قالب های فارسی وردپرس 5

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 5

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

بهینه سازی وردپرس

سئو را می‌توان مجموعه‌ای از روش‌ها برای تغییر استراتژیک وب سایت‌ها دانست. این فرآیند به بیان مهمترین عوامل پیوسته صفحه و افزایش اهمیت آن در صفحه نتایج جستجو، می‌پردازد.


سئو فرآیند ساده‌ای نیست که به راحتی پیاده‌سازی شود زیرا نیازمند فرهنگ زیاد، دانش پیش زمینه‌ای و صبر است. موتور‌های جستجو با تغییر همیشگی الگوریتم‌های رتبه‌بندی خویش غیر قابل پیش‌بینی هستند؛ بنابراین وظیفه مهندسین سئو بروز نگه داشتن اطلاعات خود در این زمینه است.


سئو سایت یا بهینه سازی سایت یکتا از فعالیت هایی است که بدست سئوکار انجام می شود.


الگوریتم رتبه‌بندی گوگل دارای بیش از 200 معیار جهت رتبه‌بندی یک سایت است. از این رو مهندسین سئو می‌بایست مهم‌ترین این معیار‌ها را جهت پیاده‌سازی موفق سئو بدانند.




اوایل آغاز سئو

در اوایل سنه 1990 اولین موتور‌های جستجو کار خود را ابتدا کردند؛ بعضی از محبوب‌ترین آن‌ها Infoseek،Alta Vista و Yahoo بودند.در آن زمان مردم موتورهای جستجو را به دید یک لیست فهرست شده نگاه می‌کردند که امثال صفحه زرد، سئو اولیه بر بنیاد حروف الفبا اتمام می‌شد. در این لیست صفحاتی همچون AAA در بالای این لیست هستی داشتند.


با رشد همیشگی اینترنت موتورهای جستجوی جدید‌تری نما می‌شدند که از الگوریتم‌های رتبه‌بندی پیچیده‌تری کاربرد می‌کردند. این الگوریتم‌ها با معیار تراکم واژه کلیدی ( تعداد دفعاتی که یک کلمه کلیدی یا یک عبارت در یک صفحه کاربرد شده تقسیم بر تعداد همه کلمات صفحه) و برچسب‌های شبیه key-words برای درک محتویات وب سایت‌ها استفاده می‌کردند. به تعقیب این رشد سئوبرای بیشتر دیده شدن سایت‌ها فعالیت خود را آغاز کرد. با توسعه رتبه‌بندی صفحات توسط موتور‌های جستجو، مهندسین سئو به پیگیری پیدا کردن راه‌هایی جهت تاثیرپذیری در رتبه بندی این موتورها چه با به کارگیری روش‌هایاخلاقی و چه غیر اخلاقی روی آوردند.


یک نوشتار که بدست نیویورک تایمز در نوامبر سنه 1996 چاپ شد درباره توسعه‌دهندگان وب گفتگو کرد که برای پیمان گرفتن در بالای صفحه نتایج جستجو از روش‌های غیر اخلاقی سئو بهره‌گیری می‌کردند. این مقاله توضیح می‌دهد که چگونه توسعه‌دهندگان وب به راحتی یک سایت را به به اتفاق کلمات کلیدی ویژه که معمولا در پشت گرافیک سایت مخفی شده است، بارگذاری می‌کنند که در نتیجه موتورهای جستجو این واژه ها کلیدی را شمارش کرده و رتبه بندی سایت را افزایش می‌دهند.


همان طور که گفته شد توسط آوردن رتبه‌بندی بالا برای کلمات کلیدی خاص در اوایل شغل خیلی راحتی نسبت به امروز بوده است. با بکار گیری روش‌های غیر اخلاقی در آن موعد قرار دریافت در بالای لیست نتایج جستجو تضمین شده بود. امروزه الگوریتم‌های موتورهای جستجو پیچیده‌تر شده‌اند و خیلی سخت است که مهندسین بهینه‌سازی بتوانند موتورهای جستجو را دستکاری کنند، البته این بازی موش و گربه بین مهندسین سئو و موتورهای جستجو امروزه نیز هستی دارد و پیوستگی پیدا خواهد کرد.


اهداف سئو چیست ؟

هدف سئو کمک به وب سایت‌ها در توسط آوردن محل بالا در نتایج جستجوی طبیعی و افزایش پیوستگی بین صفحات و کلمات کلیدی وارد شده توسط کاربران است. نمایش دادن بیشترین صفحات مرتبط با پرس‌و‌جوی جستجوی وارد شده دارای مزایای زیادی هم برای کاربر و هم برای موتور جستجو است که در آن کاربر بیشترین نتایج مرتبط جستجو شده را پیدا می‌کند و موتور جستجو قابل اعتماد می‌شود چرا که الگوریتم آن بیشترین صفحات پیوسته را نشانه می‌دهد.


بعد از اینکه سئوبرای شفا رتبه‌بندی سایت‌ها در نتایج جستجوی طبیعی کار خود را شروع کرد، این فرآیند نیازمند فرهنگ و موعد برای پیاده‌سازی روش‌های خود شد. زمان، بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری اولیه برای بهینه شدن سایت و یا یک صفحه است.


بسته به اینکه چگونه واژه ها کلیدی رقابتی در بهینه سازی مورد بهره‌گیری پیمان می‌گیرند، سئو هفته‌ها یا ماه‌ها طول می‌کشد تا به نتیجه برسد. اگر چه شدنی است نتایج بهینه‌سازی جستجو به سرعت دیده نشود ولی در طویل مدت مزایای سئو باعث افزایش رتبه‌بندی سایت و افزایش بازدیدکنندگان است. برای وب سایت‌ها خیلی مهم است که در صفحه اول نتایج جستجو گوگل به خصوص جزو سه لغایت نتیجه طبیعی اول که 58.4 درصد کلیک‌ها را دربرگیرنده می‌شود، قرار گیرند.


این جای شگفتی نیست که وب سایت‌ها با محصولات و خدماتی که بفروش می‌رسانند بر راز رسیدن به رتبه یک نتایج جستجو چشم وهمچشمی کنند. به عنوان نمونه واژه کلیدی رقابتی "بیمه خودکار" 1.5 میلیون جستجوی گوگل را در ماه به خویش گزین کردن می‌دهد، این بدین معنی است که 3 جایگاه اول 58.4 درصد بازدیدکنندگان و خود جایگاه اول 36.4 درصد بازدیدکنندگان را به خویش اختصاص می‌دهد. این مسئله برای خیلی از سایت‌ها سودمند است که در بالای نتایج جستجو پیمان گیرند به خصوص آنهایی که با افزایش ترافیک سایت به شمار مشتریانشان اضافه می‌شود.

یک مطالعه دیگر وب سایت میموس نشان می‌دهد جستجو کنندگان خیلی همنشین دارند روی پیوندهای طبیعی نتایج جستجو کلیک کنند؛ این مطالعه مشخص می‌کند 72.3 درصد کاربران گوگل روی پیوندهای طبیعی نتایج جستجو کلیک می‌کنند و فقط 27.3 درصد کاربران روی پیوندهای لیستهای پرداخت شده کلیک می‌کنند. این یکی دیگر از دلایلی است که شرکت‌ها تاثیر سئو را دانسته و آماده هستند برای آن موعد و هزینه صرف کنند.

بطور کلی اهداف سئو را می طاقت بصورت ذیل چکیده نمود:


در بازدید وب سایت کارایی بسزایی دارد.

باعث ایجاد برند می شود.

باعث افزایش ترافیک سایت خواهد شد.

باعث شده تارنما در صفحه نتایج موتور جستجو از رتبه بهتری برخوردار شد.

باعث افزایش فروش محصولات خواهد شد.

بهترین افزار برای تبلیغات است.



سئو تو صفحه چیست ؟ (On Page SEO)

سئو داخل صفحه به مهار مستقیم کدها و یا محتویات وب سایت شما اعم از متن، تصویر، پیوند و ... پیوسته می‌شود؛ به طور کلی هر چیزی که در سایت خویش بارگذاری می‌کنید مربوط به SEO On Page می‌شود. این طریق پایه تمام تلاش‌های بهینه‌سازی است زیرا جایی است که شما بیشترین مهار را روی آن دارید. هر نوع تغییری را که شما در محتویات سایت خویش ایجاد می‌نمایید در نتایج جستجو تاثیر گذار خواهد بود بنابراین خیلی مهم است که طریق SEO On Page بدرستی پیش از روش SEO Off Page سپریدن شود.


سئو بیرون صفحه چیست ؟ (Off Page SEO)

بر خلاف طریق SEO On Page که توسعه وب سایت با مهار مستقیم بالایی سپریدن می‌شد، روش بهینه سازی بیرون صفحه شامل تمام ارتقاهایی است که در خارج از وب سایت شما اتمام می‌شود؛ این دربرگیرنده تمام چیزهایی است که می‌تواند در توسط آوردن رتبه‌بندی بالای سایت شما کمک کند. SEO Off Page در درجه اول در توسط آوردن پیوند دهندگان (پیوندهایی که از سایت‌های دیگر به سایت شما اشاره می‌کنند) متمرکز می‌شود سپس با به کارگیری روش‌هایی که در بیرون از وب سایت اتمام می‌شود به بهینه‌سازی موتور جستجو می‌پردازد.


SEO Off Page یک فرآیند نامحدود است که توسط مهندسین سئو در جهت توسط آوردن پیوند دهندگان، اداره می‌شود.


سئو کلاه - سفید چیست ؟ (White Hat)

در واژگان فنی این حوزه، سئو کلاه – سفید به مجموعه تکنیک‌ها، روش‌ها و استراتژی‌های که از قوانین و راهنمایی‌های موتورهای جستجو تبعیت می‌کنند، اشاره دارد. که این به معنی فریب یا دستکاری موتور‌های جستجو و یا کاربران به هیچ وجه نیست. این همچنین به سئو اخلاقی نیز یاد می‌شود زیرا دلیل آن این است که یا اجرای بلند مدت داشته و یا از دستورالعمل‌ها و سیاست‌های صحیح جهت بدست آوردن رتبه‌های بالا در نتایج موتور‌های جستجو بهره‌گیری می‌کند.


سئو کلاه - سیاه چیست ؟ (Black Hat)

به عبارتی دیگر اصطلاح سئو کلاه – سیاه اشاره به مجموعه‌ای از دستورات دارد که به هدف فریب، بازی و دستکاری الگوریتم‌های موتورهای جستجو با قصد توسط آوردن رتبه‌بندی بالا، بکار می‌رود. این مهم است که بدانید این‌ روش‌ها غیر اخلاقی بوده و توسط هیچ موتور جستجویی تایید نمی‌شود و بکارگیری این روش‌ها خطر خارج شدن از لیست پایگاه داده را برای همیشه در بر دارد.


انجام تاکتیک‌های سئو کلاه – سیاه ممکن است که مایه افزایش رشد ناگهانی در نتایج جستجو شود ولی می‌تواند منجر به پرداخت جریمه و یا حذف کامل از فهرست پایگاه داده موتور جستجو شود.


مقالات در مقوله بهینه سازی موتور جستجو

در زیر به برخی از مقالات در گویه بهینه سازی موتور جستجو اشاره شده است:


پژوهشی در راهبرد های بهینه سازی موتور جستجو برای گسترش وب سایت های بزرگ

در این تحقیق پژوهشگر معتقد است که هنگامی که پیاده سازی تارنما به سرانجام می رسد مشکلی که خیلی از کمپانی ها با آن روبرو هستند این مسئله است که نمی دانند که چگونه وب سایت خویش را در اینترنت معرفی نماید که بهترین طریق برای شناسایی تارنما بهنیه سازی موتور جستجو است. در این تحقیق بر پای بست، 77 معیاری که از منابع مختلف و موتورهای جستجو رسیدگی نموده است استراتژهای بهینه سازی برای گسترش تارنما را بصورت ذیل شناسایی می نماید:


بهبود ساختار سایت

استراتژی واژه ها کلیدی

استراتژی URL

بهینه سازی کد

پردازش کردن متن

بهینه سازی لینک های ورودی

استراتژی نام پهنه و هاست

آنالیز تکنیک های بهینه سازی موتور جستجو

این تحقیق استراتژی بهینه سازی شرکت های گوگل و مایکروسافت را رسیدگی و روشنگری داده است و موردی که جهت مطالعه و آنالیز پیمان دیتا است، استراتژی های مربوط به شرکت مایکروسافت است. مهمترین معیارها برای بهینه سازی موتور جستجو از عقیده محقق عبارتند از:


اضافه کردن Allow یا DisAllow به نقشه سایت

اضافه کردن URL به نقشه سایت

اضافه کردن نقشه سایت به robots.txt

استفاده از ابزارهای آنالیز جهت crawl

بهینه سازی موتور جستجو جهت افزایش شفا دید وب سایت

در این تحقیق محققین عواملی که در افزایش رتبه سایت تاثیر دارند را به 3 سه بخش تقسیم بندی می کنند:


شرکت های دارنده موتور جستجو: جستجوکنندگان در صفحات موتورهای جستجو یک پرس و جو را اجرا می کنند سپس نتیجه آن در صفحه نتایج موتور جستجو نمایش داده می شود.

وب مسترها و کمپانی های بهینه سازی موتور جستجو: کمپانی هایی که با به کارگیری یکسری آلت و مهارت ها کوشش می کنند رتبه تارنما ها را در صفحه نتایج موتور جستجو افزایش دهند

جستجو کنندگان در موتورهای جستجو: افرادی هستند که در موتورهای جستجو بدنبال یافتن اطلاعات باره نظرشان هستند.

محققین معتقد هستند افرادی که فعالیت بهینه سازی را سپریدن می دهند می بایست از واپسین دگرگونی ها الگوریتم ها ی موتورهای جستجو آگاه باشند و عواملی که مایه می شود ترافیک سایت افزایش پیدا نماید را بخوبی بشناسند و وانگهی از کلماتی که کاربران نهایی بدنبال آن می گردند نیز آگاهی داشته باشند و بعبارتی سایر می بایست اطلاعات خویش را در سه دسته بندی بالا همش بروز نگه دارند.

مطلب جدید بروز

به این آموزش امتیاز بدید

چرا وردپرس میتواند بهترین راهِ راه اندازی سایت باشد؟


اگر جستجویی ساده در اینترنت داشته باشید، خواهید دیدن که وبسایت های متعدد زیادی هستند که کدنویسی و طراحی کامل یک وبسایت حاضر را برای شما از صفر تا صد اتمام میدهند. ولی وقتی وردپرس WordPress شناسایی شد و به این جایگاه رسید، امروزه کمتر کسی سراغ طراحی وبسایت سنتی رفته و خویش اقدام به راه اندازی وبسایت میکند.


اما چرا وردپرس؟ اصلا چرا طراحی سایت را از ابتدا ترتیب نداده و کارها را به یک پیمانکار نسپاریم؟ اول از هر کاری باید دانست که وردپرس بخش اصلی طراحی سایت را برای شما سپریدن دیتا است، شما هاست پسندیده میزبانی وبسایت خویش دریافت کرده، وردپرس را نصب میکنید و یک قالب برای وبسایت خویش انتخاب میکنید، در انتهای این سه جنبش شما یک وبسایت دارید که آماده فعالیت است.




وردپرس دائم به عنوان یک سیستم حرفه ای و برتر برای وبلاگ نویسی شناخته شده است، مردم فکر میکنند که وردپرس برای همینکار کافیست یا کمینه فقط برای آن مناسب است اما حقیقتِ امروز، متفاوت از گذشته است.


وردپرس با توجه به رشد و مسیری که داشته و دارد الان به عنوان دوست داشتنی ترین و کارا ترین سیستم مدیریت درونمایه در اینترنت شناخته می شود به طوری که تقریبا  به 80 میلیون وبسایت دنیا با وردپرس مدیریت می شوند.


وردپرس حائز استشهاد استفاده مجانی است و به عنوان سیستم مدیریت محتوا، امروز به عنوان یک دست موزه کامل برای برپایی وبسایتی نیرومند شناخته میشود.


سئوی مانگو بسیاری از بزرگ ترین سایت های جهان با وردپرس ساخته شده اند، مثال های آن سایت اشخاص برجسته دنیا مثلا سریع ترین مرد عالم اوسین بولت Usain Bolt و سایت شرکت هایی بزرگ همچون Sony Music نیز با وردپرس پایدار شده اند.


در پیوستگی با اینکه وردپرس چرا میتواند بهترین گزینه شما برای راه اندازی وبسایت باشد آشنا خواهید شد.


بدترین لحظه زمانی است که بفهمید نمی توانید کفش های پاشنه بلندی که ماه ها آرزوی آن را داشته اید، بپوشید. کفش های پاشنه دار ممکن است شما را قد بلندتر، لاغرتر و فریبنده تر نشان دهد؛ اما آنها می توانند باعث آزردگی پا و درد کمر و پشت شما شوند. پاشنه های بلندتر از ۵ اینچ (۱۲٫۷ سانتی متر) باعث کج شدن لگن شما به سمت جلو و فشردگی اندام شما می شود که حقیقتا بسیار مضر است. در این چگونه توصیه هایی برای خرید کفش پاشنه بلند داریم.

چگونه :

1: اطمینان حاصل کنید که سایز کفش مناسب را انتخاب کردید. بر روی ورقه ای کاغذ بایستید و اطراف کفشتان را خط بکشید، سپس گرداگرد پای بدون کفش و برهنه خود را خط بکشید. ممکن است دریابید که بخش هایی از پای شما از کفش پهنتر و عریض تر است. معمولا فروشنده به شما می گوید که کفشی که اندکی تنگ است، با پوشیدن بهتر می شود، اما اگر کفشی در مغازه اندازه پای شما نیست، بهتر است آن را نخرید.
مطمئن شوید که قوس کفش اندازه پای شما است.

2: به دنبال کفش هایی باشید که بندهای آن دور ساق پایتان بپیچد تا پشتیبان و تکیه گاهی را برای پای شما فراهم کند.

3: پاشنه کفش خود را خردمندانه انتخاب کنید. واضح است که کفشی با پاشنه نیم اینچی (۱٫۲ سانتی متر) راحت تر خواهد بود، اما ممکن است که مانند کفش تخت و بدون پاشنه به نظر برسد. کفش هایی که پاشنه گوه ای و پاشنه یکدست لژدار دارند، بسیار خوب است زیرا از آنچه که واقعا هستند، بلندتر به نظر می رسند؛ هرچه پاشنه عریض تر و پهن تر باشد، بهتر است، زیرا باعث تعادل بیشتر می شود.

خرید کفش پاشنه بلند , راهنمای خرید کفش مجلسی
4: از پوشیدن پاشنه های تیز نوکدار خودداری کنید؛ فشاری که این نوع کفش ها بر روی پنجه پای شما وارد می کند، باعث فشار به ناخن های پا و صدمه رساندن به ریشه و اصل ناخن می شود که می تواند موجب تغییر رنگ ناخوشایند ناخن های پا شود.


راهنمای خرید دوربین‌ دیجیتال از معمولی تا حرفه‌ای

تنوع دوربین‌های دیجیتال، هنر عکاسی را از تاریکخانه‌ها و انحصار عکاسان حرفه‌ای خارج و استعدادهای نهفته بسیاری را شکوفا کرده است. برخی هم به‌طور تخصصی با همین دوربین‌ها، عکاسی را به عنوان حرفه‌ خود انتخاب کرده‌اند. شما با کدام دوربین ذوق عکاسی‌تان را به نمایش می‌گذارید؟

 اگر هنوز استعدادهایتان را کشف نکرده‌اید، زودتر دست به‌کار شوید! دوربین دیجیتال مناسب خود را بخرید و خاطره‌های خانوادگی، دوستانه، سفر و کارهای حرفه‌ای‌تان را ثبت کنید. این مطلب همه چیزهایی را که باید در مورد دوربین دیجیتال بدانید، به شما می‌گوید. با ویژگی‌های انواع دوربین‌های دیجیتال آشنا شوید و ببینید چه دوربینی نیاز دارید.

چرا دوربین می‌خواهید؟
پیش از آن که شال و کلاه کنید و به بازار بروید، با خودتان فکر کنید با دوربینتان می‌خواهید چه کار کنید؟ می‌خواهید همیشه همراهتان باشد و از هر چه می‌بینید، عکس بگیرید یا فقط در جمع خانوادگی عکاسی کنید؟ می‌خواهید آن را با خود زیر دریا ببرید یا شغل شما ایجاب می‌کند دوربین داشته باشید؟ شاید دوربین مورد علاقه‌تان را در یکی از موارد زیر پیدا کنید.

 

راهنمای خرید دوربین‌ دیجیتال معمولی, راهنمای خرید دوربین‌ حرفه ای
دوربین خانواده
همیشه در جمع خانواده لحظاتی وجود دارند که باید ثبت شوند. پس دوربین خانواده باید طوری باشد که همه اعضا و حتی کودک خانواده بتوانند با آن عکس بگیرند.

عکس‌هایی را که با این دوربین گرفته می‌شوند، معمولا می‌توان در اندازه 8 × 10 سانتی‌متر چاپ کرد یا از طریق ایمیل و سایت‌های اجتماعی بین آشنایان به اشتراک گذاشت.

مشخصات کلی
•    وضوح تصویر: تقریبا همه دوربین‌هایی که این روزها در بازار موجود هستند برای این کار وضوح خوبی دارند.
•    قیمت: بین 150 تا 300 هزار تومان
•    نوع لنز: لنز زوم (محدوده‌ای بین  38 تا 114 میلی‌متر)
•    حافظه: حافظه داخلی و پشتیبانی از CompactFlash و کارت‌های حافظه xD-Picture، SD و MMC
•    فرمت عکس: JPEG
•    اتصالات: USB و کابل اتصال تلویزیونی NTSC/PAL
•    تنظیمات نوردهی: خودکار و دستی
•    فوکوس: خودکار
•    فلاش: خودکار با قابلیت کاهش قرمزی چشم
•    نرم‌افزار: نمایش اسلاید، آلبوم عکس و ویرایش عکس
•    مالتی‌مدیا: قابلیت فیلم‌برداری با صدا و کیفیت VGA (480 × 640 پیکسل) با سرعت 30 فریم در ثانیه
•    سایر امکانات: نوردهی خودکار، لرزش‌گیر عادی و نوری، تشخیص چهره و ضبط فیلم با کیفیت 720p

دوربین زیبا
برخی افراد دوست دارند اطرافیانشان علاوه بر دیدن عکس‌ها از دوربینشان هم لذت ببرند. دوربین‌های زیبا و عروسکی برای آنها مناسب هستند. بدون شک قابلیت‌های دوربین هم در کنار زیبایی آن اهمیت دارند. کار با این دستگاه‌ها چندان پیچیده نیست و کارایی ساده‌ای دارند. البته قیمت آنها هم مهم است زیرا مسلما جزو انتخاب‌های برتر به حساب نمی‌آیند.

مشخصات کلی
•    وضوح‌تصویر: 10 مگاپیکسل یا بیشتر
•    قیمت: بین 200 تا 600 هزار تومان
•    نوع لنز: لنز زوم (محدوده‌ای بین 28 تا 140 میلی‌متر)
•    حافظه: حافظه داخلی و پشتیبانی از CompactFlash و کارت‌های حافظه xD-Picture یا SD/HC
•    فرمت عکس: JPEG
•    اتصالات: USB، HDMI یا کابل اتصال تلویزیونی HDTV کامپوننت
•    تنظیمات نوردهی: خودکار و دستی
•    فوکوس: خودکار
•    فلاش: خودکار و با قابلیت کاهش قرمزی چشم
•    نرم‌افزار: نمایش اسلاید، آلبوم و ویرایش عکس

زندگی خرج دارد،خرد ، کلان، خوراک و... . بعضی وقت ها خرج خرید مایحتاج زندگی سربه فلک می کشد و بعد از خرید برخی از افراد را اگر اغراق نباشد تا مرز سکته پیش می برد. در این گزارش می کوشیم کاری کنیم که کمتر بترسید!

انجام هرکاری نیاز به تجربه و تخصص دارد و اگر اصولی کار کنید شاق ترین امور هم شیرین می شود پس به تجربیات بزرگ تر ها احترام بگذارید.

برای یک خرید خوب لازم است:

1 - گرسنه نباشید
وقتی برای خرید مایحتاج زندگی به بازار می روید حتما یک وعده غذایی ساده خورده باشید. گرسنگی و خرید ترکیب نا خوش آیندی است که پشیمانی به بار می آورد.
بارها دیده شده که خیلی افراد هنگام خرید چیزهایی می خرند که بعدا پیشیمان می شوند،گرسنگی و هیجان آنی ناشی از آن می تواند باعث شود چندین برابر نیازتان خوراکی بخرید.

2 - عمده خرید کنید
بعضی کالا ها مصرف مداوم دارند. مثلا دستمال کاغذی ، لوازم شوینده و... این نوع کالاها که تاریخ مصرف طولانی مدتی هم دارند در بسته های بزرگ تر و چند لیتری بخرید تا هزینه هایتان کاهش یابد.

3 - دوست داشتن کافی نیست
در بسیاری موارد وقتی از افراد به ویژه خانم ها دلیل برخی خرید هایشان را جویا می شوید تنها پاسخی که می شنوید دوست داشتن است. اما دوست داشتن کافی نیست. برای یک خرید موفق باید برای هر خرید دلیل منطقی داشته باشید.

4 - از بورس کالاها خرید کنید
خرید از عمده فروشی ها یا به عبارتی بورس کالا ها به صرفه تر است وقتی وارد مکانی می شوید که چندین و چند فروشگاه با یک زمینه کالا مشغول کارند، فضای رقابتی حاکم است و قیمت ها شکسته خواهد شد. درغیر اینصورت می توان انتظار داشت در بازارهای انحصاری خریدار زیان ببیند.

5 - مارک ها را فراموش کنید
برخی برند های مشهور برای حفظ پرستیژ کاری اقدام به فروش کالا با قیمت های بالا می کنند. این درحالیست که شما می توانید خیلی از کالاهای باکیفیت را با قیمتی باورنکردنی تهیه کنید. فقط چون برند مشهوری ندارند. پس لطفا قید مارک های پوشالی رابزنید.

6 - خرید آنلاین
برخی فروشگاه های آنلاین برای جلب مشتری تخفیف های خوبی می دهند به آنها هم سری بزنید.

7 - خرید خارج از فصل
یک پالتو و بارانی در فصل تابستان خریدار ندارد پس فروشنده تخفیف خوبی برای فروشش می دهد. پس بدنیست خرید خارج از فصل را هم در برنامه کارتان قرار دهید. به نظر کارساز می آید.

8 - جستجو گر باشید
معمولا کالاهایی که تاریخ مصرف کوتاهی دارند را می توان به قیمت مناسبی خرید البته اگر حواستان جمع باشد و چشم تیز بینی داشته باشید.
فروشندها از ترس از بین رفتن کالاهای به ویژه خوراکی خیلی خوب تخفیف می دهند مخصوصا اگر تاریخ انقضایش نزدیک باشد. پس این بار موقع خرید به این نکته توجه بیشتری کنید.

9 - هیچ کس از چانه زدن ضرر نکرده
برای خرید مناسب در مورد قیمت کالا چانه بزنید. هیچ کس از چانه زدن ضرر نکرده شاید تخفیف خوبی گرفتید.

10 - دست جمعی خرید کنید
فروشندگان از خریدارانی که چند کالا می خرند استقبال می کنند پس با دوستانتان خرید کنید تا بتوانید تخفیف بگیرید.

از قدیم همیشه خانه، محل امن و آسایش افراد خانواده بوده است. همه خستگی خود را در خانه از تن به در می‌کرده و می‌کنند. به همین دلیل خانم‌ها در کنار سایر وظایف خانه‌داری باید لوازم و شرایط خانه را طوری می‌چیدند و فراهم می‌کردند که چاردیواری خانواده، امن و برای همه ایمن باشد.

اجاق گاز
این موضوع در زندگی امروزی بیشتر نمایان است و با وجود وسایل مختلفی که در خانه‌ها و بویژه آشپزخانه‌ها یافت می‌شود اگر به ایمن‌سازی این فضاها توجه نکنیم، خانه حتی می‌تواند برای همه اهالی خانواده و مخصوصا افراد کم سن و سال و سالمندان مکانی خطرساز هم محسوب شود. پس امروز سری به آشپزخانه می‌زنیم تا ببینیم چه کارهایی باید در این بخش از خانه انجام دهیم تا افراد با آسایش بیشتر در آن رفت و آمد کنند.

همه می‌دانیم در این بخش از خانه، سرامیک‌های خیس، اجاق گاز، چاقوها و اشیای برنده و لوازم برقی در کمین بچه‌ها و سالمندان است، چرا که آشپزخانه به نسبت سایر نقاط خانه بیشترین تردد را دارد. بچه‌ها موقع گرسنگی به آنجا سری می‌زنند تا ببینند چیزی برای خوردن پیدا می‌کنند.آمار هم نشان می‌دهد بیشترین سوختگی‌ها و جراحت‌های خانگی در آشپزخانه رخ می‌دهد. بنابر این باید دقت بیشتری کرده، هوشیار باشیم و تا حد امکان جلوی حوادثی از این قبیل را بگیریم.


از اجاق گاز تا قابلمه
یکی از دلایل مهم بروز حوادث خانگی اجاق گاز است. پس یادتان باشد هرگز اجاق گاز را نزدیک مواد آتش‌زا قرار ندهید. در خیلی از آشپزخانه‌ها نیز اجاق گاز نزدیک پنجره قرار دارد و طبیعی است ”‹ پرده هم در نزدیکی شعله گاز باشد و همین موضوع برای ایجاد حریق کافی است. پس همیشه بین اجاق گاز و پرده فاصله‌ای ایجاد کنید”‹ یا در آشپزخانه از پرده‌های کوتاه استفاده نمایید.

بعضی از خانم‌ها هم موقع طبخ غذا روغن را در ظرفی ریخته و روی شعله گاز می‌گذارند و به دنبال بقیه کارها می‌روند. ممکن است یادشان برود که روغن داغ شده و می‌دانید”‹ روغن داغ می‌تواند شعله بکشد.

همچنین باید مراقب دسته‌های ظروف هم بود. بعضی از قابلمه‌ها و ماهیتابه‌ها دارای دسته بلندی هستند؛ موقع طبخ غذا مراقب باشید که دسته ظرف به”‹طرف بیرون نباشد زیرا برخورد دست یا بدن اشخاص با دسته ظرف ممکن است باعث برگشتن آن و سوختگی و آسیب‌دیدگی شود. یادمان باشد وقتی دسته ظرف را به طرف داخل برمی‌گردانید مراقب باشید”‹ روی شعله گاز قرار نگیرد زیرا در این صورت دسته ظرف می‌تواند موجب حریق شود. همچنین مراقب قابلمه‌های دسته فلزی هم باشید؛ خانم‌ها موقعی که قابلمه داغ است ناگهان دسته فلزی را می‌گیرند و به محض بلند کردن، آن‌ را رها کرده و دچار سوختگی می‌شوند. اگر دسته قابلمه شما از جنس نسوز هم باشد همیشه باید از سالم بودن آن مطمئن شوید؛ زیرا در اثر داغی و استفاده زیاد ممکن است صدمه دیده، ترک برداشته و... که در این موارد موقعی که می‌خواهید ظرف غذا را بلند کنید دسته آن شکسته و محتویات آن روی شما می‌ریزد.

گردگیری کنید
حشره ماده که از جاهای کثیف و آلوده خیلی خوشش می‌آید، معمولاً در درزها یا محل وصل شدن چوب‌ها به همدیگر، تخم‌ می‌گذارند- جایی که همیشه پر ازگرد و خاک است.

در ضمن این حشرات چوب‌هایی را ترجیح می‌دهند که بیشتر از پانزده سال از سنشان گذشته باشد. به خصوص چوب‌هایی که با چسب حیوانی به همدیگر وصل شده باشند. پس قاب عکس، دراور، کمد و ... احتیاج به مراقبت بیشتری دارند.


تمیز کردن تزئینات عاج روی چوب
تزئین‌های عاج روی چوب با مقدار خیلی کمی آب و یک شوینده ضعیف تمیز می‌شوند. برای رسیدن به نتیجه مطلوب، سر یک چوب کبریت کمی پنبه بپیچید و آن را در محلول آب و شوینده فرو ببرید و بعد با دقت و حوصله تمیز کاری عاج را شروع کنید. بعد هم با تکه پنبه که در آب ساده فرو برده‌اید، آن را پاک کنید. آخر کار با یک تکه کوچک پارچه کتانی عاج را خشک کنید. اگر عاج یا استخوان در اثر گذشت زمان زرد و تیره شده است، با مخلوطی از گچ و پراکسید هیدروژن ضعیف خمیری درست کنید و با یک برس کوچک یا کاردک خمیر را روی قسمت‌های مورد نظر بمالید. بعد از پنج دقیقه آن را تمیز کنید. اگر آن‌طور که باید و شاید تمیز و خوشرنگ نشد، پراکسید‌هیدروژن کمی قوی‌تر به کار ببرید و یک دفعه دیگر همین کار را تکرارکنید و بعد با یک تکه پنبه مرطوب خمیر را روی عاج یا استخوان بردارید و آن را تمیز کنید.


چوب‌های روکش‌دار
چوب‌های روکش‌دار را هر چند وقت یک دفعه بررسی کنید تا اگر قسمتی از روکش از چوب جدا شده است با چسب‌های تیوبی مناسب چسبانده شود و بیست و چهار ساعت یک جسم سنگین روی آن بگذارید تا روکش خوب به چوب بچسبد.


سم پاشی
بهار و اوائل تابستان وقتی است که باید گوش به زنگ بود، چون همان‌وقت‌هاست که این حشرات موذی تخم‌ریزی می‌کنند. مهم‌ترین کاری که می‌شود کرد تمیز نگهداشتن وسایل چوبی است.

اگر مقدار حشره زیاد باشد و مبارزه جدی‌تری بخواهد، باید به نیروی کمکی متوسل شد.

نیروی کمکی همان کارشناسی سمپاشی است که از عهده تار و مار کردن حشره‌ها به خوبی برمی‌آید و تا مدتی نسل آنها را منقرض می‌کند و خیال‌تان راحت می‌شود.


گرما دشمن چوب
در زمستان شوفاژها و بخاری‌ها گرمای مطبوعی به خانه می‌دهند، اما دشمن وسایل چوبی هستند. از آنها بدتر، تهویه‌ها هستند که هم درجه حرارت را تغییر می‌دهند و هم هوا را خشک می‌کنند.

اگر به وسایل چوبی به موقع رسیدگی نکنید، بعد از مدتی شبیه به کندوی زنبور عسل می‌شوند.  پس احتیاج به قوای کمکی دارد تا سالم بماند.

به این ترتیب چوب‌هایی که ممکن است در شرایط طبیعی قرن‌ها دوام بیاورند در مدت نسبتاً کوتاهی آسیب می‌بینند و اگر به آنها رسیدگی نشود غیرقابل استفاده می‌شوند. 

نحوه مراقبت از چوب
برای پیشگیری از صدمه دیدن چوب بهتر است درجه حرارت محیط را کم‌کم اضافه کنید تا ظرف یک هفته به تدریج به درجه مطلوب برسد.

مهم‌تر اینکه رطوبت محیط را زیاد کنید، به این شکل که یک ظرف آب جوش روی رادیاتور یا بخاری بگذارید تا بخار آن در فضا پراکنده شود و هوا را مرطوب کند.

با یک رطوبت‌سنج می‌توانید رطوبت محیط را اندازه‌ بگیرید. اگر بین 50 تا 65 درصد باشد خیلی خوب است. اگر برای گرم کردن خانه از رادیاتورهای برقی یا بخاری‌های گازی و یا بخاری‌های نفتی استفاده می‌کنید، باید آنها را طوری قرار بدهید که اثاثیه چوبی مستقیماً در معرض حرارت قرار نگیرند.  در ضمن وسایل چوبی را نباید نزدیک به در یا پنجره‌ای که مرتب باز و بسته می‌شود قرار بدهید.


ترمیم وسایل چوبی
اگر به وسایل چوبی به موقع رسیدگی نکنید، بعد از مدتی شبیه به کندوی زنبور عسل می‌شوند. چوب گردو در برابر هجوم حشرات ضعیف‌تر است و خیلی زود از پا در می‌آید، پس احتیاج به قوای کمکی دارد تا سالم بماند. اگر غافلگیر شدید و یکدفعه دیدید که دیگر کار از مراقبت و این جور حرف‌ها گذشته است، هیچ خودتان را نبازید! اتفاقی است که افتاده! راهش این است که یک ماده ترمیم چوب بخرید و به کمک آن محل آسیب‌دیده را مرمت و بازسازی کنید. اما پیش از اینکه آستین‌ها را بالا بزنید و دست به کار شوید، دستورالعمل‌ همراه با ماده را با دقت بخوانید.

لکه‌گیری کنید
شاید همه بدانیم که یکی از خرابکارهای اصلی سطح‌های چوبی، مایعات است، اما گاهی بی‌توجهی می‌کنیم و در گلدانی که روی میز گذاشته‌ایم آنقدر آب می‌ریزیم که لبریز می‌شود و زیرش را خیس می‌کند و یا پارچ و لیوان را پیش از آنکه زیر و اطرافشان را خشک کنیم روی میز چوبی می‌گذاریم و خودمان را به دردسر می‌اندازیم. اگر روی چوب‌‌های روکش‌دار لکه‌ای بیفتد، باید زود آنها را تمیز کرد، چون در غیر این صورت پاک کردن آن، معمولاً غیرممکن می‌شود. برای برداشتن لکه، اول باید کمی روغن ساج روی آن بمالید و بگذارید چند ساعت بماند. بعد آن را پاک کنید و جلا بزنید. اگر این راه مۆثر نبود و لکه باقی ماند، مخلوطی از روغن بزرک و تربانتین درست کنید و با یک تکه پنبه روی لک از شب تا صبح بگذارید. خرابکار دیگر آفتاب است! هیچ‌وقت اثاثیه چوبی گرانبها را زیر اشعه خورشید به مدت طولانی نگذارید، چون رنگ را از بین می‌برد و چوب راخشک می‌کند. اگر تا حالا نمی‌دانستید و این مشکل پیش آمده است با روغن ساج وضع چوب را بهتر کنید. اگر از وسایل چوبی خوب نگهداری کنید سال‌ها برای‌تان کار می‌کنند. فقط کافی است که همیشه آنها را تمیز نگه دارید و اگر خواستید پولیش کنید، گردگیری را فراموش نکنید. اول باید چوب را کاملاً تمیز کنید و بعد پولیش یا جلا بزنید.

تواند خراب شدن لاستیکهای دور در یخچال و فریزر باشد. 

برای رفع این مشکل سالی یک بار سالم‌بودن این نوارها را کنترل کنید تا در صورت کوچک‌ترین نشت هوا آنها را تعویض کنید.

اگر متوجه ی برفک در فریزر یا یخچال خود شدید سریعا آن را آب کنید و گرنه برفک ضخیم می شود و مصرف انرژی شما بیشتر شده و در نتیجه پول برق شما بیشتر می شود. برای آب کردن برفک یخچال نخست آن را از برق بکشید ، وسایل را از داخل آن خارج کرده و منتظر آب شدن برفک ها بمانید. هرگز از مواد تیز برای کندن برفکها استفاده نکنید. می توانید برای سرعت بخشیدن به کار پنکه ی کوچکی را مقابل یخچال بگذارید خواهید دید که در چند دقیقه تمامی برفکها آب می شوند.

یخچال را با دستمالی تمیز کاملا خشک کنید و سپس مواد غذایی را سر جایشان بگذارید و یخچال را به برق بزنید . دقتی کنید اگر رطوبت در یخچال بماند دوباره تبدیل به برفک می شود.

 

زیاد برفک زدن یخچال, علت برفک زدن یخچال

عمر یخچال و فریزر به زن شما بستگی دارد!
با رعایت این نکات ساده اما کاربردی می‌توانید عمر یخچال و فریزر خود را افزایش دهید. اگر موبه‌مو به توصیه‌های ما عمل کنید نیازی به تعویض و تعمیر یخچال فریزتان نخواهید داشت.

همیشه مراقب باشید، محل قرار گرفتن یخچال و فریزر در کنار دستگاه‌های تولید‌کننده گرما مثل اجاق گاز، پکیج آب گرمکن و شوفاژ به‌ویژه در فصل زمستان نباشد. گرمای این وسایل موجب هدر رفتن انرژی سرمایشی یخچال و خرابی موتور آن می‌شود.

اگر تصمیم دارید یخچال خانه‌تان را تکان دهید و از جایی به جای دیگر منتقل کنید باید مراقب باشید، دستگاه را پیش از حرکت دادن 3 ساعت خاموش کرده و اجازه دهید گاز آن از جریان بایستد.

برای توزیع گاز موجود در لوله‌های دیواره یخچال و فریزر مطمئن شوید که دستگاه شما روی سطحی صاف و بدون شیب قرار گرفته است.

از قرار دادن مواد خوراکی و غذاهای گرم و آب جوش در یخچال روشن خودداری کنید این کار انرژی موتور دستگاه را هدر می‌دهد.

اگر یخچال‌تان بوی مواد‌غذایی را به‌خود گرفته و این موضوع شما را ناراحت می‌کند، برای از بین بردن این بو می‌توانید از پک‌های آماده بوگیر یخچال یا کیسه زغال استفاده کنید. برای تهیه آن کافی است چند قطعه زغال کوچک را درون یک کیسه پارچه‌ای قرار داده و در یخچال بگذارید.

اگر کودکی دارید که بدون دلیل در یخچال را باز می‌کند به او آموزش‌های لازم را در این زمینه بدهید. این کار موجب خروج هوای سرد و ورود هوای گرم به فضای یخچال شده و برای دستگاه مضر است.

اجازه ندهید برفک یخچال یا فریزر سراسر آن را بگیرد و درصورت بروز برفک هرگز از شی یا جسم تیز و خشن برای از بین بردن برفک‌ها استفاده نکنید.

هنگامی که یک عصر به خانه برمیگردید و با باز کردن در، بوی خوش خوراکی گرم و آماده را که در آرام پز منتظر شماست، استشمام میکنید، نیمی از خستگی شما برطرف میشود.

یک آرام پز در هر زمان از سال میتواند زندگی را با آسایش بیشتری همراه کند زیرا هنگامی که از قبل برای غذا برنامه ریزی میکنید، در زمان اوج رسیدگی به امور خانه، زمان بیشتری خواهید داشت.

آرام پز که جزو وسایل دم دست پخت و پز است، مواد غذایی را به آهستگی و در حرارت کم - معمولا بین 170 و 280 درجه فارنهایت معادل 76 تا 137 درجه سانتیگراد - میپزد. حرارت کم موجب میشود که قطعات گوشت حتی اگر گوشت بسیار عالی هم نباشد، نرم و خوش خوراک شده و آب کمتری از دست بدهند.

مجموعه عواملی چون حرارتی که مستقیما در ظرف تولید میشود، زمان طولانی پخت و بخار محبوس شده در ظرف در بسته، باکتریها را از بین برده و آرام پز را به وسیله ای ایمن برای تهیه غذا تبدیل میکنند.

پخت و پز آهسته و مطمئن 
برای اطمینان از سلامت غذا، درجه آرام پز باید در حدی باشد که بتواند غذا را به آرامی و بدون نیاز به رسیدگی تهیه کند و از طرفی باید انقدر سریع باشد تا موجب فاسد شدن غذا نشود. برای اطمینان از اینکه درجه حرارت برای غذایی که تهیه میکنید از هر جهت سالم و مطمئن است، قبل از پخت هر غذایی، آرام پز را با روش زیر امتحان کنید.

** آرام پز را با حدود 2 لیتر آب نیم گرم پر کنید.

** به مدت 8 ساعت آنرا روی درجه پایین قرار دهید.

** با استفاده یک دماسنج مناسب دمای آب را اندازه بگیرید. این کار را باید سریع انجام دهید چون به محض برداشتن درب ظرف، دما به سرعت کاهش می یابد. دمای آب باید 185 درجه فارنهایت یا 85 درجه سانتیگراد باشد. اگر دما از این حد بیشتر باشد، به این معنا است که اگر غذایی را به مدت 8 ساعت و بدون بهم زدن در آن بپزیم، غذا بیش از حد پخته یا آب خود را از دست میدهد. اگر حرارت آب کمتر از 185 باشد، به این معنا است که آرام پز شما به دمای مناسب نمیرسد و امکان فاسد شدن غذا در آن وجود دارد.

آرام پزهایی که دارای ظرف سرامیک هستند نه تنها راحت تمیز میشوند، بلکه شما میتوانید مواد غذایی را در هر وقت روز که میتوانستید آماده کرده و ظرف را در یخچال بگذارید و در زمان مناسب آنرا روی پایه قرار داده و روشن کنید.
گرم کردن مجدد غذا در آرام پز به هیچ وجه توصیه نمیشود. البته شما میتوانید غذا را روی اجاق یا در ماکروفر داغ کنید و سپس در آرام پزی که از قبل گرم شده باشد ریخته و تا زمان سرو گرم نگه دارید

ظرف آرام پز را هرگز کمتر از نصف آن و بیشتر از دو سوم گنجایش پر نکنید. در آرام پز، سبزیجات کندتر از گوشت و مرغ میپزند بنابراین اول سبزیجات را در ته و دور ظرف قرار داده و سپس گوشت را اضافه کرده و مواد را با مایعی نظیر آب، آب گوشت یا مرغ یا سوس بپوشانید. درب ظرف را محکم کنید و تنها در زمانی که باید غذا را بهم بزنید یا از پخته شدن آن مطمئن شوید، درب را بر دارید.

اگر در زمان غیبت شما و در حین تهیه غذا با آرام پز، برق قطع شده باشد، حتی اگر غذا به نظر سالم باشد آنرا دور بریزید.

اگر در منزل هستید، پس از قطع برق، بلافاصله مواد غذایی را به داخل قابلمه منتقل کرده و باقی مراحل تهیه را روی اجاق گاز یا فر به پایان برسانید.

اگر در خانه بودید و هنگام قطع برق از پخته بودن غذا اطمینان داشتید، میتوانید مطمئن باشید که غذا تا 2 ساعت در داخل آرام پز خاموش سالم باقی میماند.

انتخاب و خرید
هنگامی که برای خرید آرام پز اقدام میکنید، به دنبال ظرفی باشید که در درجه اول گنجایشی متناسب با نیاز شما داشته باشد. اگر تنها زندگی میکنید یا خانواده ای دو یا سه نفری هستید، اندازه کوچک و متوسط برای شما کفایت میکند و در صورتی که تعداد افراد خانواده زیاد است، مدل بزرگتری را انتخاب کنید.

حتما از مدلی انتخاب کنید که ظرف سرامیک جداگانه داشته باشد. این آرام پزها نه تنها راحت تمیز میشوند، بلکه شما میتوانید مواد غذایی را در هر وقت روز که میتوانستید آماده کرده و ظرف را در یخچال بگذارید و در زمان مناسب آنرا روی پایه قرار داده و روشن کنید.




با داشتن بیش از شش سال پیشینه در زمینه سئو و طراحی سایت در ایران، می تواند یکتا از بهترین انتخاب های وبمسترها در زمینه تعلیم سئو و صاحبین کسب و کار ها برای ارتقا و بهینه سازی سایت باشد. در طی این سنه ها خدمات ما بر پایه اعتماد کارفرماها به رادزاد در انجام پروژه های سئو بوده است و سعی کرده ایم که همواره با حسن نیت پاسخگوی سوالات همه کاربران باشیم. مطالب آموزشی رادزاد بر بنیاد تجربه های شخصی تیم ما و ترجمه مقالات بهترین سایت های سئو وب سایت است. پیوستگی با ما شغل سختی نیست و از طریق صفحه تماس با ما می توانید سوالات خویش را از ما بپرسید.

گاهی می توانید با خرید یک وسیله که همه این کارها را انجام می دهد، هم جای کمتری را در آشپزخانه اشغال کنید و هم پول کمتری بپردازید. همه مواد در این قانون قرار می گیرند. برای مثال شما می توانید با مایع ظرفشویی روی کابینت ها را هم تمیز کنید. بنابراین ما، یک ماده یا وسیله خاص را انتخاب می کنیم و تمام استفاده هایی که می توانید از آن بکنید را به شما خواهیم گفت. در این شماره به روغن مایع نباتی می پردازیم. شاید فکر کنید روغن نباتی یک ماده چرب است که تمیز کردن خودش کلی دردسر دارد اما روغن های نباتی مثل روغن زیتون یا آفتابگردان می توانند گرد و خاک، خط و خش و بعضی لکه ها را از بین ببرند، اجسام را براق کنند و بعد در معرض آفتاب خشک شوند. شما می توانید از روغن نباتی برای تمیز کردن اینها استفاده کنید:

● تابه و قابلمه های چدن
اگر لکه ای روی ظروف چدنی شما هست که سوخته یا خشک شده و به آسانی پاک نمی شود، می توانید مقداری روغن نباتی را با نمک خوراکی دانه درشت مخلوط کنید و با یک اسکاچ نرم روی لکه بمالید؛ لکه به آسانی از بین خواهد رفت و بعد می توانید ظرف را با آب گرم و کمی مایع ظرفشویی به آسانی بشویید. با این روش مطمئن باشید به ظرف شما آسیبی نخواهد رسید.

● رنگ روی دست
اگر بر اثر نقاشی یا رنگ آمیزی دیوارها دست شما رنگی شده به جای استفاده از بنزین، تینر و مواد شیمیایی مضر دیگر می توانید از روغن نباتی استفاده کنید. روغن را روی پوست بمالید و بعد که رنگ برطرف شد دست هایتان را به راحتی با صابون بشویید.

● کفش های چرمی
اگر کفش های چرمی شما خاکی و کثیف شده برای تمیز کردن آن تنها لازم است گرد و خاک را با یک دستمال مرطوب پاک کنید و بعد یک قطره روغن نباتی روی یک دستمال نرم بریزید و با آن تمام سطح کفشتان را کاملا مالش دهید. با این روش تمام خراشیدگی های روی سطح چرم از بین خواهد رفت و کفش مثل روز اول درخشان و نو به نظر خواهد رسید.

● مبلمان چوبی
مراقبت از چوب طبیعی کار آسانی نیست. برای اینکه جلوی خشک شدن یا ترک خوردن چوب را بگیرید می توانید کمی روغن نباتی را با یک برس روی سطح چوب بمالید و بعد با یک دستمال نرم آن را روی چوب پخش کنید تا جذب شود. اگر روغن را از قبل کمی گرم کنید راحت تر روی چوب می نشیند، لایه نازک تری ایجاد می کند و بهتر جذب می شود.

● استیل
برای درخشان تر کردن ظروف یا شیرآلات استیل می توانید یکی، دو قطره روغن زیتون را روی یک پارچه نرم بریزید و با آن شیرآلات را پاک کنید. استیل درخشندگی خود را باز خواهد یافت بدون اینکه اثر چربی روی آن پدیدار شود.

● لکه های روی چوب
اگر روی وسایل چوبی خانه شما لکه ای افتاده که پاک نمی شود یا اگر چوب ها خراشیدگی دارند، می توانید یک فنجان روغن زیتون را با آب نصف لیموترش مخلوط کنید و آن را با یک دستمال روی چوب بمالید. بعد از چند بار کشیدن دستمال روی چوب، لکه ها و خراش ها محو خواهند شد. این ترکیب واکس خوبی هم برای پارکت هاست، به شرطی که بسیار کم از آن استفاده کنید.


اگر می‌خواهید خانه‌ای زیبا داشته باشید، باید به جزییات آن دقت کنید؛ جزییاتی مثل رومیزی‌ها کوچکی که شاید خیلی مهم نباشند اما با تغییر دادن آنها می‌توان رنگ و جلایی دیگر به خانه داد؛ .آن هم با بودجه‌ای اندک، نه هزینه‌ای گزاف...

در این مقاله چند مدل جدید رومیزی را به شما پیشنهاد می‌دهیم و رومیزی‌ها و بهداشتشان را زیر ذره‌بین می‌بریم.

رومیزی‌های فانتزی
_ این مدل رومیزی‌های کتانی برای میزهای مستطیل که طول زیادی دارند، مناسب هستند. حتی اگر روی میز ناهارخوری‌تان شیشه انداخته‌اید، برای اینکه از سادگی بیرون بیاید، می‌توانید از این مدل رومیزی‌ها استفاده کنید که طرح‌های مختلف گل، میوه، غذا و... دارند.

آشنایی با انواع رومیزی , تصاویر رومیزی های مختلف
_ قابل شستشو با ماشین لباسشویی هستند اما خشکشویی، آنها را خراب می‌کند.
_ نباید از سفیدکننده‌ استفاده کنید چون به طرح آنها لطمه می‌زند.
_ آنها را نباید برای مدت طولانی تا بزنید.
_ قابل اتوکردن با دمای بالا هستند.

رومیزی نرم
این رومیزی صددرصد از کتان تهیه شده، بسیار نرم است و بافت مکعبی دارد که همراه با طرح گل‌هایش به آن درخشندگی می‌دهد و می‌تواند به هر میزی جلوه دهد.

آشنایی با انواع رومیزی , تصاویر رومیزی های مختلف
_ قابل شستشو با ماشین لباسشویی است.
_ اندازه‌های مختلفی دارد.
_ به هیچ‌وجه نباید با لباس‌هایی که رنگ می‌دهد، شسته شود.

رومیزی رنگین‌کمانی
رنگ‌های شاد و بسیار متنوعشان می‌تواند نه‌تنها به میز شما جلوه دیگری بدهد، به کل خانه رنگ دیگری می‌بخشد. این رومیزی‌ها که در اصل سوئدی هستند، این روزها در بسیاری نقاط تولید و عرضه می‌شوند فقط ممکن است کمی اندازه‌شان متفاوت باشد.

آشنایی با انواع رومیزی , تصاویر رومیزی های مختلف
_ بهتر است با آب سرد شسته شوند تا رنگ ندهند.

رومیزی درختی
این رومیزی‌های گود که از پوسته درختان درست می‌شوند، برای خانه کسانی که مبلمان فانتزی و ساده دارند، بسیار مناسب هستند. به‌خصوص اینکه در رنگ‌های متنوعی عرضه شده‌اند.
_ برای تمیزکردن آنها باید از پارچه مرطوب استفاده کنید و بهتر است زودبه‌زود تمیز و گردگیری‌شان کنید.

رومیزی هندی
رنگ‌های شاد و پرزرق و برق این رومیزی‌های دستی که طرحشان مخصوص کشور هندوستان است، می‌تواند به مبلمان جلوه دیگری بدهد. به این رومیزی‌ها، رومیزی‌های «ساری» هم می‌گویند چون شبیه «ساری‌«‌هایی هستند که هندی‌ها می‌پوشند. 

آشنایی با انواع رومیزی , تصاویر رومیزی های مختلف
_ جنسشان از کتان و ویسکوز است.
_ حتما باید خشکشویی شوند.


روز پدر مبارک 
گاهی اوقات، راحت ترین راه برای بیان عشق و هم چنین قدردانی از پدر در روز پدر تقدیم کارت های تبریک بسیار ساده و زیبایی به آنها می باشد که حتما بر روی آنها بسیار تاثیر گذار خواهد بود و مطمئنا تمامی پدران را خوشحال خواهد کرد.
کارت های تبریکی که در شکل ها و مدل های گوناگونی می باشند و بسیار متنوع و زیبا هستند و می توانند به عنوان یکی از هدیه های بسیار جذاب برای پدرهای مهربان دنیا  در نظر گرفته شوند. 

ایده کارت تبریک روز پدر , آموزش ساخت کارت تبریک روز پدر
ابزار و مواد لازم :
کاغذ سفید و رنگی 
قیچی و چاقو
خط کش 
تکه ای نوار دوروی رنگی 
قلم جوهری  سفید رنگ  
پاکت مربعی شکل  
چسب

طرز کار :
1-  الگو را پرینت کرده و ببرید. آن را روی کاغذ رنگی دلخواهتان بچسبانید. برای جیب، یک شکاف به عرض 1/8 اینچ در آن ایجاد کنید. دور الگو را ببرید.  جای مشخص شده را تا زده و با استفاده از یک خط کش، در امتداد خط چین علامت گذاری کنید؛ حالا الگو را جدا کنید. کار را پشت و رو کنید.

ایده کارت تبریک روز پدر , آموزش ساخت کارت تبریک روز پدر
2- برگردان یقه را به پایین تا بزنید و با چسب دو طرفه آن را محکم کنید. در امتداد و روی برگردان یقه و روی جیب با قلم ، کوک بکشید. به بالا تا بزنید. لبه ها را چسب دوطرفه بزنید.

ایده کارت تبریک روز پدر , آموزش ساخت کارت تبریک روز پدر
3- دوباره کارت را سر و ته کنید، و روی یک قطعه کاغذ سفید بچسبانید.

ایده کارت تبریک روز پدر , آموزش ساخت کارت تبریک روز پدر


برای پدری که همه چیز شماست 
این مدل کارت ها بسیار ساده هستند و دو طرفه می باشند که یک طرف آن ساده و برای نوشتن مطالب مود نظرتان بر روی آنها استفاده می شود و از طرف دیگر آن هم باید برای چاپ تصاویر سیاه و سفید استفاده کرد .
می توان از کارت هایی با رنگ های بسیار گوناگون و مختلف استفاده کرد که پیشنهاد می شود تصاویر روی آنها سیاه و سفید باشند.

انتخاب گل :
شما می توانید هر گلی را که می خواهید و دوست دارید انتخاب کنید، اما باید توجه کنید که رنگ های گل ها با هم ترکیب مناسبی را تشکیل دهد. هماهنگی بین رنگ گل ها و رنگ دستمال سرسفره ها نیز جلوه بیشتری به میز شام می بخشد، بلندی گل ها را به گونه ای تنظیم کنید تا میهمان هایی که در دو طرف میز قرار گرفته اند بتوانند به راحتی باهم به گفتگو بنشینند.

راهنمای آراستن گل سرمیز :
اسفنج گل آرایی را درست به اندازه بشقاب یا دیسی که برای این کار در نظر گرفته اید ببرید و با نوار چسب ویژه گل آرایی آن را به ظرف محکم بچسبانید تا ثابت بماند، شمع ها را در وسط ظرف در اسفنج فرو کنید، گل ها و برگ های سبز را به شکل بیضی در دیس بچینی، تا امتداد و انتهای بعضی از گل ها و برگ های سبز با سطح روی میز مماس باشد، به این گل ها آب فراوان دهید تمام این گل ها (گل های فرزیا، گل داودی، سوسن، میموزیا، آنتوریوم قرمز) خیلی زود تشنه می شوند.

تشریفات چیدن میز میهمانی رسمی :
لیوان ها :
لیوان ها را بالای محل قرار گرفتن کارد و معمولاً به ترتیبی سرمیز می گذارند که به راحتی برای نوشیدن در دسترس باشد. فرانسوی ها لیوان ها را کمی بیشتر نزدیک به وسط قرار می دهند، همیشه تنگ آب را سر سفره بگذارید و مراقب باشید که در سرتا سر مدت صرف غذا آب تنگ پر باشد.

دستمال سفره :
دستمال سفره را به زیبایی و دقت تا بزنید و در بشقاب نان در سمت چپ یا در وسط بشقاب غذاخوری بگذارید. برای تزئین نیز می توانید از حلقه دستمال سفره استفاده کنید، در انتخاب رنگ رومیزی ذوق و سلیقه به خرج دهید.


پی سی وب اولین و بزرگترین مجموعه های ارائه دهنده پشتیبانی وردپرس و خدمات پشتیبانی تارنما در ایران می باشد ، پی سی وب تکاپو رسمی خود را از سال 1388 پیش درآمد نموده است و متعلق به لحظه تاکنون مدام در جهت خوشنودی مندی مشتریان خدمات خویش را بروز رسانی و افزایش داده است و بیش از 4 سال می باشد که پی سی وب در اکثر کلمات پشتیبانی حمایت چیره دست وردپرس) قصد داریم شما را با احد از مهم ترین خدمات وردپرس ، یعنی خدمات حمایت وب سایت وردپرس آشنا کنیم ، اگر مایل هستید با خدمات و سرویس های پشتیبانی وردپرس پی سی وب بیشتر آشنا شوید در ادامه نیز با ما به اتفاق باشید …


هیچ‌گاه کفش را بزر‌گتر و یا کوچکتر از پا تهیه نکنید؛ در صورتی که در اندازه کفش دقت نداشته باشید، عمر آن به نصف کاهش پیدا خواهد کرد.
پاها به عنوان قلب دوم انسان شناخته می‌شوند و از همین رو در صورت نبود و یا آسیب دیدگی‌شان مشکلات فراوانی برای انسان پیش خواهد آمد؛ محافظت از پا دارای شرایط خاصی است که استفاده از کفش یکی از آنهاست.
نکته اصلی اینجاست که ما چگونه باید از کفش‌هایمان محافظت کنیم تا خراب نشوند و بتوانند از پای ما به خوبی مراقبت کنند؛ نکته‌های زیادی برای داشتن یک کفش سالم نیاز است تا رعایت کنید اما مهمترین آنها بدین گونه هستند:
1 - اولین نکته مراقبتی از کفش‌ها از همان مغازه شروع می‌شود که ابتدا باید به جنس و همچنین نوع دوخت کفش دقت بسیار زیادی داشته باشید؛ کفش‌هایی که از جنس‌های نامرغوب ساخته شده‌اند خیلی زود پاره می‌شوند و همچنین دوخت نا‌مناسب نیز می‌تواند جداشدن زود هنگام کفش را به دنبال داشته باشد.
2 - نکته دیگری که در هنگام خرید کفش باید رعایت کنید اندازه آن است؛ هیچ‌گاه کفش را بزر‌گتر و یا کوچکتر از پا تهیه نکنید؛ در صورتی که در اندازه کفش دقت نداشته باشید عمر آن به نصف کاهش پیدا خواهد کرد.
3 - کفش‌های مجلسی و غیر اسپرت خودتان را همیشه دور از گرد و خاک نگهداری کنید؛ بهترین گزینه برای این کار این است که همیشه کفش‌ها را درون جعبه‌ها مخصوصش قرار دهید و در صورت لزوم آنها را خارج کنید.
4 - کفش‌های ورزشی نیاز به کفی دارند چراکه از آنها بیشتر استفاده می‌کنید و همچنین فشار بیشتری نیز به کف پای شما وارد می‌شود؛ کفی‌هایی طبی بهترین گزینه برای کفش‌ها هستند که می‌توانید از داروخانه‌ها خریداری کنید؛ کفی‌های متفرقه که قیمت کمی دارند بیشتر به پای شما آسیب می‌زنند.
5 - در مورد کفش‌های بندی همیشه دقت داشته باشید که بندهای آن را کاملاً باز یا می‌بندید؛ گاهی از روی تنبلی تنها یک‌بار بندها را نه چندان سفت می‌بندید تا دیگر نیازی به بستن یا باز کردن آن نباشد؛ یا اینکار نیاز شما به فشار آوردن به کفش برای درآوردن یا به پا کردن بیشتر می‌شود و عمر کفش شما کاهش می‌یابد.
6 - واکس زدن می‌تواند عمر کفش شما را بیشتر کند همچنین به ظاهر و زیبایی آن نیز کمک می‌کند؛ برای کفش‌های چرمی همچنین می‌توانید از روغن‌های مخصوصی برای براق شدن و نرمی بیشتر کفش استفاده کنید.
7 - پاشنه‌ها از جمله قسمت‌های کفش هستند که خیلی زود آسیب می‌بینند؛ از همین رو بهتر است تا هنگام خرید پاشنه‌های اضافه نیز هم مدل کفش‌تان بخرید تا در صورت خرابی آنها را سریعاً عوض کنید.

1.تعویض صندلی های میز غذاخوری یا درنظر گرفتن لباس جدید برای آنها می تواند جلوه نو و متنوعی به دکوراسیون اتاق غذاخوری شما بدهد.یکی از ایده های جالب استفاده از صندلی های متنوع و مختلف برای میز غذاخوری است تا احساسی شخصی به این فضا دهید و جای هر فرد را با صندلی مخصوص او مشخص کنید.

2.اندازه گیری،یکی دیگر ار اقداماتی است که باید قبل از خرید انجام داد.فضای غذاخوری را اندازه بگیرید و سایز مناسب را برای میز و صندلی ها تعیین کنید.پهنای صندلی ها نباید کمتر از 50 سانتی متر باشد زیرا در این صورت،نشستن افراد روی صندلی دشوار می شود.

3.فضای در نظر گرفته شده بر روی سطح میز،باید به ازای هرفرد در میزهای چهار گوش 70 سانتی متر و در میزهای گرد با بیضی 75 سانتی متر باشد.با توجه به این نکته،می توانید سایز مناسب غذاخوری خود را تعیین و میزی را خریداری کنید که میهمانان هنگام نشستن دور آن احساس راحتی کنند.

4.به راحتی فضا فکر کنید.اگر به ندرت برای شما میهمانان می آید،انجام اقدامات تشریفاتی و مفصل در اتاق غذاخوری لزومی ندارد و باید چیدمان فضا را تنها در همان ساعاتی که مورد استفاده است،طوری تدارک ببینید که افراد احساس راحتی و آرامش کنند.

5.صندلی های میز غذاخوری باید در قسمت نشیمن به صورت تشک دار باشند در غیر این صورت،میهمانان پس از چند دقیقه نشستن بر روی صندلی خسته می شوند،بنابراین حتما به دنبال صندلی های تشک دار برای میز غذاخوری خود باشید.

این مطلب به شما کمک می کند هدیه ای سالم تر و بهتر برای روز مادر تهیه کنید:

۱) فشارسنج : بیشتر آدم ها از میانسالی به بعد، دچار بیماری فشارخون می شوند و پزشک به آنها توصیه می کند به طور مرتب فشارخون شان را کنترل کنند. اگر مادر شما هم دچار این مشکل است، یک دستگاه فشارخون برایش تهیه کنید. فشارسنج در انواع جیوه ای، عقربه ای و دیجیتالی مچی و بازویی در بازار موجود است. کار با فشار سنج های دیجیتالی راحت تر است اما فشارسنج های جیوه ای و عقربه ای دقت بیشتری دارند. با یک آموزش ساده و کمی تمرین و دقت می توانید فشارخون مادرتان را اندازه گیری کنید یا این کار را به خود او بیاموزید.

۲) گلوکومتر : دیابت یکی از بیماری های شایع در ایران و جهان است. اگر مادر شما هم بیماری قند دارد، می توانید برایش گلوکومتر بخرید تا بتواند قند خونش را به طور مرتب چک کند. دستگاه های گلوکومتر موجود در بازار، اندازه های متفاوتی دارند ولی به طور معمول، این دستگاه ها به اندازه یک کف دست هستند و اغلب با باتری کار می کنند. بهتر است دستگاه هایی را انتخاب کنید که دقت بالاتری دارند و پیش از خرید، بد نیست با پزشک معالج مادرتان هم مشورت کنید.


۳) دستگاه تصفیه هوا : اگر مادرتان مشکل تنفسی دارد یا مبتلا به آسم و آلرژی های تنفسی است، می توانید برای او یک دستگاه تصفیه هوا خریداری کنید و با این کار، هوای اتاقی را که او بیشتر ساعات روزش را در آن می گذراند، تصفیه کنید تا آرامش بیشتری برای او فراهم شود.


۴) ترازو : اگر مادرتان اضافه وزن دارد، با خرید یک ترازو برای اندازه گیری وزن می توانید مادرتان را در رسیدن به وزن ایده آل تشویق کنید. با این کار، او می تواند وزن اش را به طور مرتب در خانه کنترل کرده و با آگاهی از کوچک ترین تغییرات وزنی، رژیم و فعالیت بدنی مناسبی انتخاب کند.


۵) لوازم و تجهیزات ورزشی : یکی از دیگر از گزینه هایی که با آن می توانید به حفظ سلامت مادرتان کمک کنید و او را به فعالیت بیشتر و کاهش وزن تشویق کنید، وسایل و لوازم ورزشی است؛ مثلا با خرید کتانی و کفش مناسب پیاده روی و یک دست لباس ورزشی مناسب می توانید او را به پیاده روی منظم تشویق کنید. وسایلی مانند تردمیل و دوچرخه ثابت هم برای افرادی که توان راه رفتن و فعالیت بیرون از خانه را ندارند، مفید است.


۶) آب میوه گیری، مخلوط کن، بخارپز، ماهی تابه های دردار و چیزهایی از این قبیل :همه خانم ها در سنین بالا باید مراقب رژیم غذایی شان باشند تا مشکلات ناشی از فشارخون، قند، چاقی و یائسگی را کنترل کنند. مصرف آب میوه و سبزی های گوناگون برای همه اعضای خانواده، به خصوص افراد مسن، مفید است. پس یک گزینه دیگر برای هدیه به مادرتان می تواند آب میوه گیری یا مخلوط کن باشد. همین طور وسایل و لوازمی مانند بخارپز و ماهی تابه های دردار که می توان با روش سالم تری غذا را در آنها تهیه کرد، گزینه های خوبی هستند. در ماهی تابه های دردار که از جنس چدن هستند، می توان غذا را بدون استفاده از روغن و در زمان کمتری آماده کرد و این، قدمی مثبت در راستای حفظ سلامت افراد خانواده است.


۷) ماشین ظرف شویی : بیشتر خانم ها ظرف شستن را کاری سخت و تکراری می دانند و شما می توانید با خرید یک ماشین ظرف شویی، آنها را خوشحال کنید. نکته ای که باید هنگام خریدتان به آن توجه داشته باشید، میزان استفاده از این وسیله است. اگر تعداد افراد خانواده کم است، بهتر است ماشین ظرف شویی های کوچک تر را انتخاب کنید.

۸) مایکروفر : تهیه و گرم کردن غذا در مایکروفر برای سالمندان نیز آسان است. این وسیله با قابلیت پخت غذا در زمان بسیار کم برای افرادی که دچار پادرد و زانودرد هستند و نمی توانند مدت طولانی پای اجاق گاز بایستند بسیار مناسب است. استفاده از این وسیله برای افراد مبتلا به آلزایمر که ممکن است فراموش کنند شعله زیر غذا را خاموش کنند نیز مناسب است.

۹) بلیت استثنایی : بلیت مسافرت به شهر یا کشوری که مادرتان به آن علاقه دارد نیز هدیه خوبی است؛ چه یک سفر زیارتی باشد، چه یک سفر سیاحتی. بلیت فیلم، تئاتر یا یک برنامه موسیقی زنده که فضایی شاد و مفرح دارد نیز می تواند خوب و دلچسب باشد.

۱۰) کتاب : کتاب، هدیه ای فرهنگی و ماندگار است که با هزینه کمتری می توانید آن را تهیه کنید. البته باید بدانید همسر یا مادرتان به چه کتاب هایی علاقه دارد. بیشتر خانم ها به کتاب های آموزش آشپزی و شیرینی پزی علاقه دارند و با خرید این کتاب ها، هم آنها را خوشحال می کنید، هم خودتان در آینده از نتایج این کتاب، بهره مند می شوید.

۱۱) گل : می گویند بوی گل همیشه به دست کسی که گل را هدیه می دهد، می ماند. شما با هر هزینه ای می توانید گل بخرید. گل های شاخه ای ارزان قیمت و سبدها و جعبه های گل و انواع گل های نادر با قیمت های بالاتر را بسته به مقدار هزینه ای که برای این کار در نظر گرفته اید، انتخاب کنید و این سبد یا شاخه گل را در کمال ادب و احترام با بوسه بر دستان مهربان مادرتان و گفتن جمله زیبای «دوستت دارم، مادر!» به او تقدیم کنید.

۱۲) طلا و جواهر : اگر مشکل مالی ندارید، می توانید بروید سراغ طلا و جواهر. کمتر خانمی هست که از طلا خوش اش نیاید. جواهراتی با سنگ های تزیینی مانند فیروزه و عقیق انتخاب خوبی هستند؛ به شرطی که با سلیقه هدیه گیرنده هم سازگار باشد.

۱۳) سکه طلا : سکه طلا یکی از هدایای مرسومی است که می توان با هر هزینه ای آن را تهیه کرد؛ ربع، نیم یا تمام.

۱۴) کارت هدیه : کارت های اعتباری هدیه بانک ها هم از گزینه های رایج هدیه به عزیزانی هستند که دوست شان دارید. اگر نمی دانید فردی که می خواهید به او هدیه بدهید به چه چیزی بیشتر نیاز دارد و چه چیزی بیشتر به کارش می آید، بهتر است سراغ این کارت ها بروید. این طوری او می تواند خودش تصمیم بگیرد که چه طور این مبلغ را هزینه کند.

۱۵) سلامت : یکی از موضوعاتی که بیشتر خانم ها خیلی به آن اهمیت می دهند، سلامت است. با خرید کتاب ها و اشتراک مجله هایی که اطلاعات مفیدی درباره ارتقای سلامت و تغذیه و تناسب اندام ارائه می کنند، می توانید علاقه تان را به مادر یا همسرتان نشان دهید و از این طریق به آنها بگویید که چه قدر سلامت شان برای شما اهمیت دارد. یک پیشنهاد خوب، اشتراک «سلامت» است که هم شما از آن سود می برید، هم ما!

مادر و عشق 
آیا برای بیان احساسات خود در روز مادر احتیاج به کمک دارید؟ ما در اینجا برای شما انواع گوناگون کارت های تبریک را نشان داده ایم که در صورت تمایل می توانید آنها را تهیه کرده و در این روز زیبا به مادران عزیزخود هدیه دهید و به همین راحتی و زیبایی احساسات خود را به آنها نشان دهید.

ایده هایی برای کارت تبریک , کارت تبریک روز مادر


برای مادری که بدون توجه به هیچ چیز فقط عاشقت است
قلب مادر آنچنان عمیق است که همیشه و در همه حال حس بخشش و گذشت در آن وجود دارد و زنده است. 

ایده هایی برای کارت تبریک , کارت تبریک روز مادر


برای مادری که بهترین دوستت است  
مادری که فرزاندانش را صدا می زند و از آنها می خواهد که :
مراقب خودشان باشند.
و آنها به مادرشان می گویند :
مادر شما همیشه در کنار ما باش و
ما بدون تو نمی توانیم.

ایده هایی برای کارت تبریک , کارت تبریک روز مادر


برای مادری که باعث شده اکنون بهترین باشی 
چه کسی به من کمک کرد تا زمانی که زمین می خوردم از جایم بلند شوم  ، 
او برایم داستان خواند و
به زخم هایم بوسه زد
او مادرم بود.


فصل شکوفایی گل ها رسیده است و روزهای گرم و آفتابی زیادی در پیش داریم. طبیعتاً مهمانی ها و عروسی ها بیشتر می شوند. اگر میزبان مراسمی هستید، اطمینان داریم که به دنبال راهی برای استفاده بیشتر از گل های هستید. چرا از گل های طبیعی استفاده نکنید؟ خوردن بعضی از آنها کاملاً بی خطر است و به کیک، بستنی و خوراکی های دیگر شما رنگ های زیبایی می افزاید.

استفاده از گل های خوراکی,استفاده از گل در بستنی
می توانید یک جستجوی اینترنتی انجام دهید و ببینید که کدام گل ها خوراکی هستند و از رنگ های مختلف آنها استفاده کنید. ما در اینجا استوخدوس، گلبرگ های رز، گل میخک و گل جعفری را انتخاب کردیم که استفاده از آنها در خوراکی ها کاملاً بی خطر است. می توانید برای درست کردن دسر و نوشیدنی هم از آنها بهره ببرید.

استفاده از گل های خوراکی,استفاده از گل در بستنی
مراحل زیر را برای درست کردن کیک دنبال کنید:

1. کیک خود را در قالبی به مدت 30 دقیقه حرارت دهید تا کاملاً بپزد.

2. سر کیک را ببرید و قسمت هایی که زیادی پخته را جدا کنید.

3. روی کل آن خامه بمالید تا کاملاً از خامه پوشیده شود.

4. در آخر، گل های جعفری شسته شده را برای تزئین کیک بکار ببرید.

استفاده از گل های خوراکی,استفاده از گل در بستنی
بستنی گلدار
در مهمانی معمولاً بستنی یخی سرو نمی کنند، ولی اگر داخلش گل داشته باشد برای تزئین میز بسیار مناسب است. دو مدل بستنی معرفی می کنیم.


این روزها حتی اگر حمامی شیشه ای نباشد و دارای در و دیوار حسابی باشد باز هم مردم دوست دارند یک پرده حمام حتی برای زیبایی هم شده در آن نصب کنند. البته این وسیله هم بعد از مدتی کهنه می شود و یک پرده خوش رنگ و لعاب تر جای آن را می گیرد.

 اگر پرده حمامتان کهنه شده یا از آن خسته شده اید، به جای دور انداختن آن با خود فکر کنید که چه استفاده های دیگری می توانید از آن بکنید. با خواندن مطلب زیر متوجه می شوید که این پرده ها می توانند محافظ های خوبی باشند.

کفپوش کابینت ها
پرده حمام تان را دور نیندازید. به جای این کار آنها را به سایز کف کابینت هایتان برش بدهید و از آنها به عنوان کفپوش استفاده کنید. اگر می خواهید آنها روی صفحه کابینت جابجا نشوند، می توانید از کمی چسب استفاده کنید.

بعد از چسباندن این پرده های حمام به داخل کابینت می بینید که پاک کردن این کفپوش ها چقدر راحت تر از پاک کردن خود کابینت است.

کفپوش رنگ
به جای دور انداختن پرده های قدیمی حمام، در هنگام رنگ کردن اتاق و ساختمان از آنها برای جلوگیری از چکه کردن رنگ ها روی زمین استفاده کنید.

محافظت از فرش
بچه ها همیشه در هنگام غذا خوردن اطرافشان را پر از تکه های غذا می کنند و این طبیعی است و حتی مودب ترین و پاکیزه ترن کودکان نیز در هنگام غذا خوردن موجب ایجاد آشفتگی روی زمین می شوند. برای جلوگیری از کثیف شدن کفپوش یا فرش هایتان، حدود یک متر از پرده حمام قدیمی تان را برش بدهید و زیر صندلی کودک یا زیر بشقاب آن قرار دهید.

محافظت از میز ناهارخوری
وقتی می خواهید الگوی لباس یا هر چیز دیگری را روی میز ناهار خوری تان برش دهید، قبل از این کار روی میز ناهارخوری را با پرده حمام بپوشانید. با این کار علاوه بر اینکه قیچی به راحتی روی الگو سر می خورد، از خراشیدن رومیزی با میز هم جلوگیری می کنید.

حتی اگر روی کوهی از پول نشسته باشید، باز هم اجازه ندارید بی‌محابا همه‌شان را آتش بزنید. تفاوتی نمی‌کند که در یک فروشگاه لوازم خانگی، پوشاک، موبایل یا سوپرمارکت باشید. در همه حال قواعد خدشه‌ناپذیری وجود دارد که اگر به آنها عمل کنیم، اطمینان خواهیم داشت که در مسیر درست قرار داریم. فروشنده‌ها باید به شما احترام بگذارند و از این راه برای خود جایگاه و مقام بالاتری بخرند. هیچ کسب و کار کوچک بدون سهل‌انگاری به مخاطبان خود دوام نخواهد آورد. اگر بعضی مواقع دچار لغزش می‌شوند این وظیفه ماست که شیوه درست را به خاطرشان بیاوریم.

چگونه به فروشنده‌ها یاد بدهیم مشتری‌های‌شان را محترم بشمارند؟

جسور باشید
پوشاک
فروشنده‌های خوش‌برخورد و مهربان در فروشگاه‌های پوشاک می‌توانند بیش از اندازه قانع‌کننده باشند. لبخندی که معمولا بر لبان‌شان نقش بسته یکی از خطرناک‌ترین دام‌هایی است که سر راه‌تان پهن می‌شود. آنها با این لبخند حتی می‌توانند یک کفش سایز بزرگ‌تر را به شما بفروشند.

چطور اتفاق می‌افتد؟ به یک فروشگاه پوشاک رفته‌اید و روی یکی از رگال‌ها، پلیوری توجه‌تان را به خود جلب می‌کند. وقتی از کارکنان فروشگاه درخواست می‌کنید سایز مناسب شما را برای‌تان بیاورند تا «پرو» کنید آنها کمی‌ مکث می‌کنند. هر چقدر زمان این مکث بیشتر باشد، احتمال کمبود در موجودی انبار بیشتر است. اگر موضوع تنها به موجود نبودن سایز مناسب مربوط شود، احتمالا به شما می‌گویند سایز XXL خیلی به‌تان می‌آید و اگر رنگ مورد نظرتان را نداشته باشند احتمالا خواهید شنید که «الان بیشتر مردم از این رنگ می‌برند»! فروشنده‌های کفش هم استفاده از کفی را توصیه می‌کنند.

حالا باید چه کنم؟ به فروشنده بگویید مد سال و رنگ محبوب بقیه مشتری‌ها را دوست ندارید. به او بفهمانید که وقتی سایز لباس شما Medium است، پوشیدن لباس‌های Large تصویر تمسخرآمیزی از شما ارائه می‌دهد. استفاده از کفی؟ نه! هرگز زیر بار این موضوع نروید. حتی اگر اطمینان دارید که تا انتهای جهان کفش سایز پای خودتان را پیدا نخواهید کرد.

وسواس به خرج دهید
سوپرمارکت
سوپرمارکت‌ها یکی از شلوغ‌ترین مکان‌های شهر هستند و ما تقریبا هر روز گذرمان به یکی از آنها می‌افتد. آنچه از آنها می‌خریم همیشه گران‌ترین خریدهای روز نیستند اما حتی اگر خیلی اهل وسواس نباشید، باز باید مراقب باشید. هر چقدر که سوپرمارکت شلوغ‌تر باشد، احتمال اشتباه بیشتر می‌شود.

چطور اتفاق می‌افتد؟ تاریخ تولید و انقضایی که روی محصولاتی مثل ماست یا پنیر درج می‌شود، به خاطر اطلاعات عمومی ‌نیست. تولیدکننده‌ها از آن برای اطلاع مشتری استفاده می‌کنند پس قبل از اینکه به حساب و کتاب برسید، با وسواس بیشتری این تاریخ‌ها را بررسی کنید. فروشنده‌ها معمولا محصولات قدیمی‌ را در قفسه‌های جلویی می‌گذارند.

مسئله مهم دیگر موقع محاسبه قیمت اجناس است. فروشنده‌های سنتی کاربلد اجناس شما را با سرعتی باورنکردنی داخل کیسه‌های نایلونی می‌ریزند و آنها را در ذهن خود جمع می‌بندند. جدیدترها محاسبه را با ماشین حساب انجام خواهند داد و در نهایت شما را از قیمت تمام شده آگاه می‌کنند.  

حالا باید چه کنم؟ هر چقدر فروشگاه شلوغ‌تر باشد یا تعداد کالاهایی که انتخاب کرده‌اید بالاتر رود، به همان اندازه احتمال اشتباه هم بیشتر خواهد شد. به شیوه‌ای کاملا محترمانه از فروشنده بخواهید شما را در مورد جزئیات آگاه کند. به یاد داشته باشید که همیشه قرار نیست اشتباه به ضرر شما رخ دهد.

به گارانتی احترام بگذارید
لوازم خانگی
خرید از فروشگاه‌های لوازم خانگی همیشه به آن سادگی که تصور می‌کنیم نیست. حتی اگر کاملا بدانید که چه می‌خواهید، باز هم موضوع گارانتی دری تازه را به روی‌تان باز می‌کند. ما خرید بدون گارانتی را به هیچ وجه توصیه نمی‌کنیم. موقع خریدن یک کالای با گارانتی هم باید به جزئیات ریز اما پراهمیتی توجه داشته باشید.

چطور اتفاق می‌افتد؟ گارانتی عرضه شده روی محصولات و لوازم خانگی به دو صورت عرضه می‌شوند. گارانتی‌هایی که به صورت برچسب و لیبل روی جعبه نصب شده‌اند و گارانتی‌های صادر شده روی کارت. موقع ارائه خدمات هیچ کدام به دیگری اولویت ندارد. آنچه اهمیت دارد تاریخ صدور گارانتی است. بعضی از تولیدکننده‌ها کالای‌شان را از تاریخ ساخت زیرپوشش می‌گیرند و اگر کالا 80 درصد زمان گارانتی را داخل انبار فروشنده سپری کرده باشد، دست آخر چیزی نصیب من و شما نمی‌شود.