترتیب سازمان توانا است یک سیستم و فرایند مدیریت و ساماندهی بازخورد و نظرات مشتریان را به کمک پُرس‌لاین پیاده‌سازی کند.


۳. آزمایش قابلیت استفاده


تست قابلیت بهره‌گیری در سنجش با دیگر شیوه‌ها به آمادگی و برنامه‌ریزی بیشتری پیش از اجرا احتیاج دارد ولی نقطه نظر و بصیرت عمیق‌تری را نیز فراهم می‌کند. این شیوه گرفتن بازخورد از کاربران، بیشتر در مورد وب‌سایت و محصولات تحت وب استعمال دارد اما اصول آن‌را می‌توان در هر نوع کسب‌و‌کاری بکار برد. مثلا یک رستوران می‌تواند غذاهای جدید خویش را برای مدتی به مشتریان به صورت مجانی ارائه دهد و در مورد آن‌ها از مشتری بازخورد بگیرد.


۴. مصاحبه اکتشافی با مشتریان


برای مصاحبه رو در رو با مشتریان این اصول را رعایت کنید:


بر نگرش و نقطه نظر کاربران تمرکز کنید. اینکه کاربران در مورد یک مساله چگونه فکر می‌کنند را کشف کنید. مثلا اینکه رنگ بسته‌بندی فرآورده چه باشد، مهم است اما مهم‌تر این است که آیا کاربران کارکردهای فرآورده را درک می‌کنند یا خیر و این کارکردها دشواری ها پیش‌روی آن‌ها را حل می‌کند یا خیر.

از شیوه «مشکلات کلیدی» کاربرد کنید. از کاربران در باره نمونه‌هایی از دشواری ها کلیدی آن‌ها در خلال استفاده یا حتی بخش‌هایی از محصول/خدمت که خوب کار کرده است، بپرسید.

در خصوص عادات مشتریان پرس‌و‌جو کنید. اینکه از مشتریان بپرسید یک کار مشخص را چگونه سپریدن می‌دهند، می‌تواند مسایلی را مشخص کند که آن‌ها پیشتر در باره آن نمی‌دانستند. مثلا ما در پُرس‌لاین، در نخستین تماس با مشتریان نهفته از گستره منابع انسانی، از مدیر منابع انسانی می‌پرسیم که در حال آماده چگونه ارزیابی عملکرد و نظرسنجی کارکنان را انجام می‌دهند و وقتی متوجه می‌شویم که طیف زیادی از پرسشنامه کاغذی بهره‌گیری می‌کنند، پرسشنامه آنلاین و مزایای آن‌را دمو می‌دهیم. و زمانی‌که با سازمانی روبرو می‌شویم که از ابزارهایی مشابه شیرپوینت استفاده می‌کنند بر روی مزایا، سرعت و خرج تمام‌شده پُرس لاین برای سازمان و واحد منابع انسانی متمرکز می‌شویم.


تازهترین آمارهای منتشر شده نشان می‌دهد که اسپیکرهای هوشمند گوگل هوم مینی بعنوان یکی از نسخه‌های کوچک دستیارهای صوتی توسعه و ارائه داده شده از سوی گوگل، توانسته است از سایر رقبای خود پیشی بگیرد و بیشترین میزان فروش را در دومین فصل از سال جاری میلادی به خود  اختصاص دهد.

 

این بدان معناست که عرضه گوگل هوم مینی ۲.۳ میلیون دستگاه بوده و بزرگترین و نزدیک رقیب آن، یعنی اسپیکر هوشمند اکودات آمازون، نیز بیش از ۲.۲ میلیون دستگاه را به فروش رسانده و تقریبا پایاپای با گوگل بالا آمده است که در نهایت، گوگل توانسته است بیشترین میزان فروش را از آن خود کند.  

 

در مجموع اکودات آمازون و گوگل هوم مینی حدود ۳۸ درصد از سهم بازار اسپیکرهای هوشمند در جهان را به نام و نشان خود به ثبت رسانیده اند که به زبان ساده‌تر، باید گفت از هر پنج گجت عرضه شده در بازار، چهار دستگاه به آمازون یا گوگل تعلق دارد.

 

یکی دیگر از بزرگترین رقبای این دو محصول، اسپیکرهای هوشمند هوم پاد اپل است که به دلیل برچسب قیمتی بالا و عدم اتصال و پشتیبانی از سیستم عامل اندروید از استقبال کمتری نسبت به گوگل هوم و اکو دات آمازون برخوردار شد و توانست تنها ۱۶ درصد از سهم بازار این محصول را از آن خود کند.

 

ایالات متحده آمریکا بزرگترین کشور مصرف کننده اسپیکرهای هوشمند در جهان به شمار می‌رود که از این محصولات جدید و هوشمند طرفداری می‌کنند. بسیاری از تحللیگران بر این باورند که اسپیکرهای هوشمند سریعتر از ابزارهای واقعیت مجازی و افزوده به رشد خود ادامه داده و در سال ۲۰۱۸ سهم بسیار بیشتری از بازار ابزارهای هوشمند و دیجیتال را از آنِ خود خواهند کرد.

آیفون ۱۰ اس (iPhone ۱۰s) که در سه مدل با ظرفیت حافظه  ۶۴، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت عرضه می‌شود، قیمت هر یک از مدل‌های آن به ترتیب ۹۹۹، ۱۱۴۹ و ۱۳۴۹ دلار اعلام شده است، این در حالی است که سه مدل از نسخه بزرگ‌تر این پرچمدار یعنی آیفون ۱۰ اس مکس (iPhone ۱۰s max)، به ترتیب در قیمت‌های ۱۰۹۹، ۱۲۴۹ و ۱۴۴۹ دلار به بازارهای جهانی عرضه خواهند شد.

 

همانطور که قبلا گفته شده بود، اپل قصد داشت یکی از این سه مدل گوشی را مقرون به‌صرفه‌تر از دو پرچمدار دیگر اعلام و معرفی کند و برای تهیه نمایشگر آن از پنل‌های ال سی دی بجای اولد گران قیمت استفاده کند. این مدل آیفون که آیفون ایکس آر ( iPhone XR) نام دارد، برای جایگزینی آیفون ۸ و ۸ پلاس معرفی شده و با ویژگی تشخیص چهره هوشمند ( Face ID) و نمایشگر بدون حاشیه، قرار است با قیمت حداقل ۷۴۹ دلار  و حداکثر ۸۹۹ دلار به فروش برسد.

 

اما از آنجا که سفارش اولیه آیفون ۱۰ اس از روز ۱۴ سپتامبر سال جاری ۲۰۱۸ میلادی آغاز شده و نخستین روز عرضه این محصولات نیز ۲۱ سپتامبر در نظر گرفته شده است. این در حالیست که گفته می‌شود عرضه آیفون ایکس آر نسبت به دو پرچمدار دیگر، دیرتر و حدود اواخر اکتبر و اوایل نوامبر (آخر فصل پاییز) صورت خواهد گرفت. بسیاری از کاربران در فضای مجازی از نامعلوم بودن علت تاخیر در عرضه نسخه ارزان قیمت و مقرون به‌صرفه گوشی آیفون ایکس آر اعتراض کرده و گمانه زنی‌های بسیاری کرده‌اند.

 

تحلیلگران فعال در حوزه فناوری در پاسخ به این پرسش عنوان کرده‌اند که علت تاخیر در عرضه این محصول، مشکل تامین نمایشگرهای ال سی دی بکاررفته در آن است. با توجه به آنکه آیفون ایکس آر از نمایشگر و پنل های ال سی دی بجای اولد بهره می‌برد، اپل از تامین‌کنندگان دیگری جز سامسونگ و ال جی کمک گرفته و گزارش‌های بسیاری نیز منتشر شده است که نشان می‌دهد تامین‌کننده ژاپنی مذکور بخاطر سودآوری بسیار کم و مبلغ قرارداد پایین اپل، نتوانسته است آنطور که باید از پس تولید نمایشگرهای ال سی دی موردنظر اپل برآید و به موقع آن‌ها را تحویل دهد.

 

این در حالیست که سایر کارشناسان بر این باورند مشکل اپل، مشکل سخت‌افزاری و تامین نمایشگر نیست و احتمالا با یک مشکل نرم‌افزاری مواجه است چراکه طراحی دارای بریدگی آیفون‌های جدید و از طرفی بهره‌مندی از نمایشگر ال‌سی‌دی، نیازمند برنامه‌ریزی‌های دقیق نرم‌افزاری است و مهندسان اپل هم اکنون در حال تایید نهایی و هم‌چنین برطرف کردن هرگونه مشکل احتمالی نرم‌افزاری در این محصول هستند.

 

یکی از دلایلی که اپل به فکر معرفی و عرضه یک مدل ارزان‌قیمت و مقرون به‌صرفه با قابلیت‌های مشابه پرچمدارانش افتاد، فروش دور از انتظار و نه چندان موفقیت‌آمیز پرچمدار قبلی آن یعنی آیفون ۱۰ (ایکس) بود که گفته می‌شود تنها اپل توانسته است ۶۰ میلیون دستگاه را در جهان به فروش برساند.

 

دو روزنامه‌نگار بهنام‌های «آلفرد هرمیدا» و «دوریس ترونگ» در توئیت‌های جداگانه‌ای پس از شرکت در کنفرانس موسوم به Online News Association  در آستین تگزاس و صحبت با مقامات ارشد گوگل نوشتند: این کمپانی باهدف مبارزه با اخبار جعلی تصمیم گرفته است تا روند نتایج خبری خود را آهسته کند.

  

اما «والری استریت» مسئول خبر گوگل ضمن تکذیب این موضوع، در توئیت جداگانه‌ای نوشت: آن‌ها به‌غلط متوجه شده‌اند و ما به‌هیچ‌وجه چیزی را کُند نکرده‌ایم.

 

 

 

نماینده رسمی گوگل نیز اعلام کرد روزنامه‌نگاران حرف‌های استریت را به‌خوبی متوجه نشده‌اند و اصلاً چنین تصمیمی در گوگل اتخاذ نشده است.

 

گوگل برای درآمدزایی از بخش خبری خود بیش از ۳۰۰ میلیون دلار در ۳ سال آینده سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

 

دلیل تکذیبیه گوگل قراردادهای بسته‌شده با منابع خبری است که ممکن است سرمایه‌گذاری این کمپانی در بخش خبر را بامخاطره روبرو سازد.به گزارش ایسنا، به نقل از وب سایت Business Wire، موسسه تحقیقاتی trendforce پیش‌بینی کرده که تا سال آینده تولیدکنندگان موبایل از حسگرهای اثرانگشت یکپارچه با صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند بیش از پیش استفاده خواهند کرد که این امر به کاهش قیمت تامین قطعات و قیمت تمام شده و نهایی موبایل‌های تولیدشده منجر خواهد شد.

 

بر اساس این گزارش، حسگر اثر انگشت تعبیه‌شده در زیر نمایشگر با ۱۰ درصد افزایش در سال آینده ۱۳ درصد از سهم بازار گوشی‌های هوشمند را به خود اختصاص می‌دهد. این تحلیلگران همچنین برآورد کرده‌اند که شرکت سامسونگ در رواج بیش‌تر و افزایش سهم حسگرهای اثرانگشت زیر نمایشگر و فراصوت کوالکام نقش بسزایی خواهد داشت.

 

نخستین گوشی هوشمندی که به حسگرهای اثرانگشت زیر نمایشگر مجهز شد، ویوو ایکس ۲۰ پلاس یو دی بود که زمستان سال گذشته معرفی و رونمایی شد و از آن زمان تاکنون نیز تولیدکنندگانی همچون هواوی و اوپو از این فناوری در برخی گوشی‌های خود بهره‌گیری کردند.


PB18 E-Tron

خودرو مفهومی آئودی PB18 E-Tron در نمایشگاه خودرو پاریس 2018 به نمایش گذاشته شد. این اتومبیل مفهومی می‌تواند به یک خودرو اسپورت تک صندلی یا در صورت دلخواه،‌ به یک اتومبیل سفری دو سرنشینه تبدیل شود.


برای اولین بار یک ماه قبل بود که اتومبیل مفهومی آئودی PB18 E-Tron در سواحل پبل بیچ کالیفرنیا به نمایش گذاشته شد لغایت هر کسی که به اتومبیل‌های اسپورت علاقه‌مند است را شیفته‌ی خودش کند. حتی اسم گذاری این خودرو نیز زیاد عجیب و غریب است: آئودی در ریشه-بن-بیخ با PB13 نخست اسم این اتومبیل به پبل بیچ اشاره می‌کند و E-Tron نیز اصطلاحی است که آئودی برای خودرو های الکتریکی خود استفاده می‌کند. حال این شرکت با اتومبیل عجیب و غریب خودش پا به نمایشگاه خودرو پاریس 2018 گذاشته الی آن را به نمایش عموم ملت بگذارد.



خودرو مفهومی آئودی PB18 E-Tron



در نخستین نگاه من مطمئن بودم که این یک طراحی اغراق آمیز است. فقط به صندلی تک نفره‌ای که صحیح در وسط کابین درونی قرار می‌گیرد، شیشه‌های جلو و عقب عجیب و ناآشنا و همچنین چراغ‌های جلویی ظریف این اتومبیل توجه کنید. آئودی PB18 E-Tron بی گمان یک خودرویی است که به پیگیری جلب پروا است، اما زمانی که من اغلب به آن پروا کردم و با طراح آن Gael Buzyn گفتگو کردم،‌ متوجه شدم که طراحی این خودرو از عقیده ظاهری بخردانه است!




نخستین مورد، صندلی تک نفره‌ی میانی است که راننده در آن مخفی می‌شود و می‌تواند از سمتی به سمت سایر برود.  ادامه در وب سایت ایرانی رنت این به شما اجازه می دهد در صورت نیاز، یک صندلی در سمت راست خویش در کف اتومبیل سوار کنید. پس به لطف این ایده زمانی که هدف دارید به چهره تک نفره رانندگی کنید،‌ می‌توانید تمام قسمت جلوی کابین را متعلق به خود کنید و زمانی که می‌خواهید با یک سرنشین کناری گذرگاه را طی کنید، صندلی را به چهره الکتریکی به سمت چپ برده لغایت یک صندلی دیگر از کف خودرو به سمت بالا برپایی شود.


خودرو مفهومی آئودی PB18 E-Tron


قسمت پشتی خودرو از فضای حمل بار 470 لیتری برخوردار است که به شما پروانه می‌دهد چمدان‌ها یا هرچیزی که برای یک سفر طولانی دربایستن دارید را نیز با خویش حمل کنید. گفته می‌شود خودرو مفهومی آئودی PB18 E-Tron در هر بار شارژ توانا به پیمودن مسافت 500 کیلومتر است و به لطف شارژ سریع 800 ولت می‌توان آن را در عرض 15 دقیقه شارژ‌ کرد. همگی این سرنخ‌ها پرتو می‌دهند که اتومبیل مفهومی آئودی حتی برای سفرهای طولانی نیز پسندیده است.

خودرو اسپورت

تولید آئودی نسخه PB-18 از مدل E-Tron قطعی شد

آئودی رسما اعلام کرد که به چهره اندک اقدام به فرآوری خودروی سوپر اسپرت برقی P-18 E-Tron خواهد کرد.

به گزارش خودروتک، آئودی تعدادی پیش در رخداد Monterey Car Week 2018 از خودروی مفهومی PB-18 e-tron رونمایی کرده بود. ایرانی رنت اکنون که این شرکت چراغ سبز تولید مدل تولیدی از این سوپر اسپرت برقی را صادر کرده است و به‌گفته‌ی مدیر اجرایی آئودی، سنه آینده وارد بازار خواهد شد. فرآوری این این مدل که   PB-18 E-Tron نام دارد Audi PB18 e-tron ، به‌صورت محدود خواهد بود به‌طوری‌که پیمان است فقط ۵۰ دستگاه متعلق به به تولید برسد.




جزئیات فنی زیادی از مدل تولیدی آئودی PB-18 E-Tron به خارج درز نکرده است ولی مدل مفهومی این خودرو دارای قدرت پایانی ۶۷۱ اسب بخار و گشتاور ۸۳۰ نیوتون‌متر بود. به‌صورت آپشن نیز می‌شود سیستم بوست را برای موتورهای برقی سفارش عدل که توان موتور را به‌صورت گذرا الی ۷۶۴ اسب بخار افزایش می‌دهند. مدل مفهومی این خودرو دارای عجله صفر لغایت صد کیلومتر حدود ۲ ثانیه بود و پیش‌بینی می‌شود که مدل تولیدی نیز شتابی در همین حدود داشته باشد.


Audi PB 18 e-tron


در خصوص شعاع حرکتی آئودی PB-18 E-Tron نگرانی هستی ندارد چون آئودی قول استفاده از باتری‌های پیشرفته‌ی خشک را در این مدل دیتا است. این باتری ۹۵ کیلووات ساعت ظرفیت داشته و در مدل مفهومی شعاع حرکتی ۵۰۰ کیلومتری را فراهم می‌کرد. این باتری با به کارگیری شارژر تند ۸۰۰ ولتی در عرض ۱۵ دقیقه شارژ می‌شود و از قابلیت شارژ شدن به‌صورت بی‌سیم نیز پشتیبانی می‌کند.


Audi PB 18 e-tron


یکی از جالب‌ترین نکات مدل مفهومی PB-18 E-Tron، قرار گرفتن راننده در وسط خودرو همانند مک لارن F1 بود. اما برخلاف مک لارن راننده در صورت تمایل می‌تواند موقعیت خویش را به سمت چپ و یا راست خودرو تغییر دهد. هنوز مشخص نیست که آیا چنین قابلیتی در مدل تولیدی نیز هستی خواهد داشت یا نه.

آئودی

خودروی باره عقیده PB18 e-tron اسم دارد و پیمان است نخستین بار در نمایشگاه خودروی پبل بیچ در کالیفرنیا در معرض رویت بازدیدکنندگان ویژه آن قرار گیرد. آئودی PB18  انتخاب این محل برای رونمایی از PB18 e-tron اثر دهنده اهمیت این ماشین برای آئودی و کلاسی که این اتومبیل در آن معرفی می شود است. در وب سایت ایرانی رنت در حال حاضر اطلاعات فی زیادی در ارتباط با PB18 e-tron منتشر نشده اما تا آنجا که بتوان صحت اطلاعات را تایید کرد

ر این خودرو از یک باتری حالت جامد 95 کیلووات ساعتی بهره‌گیری می کند که می تواند فقط در مدت 15 دقیقه گنجایش باره عقیده برای پیمودن مسافتی کم و بیش به 600 کیلومتر را به دست آورد. ولی اگر هدف طی کردن فاصله های طولانی را ندارید و سرعت نخستینگی شماست PB18 e-tron می تواند تنها در 2 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد. توان موجود در این  ماشین از طریق سه موتور الکتریکی تامین می شود که دوتا از آنها مربوط به چرخ های عقب و یک موتور با عملکرد بین چرخ های عقب و جلو خواهند بود.

 مجموع تاب تولیدی این سه پیشرانه الکتریکی 661 اسب بخار است و به کمک تکنولوژی جدیدی به نام overboost می تاب آن را الی 753 اسب بخار نیز افزایش داد. از روی طراحی خودرو و تصاویر منتشر شده متعلق به هم می نا به نکوداشتن متوجه شد آئودی چه تاکید اخص ای بر روی توانایی فنی و شتاب گیری PB18 e-tron داشته است. ضمن اینکه تکنولوژی های فوق پیشرفته ای همانند شارژ القایی مغناطیسی، torque-vectoring، چراغ های لیزری و البته تکنولوژی هایی که وزن چنین ماشینی با باتری الکتریکی به تنها 1500 کیلوگرم می رسانند از آنگونه سورپرایزهای آئودی برای آینده هستند.