انتخاب چند نمونه از هدیه تبلیغاتی ارزان در کنار هم، یکی از ویژگیهایی است که میتواند مشتریان شما را خوشحال کند. کلکسیونی از بهترین و اقتصادی ترین هدایای تبلیغاتی ارزان در تهران را میتوانید در مجموعه صدرا مشاهده و انتخاب کنید.
یکی از موارد پر مصرف وسایل تبلیغاتی ارزان، استفاده از آنها در نمایشگاهها و همایشها است. با توجه به حجم حضور مخاطب در نمایشگاهها ارائه هدیه تبلیغاتی ارزان بازگشت سرمایه مناسبی را برای شما به همراه خواهد داشت.
ما نمی گوییم که محصولات تبلیغاتی ارزان برای همه مانند مشتریان یا کارفرمایان خاص شما مناسب هستند، اما مقرون به صرفه ترین اقلام تبلیغاتی برای یک کمپین تبلیغاتی هستند.
ارزان بودن هدیه تبلیغاتی به معنی بی کیفیت بودن آن نیست و هدایای تبلیغاتی بسیار باکیفیتی داریم که قیمت مناسبی برای هدیه دادن دارند. صدرا به عنوان یکی از رهبران قیمت در بازار به شدت قیمتهای خود را در محصولات تبلیغاتی رقابتی ارائه می نماید.
چرا پول بیشتری را ذخیره نکنید و هدایای تبلیغاتی ارزان را از مجموعه صدرا انتخاب نکنید؟
همین حالا تماس بگیرید، مشاوران تبلیغاتی اختصاصی ما در صدرا برای کمک به شما در یافتن محصولی هستند که با رویداد، تبلیغات و نیازهای بودجه شما تناسب داشته باشد.
ما به شما کمک خواهیم کرد که مجموعه ای سفارشی از اقلام تبلیغاتی ارزان قیمت را ایجاد کنید که آگاهی بیشتری را برای نام تجاری شما ایجاد می کند.
به علت نوسانات قیمت ارز لطفا برای دریافت قیمت روز تماس حاصل فرمایید.
منبع:
تجربه کاربری (UX) چیست؟
بزارید اینجوری بگم! توی سرتاسر جهان همه شرکتهای بزرگ دارن محصولاتی رو طراحی میکنن که در پایان به دست من و شما میرسه و ازشون بهرهگیری میکنیم. وقتی برای اولین بار یه موبایل خریدید چه حسی داشتید؟ در مورد اینکه میتونستید گوشی تلفنتون رو توی جیبتون بزارید و هرجایی بعید از خونه به تماسهاتون پاسخ بدید چه فکری میکردید؟ آیا داشتن یه گوشی تلفن با قابلیت حمل، مایه نمیشد در روبرو رفقا و نزدیکانتون یه حس خاص داشته باشید؟ شما یه حس مزیت و نیرو در خودتون نمیدیدید؟
بله میدونم که این حس به ۱۰−۱۲ سنه قبل مربوط میشده و اکنون دیگه همه یه گوشی موبایل دارن و کسی به خاطر موبایلش پرماسیدن غرور نمیکنه. ولی این سوژه رو همین الان هم میشه به شکل دیگهایی دید. فکر میکنید حس داشتن یه iPhone 6+ برای کسی که یه گوشی کلاسیک Nokia 2200 داره چجوریه؟
قبلا وقتی میخواستیم ایمیلمون رو چک کنیم، اگه خودمون یه کامپیوتر شخصی داشتیم، باید چشم براه یه فرصتی میشدیم لغایت بریم پشت کامپیوتر و ایمیل رو باز کنیم. اگه کامپیوتر هم نداشتیم که دیگه وضع بدتر بود و باید دنبال یه سررسید آزاد و یه کافینت میگشتیم. اما حال که ما داریم با گوشی موبایلمون این رو تجربه میکنیم که خیلی آسان میتونیم هرجایی که هستیم گوشی رو از جیبمون دربیاریم و ایمیلها رو چک کنیم. فرقی نمیکنه در حال مسیر رفتن توی خیابون، توی اتوبوس، در حال مسافرت، یا حتی روی تختمون طویل کشیده باشیم.
یه وقت هم میشه که این تجربهها بد باشن. مثلا این گوشی Xperia X10 mini من حافظه RAM خیلی پایینی داره. من هرموقع که میخوام با گوشیم به فیسبوک سربزنم، باید همه برنامههای جانبی رو ببندم الی گوشیم هنگ نکنه!
تجربههای خوب و بدی که ما در استفاده از محصولات داریم مایه شدن که اونها رو بخریم یا نخریم.
در یک جمله، تجربههایی که ما در استفاده از محصولات مختلف داریم باعث شدن که اونها رو بخریم یا نخریم. طبیعتا وقتی این تجربهها الی این بی گمان مهم هستن که روی تصمیمگیریهای ما تاثیر سر راست دارن، یک صعنتی هم بوجود میاد که تمرکزش روی خلق تجربههای شیرینتر برای کاربران باشه. به این صنعت میگن صنعت تجربه کاربری.
تجربه کاربری در ویکیپدیا اینطور تعریف شده: «تجربه کاربری، خلق هر چیز معنا دار و به یاد ماندنی است که بدست یک سازمان برای مشتریان ایجاد میگردد.» آقای Jesse James Garrett هم در یکتا از کتابهای خودش به نام « المنتهای تجربه کاربری » میگه:
تجربه کاربری یعنی نگاه به استعمال محصول از بیرون. یعنی از همون سمتی که مردم به شیوه عملکردش نگاه میکنن.
طراحی تجربه کاربری (UX Design) چیست؟
کاربرا تجربههای متفاوتی در به کارگیری یه فرآورده دارن. یعنی ممکنه تجربه من در به کارگیری iPhone 6+ با تجربه شما متفاوت باشه. توی دنیای تجربه کاربری گرد از مهمترین موضوعاتی که دائم باهاش در پیوستگی هستیم اینه که بدونیم اکنون کاربران ما چه چیزی رو دارن تجربه میکنن. برای این شغل لازمه که نیازهای کاربر رو شناسایی کرده باشیم و بدونیم که با چه مسائلی مقابل هستن. طراحی اینجا یعنی پیدا کردن مسیر حل برای این مسائل. بنابر این طراحیتجربه کاربری یعنی پیدا کردن مسیر حلی برای بهتر کردن تجربههای کاربران.
مثلا یاهو و گوگل هر دو یه شرکت اینترنتی خیلی بزرگ هستن که سرویسهای زیادی رو برای کاربراشون دارن. برای این دو کمپانی احد از مهمترین دغدغهها اینه که همه سرویس هاشون در دسترس کاربر باشه. یاهو میخواد همه این سرویسها رو توی صفحه اصلی داشته باشه، اما گوگل رویکرد متفاوتی داره. اینکه چطور کل سرویسها در دسترس کاربر قرار بگیره بدون اینکه مایه سردرگمیش بشیم یه مسئله به حساب میاد.
حالا یه طراح تجربه کاربری باید طرحی ارائه بده که این مشکل رو حل کنه. تجربه کاربری ux چیست یعنی دو هدف رو تعقیب کنه: اول اینکه کاربر بتونه به کل این سرویسها دسترسی داشته باشه و دوم اینکه شرکتهای یاهو و گوگل بتونن به اهداف تجاریشون برسن. میبینید که طراحان تجربه کاربری این دو شرکت بزرگ رویکردهای کاملا متفاوتی رو هم در پیش گرفتن.
طراحی تجربه کاربری چه حوزههایی رو پوشش میده؟
یکی از چیزهایی که توی طراحی تجربه کاربری کمی فریبنده است اینه که اغلب افرادی که پسین باهاش آشنا میشن اندیشه میکنن تجربه کاربری یه سوژه مستقله. ولی در واقع اینطور نیست و تجربه کاربری از ترکیب و هماهنگی بین چند دامنه دیگه به وجود میاد. اکنون که من چند لغایت از مهمترین این حوزهها رو بهتون شناسایی میکنم.
طراحی تعاملی (Interaction Design)
طراحی تعاملی به عنوان یکی از المنتهای اصلی طراحی تجربه کاربری شناخته میشه و مربوط میشه به شیوه تعامل وبسایتها با انسان. چون وبسایتها ابزارهای تکنولوژیک خشنی هستند، بستگی انسان با این ابزارها کمی متفاوتر به عقیده میرسه. معمولا کاربرای شما نمیتونن خیلی آسان به وب سایتتون اعتماد کنن. به همین علت ارتباط انسان با چنین ابزارهایی ( به عنوان یک موجود اجتماعی) بیچارگی به یه رویکرد تعاملی و دوطرفه داره. توضیحات کاملتر در مورد طراحی تعاملی رو میتونید اینجا ببینید.
رابط کاربری و طراحی دیداری (User Interface Design)
من نمیخوام مباحثی همانند روانشناسی گشتالت و یا ادراک دیداری رو بشکافم اما به طور کلی طراحی دیداری (بهش طراحی گرافیکی هم میگن) یعنی روش استفاده از عناصر بصری مانند رنگ، عکس ها و نماد ها، برای انتقال یه پیام به کاربر. غیر از این دربرگیرنده شیوه کاربرد کاربر از محصول هم میشه. جستار رابط کاربری رو میتونید به طور کاملتری توی این مطلب دنبال کنید.
کاربردپذیری (Usability)
کاربردپذیری یعنی طرح این سوال که برای رسیدن به یه هدف مشخص، باید چه امکاناتی رو در کمر بستن کدوم تقسیم از کاربرا قرار بدیم که منجر به بهرهگیری موثر، خوشنودی بخش و با بهره وری بالا بشه ؟ هرچند که کاربردپذیری خوب، برای خلق یه تجربه کاربری کارساز ضروریه، اما به انفرادی هم تضمینش نمیکنه و باید به توانایی انسان در به کارگیری وب سایت و یا یه نرم انگیزه ها خاص هم پروا داشته باشیم.
قابلیت دسترسی (Accessibility)
قابلیت دسترسی یعنی هستی سیستمی برای وصول، استفاده و درک آسون. وجود ابزارهای پیمایشی مناسب (مثل منو ها) که باعث بشن کاربر خیلی آسون به قسمتهای مختلف سایت دسترسی داشته باشه، همینگونه بعد از دسترسی به هر سرنوشت برای به کارگیری اون با پیچیدگی روبرو نشه و در نهایت اینکه بتونه در کمترین زمان به درک جامعی از تارنما برسه، مجموعه مسائلی هستن که قابلیت دسترسی روی اونها تمرکز داره.
تعامل انسان و رایانه (HCI)
شاید بشه گفت تعامل انسان و رایانه جستار اصلی تجربه کاربریه. به راستی ما باید تجربه کاربر رو در طراحیها دخالت بدیم. میتونیم این بخش رو به عنوان نتیجه گیری هم در نظر بگیریم و بگیم به طور کلی در طراحی تجربه کاربری، درک احساسات بازدید کنندههای یه وب سایت، کلید اصلیه. اولین قدم در طراحی تجربه کاربری اینه که ببینیم چی میتونه مایه بشه کاربر مایل به بازدید از وب سایت ما بشه ؟
معماری اطلاعات (Information Architecture)
اگه بخوام تعریفی که انستیتو جهانی معماری اطلاعات ارائه میکنه رو ساده کنم، معماری اطلاعات علم و هنریه که کمک میکنه کاربران دسترسی بهتری به اطلاعات داشته باشن. به عبارتی معماری اطلاعات یعنی کمک به کاربر برای اینکه بتونه اطلاعات رو راحتتر پیدا کنه.
طراح تجربه کاربری (UX Designer) کیست؟
به هرکسی که داره توی احد و یا کل حوزههای بیان شده پیشه میکنه میتونیم بگیم کارآزموده و طراح تجربه کاربری. معمولا متخصصین تجربه کاربری دو دسته هستن. بخش نخست اونهایی که به صورت عمومی درون همه و یا اکثر حوزهها تخصص دارن و میشن طراحان همه فن هم آورد (Generalist). تقسیم دوم هم اونهایی هستن که توی گرد از این حوزهها به صورت تخصصی وارد شدن و خودشون رو با همون عنوان شناسایی میکنن. مثلا میگن طراح ربطکاربری، معمار اطلاعات و یا کارآزموده طراحی تعاملی (Specialist).
اگر از آن دسته کاربران کامپیوترهای شخصی هستید که همچنان پیسی خود را قطعهبهقطعه انتخاب و سرهم میکنید و هنوز اعتقادی به لپتاپهای گیمینگ ندارید، MSI با لپتاپ GT76 Titan مجهز به کارت گرافیک RTX 2080انویدیا و پردازندهی کلاس دسکتاپ Core i9 اورکلاکشده تا فرکانس پنج گیگاهرتز آمده تا شما را به تجدیدنظر وادارد.
پرچمدار جدید لپتاپهای گیمینگ MSI که روز گذشته در رویداد کامپیوتکس ۲۰۱۹ در تایپهی تایوان معرفی شد، ماه آینده با قیمت پایهی ۳,۶۰۰ دلار روانهی بازار میشود و از پردازندهی دسکتاپ Core i9-9900K اینتل استفاده خواهد کرد. MSI ادعا میکند بهلطف اورکلاک انجامشده، سرعت کلاک هر هشت هستهی پردازنده بهصورت پایدار به پنج گیگاهرتز خواهد رسید.
درست مانند سایر اعضای خانوادهی تایتان، لپتاپ ۴.۵ کیلوگرمی GT76 Titan هم بزرگ و سنگینوزن است؛ اما برخلاف تمام لپتاپهای گیمینگ MSI، دیگر از رنگبندی معروف مشکی و قرمز در طراحی آن خبری نیست. درعوض، MSI در طراحی قسمت پشتی لپتاپ از آلومینیوم استفاده کرده و درنتیجه، رنگ آن خاکستری مات است. حتی لوگو معروف اژدها که در همهی لپتاپهای گیمینگ MSI با رگههایی از رنگ قرمز خودنمایی میکرد، اینبار فلزی و تکرنگ است.
قسمت استراحتگاه دست در پایین صفحهکلید همچنان پلاستیکی است؛ چراکه استفاده از فلز در این قسمت باعث میشود گرمای حاصل از سختافزار قدرتمند لپتاپ، راحتتر به محل قرارگرفتن دستها منتقل شود و احساس ناخوشایندی برای کاربر ایجاد کند. درواقع، بهجز قسمت پشتی لپتاپ، تمامی قسمتهای دیگر بدنهی GT76 Titan را پلاستیک پوشانده است.
گالری تصاویر سایت PC MAG از لپتاپ گیمینگ MSI GT75 Titan در کامپیوتکس ۲۰۱۹
دورتادور لپتاپ آرایهای از لامپهای تنظیمشدنی RGB قرار دارد و به هرکجای شاسی که نگاه کنید، اثری از نور روشن LED مشاهده خواهید کرد. حتی قسمت پشتی لپتاپ معروف به اگزوز (Exhaust) هم به نور LED مجهز است؛ هرچند نور این قسمت تنها به رنگ قرمز میتابد و امکان تنظیم رنگ آن وجود ندارد.
در اقدامی که شاید بهمذاق بسیاری از هواداران لپتاپهای گیمینگ سری تایتان MSI خوش نیاید، GT76 Titan بهجای استفاده از کیبورد مکانیکی عمیق مشابه برادر بزرگترش، GT75 Titan، از صفحهکلید غیرمکانیکیSteelSeries استفاده میکند. بهگفتهی MSI، کنارگذاشتن صفحهکلید مکانیکی بهدلیل نگرانی شرکت از افزایش ضخامت بیشازحد لپتاپ جدید بوده است.
(برای مشاهدهی تصویر در ابعاد اصلی روی آن کلیک کنید)
باتوجهبه اینکه GT76 Titan همینحالا هم با ضخامت ۴۲ میلیمتری خود چندان ظریف و نازک محسوب نمیشود، شاید بسیاری از علاقهمندان به این لپتاپ حاضر میشدند برای بهکارگیری صفحهکلید مکانیکی، اضافهشدن چند میلیمتر دیگر به ضخامت لپتاپ را تحمل کنند. شایان ذکر است کلیدهای SteelSeries هم کیفیت رضایتبخشی دارند و از قابلیت شخصیسازی بسیار زیادی برخوردار هستند. برای مثال، میتوان نور RGB تکتک کلیدهای این صفحهکلید را بهصورت جداگانه تنظیم و تکتک کلیدها، بهجز ردیف Function را بهعنوان کلید ماکرو استفاده کرد.
بهدلیل استفاده از سیستم خنککنندهی قدرتمند Cooler Boost، شرکت MSI ادعا میکند پردازندهی Core i9-9900K این لپتاپ میتواند به فرکانس پنج گیگاهرتز در هر هشت هستهی خود دست پیدا کند و این فرکانس را برای مدت نسبتا زیادی حفظ کند. مسئولان MSI به وبسایت Tom’s Hardware گفتهاند تمامی لپتاپهای GT76 Titan را در کارخانه آزمایش میکنند تا مطمئن شوند تکتک آنها قابلیت رسیدن پایدار به سرعت کلاک ادعاشده را دارند. استفاده از پردازندهی دسکتاپ در چنین فرمفاکتوری و اورکلاککردن آن برای رسیدن به چنین سرعتی، به سیستم خنککنندهی بسیار پیشرفتهای نیاز دارد. بنابر گفتههای MSI، طراحی سیستم خنککنندهی GT76 Titan که به چهار فن و ۱۱ لولهی انتقال مایع مجهز است، چهار سال زمان برده است.
برای تأمین نیروی این لپتاپ، به دو عدد آداپتور ۲۴۰ واتی AC احتیاج است. باتوجهبه اینکه سیستم دسکتاپی که از پردازندهی Core i9 و کارت گرافیک RTX 2080 بهره میبرد، به منبع تغذیهی حداقل ۵۰۰ واتی احتیاج دارد، استفادهی GT76 Titan از چنین راهکاری برای تأمین نیرو چندان هم عجیب و دورازانتظار نیست.
ایلین ور جانی تازه در کالبد لپتاپهای گیمینگ باریک و سبک خود دمید. این شرکت در رویداد کامپیوتکس در تایپه، مدلهای لپتاپ الینویر m15 و m17 را با طراحی Legend به نمایش گذاشت. لپتاپهای یادشده، پیش از این در نمایشگاه CES و در بخش معرفی Alienware Area 51-m رونمایی شده بودند. هر دو مدل، در تاریخ اول ژوئیه (دهم تیر ماه) و با حداقل قیمت حدود ۱۵۰۰ دلار عرضه خواهند شد.
در جدول زیر، بالاترین مشخصات نمونههای جدید عرضهشدهی لپتاپهای گیمینگ این شرکت در جریان رویداد کامپیوتکس 2019 ارائه شده است.
مشخصات | Alienware m15 | Alienware m17 | Dell G3 15 |
---|---|---|---|
پردازنده | Intel Core i9-9980HK | Intel Core i9-9980HK | Intel Core i7-9750HQ |
پردازندهی گرافیکی | Nvidia GeForce RTX 2080 Max-Q, 8GB GDDR6 | Nvidia GeForce RTX 2080 Max-Q, 8GB GDDR6 | NVIDIA GeForce GTX 1660Ti, 6GB GDDR6 |
میزان رم | 16GB DDR4 2666MHz | 16GB DDR4 2666MHz | 16GB DDR4 2666MHz |
حافظهی SSD | 4TB RAID0 (2x 2TB PCIe M.2 SSDs) | 4TB RAID0 (2x 2TB PCIe M.2 SSDs) | 1TB PCIe M.2 SSD (Class 40) + 32GB Optane |
نمایشگر | 15.6 inch FHD, up to 240Hz or 4K OLED 60 Hz with Tobii eye tracking | 17.3-inch FHD 60Hz or 144Hz with Eyesafe and Tobii eye trackin | 15.6 inch FHD, up to 144Hz |
باتری | 76 WHr | 76 WHr | 76 WHr |
ابعاد | 360.5 x 276 x 20.1 mm | 399.8 x 295.5 x 20.1 mm | 365.5 x 254 x 21.6 mm |
وزن | 2.2 kg | 2.6 kg | - |
حداقل قیمت تقریبی (دلار) | 1500 | 1500 | 800 |
دو سری از این لپتاپهای ایلینویر گزینههای پردازندهی مشابهی دارند که در ضعیفترین حالت، یک پردازندهی Core i5 9300H اینتل و در بهترین حالت یک پردازندهی قدرتمند Core i9 9980HK در قلب دستگاهها تعبیه خواهد شد. گزینههای متعددی از میان پردازندههای گرافیکی از GeForce GTX 1650 گرفته تا GeForce RTX2080 Max Q انویدیا قابل انتخاب است. هر دو مدل حداکثر به دو درایو ۲ ترابایتی حافظهی SSD از نوع RAID0 مجهز خواهند بود و حداکثر ۱۶ گیگابایت حافظهی رم ازنوع DDR4 پردازندهی اصلی را همراهی میکنند.
دو سری m15 و m17 از لپتاپهای ایلینویر با پردازندههای گرافیکی RTX 2070 Max Q و RTX 2080 Max Q به مدار تغذیه پردازندهی گرافیکی ۸ فازی و مدار تغذیه پردازندهی مرکزی ۶ فازی مجهز هستند؛ بدین ترتیب، این مدلهای حرفهای قادر به تحمل بالاترین سطوح عملکرد در زمانهای طولانی خواهند بود.
برای مدلهایی با نمایشگر ۱۵.۶ اینچی (مدلهای m15)، یک پنل Full HD با نرخ تازهسازی ۲۴۰ هرتز یا یک پنل اولد 4K در نظر گرفته شده و برای اولینبار در لپتاپ Alienware m15 از سیستم رهگیری حرکت چشم Tobii استفاده خواهد شد. برای مدلهایی با نمایشگر ۱۷.۳ اینچی (مدلهای m17) تنها گزینهی پیشرو، پنلهای Full HD خواهند بود. نرخ تازهسازی تصویر پایه در این پنل ۶۰ هرتز بوده؛ اما نمایشگرهای ۱۴۴ هرتزی ویژهای مجهز به تکنولوژی Tobii و فناوری Dell Eyesafe برای حفاظت از چشم در مقابل پرتوهای آبی در برخی مدلها در نظر گرفته شده است.
ایلینویر استفاده از کلیدهایی با میزان جابهجایی ۱.۷ میلیمتر را در کیبوردهای جدید خود جای داده و ویژگیهای N-Key Rollover و نورپردازی RGB مجزا برای هر کلید را به این کیبوردها آورده است. در مدلهای قبلی، تنها امکان تنظیم نورپردازی بهصورت منطقهای وجود داشت.
طراحی جدید پس از سالها استفاده از نمای سفینهی فضایی در این لپتاپها رنگورویی تازه به خود گرفته است. دو طراحی نیمهی تاریک ماه (مشکی) و نور مهتاب (سفید) برای این لپتاپها در نظر گرفته شده و هر یک با ترسیم خطوطی واضح وتمیز روی بدنه حالتی مینیمالیستی به خود گرفته است. علاوهبر این در گوشهگوشهی لپتاپ از نورپردازی RGB استفاده میشود. همچنین شیارهای تهویه روی بدنه و پشت نمایشگر نقشونگاری شبیه به کندو به خود گرفته است.
با عبور از سبد محصولات Alienware، شرکت دل در لپتاپ گیمینگ پایهی خود نیز بازنگری کرده است. مدل Dell G3 15 اینک از طراحی جدید و خصوصیات بهروزشدهای برخوردار است. این لپتاپ از هماکنون و با حداقل قیمت ۸۰۰ دلار در دسترس هواداران قرار گرفته است.
در این مدل، حداقل از یک پردازندهی Core i5 9300HQ اینتل استفاده شده است که در بهترین حالت، امکان جایگزینی آن با یک پردازندهی Core i7 9750HQ وجود دارد. پردازندههای گرافیکی مختلفی از Nvidia GeForce GTX 1050 تا GTX 1660 TI برای این لپتاپ قابل انتخاب است.
در نمایشگاه CES 2019، دل اعلام کرد که محل قرارگرفتن وبکم XPS 13 را تغییر داده است. در جریانکامپیوتکس ۲۰۱۹، دل تغییرات نسخهی بازطراحیشدهی XPS 13 و XPS 15 را اعلام کرد. انتظار میرود نسخهی بازطراحیشدهی XPS 13 طراحی متفاوت و بهبودیافتهتری نسبت به نسخهی قدیمیتر داشته باشد.
همچنین براساس آخرین اخبار، نسخهی بازطراحیشدهی XPS 13 دو در یک با پردازندهی نسل دهم اینتل موسوم به آیس لیک، نمایشگر جدید و کیبورد بهروزرسانیشده به بازار عرضه میشود.
XPS 13 دو در یک دل، با تراشهی جدید ۱۰ نانومتری آیس لیک اینتل به بازار عرضه خواهد شد. تراشهی آیس لیک جزو تراشههای قدرتمند سری U است. مدلهای قدیمیتر XPS 13 دو در یک دل از تراشهی سری Y بهره میبرند.براساس اعلام دل، عملکرد نسخهی بهروزرسانیشدهی XPS 13 با تراشههای جدید، ۲.۵ برابر بهتر از مدلهای قبلی خواهد بود.
XPS 13 از نمایشگر ۱۳.۴ اینچی با نسبت ۱۶ به ۱۰ بهره میبرد که ۷ درصد بزرگتر از مدل قدیمی این دستگاه است. همچنین نسخهی جدید نسبت به مدل قبلی بلندتر طراحیشده و دل از این فضای بیشتر برای صفحه کلید و تاچپد بزرگتر استفاده کرده است. در این نسخه نیز همانند مدل قدیمیتر، نمایشگر از هر دو کیفیت تصویر FHD + و 4K پشتیبانی میکند.
صفحه کلید نسخهی بازطراحیشده بزرگتر از نسخهی قبلی است و طراحی آن وامگرفته از فناوری کلید Maglev در XPS 15 دو در یک است که دل سال گذشته به بازار عرضه کرد. دل تغییرات دیگری نیز برای طراحی دستگاه جدید خود درنظر گرفته است. در نسخهی جدید قسمتهای فلزی بیشتری نسبت به نسخههای قبلی دیده میشود. بهعلاوه حسگر اثر انگشت درکنار صفحه کلید قرار داده شده است. نسخهی بازطراحیشده مجهز به وبکم است و از همان وبکم که در نسخهی قبلی XPS 13 استفاده شده بود، بهره میبرد.
نسخهی بهروزرسانیشدهی XPS 15 دل نیز با نمایشگر 4K OLED، پردازندهی گرافیکی GTX 1650 و پردازندهی نسل ۹ اینتل در سال ۲۰۱۹ به بازار عرضه خواهد شد. XPS 15 یکی از مشهورترین لپتاپهای ۱۵ اینچی است که با نمایشگر فوقالعاده خوب و پردازندهی قدرتمندی به بازار عرضه خواهد شد.
نسخهی بازطراحیشدهی XPS 15 7590 سال ۲۰۱۹ از نمایشگر جدید بالارده، آخرین پردازندهی ۴۵ واتی نسل ۹ اینتل و جدیدترین پردازندهی گرافیکی انویدیا به بازار عرضه خواهد شد. دل نیز در سال جاری همانند بسیاری از تولیدکنندگان بازار، دستگاه خود را با نمایشگر OLED غیر لمسی 4K بدون حاشیه به بازار عرضه میکند. روشنایی نمایشگر ۴۰۰ نیت است و از دقت رنگ و کنتراست بالایی برخوردار است. پوشش ۱۰۰ درصدی DCI-P3 و نسبت کنتراست ۱۰۰/۰۰۰ به یک از مشخصات نمایشگر دستگاه جدید است. همچنین نمایشگر دستگاه از پوشش ضدانعکاس بهره میبرد.
دل نسخهی دیگری از این دستگاه را با نمایشگر لمسی 4K LCD با روشنایی ۵۰۰ نیت عرضه میکند. همچنین نسخهای با نمایشگر Full HD مات غیرلمسی و ضد انعکاس نور با روشنایی ۵۰۰ نیت عرضه میشود.