قالب های فارسی وردپرس 5

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 5

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

مزایای وردپرس

افزونه وردپرس و یا پلاگین وردپرس نرم افزار های کوچکی هستند که امکاناتی را به سیستم مدیریت محتوای وردپرس اضافه می کنند و مایه افزایش کارایی آن می شوند بدین معنا که شما هر قابلیتی را که بخواهید می توانید به وردپرس اضافه کنید و نشد ها را از بین ببرید. به عنوان نمونه شما با استفاده از افزونه ووکامرس می توانید یک فروشگاه بسازید.و نصب کردن افزونه ها فقط با چند کلیک امکان پذیر است و در ضمن یگانه از دلایل محبوبیت زیاد وردپرس افزونه ها می باشند چون بیش از 50 هزار افزونه ودپرس فقط در اندوختگاه وردپرس پیمان دارد که شما می توانید به راحتی از آنها استفاده کنید.


مزایای وردپرس

هزینه بسیار کم : از دسته ویژگی های مهم وردپرس کاهش خرج است که علاوه بر هزینه بسیار ناچیز برای تاسیس سایت به شما کمک خواهد کرد که سایر برای هر تغییری که در سایت می خواهید برپایی نمایید به کمپانی طراح سایت خودتون مراجعه نکنید چون شما با به کارگیری وردپرس امکان هر نوع تغییری که بخواهید در سایت سپریدن دهید را در سریع ترین سررسید دارید . به عنوان مثال می توانید به نظرات رسیدگی کنید، نوشته ای جدید ایجاد کنید و منتشر کنید و یا کاربران را مدیریت کنید و خیلی از کارهای دیگر…

سئو بالا : فروم وردپرس  به چهره کاملا استاندارد کد نویسی شده است ، و به تمام استاندارد های وب اهمیت دیتا شده است که همین امر باعث سئوی بالای سایت شما و به دست آوردن جایگاه بالا در نتایج گوگل می شود.برای اطلاعات اغلب می توانید نوشتار کامل سئو سایت را مطالعه کنید)

رایگان بودن وردپرس: همانطوری که در اول مطلب هم  برای شما ذکر کردم وردپرس رایگان می باشد و شما می توانید بروزرسانی های آن را هم به چهره کاملا مجانی اخذ کنید.

امنیت وردپرس : امنیت وردپرس زیاد بالاست ولی به شرطی که که شما آن را دائم بروز نگه دارید . برای اطلاعات اغلب می توانید مقالات ما در مورد امنیت وردپرس را بخوانید)

ظاهر جذاب : وردپرس با هزاران قالب حاضر ای که در سطح وب دارد به شما این امکان را خواهد داد  که سایتی با ظاهری بسیار جذاب نسبت به سایت های سایر داشته باشد. و حتی به راحتی و بدون کد نویسی خویش شما قالب های دلخواه خویش را بسازید.

ارتباط با شبکه های اجتماعی گوناگون :یکی سایر از خاصیت های مهم وردپرس که به وسیله ی افزونه ها این امکان برای شما فراهم می شود وابستگی با شبکه های اجتماعی مختلف از جمله: توییتر، اینستاگرام، فیسبوک، یوتیوب و…است و مشتریان خود را از مطالب جدید و تغییرات سایت باخبرسازید.

انعطاف پذیری وردپرس : می شود گفت وردپرس دوست داشتنی ترین سیستم مدیریت محتوای عالم می باشد که همه می توانند آن را هر طور که می خواهند ویرایش کنند و به وسیله افزونه وردپرس که تعداد آنها بسیار زیاد است هر امکاناتی را که نیاز دارند تنها با چند کلیک ساده به سایت خویش اضافه کنند.

نباید از هوش مصنوعی ترسید

هوش مصنوعی و انسان

«روزی می‌رسد که هوش مصنوعی به گذشته نگاه می‌کند و ما را می‌بیند، درست مثل زمانی‌که ما به اسکلت میمون‌ها در صحرای آفریقا نگاه می‌کردیم.» آن‌چه خواندید بخش از فیلم «اکس ماکینا» (Ex Machina) محصول سال ۲۰۱۵ آمریکا است. آیا ربات‌های هوشمند، نسل بشر امروزی را منقرض خواهند کرد؟ آیا از پیشرفت‌های اخیر فناوری و هوش مصنوعی باید ترسید؟

تعداد زیادی از متخصصان و رهبران دنیای فناوری مثل «بیل گیتس» و «ایلان ماسک» از پتانسل مخرب هوش مصنوعی سخن گفته‌اند. حتی «استیون هاکینگ» بارها به احتمال نابودی نسل بشر توسط هوش مصنوعی اشاره کرده است. برخی هم با سرسختی تمام در تلاش هستند تا جنبه‌های مثبت هوش مصنوعی و تاثیر شگرف آن بر زندگی آیندگان را به همه گوش‌زد کنند. شاید بتوان شرکت گوگل را از سردمداران این طرز تفکر دانست. ما این بازی پیچیده را به بازیگران اصلی این عرصه واگذار می‌کنیم؛ در عوض به جنبه‌ی دیگری از آن می‌پردازیم. این معادله، سوی دیگری هم دارد که ما آن‌جا قرار داریم.

سوال اصلی این‌جاست که اساسا این موضوع برای ما کاربران عادی و مصرف‌‌کنندگان محصولات فناوری چه‌قدر مهم است؟ ما به‌طور روزانه حجم زیادی از داده‌های خود را به صورت ابری (cloud) بر روی فضای اینترنت ذخیره می‌کنیم. سبک زندگی اغلب ما با شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌های پیام‌رسانی گره خورده است. اطلاعات مربوط به ما، پیوسته در حال پردازش است. در بدترین حالت، تمام کنش‌ها و واکنش‌های ما در اینترنت، جایی روی سرورهای شرکت‌های بزرگ ذخیره می‌شود. خواسته یا ناخواسته ما بخشی از آینده هستیم و در جاده‌ای که پیروان هوش مصنوعی برای‌مان آماده کرده‌اند قدم برمی‌داریم.

 

هوش مصنوعی

 

برای ما کاربران عادی، دو راه بیشتر نمانده است: یا باید با ابزارهای دنیای مدرن خداحافظی کنیم یا باید با جریان اصلی فناوری هماهنگ شویم. برخی راه اول را انتخاب می‌کنند. بخشیدن عطای فناوری به لقای امنیت، راه‌حل مناسبی به نظر نمی‌آید. فرض کنید بخواهیم شبکه‌های اجتماعی را کنار بگذاریم، چیزی را در اینترنت جستجو نکنیم و از گوشی‌های‌مان تنها برای برقراری تماس تلفنی استفاده کنیم. شاید برای عده‌ای ساده باشد، اما اکثریت ما توان جدایی از زندگی دیجیتالی‌مان را نداریم. گذشتن از این همه دستاورد فناوری کار آسانی نیست. گجت‌های ما با تمام معایب‌شان، زندگی‌مان را آسان‌تر کرده‌اند. از آوردن مثال تکراری «چاقو و امکان استفاده‌ی درست یا نادرست از آن» می‌گذریم!

می‌رسیم به راه‌حل دوم؛ همگام شدن با سونامی فناوری‌های نو، هم جذاب است و هم خطرناک. راه‌حل دوم به یک سلاح مهم به نام «آگاهی» نیاز دارد. بدون آگاهی و داشتن دانش مرتبط، فضای اینترنت و رسانه‌های اجتماعی به بستری هولناک تبدیل خواهد شد. یک مثال دم‌دستی می‌زنیم. فرض کنید قرار است از یک شبکه‌ی اجتماعی استفاده کنید اما کوچک‌ترین اطلاعی از تنظیمات مربوط به «حریم خصوصی» آن نداشته باشد. اگر صبح از خواب بیدار شدید و دیدید که عکس‌های خصوصی‌تان برای عموم مردم قابل مشاهده است، به احتمال زیاد مقصر اصلی خودتان هستید؛ زیرا احتمالا دانش لازم برای کار با آن شبکه‌ی اجتماعی را نداشته‌اید.

آیا می‌توان به ویندوز ۱۰ اعتماد کرد؟

ویندوز-۱۰

پس از گذشت چند هفته از عرضه‌ی رسمی ویندوز ۱۰، برخی کاربران از یک مورد عجیب در این نسخه از ویندوز شکایت کرده‌اند. از قرار معلوم حتی پس از غیرفعال کردن سرویس‌هایی ابری (Cloud) مایکروسافت، باز هم ویندوز ۱۰ یک سری داده‌ها را پیوسته به سرورهای این شرکت ارسال می‌کند. حتی در مواردی گزارش شده که پس از کلیک بر روی دکمه‌ی استارت ویندوز، داده‌هایی تبادل می‌شود. آیا اتفاق عجیبی در ویندوز رخ می‌دهد؟ آیا به مایکروسافت و ویندوز جدیدش اعتماد کنیم؟

‌‌‌   ‌‌

مایکروسافت در دو سه سال اخیر به سیستم‌های ابری روی خوش نشان داده. همین موضوع باعث شده که این شرکت تغییراتی ساختاری را در سیستم عامل ویندوز به‌وجود بیاورد. اگر تا دیروز کاربران گوگل و اپل از ترس جمع‌آوری داده‌های‌شان سراغ مایکروسافت می‌رفتند، حالا دیگر آخرین پناهگاه خود را هم از دست داده‌اند. وب‌سایت Ars Technica که برای اولین بار دغدغه‌ی کاربران را در این زمینه منعکس کرده بود، این موضوع را پیگیری و پاسخ زیر را از مایکروسافت دریافت کرد:

«بر اساس تنظیمات حریم خصوصی کاربران، هیچ‌یک از نتایج یا داده‌های مربوط به جستجوهای آن‌ها برای مایکروسافت ارسال نمی‌شود.»

پس می‌توان این‌گونه برداشت کرد که اکثر داده‌های رد و بدل شده، مجموعه‌ای از لاگ‌‌های «ناشناس» (anonymized) هستند و حریم خصوصی کاربران را تهدید نمی‌کنند. با این وجود، یک حقیقت باقی می‌ماند: استفاده از ویندوز ۱۰ مستلزم این است که سیستم شما به‌طور پیوسته به سرورهای مایکروسافت متصل باشد.

در سال ۲۰۱۵، دیگر نباید از این‌گونه فرایند‌های کامپیوتری تعجب کرد. کاربران انتظار سرویس‌های بهتری را دارند و نتایج دقیق‌تری را در جستجو‌های‌شان طلب می‌کنند. در عوض، شرکت‌ها هم برای این‌که این خدمات را به بهترین شکل به کاربران ارایه دهند مجبورند به برخی از داده‌های موجود روی کامپیوتر کاربران دسترسی داشته باشند. به‌روزرسانی‌های خودکار و پردازش‌های ابری هم بخشی از همین فرایند است. این موضوع دیگر از حالت انتخاب خارج شده و به‌صورت یک پیش‌فرض در آمده. بنابراین اگر کسی با اصل این قضیه مشکل داشته باشد، از این به بعد جانش سخت در عذاب خواهد بود!

ویندوز-۱۰-و-امنیت

در دنیای موبایل هم پردازش‌ ابری یک ضرورت محض است. دلیل هم واضح است: قدرت پردازشی کافی برای انجام وظایف سنگین وجود ندارد. در پنج سال اخیر در کامپیوترهای پرقدرت هم از چنین مدلی استفاده شده. اساسا تمام تلاش‌های گوگل در زمینه‌ی نرم‌افزار بر اساس پردازش‌های ابری بوده. به‌طور مثال کروم‌بوک‌ها به‌طور مداوم داده‌هایی را برای سرورهای گوگل ارسال می‌کنند. البته باید دقت داشت که اکثر این داده‌ها مربوط به سرویس‌هایی مثل «درایو» (Drive) و جستجوهای متداول هستند و داده‌‌های خود سیستم عامل زیاد رد و بدل نمی‌شود. دو دلیل ساده را می‌توان مطرح کرد: اول این‌که برای بهتر کردن عملکرد سرویس‌ها، مهندسان به برخی داده‌های کاربران نیاز دارند. دوم این‌که اکثر این سرویس‌ها رایگان هستند؛ پس برخی از داده‌ها هم برای درآمد تبلیغاتی شرکت‌ها از کاربران جمع‌آوری می‌شود.

پنج نکته‌ی مهم در استفاده از اینترنت

اگر خبرگزاری‌ها را دنبال کرده باشید، حتما از لو رفتن اطلاعات میلیون‌ها کاربر در یکی از سایت‌های خارجی خبر دارید. تاثیری که این اطلاعات درز کرده می‌تواند بر زندگی میلیون‌ها افراد داشته باشد، بی‌سابقه است. این روزها هکرهای سودجو به یکی از دغدغه‌های بزرگ در دنیای اطلاعات و تکنولوژی تبدیل شده‌اند. با این حساب، شما هم به عنوان کاربران اینترنت باید به همان اندازه در فضای مجازی هوشمند عمل کنید و این نکته را در نظر داشته باشید که هیچ اطلاعاتی در فضای مجازی در امان نیست. 

در فضای مجازی اینترنت مفاهیمی مثل امنیت اطلاعات و اطلاعات محرمانه معنا ندارند. با وجود حفره‌های امنیتی و هکرهای سودجو، هر لحظه ممکن است حریم شخصی شما در اینترنت به خطر بیافتد.

پنج قانون در زندگی آنلاین وجود دارد که دانستن آنها می‌تواند کمک کند که با چشم باز و آمادگی قبلی در فضای مجازی فعالیت کنید و اطلاعات مهم مربوط به کارت بانکی خود را به آن بسپارید. در این صورت اگر اطلاعات محرمانه‌ی شما در معرض خطر قرار گرفت، حداقل با آمادگی بیشتری با این مشکل مواجه خواهید شد.
۱. تصور کنید هر آنچه که انجام می‌دهید و می‌گویید در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.
۲. گول تنظیمات امنیتی و رمزهای عبور را نخورید. اینها صرفا خیال‌های باطلی هستند که شما را از واقعیت قانون اول دور می‌کنند.
۳. بدانید که شرایط زمانی و مکانی و داده‌هایی که شما وارد می‌کنید یکسان هستند؛ بدین معنی که شرایط زمانی و مکانی ارسال داده‌ها هم جزو اطلاعاتی هستند که ثبت می‌شوند. هنگامی که داده‌ها را به اینترنت وارد می کنید، این نکته را در نظر داشته باشید که شما خواه‌ناخواه اطلاعات مربوط به هویت (خودتان)، ماهیت (داده‌هایی که وارد می کنید)، زمان (زمان وارد کردن داده‌ها)، مکان (وب‌سایتی که داده‌ها را به آن وارد می‌کنید)، نحوه (دستگاه و مرورگری که به وسیله‌ی آن داده‌ها را وارد می‌کنید) و علت (هدف وب‌سایت) را در اختیار سرورهای مرتبط می‌گذارید.
۴. به این نکته توجه کنید که تمام اطلاعات مربوط به تبادلات کارت بانکی شما در یک دفتر بسیار بزرگ ذخیره شده‌اند که روزی قابل دسترسی خواهند بود.
۵. باور کنید وقتی که داده‌ها را حذف می‌کنید، از بین نمی‌روند.
هر پدیده‌ی جدیدی بالاخره زمانی عادی می‌شود. روزی می‌رسد که پارانوید بودن باب می شود؛ در آن موقع می توانید بگویید که قبل از اینکه چنین خصلتی مد شود، شما پارانوید بودید.

منبع: The Verge

تنها راه نجات یاهو

راه نجات یاهو

«اریک جکسون» یکی از مهم‌ترین سرمایه‌گذاران یاهو است. او می‌خواهد یاهو را به بزرگ‌ترین شرکت ارایه‌دهنده‌ی سرویس ویدیو تبدیل کند. از دید اریک جکسون، تنها راه نجات یاهو، حرکت در این مسیر است.

«اریک جکسون» (Eric Jackson) به عنوان یکی از تاثیرگذارترین سرمایه‌گذاران یاهو شناخته می‌شود. او از سال ۲۰۰۶ با این شرکت در ارتباط است. اریک در این ۹ سال، بارها در مورد وضعیت یاهو با رسانه‌ها صحبت کرده است. او اخیرا انتقادهای زیادی از هسته‌ی کسب‌و‌کار یاهو انجام داده. او همیشه از مازاد بودن تعداد کارمندان یاهو و همچنین سیاست‌های غلط این شرکت در حوزه‌ی موبایل شکایت می‌کرد.

اریک جکسون

حالا اریک جکسون صدای خود را بالاتر هم برده است. او اخیرا در یادداشتی در وب‌سایت «فوربز» (Forbes) از برنامه‌ی ویژه‌ی خود سخن به میان آورده. او می‌خواهد کشتی بزرگ یاهو را به سمت صنعت جدیدی هول بدهد و آن چیزی نیست جز دنیای سرگرمی و ویدیو. واضح است که این طرز فکر اریک جکسون با نظرات مدیر عامل یاهو، خانم «مریسا مایر» (Marissa Mayer)، کمی در تضاد است.

مریسا مایر

اریک اعتقاد دارد که یاهو برای نجات خودش، باید به یک شبکه‌ی قدرتمند ویدیویی مثل «نتفلیکس» (Netflix)، «هولو» (Hulu) یا «آمازون پرایم» (Amazon Prime) تبدیل شود. او فکر می‌کند که اگر یاهو سرویس خود را راه بیندازد، به لطف محبوبیت برندش، از همان ابتدا می‌تواند از رقبا پیشی بگیرد.

این سرمایه‌گذار مطرح معتقد است یاهو برای ثابت کردن خودش به بازار، باید محتوای اختصاصی خود را هم تولید کند. هنوز مشخص نیست که یاهو چگونه می‌تواند از پس قراردادهای مرتبط با مجوزهای محتوای تولیدی بربیاید. از سوی دیگر آیا اساسا محتوای تولیدی‌اش مورد استقبال قرار می‌گیرد؟ آیا یاهو می‌تواند نظر کاربران موبایل را هم به محتوای ویدیویی‌اش جلب کند؟