قالب های فارسی وردپرس 5

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 5

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

منع افزودن خودکار مخاطبان به جیمیل

برخی افرادی که بتازگی به جمع کاربران سرویس محبوب ایمیل گوگل یعنی جیمیل اضافه شده‌اند، پس از مدتی مشاهده می‌کنند آدرس‌های ایمیلی به‌طور خودکار به فهرست مخاطبان آنها اضافه شده و هنگام تایپ یا انتخاب آدرس ایمیل گیرنده، این ایمیل‌ها نیز برای آنها به‌ نمایش درمی‌آید.

 

آیا می‌دانید این آدرس‌ها از کجا می‌آید و چطور در جیمیل ذخیره می‌شود؟
یکی از امکاناتی که جیمیل در اختیار کاربران خود قرار داده، افزودن خودکار مخاطبان است. هنگامی که شما ایمیلی برای یک مخاطب ارسال می‌کنید، آدرس ایمیل مورد نظر در فهرست مخاطبان شما قرار می‌گیرد تا بعدها بتوانید با انتخاب آدرس ایمیل از فهرست مخاطبان، سریع‌تر ایمیل را وارد کنید و نیازمند تایپ آن آدرس نباشید. این قابلیت مفید است، اما گاهی کاربرانی که ایمیل‌های تبلیغاتی ارسال می‌کنند فهرست مخاطبانشان آنقدر زیاد است که ترجیح می‌دهند مخاطبان جدید فقط با ارسال یک ایمیل در فهرستشان ایجاد نشود. اگر شما هم جزو این کاربران هستید و می‌خواهید این قابلیت را غیرفعال کنید، می‌توانید از روش زیر کمک بگیرید:

 

1ـ به محیط کاربری خود در سرویس جیمیل وارد شده از بالا ـ سمت راست روی آیکون تنظیمات که به شکل یک چرخ‌دنده است، کلیک کرده و Settings را انتخاب کنید.

 

2 ـ در صفحه تنظیمات ایمیل به تب General بروید و صفحه را به پایین اسکرول کنید تا بخش Create contacts for autocomplete را ببینید.

3 ـ در مقابل این گزینه‌ کلید رادیویی I'll add contacts myself را فعال کرده و در پایان برای ذخیره تغییرات روی Save Changes کلیک کنید.

4 ـ از حالا به بعد هیچ مخاطبی به‌طور خودکار به فهرست مخاطبان شما اضافه نخواهد شد و مدیریت مخاطبان فقط به دست شما صورت خواهد گرفت.

شبکه اجتماعی اینستاگرام، از آن دسته‌ شبکه‌های اجتماعی است که بنا به دلایلی، ‌امروزه مورد توجه بسیاری از کاربران در سراسر جهان است. شاید برای کار با این شبکه اجتماعی، نیاز به اطلاعات چندانی نباشد، ولی برای بسیاری از کاربرانی که اکنون می‌خواهند به این شبکه اجتماعی بپیوندند، نحوه استفاده از تگ‌ها و فیلتر‌ها و تغییرات در عکس و فیلم و به اشتراک‌گذاری و... نکاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد. حتی اگر هم اکنون نیز جزوی از اعضای این شبکه اجتماعی هستید، شاید نکاتی باشد که از آن‌ها بی‌خبرید.

 

اکنون شبکه اجتماعی اینستاگرام بیش از ۵۰ میلیون کاربر در سراسر جهان دارد و بی‌دلیل نیست که فیس‌بوک این شبکه اجتماعی را به بهای یک میلیارد دلار خریداری کرده است. از زمانی که «کوین سیستروم» و «مایک کریگر» این شبکه را در سال ۲۰۱۰ راه اندازی کرده‌‌ تا به امروز اقبال بسیاری به خود دیده ‌و هر روزه شمار بیشتری از کاربران به ‌اعضای آن می‌پیوندند.

 

شاید شما نیز قصد پیوستن به این شبکه اجتماعی را داشته باشید و یا آنکه هم اکنون جزوی از اعضای آن هستید. به هر ترتیب، نکاتی در کار با اینستاگرام وجود دارد که اشراف به آن‌ها می‌تواند تا حد زیادی تجربه کاری متفاوتی از این شبکه اجتماعی محبوب را در اختیار شما گذارد.

 

ترفندهای اینستاگرام, اشتراک‌گذاری فیلم و عکس

 

بخش نخست: نصب و راه‌اندازی اینستاگرام
۱ ـ قدم اول دانلود و نصب نرم افزار اینستاگرام است.


۲ ـ قدم دوم ایجاد یک حساب کاربری برای کار با این شبکه اجتماعی است. برای این کار از داخل App بر ‌دکمه Sign Up ضربه بزنید و نام کاربری، گذرواژه، شماره تلفن (اختیاری) و همچنین تصویری از خود را انتخاب و وارد کنید تا حساب کاربری شما ایجاد شود. همچنین در بخش About می‌توانید تعدادی اطلاعات شخصی از خود را نیز وارد کنید.

 

۳ ـ بعد از آن نیاز است، ‌دوستان خود را در این شبکه اجتماعی پیدا کرده و به اصطلاح آن‌ها را Follow کنید. همچنین می‌توانید مخاطبین خود را از فیس‌بوک و توئیتر وارد کرده یا به سادگی نام آن‌ها را برای پیدا کردن و Follow وارد کنید. همچنین می‌توانید سایر افرادی که از دوستان شما نیستند، برای Follow کردن برگزینید. این کار باعث می‌شود، ‌پست‌های این افراد در Newsfeed شما نمایش داده شود.

 

ترفندهای اینستاگرام, اشتراک‌گذاری فیلم و عکس

 

۴ـ ابزار Instagram Direct امکانی است که با بروزرسانی جدید به این شبکه اضافه شده ‌و شما می‌توانید به وسیله آن‌، پست‌های خود را برای نمایش به همه Follower‌ها یا تعدادی از آن‌ها کنترل کنید. برای این کار ‌روی تب Direct ضربه بزنید و مخاطبانی که قصد به اشتراک گذاری پست با آن‌ها را دارید، انتخاب نمایید.


بخش دوم: استفاده از تب‌ها و گردش در اینستاگرام
۱ ـ گردش در تب Feed. در تب Feed قادر هستید که پست‌های ارسال شده توسط همه مخاطبین خود را مشاهده کنید. البته آن قسمتی که با شما نیز به اشتراک گذاشته شده است. تب Feed ‌همان تبی است که با آیکون یک خانه نمایش داده شده است. همچنین می‌توانید با ضربه زدن بر ‌دکمه Refresh پست‌هایی را که به تازگی ارسال می‌شود، ببینید.

 

ترفندهای اینستاگرام, اشتراک‌گذاری فیلم و عکس

 

۲ ـ استفاده از تب Popular. در این تب می‌توانید پست‌های ارسالی از سایر کاربرانی را ببینید که در جمع مخاطبین شما نیستند؛ اما از سوی جامعه کاربران اینستاگرام مورد توجه قرار دارند. ‌این قسمت مربوط به پست‌هایی است که بیشترین Like را به خود اختصاص داده‌اند. آیکون این تب شبیه به یک ستاره است.


۳ ـ بررسی پست‌های ارسالی خود کاربر. در تب News هر اتفاقی که به شما مربوط باشد، نمایش داده می‌شود. هر بار که مخاطبی یکی از پست‌های شما را Like کند یا برای آن Comment بفرستد، یا به جمع Follower‌های شما بپیوندد، اطلاعات مربوط به آن در این تب نمایش داده خواهد شد. آیکون این تب شبیه ‌آیکون یک Comment با یک قلب در وسط آن است.

 

۴ – پسند کردن و ارسال نظر برای پست‌های دوستان. اگر در حال مشاهده پست‌های مخاطبین خود در Newsfeed یا تب Popular هستید، می‌توانید این پست‌ها را پسند یا به اصطلاح Like کرده و برای آن‌ها نظر یا Comment ارسال کنید. برای Like کردن، کافی است دکمه‌ای با آیکون قلب را فشار دهید یا به سادگی دو بار پشت سر هم بر ‌آن پست یا عکس ضربه بزنید. برای ارسال Comment نیز کافی است دکمه مربوط به آن را در کنار دکمه Like فشار دهید.

 

ترفندهای اینستاگرام, اشتراک‌گذاری فیلم و عکس

 

۵ ـ بررسی پروفایل کاربر. برای دیدن فهرست کاملی از پست‌های ارسالی خود و همچنین مروری بر Follower ها و افرادی که شما Follow می‌کنید می‌توانید به تب پروفایل بروید. در این بخش میتوانید همچنین بخشی از اطلاعات خود را در پروفایل ‌ویرایش کنید.

 

ترفندهای اینستاگرام, اشتراک‌گذاری فیلم و عکس

 

بخش سوم: ارسال تصویر به اینستاگرام
۱ـ انتخاب تصویر برای ارسال. برای ارسال عکس به اینستاگرام می‌توانید بر ‌دکمه Share ضربه بزنید. این کار به شما اجازه می‌دهد تا ‌عکاسی کرده و یا یک تصویر موجود بر روی حافظه را برای ارسال انتخاب کنید.

 

اگر لازم است ‌تصویر مورد نظر را عکاسی کنید، بعد از کلیک ‌روی Share کافی است روی دکمه‌ای که آیکون دوربین دارد ضربه بزنید. بعد از عکاسی تصویر مورد نظر بر دکمه Next ضربه بزنید.

 

ترفندهای اینستاگرام, اشتراک‌گذاری فیلم و عکس

 

اگر می‌خواهید تصویری ‌از حافظه گوشی آپلود کنید، می‌توانید ‌روی دکمه مربوطه ـ دکمه سمت چپ آیکون دوربین ـ استفاده و سپس عکس مورد نظر خود را انتخاب کنید. سپس می‌توانید بر ‌دکمه next ضربه بزنید.

 

ترفندهای اینستاگرام, اشتراک‌گذاری فیلم و عکس

 

۲ ـ ویرایش عکس. اینستاگرام قابلیت‌های ویرایشی چندانی ندارد. می‌توانید تصویر مورد نظر را بچرخانید، یک قاب به آن اضافه کنید، همچنین چندین فیلتر مختلف وجود دارد که می‌توانید یکی از آن‌ها یا ترکیبی از آن‌ها را برای تصویر مورد نظر خود انتخاب کنید. نکته آنکه قاب‌ها تنها در حالتی نمایش داده می‌شوند که شما یک فیلتر را بر ‌عکس خود اعمال نمایید.

 

ترفندهای اینستاگرام, اشتراک‌گذاری فیلم و عکس

 

۳ ـ Tilt و Shift. امکان دیگر ویرایشی در اینستاگرام عبارت است از تمرکز بر بخش خاصی از تصویر، به ویژه اگر از دوربین‌های DSLR برای عکاسی استفاده کرده باشید. این گزینه می‌تواند نمای خاصی به تصویر شما ببخشد. آیکون مورد نظر برای این ویرایش در بالای صفحه و شبیه به یک قطره آب است.

 

ترفندهای اینستاگرام, اشتراک‌گذاری فیلم و عکس

 

‌۴ ـ افزودن اطلاعات یا Caption به تصویر. می‌توانید در قسمت بعد اطلاعاتی مختصر در مورد تصویر را به شکل متن به آن‌ و همچنین سایر اطلاعات نظیر هشتگ‌ها برای جستجوی مورد تصویر و اطلاعات مکان جغرافیایی را در صورت لزوم به تصویر خود اضافه کنید.

 

ترفندهای اینستاگرام, اشتراک‌گذاری فیلم و عکس

 

همچنین در این بخش می‌توانید چنانچه لازم است، پست خود را بر ‌شبکه‌های اجتماعی دیگر همچون فیس‌بوک یا توئیتر نیز به اشتراک بگذارید.

 

ترفندهای اینستاگرام, اشتراک‌گذاری فیلم و عکس

 

استفاده از اینستاگرام روی ‌وب

در حال حاضر کاربران قادر هستند که از نسخه تحت وب این شبکه اجتماعی نیز استفاده نمایند و به همین ترتیب اقدام به ویرایش اطلاعات پروفایل خود، گشت و گذار در بین پست‌ها و ارسال پست کنید. برای استفاده از ابزار تحت وب این شبکه اجتماعی به آدرس Instagram. com مراجعه کنید.

همه چیز درباره فیس بوک

فیس بوک ابتدا در سال ۲۰۰۴ برای دانشجویان دانشگاه هاروارد توسط مارک زوکربرگ دانشجوی همان دانشگاه ساخته شد. از سال ۲۰۰۶ ثبت نام عمومی آغاز شد و تمامی افراد بالای ۱۳ سال با ایمیلی معتبر می توانستند در فیس بوک ثبت نام کنند. در حال حاضر فیسبوک بزرگترین شبکه اجتماعی است که جمعیتی بیش از یک میلیارد کاربر فعال را در خود جای داده است!

 

فیس بوک ارتباطات آنلاین بسیاری از افراد استفاده کننده از اینترنت را تغییر داده است. همچنان که عضویت در این شبکه بزرگ اجتماعی رو به افزایش است، اشتراک گذاری اطلاعات شما نیز راحت تر شده است. در حال حاضر سایت ها و ابزار آنلاین مختلفی با استفاده از خدمات فیسبوک امکانات بیشتری را برای کاربران به ارمغان آورده اند.

 

آموزش استفاده از فیس بوک
اگر وارد فیس بوک شده و در آن عضو شوید باید هدف خود را از پیوستن به این شبکه بزرگ تعیین کنید و بدانید از امکانات و ابزار مختلف فیس بوک در راستای چه کارهایی استفاده خواهید کرد. برخی افراد تصمیم به برقراری ارتباط با رنج کمی از کاربران فیس بوک می گیرند و اطلاعات بسیار کمی درباره خود به اشتراک می گذارند. برخی دیگر دوست دارند با کاربران بسیاری ارتباط برقرار کنند و اطلاعات بسیاری را از خود را بصورت عمومی به اشتراک بگذارند. به عبارت بهتر، فیسبوک چیزی است که شما برای خودتان هدف قرار داده اید.

 

آموزش کار با فیس بوک

قبل از اینکه بتوانید از فیس بوک استفاده کنید، باید در آن عضو شوید. این کار کاملا رایگان بوده و هیچ هزینه ای برای شما نخواهد داشت. تنها چیزی که نیاز خواهید داشت داشتن یک ایمیل معتبر و چند دقیقه وقت است. در ادامه آموزش فیس بوک را خواهید آموخت. همچنین کمی با محیط فیسبوک، از جمله صفحه اصلی و صفحه پروفایلتان آشنا خواهید شد. و اینکه چطور می توان برخی اطلاعات اولیه پروفایل را ویرایش کرد.

 

آموزش ثبت نام در فیس بوک

1. وارد مرورگر خود شده و در نوار آدرس facebook.com را تایپ و اینتر بزنید.

2. در زیر عبارت Sign Up اطلاعات خواسته شده را درون کادرهای موجود وارد کنید.

3. بعد از تکمیل اطلاعات برروی Sign Up کلیک کنید. پس از این کار ممکن است کد کپچایی نمایش دهد که عین عبارت موجود در تصویر را باید در کادر مربوطه تایپ کرده و اینتر بزنید.

 

آموزش تصویری فیس بوک,آموزش فیس بوک,آموزش عضویت در فیس بوک

 

4. الان شانس آن را دارید که اولین دوستان فیس بوکی تان را جستجو و پیدا کنید. برای جستجوی دوستانتان ایمیل خود را در کادر وارد کرده و Find Friends را کلیک کنید. همچنین اگر دوست ندارید دسترسی به ایمیلتان را به فیسبوک بدهید می توانید از این مرحله بگذرید. برای این کار برروی skip this step کلیک کنید.

 

آموزش فیسبوک,آموزش کار با فیس بوک,آموزش استفاده از فیس بوک

 

5. در مرحله بعد اگر دوست داشته باشید می توانید اطلاعاتی را درباره محل تحصیل و کارتان وارد کنید. پس از تکمیل برروی Save & Continue کلیک کنید و یا برای گذر از این مرحله Skip را کلیک کنید.

 

آموزش فیس بوک,آموزش استفاده از فیس بوک,آموزش تنظیمات فیس بوک

 

6. اگر اطلاعات تحصیلی یا کار خود را وارد کرده باشید، فیسبوک برخی پروفایل ها را برای دوستی به شما معرفی خواهد کرد. هر دوستی را که علاقه به اضافه کردن داشتید با کلیک برروی Add Friend انتخاب کرده و در نهایت برروی Save & Continue کلیک کنید. برای گذر از این مرحله بدون ارسال هیچ درخواست دوستی برروی Skip کلیک کنید.

 

آموزش فیس بوک,آموزش عضویت در فیس بوک,انتخاب دوستان

 

7. در مرحله بعد می توانید تصویری را به عنوان تصویر پروفایلتان انتخاب و آپلود کنید. برروی Upload a Photo کلیک کنید و از پنجره باز شده تصویر مورد نظرتان را یافته و انتخاب کنید. و یا با کلیک برروی Take a Photo در همان لحظه توسط وبکم خود عکسی گرفته و آپلود کنید. اگر علاقه ای به اضافه کردن تصویر به پروفایل فیس بوکتان ندارید برروی Skip کلیک کنید.

 

آموزش ساخت فیس بوک,آموزش فیس بوک,آموزش گذاشتن عکس در فیس بوک

 

8. پس از اتمام آپلود تصویر پروفایل برروی Save & Continue کلیک کنید.

9. صفحه Welcome to Facebook ظاهر خواهد شد که به شکل زیر خواهد بود.

 

آموزش فیس بوک,آموزش عضویت در فیس بوک,آموزش کار با فیس بوک

 

تایید آدرس ایمیل در فیس بوک

در این مرحله از طرف فیس بوک برای شما ایمیلی ارسال خواهد شد که حاوی لینک فعال سازی یا تایید ایمیل می باشد. قبل از اینکه بتوانید از امکانات مختلف فیس بوک استفاده کنید باید ایمیل خود را تایید کنید.

1. وارد ایمیل خود شوید.

2. ایمیلی که از فیس بوک ارسال شده را پیدا کرده و باز کنید. (موضوع ایمیل ارسال شده Welcome to Facebook – get started now! است.)

3. برروی دکمه سبز رنگ Get Started کلیک کنید تا عملیات تایید ایمیل شما در فیس بوک انجام گردد.

 

آموزش ثبت نام در فیس بوک,آموزش ساخت فیس بوک,آموزش فیسبوک

 

4. صفحه آغازین فیسبوک باز خواهد شد. الان شما دسترسی کامل به خدمات و امکانات فیس بوک دارید.

آموزش فیس بوک-بررسی صفحه اصلی
Home page فیس بوک حاوی آخرین پست ها و فعالیت های دوستانتان است. وقتی یکی از دوستانتان پست جدیدی ارسال کند در News Feed قابل مشاهده خواهد بود. در ادامه به بررسی دقیقتر این صفحه خواهیم پرداخت.

 

آموزش عضویت در فیس بوک,آموزش کار با فیس بوک,آموزش استفاده از فیس بوک

 

این قسمت شامل ۳ بخش است:

1. درخواست های دوستی: وقتی کاربری درخواست دوستی برای شما ارسال کرده باشد.

2. پیام ها: وقتی دوستی و یا کاربری برای شما پیغامی خصوصی فرستاده باشد.

3. اطلاعیه ها: وقتی توسط دوست یا کاربری ارتباطی با شما و یا پست های شما برقرار شده باشد. مثلا کسی پست های شما را مورد پسند قرار داده باشد و یا برای آنها نظری به ثبت رسانده باشد. و یا تگ شما را به تصویری اضافه کرده یا شما را به رخدادی دعوت کرده باشد. برای دیدن اطلاعات بیشتر برروی هر آیکن کلیک کنید:

 

آموزش تصویری فیس بوک,آموزش فیس بوک,ساخت اکانت فیس بوک

 

در نوار جستجو شما می توانید برای پیدا کردن دوستان جدید، گروه های مختلف، فن پیج ها و غیره به جستجو بپردازید.

 

آموزش فیس بوک,آموزش عضویت در فیس بوک,آموزش کار با فیس بوک

 

با کلیک برروی نام پروفایلتان وارد صفحه پروفایل خود خواهید شد. از قسمت Find Friends نیز می توانید برای جستجوی دوستان خود در فیسبوک استفاده کنید. Home شما را به صفحه اصلی فیس بوک برمی گرداند. و از علامت قفل می توانید به تنظیمات حریم خصوصی هدایت شوید. علامت چرخ دنده برای ورود به تنظیمات فیس بوک استفاده می شود.

 

آموزش فیسبوک,آموزش تصویری فیس بوک,بررسی پروفایل

 

در این بخش می توانید به بخش های مختلف فیس بوک رفته و به آنها دسترسی پیدا کنید. برای مثال وارد بخش پیام ها، رخدادها، تصاویر، گروه ها و غیره شوید.

 

آموزش فیس بوک,آموزش کار با فیس بوک,آموزش ثبت نام در فیس بوک

 

نام این بخش Publisher است. از این کادر می توانید پست های مختلف خود را ارسال کنید. چیزی که در تصویر مشاهده می کنید یک متن ساده است که با نام استاتوس شناخته می شود و شامل متن ساده ای بدون تصویر و چیزهای اضافه است. همچنین از این بخش برای ارسال تصاویر، ویدئوها، لینک ها، رخدادها و… می توانید استفاده کنید. اطلاعاتی که از این طریق ارسال می دارید برروی پروفایل خودتان به ثبت خواهند رسید. در پست های بعد به بررسی بیشتر پابلیشر خواهیم پرداخت.

 

آموزش فیس بوک,آموزش عضویت در فیس بوک,آموزش کار با فیس بوک

 

در این ستون اطلاعات مختلفی مانند رخدادهای جاری، پیشنهاد دوستی با افراد مختلف، پیشنهاد عضویت در فن پیج ها و تبلیغات گرافیکی مشاهده خواهد شد. همچنین اگر امروز تولد یکی از دوستانتان باشد نیز در این بخش قابل رویت خواهد بود.

 

اطلاعات پیشنهادی که فیسبوک به شما ارائه می دهد بر اساس اطلاعات شخصی و علاقمندی های شماست، به خاطر همین الگوریتم جستجو است که دوستان پیشنهادی یا به قول خود فیس بوک People You May Know شامل افرادی است که ممکن است در دنیای واقعی با آنها آشنا بوده باشید!

در بخش زیرین پابلیشر که به News Feed معروف است می توانید آخرین پست ها و فعالیت های دوستان خود، صفحاتی که پسندیده اید و گروه هایی که در آنها عضویت دارید را مشاهده کنید.

 

آموزش ثبت نام فیس بوک,آموزش ساخت فیس بوک,آموزش فیسبوک

 

با کلیک برروی دکمه چت دو بخش بسیار دوست داشتنی در دسترس شما قرار خواهد گرفت. تیک تیک و چت. در بخش بالایی که با نام تیک تیک شناخته می شود آخرین فعالیت های دوستانتان بصورت لحظه ای و آنلاین نمایش داده می شود که این بخش یکی از امکانات جدید فیسبوک بوده و در این مدت کوتاه توانسته طرفداران بسیار زیادی برای خود دست و پا کند!

 

در بخش زیرین تیک تیک هم امکان چت با دوستانی که بصورت آنلاین در فیس بوک می باشند نیز وجود دارد که نیازی به توضیح بیشتر ندارد.

 

آموزش فیس بوک - بررسی صفحه پروفایل

همانطور که توضیح داده شد News Feed مربوط به فعالیت های اخیر دوستان و صفحات مورد علاقه شما در فیس بوک است، صفحه پروفایل شما (که آن را با نام تایم لاین هم می شناسند.) جایی است که فعالیت های شما در آن ثبت می گردند. همچنین اطلاعات و مشخصات شما نیز در این صفحه قابل نمایش می باشند. اطلاعاتی که به هرصورت (متن، ویدئو، تصویر، لینک و…) ارسال کنید در تایم لاین شما به نمایش در خواهد آمد. همچنین دوستان شما نیز می توانند در تایم لاین شما پست ارسال کنند.

 

شما در هر زمان و هر صفحه ای از فیس بوک می توانید با کلیک برروی نام خودتان وارد صفحه پروفایلتان شوید.

 

آموزش فیس بوک,آموزش کار با فیس بوک,آپلود تصویر پروفایل و کاور

 

تصویر پروفایل شما، معرف شما در فیس بوک است و بسیاری از کاربرانی که به جستجوی نام شما می پردازند با مشاهده تصویر پروفایلتان شما را خواهند شناخت. برای تغییر تصویر پروفایل برروی عکس کلیک کرده و تصویر دلخواهتان را با کلیک برروی Upload Photo انتخاب کنید.

تصویر کاور عکس بزرگی است که تنها در پروفایلتان قابل مشاهده است. برخلاف تصویر پروفایلتان، کاور عکسی مربوط به خود شما نیست (هرچند بسیاری از کاربران این تصویر را نیز از عکس های شخصی خودشان انتخاب می کنند.) این تصویر معمولا نشان دهنده علاقمندی و یا زمینه کاری شماست و با انتخاب صحیح می تواند زیبایی خاصی به تایم لاین شما دهد.

 

آموزش تصویری فیس بوک,آموزش ساخت فیس بوک,تنظیمات پروفایل

 

برای تغییر تصویر کاور مانند عکس بالا برروی Change Cover کلیک کرده و یکی از گزینه های Choose from photos یا Upload photo را انتخاب نمایید. گزینه اول برای انتخاب کاور از عکس هایی است که قبلا در فیسبوک قرار داده اید و گزینه دوم برای آپلود تصویری جدید است. از Reposition می توانید برای تعییز موضع و دید عکس کاور استفاده کنید. و اگر دوست ندارید تصویر کاور داشته باشید می توانید برروی Remove کلیک کنید.

 

آموزش استفاده از فیس بوک،آموزش تنظیمات فیس بوک،آموزش فیسبوک

 

اطلاعات عمومی مربوط به شما که در فیس بوک اضافه کرده اید را می توانید در این بخش مشاهده کنید. این اطلاعات می تواند محل کار، تحصیل، شهر محل سکونت و زادگاهتان باشد. با کلیک برروی About در زیر این بخش صفحه ای باز خواهد شد که می توانید این اطلاعات را اضافه یا ویرایش کنید.

 

آموزش فیسبوک,آموزش کار با فیس بوک,آموزش عضویت در فیس بوک

 

از این بخش بسیاری از اطلاعات شخصی خودتان را می توانید مدیریت کنید.

 

در سمت راست بخش اطلاعات عمومی Favorites bar یا نوار علاقمندی ها قرار دارد که میانبری است به تصاویر شما، لیست دوستانتان، صفحات دلخواه، نقشه ها، رخدادها و هرآنچه شما علاقه دارید درباره فعالیت های شما در این محل نمایش داده شود. مانند تصویر می توانید بخش های مختلف را به این نوار اضافه یا کم کنید.

 

آموزش فیس بوک,آموزش ثبت نام در فیس بوک,تنظیمات پروفایل

 

پابلیشر را در صفحه نیوز فید به یاد دارید؟ پابلیشر در تایم لاین شما هم موجود است و به کمک آن می توانید هرآنچه در فکرتان است را در پروفایلتان اضافه کنید. پست های ارسالی از طریق پابلیشر در تایم لاین شما و نیوز فید دوستانتان قابل مشاهده است.

 

آموزش تنظیمات فیس بوک

وقتی شما شروع به استفاده از فیس بوک کنید، نیاز به تنظیماتی در اکانت خود خواهید داشت. این تنظیمات مربوط به تغییر رمز عبور، نوع و چگونگی دریافت اطلاعیه ها و غیره. تغییر این تنظیمات همیشه امکان پذیر است و در هر زمانی می توانید آنها را تغییر دهید.

 

برای ورود به بخش تنظیمات اکانت برروی چرخ دنده کلیک کنید و از منوی باز شده Account Settings را انتخاب کنید.

 

آموزش استفاده از فیس بوک,آموزش فیس بوک,آموزش ساخت اکانت

 

صفحه تنظیمات مانند تصویر زیر باز خواهد شد که هر بخش را بطور مجزا توضیح خواهیم داد.

 

آموزش ساخت فیس بوک,آموزش عضویت در فیس بوک,آموزش فیسبوک

 

بخش اول تنظیمات یعنی General مربوط به تنظیماتی مانند نام شما، نام اکانت شما، ایمیل، رمز عبور و غیره است. اگر دوست دارید زبان فیس بوک را به فارسی تغییر دهید از همین بخش، گزینه Language را ویرایش کنید.

 

آموزش فیس بوک,آموزش ثبت نام در فیس بوک,آموزش تنظیمات امنیتی فیس بوک

 

در بخش Security امکاناتی از قبیل انتخاب سوال امنیتی، امکان فعال کردن SSL برای امنیت بیشتر در فیس بوک گردی، ارسال اطلاعیه در هنگام ورود به اکانت و… وجود دارد که می توانید با توجه به نوع کارکرد خود از آنها استفاده نمایید.

 

Privacy

در این بخش می توانید تنظیمات حریم خصوصی را انجام دهید. این بخش یکی از مهم ترین قسمت ها در تنظیمات دسترسی دیگران به داده های شماست و در بخش های دیگر بطور مفصل دراین باره صحبت خواهیم کرد.

 

آموزش استفاده از فیس بوک،آموزش تنظیمات فیس بوک،آموزش فیسبوک

 

Notifications

بطور پیش فرض فیس بوک اطلاعیه های مهم را برای شما بصورت ایمیل ارسال می کند، بطور مثال زمانی که کاربری برای شما درخواست دوستی ارسال می دارد. اگر دوست داشته باشید اطلاعیه هایی را بصورت ایمیل دریافت نکنید می توانید از این بخش آنها را تغییر دهید.

 

آموزش فیس بوک،آموزش کار با فیس بوک،آموزش ثبت نام در فیس بوک

 

وقتی در قسمت General هستیم لینکی در زیر صفحه وجود دارد با نام download a copy. توسط این بخش می توانید تمامی اطلاعات و پست های ارسالی خود را دانلود کرده و برروی کامپیوتر خود داشته باشید. این اطلاعات حاوی، متن های ارسالی، عکس ها، ویدئوها و … می باشد.

در این نوشته می خواهیم چند ابزار (نرم افزار ) کاربردی ساخت شرکت گوگل را معرفی کنیم :
۱- Gmail Notifier :

جهت خواندن و ارسال ایمیل می توان از این نرم افزار استفاده کرد . با این ابزار شما بدون نیاز به مرورگرهای وب سایتی مانند IE یا Firefox و … می توانید جی میل ها و ایمیل های خود را باز کنید و با آن به تمام امکانات درون جی میل دسترسی داشته باشید . این ابزار دارای تم های قابل تغییر متفاوتی می باشد . از چندین زبان از جمله فارسی پشتیبانی می کند و قابلیت آپدیت را دارد.

 

ترفندهای اینترنتی, نرم افزارهای گوگل

 

برای استفاده بهتر از این نرم افزار باید در جی میل تغییراتی بدهید . شما می توانید یکی از دو گزینه Google Gmail Atom یا Google Gmail IMAP را فعال کنید که اولی تنها امکان دسترسی سریع و read-only به جی میلتان را به شما عرضه می کند . با این امکان شما می توانید ۲۰ ایمیل آخر خود را ببینید و بخوانید ولی با فعال شدن گزینه دوم می توانید جی میل تان را بخوانید ، علامت بزنید یا به چندین جی میل پاسخ دهید . به قسمت Settings جی میل بروید و در تب به نام  Forwarding and POP/IMAP گزینه Enable IMAP را فعال کنید و دکمه Save Changes را فشار دهید .

 

ترفندهای اینترنتی, نرم افزارهای گوگل

 

۲- Google Desktop :

جستجوگری است که علاوه بر اینترنت می تواند درون رایانه شما را نیز بگردد . این جستجوگر بسیار پیشرفته تر از جستجوگر ویندوز است و می تواند انواعی از فایل ها را برای جستجو پشتیبانی کند . همچنین می تواند کلمه درون فایل ها را نیز برای شما جستجو کند . نگارش های پنجم به بعد این نرم افزار مجهز به anti fishing (ضد سایت های جعلی ) است یعنی اگر آدرسی غیر ایمن در اطلاعات پیدا شده ببیند به شما اخطار خواهد داد . همچنین دارای گجت هایی برای دیدن تغییرات آب و هوایی و تقویم است .

 

ترفندهای اینترنتی, نرم افزارهای گوگل

 

۳- Google Drive:

گوگل درایو یک فضای ابری ۱۵گیگابایتی رایگان است تا همانند یک بانک بتوانید اسناد و فایل های خود را در آنجا قرار دهید و بتوانید در همه جا به آنها دسترسی داشته باشید . این نرم افزار روی تمام سیستم عامل ها می تواند نصب شود . شما می توانید از طریق آن فایل های خود را در گوگل پلاس به اشتراک بگذارید و به راحتی بین آنها بگردید و بدون نیاز به نصب برخی برنامه ها روی رایانه خود آنها را در مرورگر خود مشاهده کنید . همچنین می توانید کاربرانی تعیین کنید که همچون شما به این فایل ها دسترسی داشته باشند . با نصب این نرم افزار یک پوشه در دسکتاپ شما ایجاد می شود که با قرار دادن هر فایل درون آن این نرم افزار سعی می کند آن را برای شما آپلود کند .

 

ترفندهای اینترنتی, نرم افزارهای گوگل

 

۴- Google Earth:

نرم افزاری است برای مشاهده تصاویر ماهواره ای از نقاط مختلف زمین با وضوح سه بعدی . این نرم افزار دارای بانک اطلاعاتی از تصاویر نقاط مختلف زمین است که می تواند تصاویر با جزئیات جغرافیایی و شهری و خیابانی و حتی منازل را نیز به نمایش درآورد . برای استفاده از این نرم افزار باید به اینترنت سریع وصل شوید و استفاده از اینترنت dial up برای این کار مفید نیست پس باید از اینترنت ADSL استفاده کنید تا با موتور جستجوی قوی که دارد شما نام مکان مورد نظر را وارد کنید تا آن را بیابید یا آنکه اگر محل نسبی آن را می دانید بهتر است با زوم کردن های متوالی و منتظر ماندن به مکان مورد نظر برسید .

 

از امکانات خوب آن می توان به مقیاس بندی فواصل اشاره کرد . این ابزار در صورت وجود اینترنت پر سرعت می تواند در سفر ها مورد استفاده قرار بگیرد تا شما بتوانید به نزدیک ترین مسجد ، پارک یا پمپ بنزین بروید . همچنین امکان ذخیره مکان هایی است که می خواهید بعدا نیز به آنجا بروید . این برنامه شامل نسخه رایگان و پولی می باشد که نسخه پولی آن دارای امکانات بیشتری است و از GPS نیز پشتیبانی می کند .

هرچند جی‌میل خود در فیلتر کردن ایمیل‌های تبلیغاتی و مزاحم یا به اصطلاح Spam خود دستی توانمند دارد، ‌هنوز هم در Inbox بسیاری از ما که از سرویس جی‌میل استفاده می‌کنیم، از این گونه ایمیل‌های ناخواسته و مزاحم بسیار یافت می‌شود. برای این دست از ایمیل‌ها که از فیلتر جی‌میل فرار می‌کنند، چه باید کرد؟

 

بسیاری از ما در حین وب‌گردی خود به وب‌سایت‌هایی برخورد می‌کنیم که از ما تقاضای ورود آدرس ‌ای‌میل برای ثبت‌نام یا مانند آن را دارند؛ هرچند در بسیاری از موارد این وب‌سایت‌ها تنها برای ثبت نام درخواست آدرس ایمیل دارند، ‌در موارد دیگر برخی از این وب سایت‌ها اقدام به ارسال ایمیل‌های متناوب به آدرس شما می‌کنند.

 

ما امروز به شما سه ترفند کاربردی آموزش می‌دهیم که به واسطه آن‌ها می‌توانید در حین ثبت نام در وب‌سایت‌ها از این گونه موارد نا‌خواسته پرهیز کنید. ‌مبنای این ترفند‌ها تغییر ایمیل آدرس به گونه‌ای است که تا حد زیادی مشکل Spam‌ها با آن‌ها بر طرف خواهد شد.

 

جیمیل, فیلتر کردن ایمیل‌های تبلیغاتی

 

1 – ترفند نقطه
اگر تا به حال نمی‌دانستید، اکنون با خبر باشید که جی‌میل به وجود نقطه در آدرس ایمیل شما هیچ اهمیتی نمی‌دهد؛ برای مثال اگر شما آدرس ایمیل خود را aseem.1234@gmail.com   به جای aseem1234@gmail.com وارد کنید، در هر صورت هیچ فرقی نخواهد داشت.

 این سایت نیز به بررسی چگونگی سئوی سایت شما می پردازد. خدمات سئو و بهینه سازی در تحلیل برای موتورهای جستجو این سایت ۳۰ روزه است و نسخه پولی آن ۹۹ دلار در ماه است.
در پیوسته یک نمونه گزارش تست سئو سایت ارائه شده است.

بررسی سئو سایت وردپرس در site auditor

بررسی سئو این سایت در ۹ تقسیم ذیل تقسیم بندی شده است:
•    نمایش –  این چکیده چگونگی نمایش سایت شما را از حیث موتورهای جستجو نمایش می دهد (به عنوان مثال، کدام صفحات توسط robots.txt مسدود شده اند و یا متا تگ ها روبات ها ، کدام صفحات پیدا نمی شوند ، کدام صفحات تغییر مسیر داده شده اند ).
•    متا – در این بخش وضعیت مهم ترین متاهای سایت رسیدگی می شود (به عنوان مثال، عناوین تکراری، متای توضیحات تکراری ، و غیره) .
•    محتوا  – این تقسیم به ارائه خاصیت های مهم برای محتوای متنی سایت پرداخته می شود (به عنوان مثال، عنوان، تعداد لینک، شمار کلمه، وجود محتوای تکراری داخلی، و غیره).
•    لینک ها  – این بخش لیستی در باره لینک های داخلی و بیگانه سایت (به عنوان مثال، لنگر متن ، لینک های شکسته، لینکهای دنبال نشده و غیره).
•    عکس ها – وضعیت تصاویر سایت شما رسیدگی می گردد (به عنوان مثال، اسم فایل، متن ALT، عنوان متن، اندازه، و غیره) .
•    معناشناسی-  در این تقسیم اطلاعات مربوط به عنوان های سایت (تگ های H1، H2، H3) و و میکروداده ها ارائه می شود.
•    سرعت سایت برای کاربرد در کامپیوتر
•    سرعت سایت در موبایل
•    مقایسه خزیدن  – در اینجا مقایسه ای از وضعیت جستجوهای گوناگون سایت (در موعد های گوناگون اتمام شده) به قصد رسیدگی مسائل و مشکلات سایت و اینکه در طول موعد چطور تغییر کرده رسیدگی می شود.
نتیجه:

در این نوشتار به آموزش کامل سئو و بهینه سازی سایت وردپرس در گوگل و موتورهای جستجو پرداختیم و فهمیدیم سئو سایت چیست, خدمات آوردن سایت به صفحه اول گوگل چرا سئو مهم است , چطور سئوی سایتمان را در وردپرس با استفاده از افزونه Yoast SEO انجام دهیم , قسمت های مختلف افزونه یاست سئو و تنظیمات آن را در وردپرس رسیدگی کردیم و نهایت فهمیدیم چطور به چک کردن سئوی سایت بپردازیم و با استفاده از حالت رایگان این سایت ها به ارائه خدمات سئو و بهینه سازی مربوط به مشتریان خود از نظر گوگل و موتورهای جستجو بپردازیم.

به عبارت دیگر، به هر تعداد نقطه که دوست داشته باشید، می‌توانید در هر کجای آدرس ایمیل خود وارد کنید، ولی با این حال هنوز ایمیل‌ها به آدرس اصلی شما ارسال خواهند شد. این ترفند به ویژه ‌زمانی که در حین ثبت‌نام در انجمن‌ها یا سایر وب‌سایت‌ها هستید به کار می‌آید.

 

جیمیل, فیلتر کردن ایمیل‌های تبلیغاتی

 

2 – ترفند علامت +
این ترفند برای مدت زمان زیادی است که در جی میل کاربردی است و اغلب کاربران در مورد آن مطلع هستند. به این ترتیب که به سادگی بعد از نام کاربری خود یک علامت + اضافه نمایید و بعد از آن کلمه یا کلماتی را برای ایجاد یک آدرس ایمیل منحصر به فرد اضافه کنید.

 

برای مثال ما می‌توانیم، آدرس ایمیل خود را به aseem1234+financial@gmail.com برای ثبت نام در هر وب سایتی که به لحاظ موضوعی مربوط به عملیات مالی می‌شود ـ مثل بانک‌ها ـ تغییر دهیم. به این ترتیب با ایجاد یک فیلتر در جی میل می‌توانیم تمامی ایمیل‌های ارسالی از این وب‌سایت‌ها را به یک برچسب یا پوشه خاص منتقل کنیم.

 

ترفند علامت + بسیار کاربردی است؛ اما یک نقطه ضعف دارد و آن اینکه در برخی ‌موارد در حین ورود این گونه آدرس‌ها سایت پذیرنده از تأیید آن سر باز می‌زند و دلیل آن عدم تأیید آدرس ایمیل‌هایی است که از این گونه سمبل‌ها در آن استفاده شده باشد. در این گونه موارد باید از ترفند نقطه استفاده کنید.

 

جیمیل, فیلتر کردن ایمیل‌های تبلیغاتی

 

ترفند Googlemail
در ‌‌نهایت اینکه می‌توانید بخش آخر آدرس ایمیل خود را به googlemail به جای gmail تغییر دهید و این راه دیگری برای پرهیز از ورود آدرس ایمیل اصلی شماست. البته به این ترتیب اگر کسی از این ترفند آگاه باشد، می‌تواند به سادگی ایمیل اصلی شما را حدس بزند، ولی در اغلب موارد از آنجا‌ که ایمیل‌های Spam ‌خودکار ارسال می‌شوند این موضوع زیاد مصداق ندارد.

 

به این ترتیب، aseem1234@googlemail.com دقیقا مشابه aseem1234@gmail.com است و به همین ترتیب می‌توانید با ایجاد یک فیلتر از نوع To همه ایمیل‌های ارسالی به یک چنین آدرسی را در یک پوشه جداگانه دسته‌بندی کنید.

 

جیمیل, فیلتر کردن ایمیل‌های تبلیغاتی

 

این ترفند‌ها البته چندان جدید نیستند و اگر مدت زمان زیادی است ‌از جی میل استفاده می‌کنید، قطعا باید با آن‌ها آشنا باشید؛ اما اگر تا کنون از آن‌ها اطلاع نداشته‌اید یا به تازگی از جی میل استفاده می‌کنید، این سه ترفند کمک بزرگی به شما می‌کند تا یک Inbox پاکیزه داشته باشید.

اگر زمان زیادی را به گشت و گذار در دنیای پهناور اینترنت اختصاص می‌دهید، مطمئنا روزانه با ده‌ها سایت جدید مواجه می‌شوید که ممکن است بخواهید در زمان‌های دیگر نیز به آنها مراجعه کنید.

یکی از رایج‌ترین روش‌ها برای ذخیره این سایت‌ها استفاده از بخش بوکمارک در مرورگرهای مختلف است. بوکمارک‌ها شامل همان سایت‌هایی می‌شود که به‌عنوان سایت مورد علاقه‌ شما نشانه‌گذاری شده و در مرورگر ذخیره شده ‌است تا بتوانید براحتی به آنها مراجعه کنید.

 

مرورگر کروم نیز مانند دیگر مرورگرها به بخش مدیریت بوکمارک‌ها مجهز است و نشانه‌ سایت‌های بوکمارک شده در این مرورگر نیز ستاره‌‌خوش‌رنگی است که در سمت راست نوار آدرس به چشم می‌خورد. در بیشتر موارد مدیریت بوکمارک‌ها امکانات خاصی را در اختیار شما قرار نمی‌دهد، اما این هفته قصد داریم با معرفی افزونه‌ Bookmark Manager تجربه‌ جدیدی از مدیریت بوکمارک‌ها در مرورگر کروم را در اختیار شما قرار دهیم.

 

برای استفاده از این افزونه به این روش عمل کنید:
1 ـ ابتدا مرورگر کروم را اجرا کرده، سپس روی منوی اصلی و About Google Chrome کلیک کنید. در صورتی‌که نسخه‌ کروم 38 و بالاتر است به مرحله‌ بعد بروید، در غیر این‌صورت ابتدا مرورگر را به‌روزرسانی کنید.

 

2 ـ مطمئن شوید قابلیت Chrome sync فعال است. برای بررسی این موضوع باید از منوی اصلی روی Settings کلیک کرده و در صفحه‌ تنظیمات با کلیک روی Sign in to Chrome اطلاعات کاربری خود در سایت گوگل را وارد کرده و در ادامه، گزینه‌های لازم را برای هماهنگ‌سازی انتخاب کنید.

 

3 ـ در دیگر دستگاه‌های موردنظرتان همچون تبلت یا تلفن همراه نیز قابلیت هماهنگ‌سازی در کروم را فعال کنید تا این عملیات در همه دستگاه‌های موردنظر شما انجام شود.

 

4 ـ با مراجعه به لینک زیر افزونه‌ Bookmark Manager را روی مرورگر کروم نصب کنید: (لینک حساس به حروف کوچک و بزرگ)

http://goo.gl/LDiUsq

 

5 ـ مراحل کار به پایان رسیده و براحتی می‌توانید مدیر جدید بوکمارک‌ها را به خدمت بگیرید. برای انجام این کار می‌توانید از منوی اصلی کروم روی Bookmarks کلیک کرده و Bookmark Manager را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید از کلیدهای میانبر Ctrl+Shift+O نیز کمک بگیرید.

 

مدیر جدید بوکمارک‌ها به شما این امکان را می‌دهد تا بوکمارک‌های خود را در پوشه‌های مختلف گروه‌بندی کنید. علاوه بر این می‌توانید از قابلیت گروه‌بندی خودکار بهره‌مند شوید و در صورت نیاز پس از حرکت نشانگر ماوس خود روی تصویر هریک از بوکمارک‌ها، علامت چک‌مارک به‌نمایش درآمده را فعال و بوکمارک مورد نظر را ویرایش کنید. همچنین می‌توانید علاوه بر جستجوی عنوان و توضیحات کوتاه ذخیره شده در فهرست بوکمارک‌ها، محتوای این سایت‌ها را نیز جستجو کنید.

 

توجه: در صورتی که بخواهید تصویر سایت بوکمارک‌شده را تغییر دهید، می‌توانید پس از مراجعه مجدد به سایت مورد نظر، روی علامت ستاره به‌نمایش درآمده در سمت راست مرورگر کلیک کرده و با کلیک روی کلیدهای جهت‌نما به سمت چپ و راست، تصویر سایت بوکمارک شده را تغییر دهید.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.