قالب های فارسی وردپرس 5

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 5

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

به گزارش سلامت خبرگزاری تسنیم، دکتر بشیر حاجی بیگی با بیان اینکه هر ساله با آغاز فصل سرما و بارش برف و باران در کشور، میزان مراجعات مردم جهت اهدای خون کاهش می یابد، گفت: مردم ایران همواره به سنت حسنه اهدای خون توجه ویژه ای داشته اند اما در حال حاضر در استانهای تهران، گیلان، مازندران، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی، نیاز به اهدای خون مردم است.

بیشتر بخوانید

حاجی بیگی ادامه داد: سازمان انتقال خون ایران مسئول تامین خون و فرآورده های آن در بیش از 850 بیمارستان و مرکز درمانی در کشور است و در تهران و کلانشهرها و مراکز استانها، نیاز به خون بیشتر احساس می شود.

وی تصریح کرد: شهر تهران با داشتن حدود 170 بیمارستان و مرکز درمانی، بیشترین نیاز به خون و فرآورده های آن را در کشور دارد البته در شهرهایی که بیماران خاص به ویژه بیماران مبتلا به تالاسمی در آنها زندگی می کنند مانند شهرهای استانهای گیلان، مازندران و تهران، به اهدای خون نیاز است.

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران افزود: مراکز اهدای خون در تهران علاوه بر فعالیت در طول هفته، امروز پنج شنبه تا ساعت 20 باز هستند همچنین فردا مرکز جامع اهدای خون تهرانپارس و ستاری تا ساعت 15 و مرکز وصال شیرازی تا ساعت 20 آماده اهدای خون هستند.

حاجی بیگی یادآور شد: نیاز به خون و فرآورده های آن به صورت روزانه و این نیاز همیشگی است. 90 درصد از مردم ایران دارای گروه های خونی مثبت و 10 درصد دارای گروه های خونی منفی هستند اما در حال حاضر به همه گروه های خونی نیاز است البته در استان گیلان به گروه خونی A مثبت و Oمنفی نیاز زیادی وجود دارد.

منبع

کتابهای اهدایی شما چگونه به دست کودکان مبتلا به سرطان می‌رسند؟ / کتاب به جای دارو

وقتی دارو، سِرُم و آمپول با اهدای ماهانه ۱۲۰۰ کتاب به کودکان مبتلا به سرطان تعریف دیگری پیدا می‌کند.ترالی کتاب محک از سه بخش چرخ ترالی،داوطلبان و کتاب تشکیل شده است. این سه بخش باید جذابیتهایی را برای کودکان ایجاد کند تا او با کتاب ارتباط برقرار کند.

کتابهای اهدایی شما چگونه به دست کودکان مبتلا به سرطان می‌رسند؟ / کتاب به جای دارو

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم، ترالی کتاب محک فعالیت خود را از سال 89، به همت بخش خدمات حمایتی و با همراهی واحد داوطلبان این سازمان آغاز کرد. تا قبل از آن ترالی برای کودکان مبتلا به سرطان بستری در بخش‌های بیمارستان واژه‌ای مترادف با دارو، سِرُم و آمپول بود. اما به تدریج به واسطه عشق همه انسان‌های نیک‌اندیشی که دغدغه سلامتی و آرامش کودکان مبتلا به سرطان را در سر دارند، تعریف دیگری پیدا کرد.

در محک این واژه یعنی چرخی که صبح‌ها برای سلامتی کودکان دارو می‌‌آورد و عصرها برای کودکی‌‌شان کتاب‌های آموزنده به همراه دارد. کتاب‌هایی که توسط واحد روان‌شناسی ارزیابی و انتخاب می‌شوند و سپس در روزهای زوج به دست کودکان مبتلا به سرطان بستری در بخش‌ها می‌رسند. آنها کتاب‌های مورد علاقه‌شان را انتخاب می‌کنند و اگر بخواهند می‌توانند به قصه‌ای که داوطلب قصه‌خوانی برایشان می‌خواند گوش کنند.

حسام ملک‌زاده - سرگروه بخش ترالی کتاب، زیر مجموعه گروه کار با بیمار در واحد داوطلبان محک ضمن تبریک روز کتاب، کتابدار و کتابخوانی در خصوص تلاش داوطلبان این بخش برای ایجاد امید و انگیزه در کودکان مبتلا به سرطان به تسنیم می‌گوید: «ترالی کتاب از سه بخش چرخ ترالی، داوطلبان و کتاب تشکیل شده است. این سه بخش باید جذابیت‌های لازم را با هم برای کودکان ایجاد کنند تا او با کتاب ارتباط برقرار کند.

منبع

آنچه باید درباره پرکاری و کم کاری تیروئید بدانید

رئیس پژوهشکده غدد درون ریز و متابولیسم ایران با اشاره به اینکه اختلال عملکرد تیرویید در زنان شایع‌تر از مردان است، گفت: تشخیص کم کاری و پرکاری تیروئید با انجام آزمایش‌های خون، در مواردی با سونوگرافی و اسکن تیروئید انجام می شود.

آنچه باید درباره پرکاری و کم کاری تیروئید بدانید
به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم، دکتر فریدون عزیزی در ارتباط با اینکه بیماری کم کاری و پرکاری تیرویید در کشور ما چقدر شایع است؟ اظهار داشت: کم کاری تیرویید حدود 6 تا 2 درصد بالغین جامعه و پرکاری تیرویید حدود 1-5/0درصد افراد را مبتلا می‌کند همچنین کم کاری تیرویید در افراد میانسال و سالخورده و پرکاری تیرویید در افراد جوان و میانسال شایع‌تر است.

عزیزی اظهارداشت: علاوه بر این از هر 1000 تا3000 نوزادی که متولد می شوند یک‌ نفر دچار کم کاری تیرویید است که خوشبختانه با اجباری شدن آزمایش خون پاشنه پا در سه روز اول زندگی تشخیص داده شده و درمان مستمر تا پایان عمر خواهد داشت. اختلال عملکرد تیرویید در زنان شایع‌تر از مردان است.

رئیس پژوهشکده غدد درون ریز و متابولیسم ایران در مورد دلایل ابتلا به این بیماری‌ها و علائم آن گفت: یکی از دلایل اصلی کم کاری تیرویید در جهان کمبود مصرف ید است که خوشبختانه از 30 سال قبل با تولید و توزیع نمک یددار برطرف شده است و توصیه می شود که والدین در سراسر کشور مراقبت و نظارت دائم داشته باشند که با مصرف نمک یددار توسط همه افراد خانواده از بروز اختلالات مربوط به کمبود ید و به ویژه کم کاری تیرویید جلوگیری شود. 

رئیس دوازدهمین کنگره بین المللی غدد درون ریز و متابولیسم عنوان کرد: این اختلالات موجب کمبود رشد ذهنی و جسمی کودکان و نوجوانان شده ودر گذشته با کاهش ضریب هوشی و یادگیری و اختلالات ذهنی شدیدی همراه بوده که  با مصرف نمک یددار مرتفع شده است.

عزیزی در افتتاحیه دوازدهمین کنگره بین المللی غدد درون ریز و متابولیسم افزود: در مواردی که کم کاری و پرکاری تیرویید رخ می دهد غیر از دو مورد فوق (کمبود ید و کم کاری مادرزادی تیرویید) اکثر عوامل مختلف ایمنی شناسی و ژنتیک دخالت دارند که پیشگیری از آنها تاکنون تعریف نشده است

منبع

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: در حوزه دیابت، داروهای جدیدی به ویژه برای کنترل دیابت نوع 2 ساخته شده که بخشی از آنها در ایران تولید می‌شود و شرکت‌های اروپایی نیز در این زمینه با ایران مشارکت دارند.

علمداری اضافه کرد: داروهای جدید علاوه بر کنترل قند خون، در کاهش وزن و پیشگیری از بیماری‌های قلبی تأثیرگذار بوده و نسبت به داروهای قبلی، استفاده از آنها راحت‌تر است. 

دبیر علمی دوازدهمین کنگره بین‌المللی بیماری‌های غدد درون‌ریز و متابولیسم با بیان اینکه در حال حاضر برای تأمین داروهای بیماران دیابتی مشکلی نداریم، گفت: وزارت بهداشت تمهیدات لازم را در این زمینه پیش‌بینی کرده و  امسال و سالهای آینده مشکلی نخواهیم داشت، همچنین فرمولاسیون بسیاری از داروهای مورد نیاز بیماران دیابتی و تیروئیدی در کشور وجود دارد و بعید می‌دانیم اختلالی در این زمینه بروز یابد.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: خروج شرکت‌های اروپایی که در ایران مشغول تأمین داروی دیابت هستند به نفع‌شان نیست و منافع آنها ایجاب می‌کند که در کشور بمانند، البته در مورد قیمت داروها باید توجه داشت  که افزایش قیمت در تمام کالاها ممکن است وجود داشته باشد، ولی در این زمینه مسئولان اجرایی باید توضیحات لازم را ارائه دهند.

منبع

علامتی که باید در کودکان توجه کرد / ۸ نشانه اتیسم

عضو انجمن گفتار درمانی ایران گفت: تشخیص زودهنگام و آگاهی والدین نسبت به اختلال اتیسم از مهم ترین فاکتورهای بهبودی در این کودکان محسوب می‌شود.

6 علامتی که باید در کودکان توجه کرد / 8 نشانه اتیسم

وحید پویان در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم، اظهار داشت: اگرچه برای اتیسم، درمان قطعی وجود ندارد ولی در صورت شناسایی این اختلال، پیش از 3 سالگی می‌توان تا حدود زیادی از پیشرفت آن جلوگیری کرد و کودک را به روند طبیعی زندگی و تعامل با دیگران بازگرداند.

وی تصریح کرد: نقض در برقراری ارتباط، خودداری از تعاملات اجتماعی، وجود الگوهای تکراری در رفتار، رفتارهای کلیشه ای، عدم برقراری تماس چشمی و تاخیر در شروع تکلم از جمله علائم طیف اتیسم است که والدین باید در خلق و خوی کودکان خود مورد توجه و ریزبینی قرار دهند.

پویان تاخیر در شروع تکلم را یکی دیگر از علائم اتیسم دانست و افزود: حدود 40 درصد از کودکان مبتلا به اوتیسم اصلا حرف نمی‌زنند و 60 درصد دیگر دیرتر از هم سن های خود شروع به صحبت کردن می‌کنند و در بیشتر موارد عادت به تکرار کردن حرف‌ها و پرسش‌های دیگران دارند.

منبع