قالب های فارسی وردپرس 5

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 5

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

هواوی می خواهد به برند اول موبایل در اروپا تبدیل شود

هواوی مدتهاست که از برنامه های خودش برای کسب عنوان بزرگ ترین تولید کننده موبایل جهان صحبت می کند. این شرکت چند روز قبل پرچمداران پی 30 وپی 30 پرو را به شکل رسمی معرفی کرد تا نشان دهد که همچنان بر ادامه این مسیر استوار است.

طبق آخرین آمار و ارقام از سهم شرکت های مختلف در بازار موبایل، غول تکنولوژی چین توانسته اپل را کنار بزند و پشت سر سامسونگ قرار بگیرد، اما هواوی به این راضی نیست و می خواهد اول باشد. در همین راستا «والتر جی» مدیر عامل هواوی اروپای غربی از برنامه های این شرکت برای تسلط بر بازار موبایل می گوید:

هواوی پی 30 و پی 30 پرو تجربه کاربری بسیار بهتری را از نظر شارژدهی باتری و قدرت دوربین در اختیار کاربران قرار می دهند و به ما کمک می کنند به سمت جایگاه نخست پیش برویم.

جی می گوید هواوی در سال 2018 بیش از 208 میلیون گوشی موبایل فروخته است، رقمی که برای بعضی شرکت ها آرزویی دست نیافتنی محسوب می شود. پرچمداران جدید این شرکت می توانند باز هم این آمار را جابجا کنند.

یکی از مدیران ارشد هواوی به وب سایت TechRadar می گوید آنها سرمایه گذاری عظیمی روی تحقیق و توسعه (R&D) انجام داده اند و با وجود موانع گسترده، تصمیم به عقب نشینی ندارند. غول تکنولوژی چین می خواهد به عنوان شرکت پیشگام در حوزه فناوری های نوین و به خصوص 5G شناخته شود.

نوآوری و پیشرفت مداوم، همان چیزیست که مشتریان وفادار را برای این شرکت به ارمغان می آورد و جایگاه آنها را محکم تر می کند. او می گوید:

نوآوری در دنیای مدرن کار سختیست، چون تکنولوژی با سرعتی باورنکردنی پیش می رود و باید هر ماه وضعیت خودمان را بسنجیم.

هواوی همچنین قصد دارد چندین مرکز اختصاصی را در اروپا راه اندازی کند تا کاربران بتوانند با محصولات این شرکت از نزدیک کار کنند. تأسیس دو فروشگاه بزرگ هم در دستور کار این شرکت قرار دارد. باید دید آیا هواوی می تواند بدون تکیه بر بازار حیاتی آمریکا به اهداف بلندپروازانه خود برسد یا خیر.

استفاده از مسیریابی نقشه گوگل بدون باز کردن قفل آیفون

 گوگل مپ (Google Map) یا نقشه‌ی گوگل این روزها نقش بسیار مهمی در زندگی همه‌ی مردم دارد چه در ایران و چه در هر جای دیگر دنیا. هر جا که هستیم و به سوی هر مقصدی که در حرکت باشیم نرم‌افزار مسیریابی گوگل یک برنامه‌ی کاربردی و مفید محسوب می‌شود. البته، ممکن است گاهی ما حوصله‌ی باز کردن این برنامه و پیدا کردن مسیر را نداشته باشیم و از نظر ما این کار فرآیندی سخت و پیچیده باشد. اما شاید ندانید که اگر تلفن هوشمند شما از خانواده‌ی آیفون‌های اپل است، راهی ساده‌تر برای این کار وجود دارد.

بله، کاربران تلفن هوشمند اپل آیفون‌ می‌توانند بدون باز کردن قفل گوشی آیفون عزیز و گران‌قیمت خود از نقشه‌ی گوگل استفاده کنند.

ویجت یا ابزارک گوگل مپ برای صفحه نمایش قفلآیفون می‌تواند یک میانبر عالی محسوب شود و کاربران ‌می‌توانند از این برنامه بدون باز کردن قفل صفحه به راحتی استفاده کنند. شما می‌توانید بدون باز کردن قفل گوشی از صفحه‌ی ابزارک‌های آیفون استفاده کنید تا امکان دسترسی به راهنمایی‌های مسیریابی را بدون باز کردن هیچ پنجره‌ای داشته باشید. کاربران آیفون برای ایجاد این ابزارک اختصاصی باید چند مرحله‌ی ساده‌ را که در ادامه توضیح می‌دهیم دنبال کنند:

  • مرحله اول: اول از همه، کاربران باید انگشت خود را روی صفحه اصلی آیفون، که در حال قفل است، به سمت چپ بکشند. بعد از این مرحله، شما می‌توانید نمایشگر را با تمام ابزارک‌های نصب‌شده موجود مشاهده کنید.

  • مرحله دوم: حالا، برای افزودن ابزارک نقشه‌ی گوگل، باید انگشت خود را به سمت پایین بکشید و کلید Edit یا ویرایش را پیدا کنید. این گزینه در قسمت پایین تمام ابزارک‌های نصب شده قرار دارد.
  • مرحله سوم: بعد از کلیک کردن روی کلید ویرایش، صفحه نمایش جدیدی را مشاهده خواهید کرد که حاوی تمام ابزارک‌‌های موجود است. اکنون، می‌توانید به سمت پایین بروید و ابزارک مسیریابی گوگل را پیدا کنید.

  • مرحله چهارم: در این مرحله، روی علامت سبز رنگ Add (افزودن) بزنید تا ابزارک مسیریابی گوگل (Google Directions) به نمای Today در صفحه ابزارک‌های شما اضافه شود. از حالا به بعد، کاربران می‌توانند مسیرها و زمان تقریبی برای مکان‌های جست‌وجو شده در نقشه‌ی گوگل را بدون باز کردن قفل صفحه نمایش آیفون چک کنند. کاربران می‌توانند با کمک فلش‌های جهت‌نما روی ابزارک مسیریابی گوگل راهنمایی‌های مسیریابی را پیچ به پیچ دنبال کنند تا به مقصد برسند.

 

در صورتی که دلتان می‌خواهد این ابزارک را حذف کنید، می‌توانید به عقب و به همان صفحه قبلی برگردید و با ضربه زدن روی گزینه‌ی ویرایش (Edit) و سپس آیکون منفی‌‎شکل قرمز رنگ در فهرست ابزارک‌های نصب شده، نقشه‌ی گوگل را از میان فهرست ابزارک‌ها پاک کنید. وقتی کارتان تمام شد، روی گزینه Done در قسمت بالا و سمت راست صفحه کلیک کنید.



 0 1,346

با رشد فضاهای ذخیره سازی ابری و سرویس‌هایی که این نوع فضا را در اختیار کاربران قرار می‌دهند، خرید و استفاده از یک حافظه خارجی برای انتقال و ذخیره ضروری نیست. اما در حالی که ایمیل‌ها، دراپ باکس و سایر سرویس‌های ذخیره سازی یک روش امن برای اشتراک گذاری و ذخیره اطلاعات به شمار می‌آیند، با این حال استفاده از یک فلش مموری تبلیغاتی و حافظه خارجی می‌تواند در بسیاری از این موارد به شما کمک کند و یک روش امن، سریع و راحت را در اختیار شما قرار دهد.

آیا شما به دنبال خرید یک فلش مموری USB هستید و سرعت، امنیت اطلاعات برای‌تان مهم است، در این مطلب سعی می‌کنیم با ارائه نکاتی شما را در خرید این وسیله راهنمایی کنیم و در آخر بهترین فلش درایوهای سال ۲۰۱۸ را به شما معرفی نماییم.

در هنگام خرید یک فلش درایو بهتر است بزرگتر از آنچه که فکر می‌کنید و احتیاج دارید، گام بردارید. فضای زیاد در فلش مموری همیشه به درد شما می‌خورد و شما را پشیمان نخواهد کرد. بنابراین در صورتی که بعد از مطالعه این راهنما مدل مناسب به خود را انتخاب کردید سعی کنید یک فلش مموری با حافظه بالا تهیه کنید تا هیچ وقت از خرید خود پشیمان نشوید. البته ظرفیت فلش بر روی قیمت آن تاثیر می گذارد اما طبق تجربه ما بهتر است تنها به دلیل قیمت بیشتر یک فلش مموری ۳۲ گیگابایتی را با نوع ۱۶ گیگابایتی آن تعویض نکنید.

• امنیت اطلاعات

امنیت این درایوها را جدی بگیرید. برخی از این درایوها داری پسورد ها و یا اسکنر اثر انگشت هستند و میزان امنیت اطلاعات شما را بالا می‌برند. اما این شما هستید که میزان امنیت فلش خود را تعیین می‌کنید. در واقع شما این فلش درایو را برای چه کاری تهیه می‌کنید؟ آیا اطلاعاتی که در آن ذخیره می‌کنید مهم هستند وترجیح می‌دهید کسی غیر از شما به آن دسترسی نداشته باشد؟
به طور کلی سعی کنید فلش درایوی انتخاب کنید که حداقل دارای رمز عبور باشد.

• ضمانت

مورد دیگری که باید به آن توجه کنید ضمانت کالا است. اکثر فلش مموری دارای ضمانت تعویض از یک سال تا مادام العمر هستند و از نقص‌های تولید حمایت می‌کنند. بنابراین سعی کنید فلش درایو خود را از مکان‌های معتبر تهیه کنید تا این ضمانت‌ها شامل محصول خریداری شده شما شود.

• بدنه محکم

یک فلش مموری هر چقدر از نظر امنیتی محافظت شده باشد در اثر سقوط و برخورد ضربه ممکن است دچار مشکل شود. بنابراین در هنگام تهیه این وسیله به جنس سوکت و بدنه آن توجه کنید. در صورتی که بدنه از جنس پلاستیکی باشد ممکن است بر اثر ضربه و یا سقوط ترک برداشته و یا بشکند. کیفیت سوکت نیز مهم است و در صورت عدم کیفیت کارایی خود را از دست داده و به درستی در پورت لپ تاپ یا هر وسیله دیگر قرار نمی گیرد. بهتر است از فلش درایو هایی استفاده کنید که دارای سرپوش هستند تا سوکت را در برابر گرد و غبار حفظ کنند. خاصیت ضد آب مسئله ی دیگری است که در هنگام خرید اهمیت دارد. بارهای برای من پیش آمده است که فلش مموری را در جیب لباس خود جا بگذارم و آن را در لباسشویی بگذارم.

• سرعت

فلش مموری‌های که سرعت انتقال اطلاعات در آن‌ها زیادتر است، بیشتر مورد استقبال قرار می‌گیرند. USB3.0 سرعت انتقال اطلاعات بالاتری نسبت به USB 2.0 دارد. البته در صورتی که ظرفیت فلش مموری شما پایین است این موضوع اهمیت ناچیزی پیدا می‌کند وبهتر است بابت آن هزینه اضافه‌ای نپردازید. زیرا در انتقال اطلاعات در فلش۳۲ گیگی این تفاوت در سرعت بسیار ناچیز است، مگر آنکه کار شما حساس به زمان باشد و بخواهید از این فلش مموری در طول روز چندین بار استفاده کنید.

در شرایط عادی اگر قصد خرید یک فلش مموری ۱ ترابایتی را دارید بهتر است ار فلش مموری USB 3.0 استفاده کنید. البته قبل از اینکه این فلش درایو را تهیه کنید مطمئن شوید که لپ‌تاپ یا کامپیوتر شما یا این نوع فلش سازگاری دارد و پورت مخصوص بر روی آن تعبیه شده است.

• ظرفیت

ظرفیت فلش یک مسئله مهم در انتخاب آن محسوب می‌شود. قبل از تهیه فلش به این نکته فکر کنید که این وسیله را برای ذخیره چه نوع فایل‌هایی احتیاج دارید. اگر هدف شما ذخیره فایل و اسناد است فلش ها با ظرفیت پایین‌تر نیز برای شما مناسب می‌باشد. اما در صورتی که قصد دارید ویدئو‌ها و فایل‌های صوتی و تصویری با کیفیتی را در آن ذخیره کنید بهتر است از نوع با ظرفیت بالای آن استفاده نمایید. اما همانطور که در ابتدای بحث ذکر کردیم بهتر است به طور کلی یک فلش با حافظه بالا خریداری کنید و مطمئن باشید از این تصمیم هیچ وقت پشیمان نخواهید شد.

 

بهترین فلش درایو های سال ۲۰۱۸ به شرح زیر است:

 

۱. بهترین فلش درایو از نظر کلی: SanDisk Extreme CZ80

SanDisk یکی از شناخته شده‌ترین و با کیفیت ترین برندهای موجود در زمینه تولید فلش‌های مموری است و مدل Extreme CZ80 یکی از مدل‌های سریع و با کیفیت این برند می‌باشد. در این فلش ترکیبی از ویژگی‌های منحصر به فرد مانند سرعت بالا، دوام، کیفیت، امنیت و رمز گذاری، باعث شده تا این فلش مموری به یک انتخاب خوب و هوشمندانه تبدل شود. سرعت خواندن در این فلش مموری ۲۴۵ مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن بر روی آن ۲۰۰مگابایت بر ثانیه می‌باشد. این فلش می‌تواند یک فیلم کامل SD را در مدت زمان ده ثانیه انتقال دهد که در واقع ۵۰ برابر از سرعت انتقال اطلاعات در یک فلش مموری USB 2.0 است و با سرعت USB3.0 درحال رقابت است. از دیگر قابلیت‌های این فلش مموری استفاده از تکنولوژی رمزگذاری ۱۲۸ بیتی AES و نرم افزار بازیابی RescuePRO اطلاعات می‌باشد. طول این فلش مموری ۲.۸ اینچ بوده و جنس آن از پلاستیک بادوام با کیفیت است و ضمانت مادام‌العمر شامل این محصول می‌شود.

۲. بهترین فلش درایو از نظر سرعت: SanDisk Extreme PRO 128 GB Drive

سرعت خواندن و نوشتن در این فلش درایو بسیار بالا است، شما با استفاده از این فلش می‌توانید با سرعت ۴۲۰ مگابایت بر ثانیه عمل خواندن را انجام دهید و برای نوشتن نیز از سرعت ۳۸۰ مگابایت بر ثانیه استفاده می‌کند که در حدود ۳-۴ برابر از سرعت انتقال اطلاعات در USB3.0 بیشتر است. پوشش براق و آلومینیومی در این فلش بسیار چشمگیر است. رمزگذاری فایل ۱۲۸ بیتی AES امنیت اطلاعات شما را بالا می‌برد. این فلش قابلیت سازگاری با USB3.0 و USB 2.0 را در خود جای داده است. در این فلش مموری از برنامه بازیابی اطلاعات RescuePRO استفاده می‌شود، و در صورت نیاز فایل‌های از دست رفته شما را بازیابی می‌کند، همچنین در هنگام بروز مشکل می‌توانید از گارانتی مادام‌العمر آن استفاده نمایید.

۳. بهترین فلش درایو از نظر طول عمر و پایداری: Samsung 32GB Metal Flash Drive

این فلش درایو بسیار مقاوم است. پوشش آن ضد آب، ضد ضربه ، و دارای خاصیت مغناطیسی و مقاوم در برابر درجه حرارات است. فلش درون یک پوشش فلزی قرار گرفته است و از هر آسیبی در امان است. سامسونگ تا اندازه‌ای به کیفیت بدنه این محصول خود اطمینان دارد که تا ۵ سال برای صدمات ناشی از بدنه آن گارانتی قرار داده است. این فلش درایو از نوع USB 3.0 می‌باشد و از تکنولوژی NAND برای انتقال اطلاعات استفاده می‌کند، سرعت خواندن اطلاعات در این وسیله ۱۳۰ مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن بیش از ۱۰۰ مگابایت بر ثانیه است. این فلش با USB 2.0 نیز سازگار است اما سرعت انتقال اطلاعات در آن کمتر می‌باشد.

۴. بهترین فلش درایو از نظر بودجه : Kingston Digital 16GB DataTraveler

این فلش درایو از USB 3.0 پشتیبانی کرده و یک درایو جم و جور و با دوام از کینگستون است که با قیمت بسیار مناسب ارائه می‌شود. طراحی آن به گونه این است که می‌توانید آن را به دسته کلید خود آیزان کرده و نگران گم شده آن نباشید. در طراحی آن می‌توانید به صورت سفارشی ساز اسم و لوگو شرکت را بر روی بدنه آن حکاکی کنید. سرعت خواندن اطلاعات در آن ۱۰۰ مگابایت بر ثانیه، اما سرعت نوشتن اطلاعات کم است. این فلش درایو دارای گارانتی ۵ ساله بوده و با توجه به قیمت آن یک انتخاب هوشمندانه است.

۵. بهترین فلش درایو برای وسایل اپل: SanDisk iXpand 128GB

تجهیزات هوشمند اپل با پورت‌های USB سازگار نیستند بنابراین در صورتی که شما از این تجهیزات استفاده می‌کنید باید فلشی را انتخاب کنید که دارای پورت لایتینگ است، این فلش مموری به صورت خلاقانه‌ای طراحی شده و سوکت لایتینگ آن درون محفظه پلاستیکی قرار می‌گیرد. سرعت انتقال اطلاعات در آن معادل پورت USB 3.0 می‌باشد و قابلیت ذخیره‌سازی ۷۲۰۰ عکس یا ۸۰۰۰ آهنگ را دارد. این فلش مموری به صورت خودکار یک بک آپ از عکس‌ها و .. تهیه کرده و آن را به فضای آزاد دستگاه شما انتقال می‌دهد.

۶. بهترین فلش درایو برای مک بوک : Silicon Power C80 64GB Flash Drive

مک بوک‌ها به دستگاه‌های با قابلیت USB نوع C نیاز دارند، در این حالت می توانید از فلش دوگانه C80 64GB از برند سیلیکون پاور استفاده نمایید. این محصول از دو درگاه۳.۰ USB Type وType C بهره می‌برد. این فلش درایو به هیچ برنامه و نرم افزار خاصی احتیاج ندارد، تنها کافی است آن را به وسیله مورد نظرتان وصل کرده و استفاده نمایید. در این فلش درایو یک برنامه مدیریت فایل به صورت رایگان و اختیاری قرار داده شده است که فایل‌های شما را در صورت تمایل در پوشه‌هایی طبقه بندی می‌کند. سرعت خواندن و نوشتن در این فلش مموری بالاست و ۶۴ گیگابایت فضا ذخیره‌سازی در آن وجود دارد.


et an alarm for 1 a.m

حذف همه‌ی زنگ‌های هشدار: Delete all alarms

مطلع شدن از تعداد روزهای باقیمانده تا تاریخی خاص: ?How many days until October 6

مطلع شدن از زمان در شهری دیگر: ?What time is it in Tokyo

زنگ هشدار

جست‌وجو کردن

معنای واژه‌ها: [Define [word

پیدا کردن مترادف برای واژه‌ها: ?[What is a synonym for [word

یافتن ریشه‌ی واژه‌ها: ?[What's the etymology of [word

پیدا کردن تصاویر (مثلا تصاویر سلفی من  را نشان بده): Show me my selfies

سرچ ترندهای توئیتر: ?What's trending on Twitter

پیدا کردن یادداشت یا ایمیلی خاص: [Find emails about [keyword

پیدا کردن اپ: Get the Twitter app

پیدا کردن فایلی خاص روی Mac (مثلا تمام فایل‌های پاورپوینت در فولدر مدرسه را نشان بده): Show all PowerPoint presentations in my school folder

شیائومی اخیرا تمهید حفاظتی آنتی رول‌بک را در تعدادی از گوشی‌های خود اعمال کرده است. آشنایی با این ویژگی برای جلوگیری از برک شدن گوشی ضروری است.

تقریبا سه ماه قبل، شیائومی اولین بیلد MIUI 10 گلوبال بتا را با نسخه‌ی ۸.۷.۵ برای هشت مورد از دستگاه‌های خود منتشر کرد. پس از آنکه کاربران گوشی شیائومی ردمی نوت ۵ پرو این به‌روزرسانی را نصب کردند، متوجه شدند که شیائومی بدون هیچ‌گونه اطلاع قبلی، سیستم حفاظت در برابر بازگشت به نسخه‌ی قبل یا anti-rollback protection را در این به‌روزرسانی اضافه و فعال کرده است. در نتیجه کاربرانی که به هر دلیل قصد بازگشت به MIUI 9 را داشتند، ناخواسته گوشی خود را برک (brick) کردند. این نوع برک شدن در دسته‌ی هاردبرک (hard brick) قرار می‌گیرد؛ چرا که نه از طریق بازگردانی بکاپ TWRP قابل حل است، نه فلش رام جدید یا بازگشت به حالت کارخانه‌ای با mi flash چاره‌ی کار است.

تنها راه‌حل در این مواقع، استفاده از حالت EDL است؛ اما شیائومی حدودا از دو سال پیش دسترسی به این حالت را برای گوشی‌هایی که بوتلودر آن‌ها بسته است، غیرممکن ساخته و تنها نمایندگی‌های مجاز با اکانت تأییدشده قادر به راهیابی به EDL mode هستند. بنابراین، برای نجات گوشی خود ناچار به ارسال آن به تعمیرگاه مجاز خواهید بود. در این مقاله از زومیت، هر آنچه را در مورد تمهید حفاظتی آنتی رول بک شیائومی باید بدانید، گردآوری کرده‌ایم تا با خواندن آن، گوشی جدید خود را از خطر برک شدن در امان نگه دارید.

دلیل شیائومی برای طولانی کردن زمان پاسخ به درخواست آنلاک، بستن EDL و افزودن آنتی رول بک چیست؟

بر اساس آمارها، شیائومی، غول چینی دنیای الکترونیک، محبوب‌ترین برند گوشی هوشمند در هند است. این مهم به لطف عرضه‌ی طیف وسیعی از دستگاه‌های میان‌رده‌ی مقرون به‌صرفه محقق شده است. شیائومی، همچون هواوی، در چین نیز فروش بسیار زیادی دارد؛ به‌طوری که برخی گوشی‌های این شرکت تنها به‌منظور عرضه در بازار چین تولید می‌شوند و هرگز به‌طور رسمی خارج از مرزهای این کشور به فروش نمی‌رسند؛ اما خرده‌فروش‌های متفرقه این گوشی‌ها را تا دورترین نقاط جهان برده و به فروش می‌رسانند.

اما خرده‌فروش‌های یادشده راهی پیدا کردند تا مشتریان را متقاعد کنند که گوشی آن‌ها دارای رام رسمی گلوبال یا پک گلوبال است. آن‌ها تعداد زیادی دستگاه شیائومی را می‌خریدند، بوتلودر آن‌ها را باز می‌کردند و نرم‌افزار آن‌ها را تغییر داده یا رام غیررسمی Xiaomi.eu را که دارای زبان‌ها و ویژگی‌های بیشتری است، روی گوشی فلش می‌کردند و سپس به نام پک گلوبال به‌فروش می‌رساندند. ایراد کار در این بود که بیشتر مشتریان اطلاعی از این موضوع نداشتند و بابت ایرادهای نرم‌افزاری و عدم انتشار به‌روزرسانی از شیائومی گلایه می‌کردند.

mi store

ایراد بزرگتر این بود که برخی فروشندگان با دستکاری نرم‌افزار گوشی‌ها، نوعی بدافزار یا تبلیغات را به آن اضافه می‌کردند تا سود بیشتری کسب کنند. از این رو، اعتبار شیائومی توسط این خرده‌فروش‌ها به بازی گرفته می‌شد؛ چرا که بسیاری از کاربران و حتی افرادی که بررسی‌های ویدیویی از گوشی‌ها منتشر می‌کنند، رام دستکاری‌شده‌ی خرده‌فروش‌ها را مبنای سنجش کیفی نرم‌افزار شیائومی قرار می‌دادند. بنابراین، شیائومی به فکر افتاد تا از فروش عمده‌ی گوشی‌های خود به سبک و سیاقی که اشاره شد، جلوگیری کند.

یک راه‌حل، بستن کامل بوتلودر بود؛ راه‌حل بی‌رحمانه‌ای که اخیرا هواوی به‌کار بست. با توجه به محبوبیت بالایی که شیائومی بین توسعه‌دهندگان دارد، آن‌ها هنوز از اتخاذ این تصمیم خودداری کرده‌اند؛ در عوض تلاش کرده‌اند با سنگ‌اندازی‌های خاصی، جلوی فریب کاربران توسط فروشندگان متفرقه را بگیرند.

۱ . افزایش زمان پاسخگویی به درخواست آنلاک

اولین سنگ‌اندازی، افزایش زمان انتظار برای باز کردن بوتلودر بود. دستگاه‌های شیائومی، به‌غیر از دستگاه‌های Mi A1، می A2 و می A2 لایت که جزو اندروید وان هستند و اندروید خالص را اجرا می‌کنند، برای آنلاک شدن نیاز به نرم‌افزار Mi Unlock دارند. پس از ارسال درخواست برای آنلاک بوتلودر، می آنلاک به‌منظور بررسی حساب کاربری واردشده، شما را وادار می‌کند منتظر بمانید. این انتظار، پیشتر سه روز بود؛ اما اوایل سال جاری میلادی به ۱۵ روز رسید و اخیرا در مواردی تا ۳۰ و حتی ۶۰ روز نیز افزایش پیدا کرده است. گفته می‌شود برند زیرشاخه‌ی شیائومی، Poco، در Pocophone F1 تحت فشار کاربران مجددا این زمان را به سه روز کاهش داده است.

آنلاک شیائومی

هرچند بالا بردن زمان انتظار برای باز کردن بوتلودر، در جلوگیری از اقدامات فریب‌کارانه‌ی فروشندگان تا حد زیادی مؤثر واقع شد، اما باعث رنجش خاطر علاقمندان شیائومی نیز شد؛ زیرا روت کردن، نصب رام و کرنل کاستوم، نیازمند باز کردن بوتلودر است و به همین جهت کاربران زیادی از زمان بالای انتظار برای آنلاک کلافه شده و ابراز نارضایتی کردند.

۲. بستن EDL برای کاربران عادی

حرکت بعدی بستن EDL بود. EDL مخفف Emergency Download Mode یا حالت دانلود اضطراری است. این حالت، قابلیتی در گوشی‌های مجهز به پردازنده‌های کوالکام است که برای نجات گوشی‌های برک‌شده مورد استفاده قرار می‌گیرد. در گذشته کاربران با یک ترکیب دکمه‌ی ساده می‌توانستند وارد این فضا شوند؛ اما اکنون تنها افراد مجاز و مورد تأیید شیائومی، این امکان را دارند. EDL mode در عین سادگی، بسیار قدرتمند و کارآمد است و توسط نمایندگی‌های مجاز برای تعمیر گوشی‌های برک‌شده مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ اما فروشندگان از همین امکان جهت فلش رام دستکاری‌شده‌ی گلوبال روی گوشی‌های چینی بدون نیاز به آنلاک بوتلودر، استفاده می‌کردند. در واقع، EDL برای فروشندگان متفرقه به راهی برای دور زدن شیائومی تبدیل شده بود.

هارد برک / hard brick

شیائومی دوست ندارد کاربران، دستگاه‌های مختص چین را بخرند و با رام گلوبال استفاده کنند. بنابراین، دو اقدام دیگر انجام داد: ۱. دسترسی به EDL را برای کاربران عادی بست، ۲. امکان بوت رام گلوبال روی دستگاه مختص چین را متوقف کرد. در اقدام اخیر، در صورتی که رام گلوبال روی رام چین فلش شود، پیغام This MIUI can't be installed on this device به معنی «این نسخه از MIUI روی دستگاه حاضر قابل نصب نیست» مشاهده می‌شود و شما به ریکاوری استوک شیائومی هدایت می‌شوید. در این حالت هیچ اقدامی مؤثر نیست و در واقع گوشی دچار ریکاوری لوپ می‌شود.


تمام کاربران اندروید و آن دسته از کاربران آیفون که از گوگل‌مپ استفاده می‌کنند، دچار این معضل هستند و این یعنی با مسئله‌ای روبه‌رو هستیم که بیش از دو میلیارد کاربر را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

صفحه‌ی پشتیبانی گوگل در خصوص مدیریت و حذف لوکیشن هیستوری یا سابقه‌ی مکان‌هایی که در آن‌ها حضور داشته‌اید، مدعی است که با غیرفعال کردن این گزینه، ردیابی متوقف می‌شود و این تنظیمات در تمام دستگاه‌هایی که از حساب کاربری شما استفاده کنند اعمال می‌شود. بر اساس یافته‌های خبرگزاری اسوشیتد پرس، این ادعا واقعیت ندارد. در واقع، با خاموش کردن لوکیشن هیستوری، ثبت سوابق مکان‌هایی که در آن‌ها حضور پیدا کرده‌اید متوقف نمی‌شود؛ بلکه صرفا روند کار از چشم شما مخفی می‌شود. تعدادی از اپلیکیشن‌ها همچنان کاربر را ردیابی خواهند کرد و داده‌هایی را از دستگاه‌های آنها دریافت و ذخیره می‌کنند که نشان می‌دهد در چه زمانی و کجا حضور داشته‌اند.

برای نمونه، وقتی یک محقق دانشگاه پرینستون به‌نام گونش آکار داده‌های Google Web & App activity گوشی خود را با اسوشیتد پرس به‌اشتراک گذاشت، آنها توانستند به آدرس منزل این محقق و تمام فعالیت‌های روزانه‌اش دست پیدا کنند.

آلن باتلر، مشاور ارشد مرکز امنیت اطلاعات الکترونیک می‌گوید:

اگر گوگل تصوری را به کاربران القا کرده باشد که با غیرفعال کردن ردیابی مکانی این عمل متوقف می‌شود، اما در عمل آن‌ها را ردیابی کند، به عقیده‌ی من نوعی فریب متنی اتفاق افتاده است.

به‌گفته‌ی گوگل، برای اینکه مکان‌یابی به‌طور کامل غیرفعال شود، باید وارد تنظیمات حساب کاربری خود و بخشی به‌نام Web & App Activity شوید؛ تنظیماتی که به‌صورت پیش‌فرض روی اشتراک‌گذاری اطلاعات شما، شامل موقعیت مکانی و آدرس IP و مواردی از این دست تنظیم شده است.

دسترسی به تنظیمات مکان‌یابی گوگل ساده نیست

نکته‌ی جالب‌توجه این است که پیدا کردن این تنظیمات برای کاربر عادی اصلا ساده نیست. گوگل در مصاحبه با خبرگزاری اسوشیتد پرس اظهار کرده که همه چیز در مورد سیاست مکان‌یابی آن‌ها واضح است؛ اما حقیقت این است که حتی اگر بدانید تنظیمات غیرفعال‌سازی این مکان‌یابی در کدام قسمت قرار دارد، دست‌کم باید هشت مسیر را از داخل گوشی طی کنید تا به آن برسید. در لحظه‌ی غیرفعالسازی نیز گوگل هشدار بلندبالایی از سرویس‌هایی که ممکن است در نتیجه‌ی خاموش کردن مکان‌یابی غیرفعال شوند، ارائه می‌کند تا کاربر را از این اقدام منصرف کند. در ادامه به نحوه‌ی غیرفعال کردن کامل ردیابی گوگل در دستگاه‌های مختلف می‌پردازیم.

غیرفعال کردن از طریق مرورگر

۱. به این آدرس بروید.

۲. اگر قبلا وارد حساب گوگل خود نشده‌اید، لازم است از قسمت بالای سمت راست مرورگر این کار را انجام دهید.

۳. به بخش Personal Info & Privacy رفته و Go to My Activity را انتخاب کنید.

۴. در نوار سمت چپ روی Activity Controls کلیک کنید تا Web & App Activity را مشاهده کنید.

۵. سوییچ موجود را به حالت خاموش، تغییر وضعیت دهید.

تنظیمات حساب گوگل

۶. به پایین صفحه رفته و گرینه‌ی Location History را نیز غیرفعال کنید.

در گوگل مپس برای دستگاه‌های iOS

۱. در نوار سمت چپ روی حساب کاربری گوگل خود بزنید.

۲. روی Manage your google account و سپس Personal info and privacy بزنید.

۳. به پایین صفحه رفته و My Activity را لمس کنید. این کار شما را از طریق مرورگر به صفحه‌ی تنظیمات خواهد برد.

۴. در نوار سمت چپ روی Activity Controls بزنید تا Web & Activity را مشاهده کنید.

۵. گزینه‌ی Web & Activity را غیرفعال کنید.

۶. به پایین صفحه رفته و Location History را نیز خاموش کنید.

در دستگاه‌های اندروید

۱. به منوی تنظیمات یا Setting بروید.

۲. روی تنظیمات حساب کاربری یا Google settings بزنید.

۳. روی Google Account بزنید.

تنظیمات حساب گوگل

۴. به زبانه‌ی Data & personalization بروید.

۵. گزینه‌ی Web & App Activity را لمس کنید.

۶. با زدن روی سوییچ موجود، گزینه‌ی فوق را غیرفعال کنید.

۷. به پایین صفحه رفته و Location History را نیز غیرفعال کنید.

همچنین، برای امنیت بیشتر می‌توانید وارد بخش Manage Timeline شده و با زدن روی دکمه‌ی منوی این قسمت در بالا سمت راست و لمس دکمه‌ی delete all location history و Delete Location History Range ثبت سوابق مکان‌هایی که تاکنون در آن‌ها حضور داشته‌اید را نیز پاک کنید. مراحل فوق هرچند در بسیاری از گوشی‌های اندروید مشترک است، ممکن است در رام برخی گوشی‌ها متفاوت باشد؛ بنابراین، اگر با دنبال کردن این مراحل به نتیجه نرسیدید، کافی است به این آدرس رفته و مراحل مربوط به مرورگر را در گوشی طی کنید.

برای حذف کامل برنامه‌های گوگل از گوشی اندرویدی بدون حذف خدمات مفید گوگل بهمقاله‌ی میکروجی مراجعه کنید.

کلام آخر

مکان‌یابی گوگل با اینکه دلایل متعددی از جمله پیشنهاد دادن رستوران‌های اطراف و پیش‌بینی دقیق آب و هوا دارد، غول دنیای فناوری از این اطلاعات برای هدفمند کردن تبلیغات خود نیز استفاده می‌کند. به‌عنوان کاربر، معمولا برای بهره‌مندی از امکانات کامل اپلیکیشن‌ها شخصا امکان استفاده‌ی آن‌ها از داده‌های لوکیشن خود را می‌دهیم؛ اما اینکه گوگل اصرار داشته باشد حتی در صورت مخالفت ما، این اطلاعات را به دست بیاورد اصلا قابل‌قبول نیست و ردیابی افراد بدون رضایت کامل و آگاهانه‌ی آن‌ها نه تنها اخلاقی نیست، بلکه حتی می‌تواند از لحاظ قانونی جریمه‌های سنگینی را برای این شرکت در بر داشته باشد. نظر شما چیست؟ دیدگاه‌های خود را با زومیت به اشتراک بگذارید.

استراتژی افزایش ورودی سایت

استفاده از تکنیک های فریبکاری که به هیچ عنوان مورد تایید موتورهای جستجو نمی باشد و هیچوقت نباید از آنها استفاده کنید، به طور کلی راهبرد کلاه سیاه یعنی:


هدایت کاربران به صفحه یا سایتی متفاوت از صفحه ای که در موتورهای جستجو ایندکس شده است، بازهم مسئله نما و باطن.

بدست آوردن دل دو طرف (کاربر و ربات موتور جستجو) به شیوه ای نامناسب، به عبارتی طراحی دو نسخه متفاوت از یک صفحه وب، یک نسخه  فقط برای موتورهای جستجو و گرد برای کاربر.

استفاده از کلمات کلیدی که هیچ ارتباطی بین آنها و محتوای صفحه وب مربوطه هستی ندارد.

تکرار عبارت ها و کلمات کلیدی در صفحه وبی که فاقد محتوای ارزشمند و پسندیده می باشد.

مخفی کردن کلمات کلیدی در یک صفحه وب که فقط بدست موتورهای جستجو قابل مشاهده می باشد.

و …

۸- سئو داخلی(On Page SEO، On Site SEO)

به کلیه عوامل و عناصر درونی یک تارنما که در نتایج موتورهای جستجو کارایی گذار است سئوی درونی می گویند. در این نوع از سئو باید محتوای وب سایت تان را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنید.


برخی از موارد تاثیرگذار در سئو داخلی بر این پایه اند :


استفاده از متا تگ ها (Meta Tags)

کلمات کلیدی (Keywords)

عناوین صفحات وب (Title)

استفاده از تگ های هدینگ (h1 الی h6)

ساختار آدرس صفحات وب (URL Structure)

استفاده از تگ Alt در تصاویر

تجربه کاربری (UX)

رابط کاربری (UI)

سرعت لود صفحات (Page Speed)

محتوای فرآوری شده (Content)

استفاده از لینک های درونی (Internal Links)

استفاه از عکس ها بهینه (Image Optimizations)

دسته بندی موضوعی (Categories)

تگ های بهره‌گیری شده در درونمایه  (Content Tags)

و …

برای آشنایی اغلب با آموزش ساده سئو وردپرس داخلی حتما مقاله دو قسمتی  سئو داخلی – نکاتی که هر وبمستری باید بداند را مطالعه فرمائید.


۹- سئو خارجی(Off Page SEO، Off Site SEO)

به کلیه عوامل و فاکتورهای خارجی که به صورت غیر سر راست بر روی نتایج موتورهای جستجو تاثیرگذار است سئوی بیگانه می گویند.


برخی از موارد تاثیرگذار در این نوع از سئو شامل:


فعالیت در شبکه های اجتماعی

ارسال پست مهمان در تارنما های معروف

بخش خبرنامه سایت

اسپانسر شدن در رویدادهای مهم

مشارکت در انجمن های گفتگو و  پرسش پاسخ

اشتراک گذاری فایل های PDF ، پاورپوینت ، پادکست

ارسال کامنت برای محتوای دیگران

لینک سازی (link building)

و …

۱۰- واژه ها کلیدی(Keywords)

کلمات کلیدی به گردآور ای از واژه ها یا عباراتی گفته می شود که محتوا و سایت شما را توصیف می کنند، هر چقدر واژه ها کلیدی انتخابی شما به موارد جستجو شده توسط کاربران در موتورهای جستجو کم و بیش تر باشد بخت اکثریت برای دیده شدن در صفحات ابتدایی SERP دارید.


در تصویر ذیل برای عبارت “برج زادروز تهران” موارد پیشنهادی که بیشترین جستجو را در گوگل داشتند نمایش دیتا می شود، هر کدام از این پیشنهادها مستعد یک واژه کلیدی در رابطه با “برج میلاد” می باشند.


بهینه سازی موتورهای جستجو سئو

ابزارهای مفید و کاربردی زیادی برای توسط آوردن واژه ها کلیدی خوب و مناسب وجود دارد که گرد از آنها افزار Google AdWords Keyword Planner می باشد.


۱۱- متا تگ(Meta Tag)

متا تگ ها، برچسب هایی هستند که در بخش هد (Head) ساختار HTML پیمان می گیرند و از آنها برای تعریف محتوای یک صفحه وب بهره‌گیری می شود. دو تگ پرکاربردی که موتورهای جستجو به آنها توجه ای گزیده تر ای دارند به شرح ذیل می باشد:


تگ کلمات کلیدی (Keywords Meta Tag) : واژه ها کلیدی مربوط به یک صفحه وب در این تگ پیمان می گیرد.

تگ توضیحات (Description Meta Tag) : توضیحات مختصری که در این تگ مشخص می شود بدست موتورهای جستجو در صفحه نتایج (SERP) اثر داده می شود.

متاتگ description و keywords

۱۲- نقشه سایت(Site Map)

نقشه سایت یک یا چند فایل XML است که ساختار صفحات یک وب سایت در آن ذخیره می شود. این فایل به خزندگان موتورهای جستجو کمک می کند لغایت درونمایه سایت تان را به سرعت جستجو و ایندکس کنند. در واقع سایت مپ در دستور یک نقشه راه برای موتورهای جستجو عمل می کند و آنها را به مهمترین و بایسته ترین بخش های یک وب سایت هدایت می کند.


نقشه سایت xml

یک گونه سایر از نقشه سایت نیز هستی دارد که با به کارگیری زبان اثر گذاری HTML و برای بازدیدکنندگان سایت تعبیه می شود، اگر پروا کرده باشید در برخی از تارنما ها که عموما سازمانی هستند، صفحه ای با عنوان “نقشه سایت” وجود دارد که در آن ساختار یک تارنما مشابه منوها، مطالب، دسته بندی موضوعی و … پیمان می گیرد که کاربران از طریق آن به راحتی می توانند به تمام تقسیم های مهم یک تارنما مراجعه کنند.

پروژه ارز دیجیتال فیسبوک چه تأثیری بر این صنعت خواهد داشت؟

فیسبوک و دنیای ارز دیجیتال سال خوبی را پشت‌سر نگذاشتند. هر دوی آن‌ها با شکست‌های متعددی رو‌به‌رو شدند و امسال را می‌توان یکی از بدترین سال‌های تاریخ آن‌ها نام گذاشت. آیا ترکیب این دو بازیگر مهم دنیای فناوری، به بهبود روند هر دوی آن‌ها کمک خواهد کرد؟ ظاهرا فیسبوک چنین تصوری دارد.

غول شبکه‌های اجتماعی جهان، ابتدای سال جاری میلادی به‌صورت مخفیانه بخشی اختصاصی را برای تحقیق در حوزه‌ی بلاک‌ چین تأسیس کرد. مدیریت این بخش بر عهده‌ی دیوید مارکوس، مدیر پیشین پی‌پال است. در ابتدای ماه جاری میلادی نیز خبر توسعه‌ی ارز پایدار توسط فیسبوک منتشر شد. ارز پایدار فیسبوک، با هدف آسان‌سازی تبادل پول در اپلیکیشن واتساپ آماده خواهد شد. درباره‌ی ارز پایدار باید بدانید نوعی از ارز دیجیتال است که قیمت آن عموما وابسته‌به ارزش دلار آمریکا محاسبه می‌شود.

علاقه‌مندان به حوزه‌ی ارز دیجیتال اعتقاد دارند ترکیب این فناوری جدید با غول پیام‌رسانی همچون واتساپ، همان نقطه‌ی حیاتی در افزایش شهرت و کارایی ارزها خواهد بود. البته، این تصور روی دیگری هم دارد. درواقع سابقه‌ی نه‌چندان روشن فیسبوک در سال ۲۰۱۸، می‌تواند بیش از سود، به دنیای ارز رمزنگاری‌شده، خسارت وارد کند.

ضعف برند فیسبوک در حمایت از ارز دیجیتال

پس از رسوایی بزرگ کمبریج آنالیتیکا در ابتدای سال ۲۰۱۸، اعتبار فیسبوک روندی نزولی طی کرد. طبق آمار منتشرشده، اعتماد کاربران به این برند افتی ۶۶ درصدی داشت. پس از رسانه‌ای شدن جریان کمبریج آنالاتیکا و پاسخ‌گویی زاکربرگ در کنگره، روند کاهش تمایل به فیسبوک ادامه داشت. مرکز تحقیقاتی Pew در گزارش ماه ژوئن خود اعلام کرد ۴۲ درصد از کاربران فیسبوک، فعالیت و درگیری روزانه‌ی خود را در این پلتفرم کاهش داده‌اند.

Facebook

سال ۲۰۱۸، درس بزرگی برای دنیای فناوری داشت. بازیگران صنعت فهمیدند که کاربران برخلاف گذشته، به حریم خصوصی و داده‌های شخصی خود اهمیت می‌دهند. اهمیت دادن کاربران نیز با انتخاب برندهای مورد استفاده مشخص می‌شود.

به‌هرحال باتوجه‌به محکوم شدن پلتفرم فیسبوک از طرف کاربران، نمی‌توان امید زیادی به مفید بودن این شرکت در افزایش کاربرد ارز دیجیتال داشت. به‌علاوه، احتمالا مدیران و افراد تأثیرگذار در فیسبوک نیز ایده‌ی خاصی درباره‌ی چگونگی ورود به آن بازار ندارند.

دنیای ارز دیجیتال، چگونه می‌تواند به برند کنونی فیسبوک به‌عنوان یک متحد اعتماد کند؟ آن هم در وضعیتی که مخاطبان هدف صنعت، به‌مرور در حال ترک فیسبوک هستند. درواقع، سیستم پرداخت مورد نظر فیسبوک، برای کابرانی طراحی می‌شود که شاید دیگر اعتماد گذشته را به آن برند پیدا نکنند.

واتساپ، بهترین اسلحه‌ی فیسبوک

انتخاب واتساپ به‌عنوان پلتفرم اصلی پشتیبان ارز دیجیتال، به‌معنای دسترسی به پایگاه مشتریان آماده است. شاید این اپلیکیشن پیام‌رسان در برخی از نقاط جهان شناخته‌شده نباشد، اما آمار بالای کاربران آن و همچنین حجم پیام‌های مبادله‌شده، نشان از محبوبیت در اکثر مناطق دارد. درواقع، واتساپ با وجود آنکه نمی‌تواند فیسبوک را از لحاظ تعداد کاربران فعال ماهانه پشت‌سر بگذارد، مانند یک معدن طلا برای این شرکت و یکی از ارزشمندترین خریدهای آن‌ها است.

WhatsApp

به‌هرحال، دسترسی به کاربران بی‌شمار واتساپ از سوی فیسبوک، به‌معنای تبدیل شدن سریع آن‌ها به بزرگ‌ترین سیستم پرداخت نقطه به نقطه خواهد بود. چنین نتیجه‌ای در بحث اخبار هم پیش آمد و اکنون، حدود ۴۳ درصد از آمریکایی‌ها برخی از اخبار مورد نیاز خود را از فیسبوک دنبال می‌کنند.

ارزهای پایدار، آسان‌تر از ارزهای دیجیتال دیگر هستند

به‌طور کلی، نوسان موجود در ارزهای دیجیتال، مانع از به‌کارگیری آن‌ها به‌عنوان ابزاری برای پرداخت‌های روزمره شده است. به‌اعتقاد برخی کارشناسان مالی، ارزهای پایدار، بهترین ابزار برای رسیدن به آن هدف، ارز پایدار یا Stablecoin است. ارزهای پایدار عموما با یک پول سنتی و مشهور گره خورده‌اند و نمونه‌های کنونی، عموما با دلار آمریکا ارتباط دارند.


شرکت Ooma از دوربین مدار بسته‌ هوشمند Smart Cam رونمایی کرد

۱۵ سال پیش، شرکت Ooma در سان‌فرانسیسکو اولین محصول خود را که تلفن تحت شبکهVoIP بود، رونمایی کرد و امکان برقراری ارتباط را ازطریق دستگاه‌های Ooma در اختیار کاربران قرار داد. 

با تصاحب Butterfleye توسط Ooma در دسامبر ۲۰۱۷، این شرکت عملا وارد صنعت حفاظت و امنیت خانگی شد. شرکت Ooma دو سال قبل، سیستم مانیتورینگ Ooma Home Monitor را معرفی کرد که به کاربران اجازه می‌داد بتوانند از راه دور با شماره‌ تلفن ۹۱۱ تماس برقرار کنند. در سال ۲۰۱۸ نیز Smart Security که مجموعه‌ای از دوربین‌های نظارت‌ تصویری، آژیرها و آشکارسازهای دود بود، معرفی شد. اما روند توسعه‌ی محصولات نظارتی Ooma به‌همینجا خاتمه نیافت.

شرکت Ooma امسال نیز دست پر به نمایشگاه CES ۲۰۱۹ لاس‌وگاس آمده و چند روز مانده به آغاز کار رسمی نمایشگاه، از Smart Cam رونمایی کرد که دوربین نظارت تصویری جدید بی‌سیم با قدرت تصویربرداری با کیفیت بالا و در شرایط آب‌ و هوایی سخت است. محصول جدید، دوربین مدار بسته‌ی دید در شب بوده و امکان ذخیره‌سازی تصاویر ویدئویی را در فضای ابری دارد. این دوربین هوشمند به فناوری تشخیص چهره مجهز بوده و در اصل دوربین نظارتی جدید، مدل پیشرفته‌ی دوربین نظارتی Ooma Butterfleye است که قابلیت‌های جدیدی به آن اضافه شده است. بن نادر مدیر بخش راهکارهای ویدئویی شرکت Ooma اعلام کرد:

دوربین هوشمند Ooma، دوربین امنیتی هوشمندی است که قدرت تشخیص چهره، شنیدن صداهای غیرمعمول و تشخیص حرکت را دارد و درعین حال باتوجه به به‌حداقل رسیدن هشدار خطای سیستم، از ضبط ساعت‌ها ویدئوی نظارتی بلااستفاده جلوگیری شده است. دوربین هوشمند Ooma، تمام مشخصاتی را که در ذهن ما وجود داشت در عمل به نمایش می‌گذارد و با وجودی که طراحی مناسبی برای استفاده در داخل ساختمان و فضاهای داخلی را دارد، به‌‌شکلی ساخته شده که به‌راحتی می‌تواند برای فضاهای خارج منزل نیز مورد استفاده قرار گیرد. درنتیجه نیاز کاربران را از هر جهت پاسخگو است.

دوربین کامپکت و مربعی‌شکل Smart Cam مجهز به مانت دیواری مغناطیسی است و مستقیما به شبکه‌ی وای‌فای متصل می‌شود و کاربران به‌راحتی می‌توانند ازطریق اپلیکیشن، دوربین را روی دستگاه‌های iOS و اندروید کنترل کنند. باتری دوربین می‌تواند تا ۶ماه شارژ مورد نیاز سیستم را تأمین کند و ظرفیت حافظه‌ی ذخیره‌سازی داخلی آن ۱۶گیگابایت است زمانی‌که پاور بیرونی و اتصال اینترنت وجود نداشته باشد، دوربین می‌تواند به‌ راحتی کار ضبط تصاویر را به‌انجام برساند. دوربین هوشمند مجهز به دوربین ۱۰۸۰پیکسلی با لنز واید ۱۳۰درجه و میکروفن حذف‌کننده‌ی نویز است. 

زمانی‌که دوربین هوشمند حرکتی را تشخیص دهد، در یک‌دهم ثانیه شروع به تصویربرداری می‌کند. اما اگر حالت حریم خصوصی اتوماتیک فعال شده باشد، هنگامی که گوشی هوشمند کاربر در محدوده‌ی دوربین قرار داشته باشد، به‌صورت اتوماتیک دیگر به ضبط کردن ادامه نمی‌دهد. یکی دیگر از ویژگی‌های شاخص دوربین هوشمند، امکان ضبط صدای دو طرفه است که به کاربران اجازه می‌دهد تا ازطریق گوشی‌های هوشمند خود با اسپیکر دوربین صحبت کنند و برعکس، ازطریق اسپیکر دوربین با گوشی خود صحبت کنند. علاوه‌بر این، امکان تشخیص چهره که در پاراگراف‌های قبل بدان اشاره شد، برمبنای بینایی کامپیوتری و پردازش ابری طراحی شده تا بتواند اعضای خانواده‌، دوستان و حیوانات را شناسایی کند.