قالب های فارسی وردپرس 5

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 5

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

چگونه هدف ایمیل‌های اسپم (Spam) نشویم؟

ایمیل‌های ناشناس، تبلیغاتی، مخرب و حتی ایمیل‌های جعلی برای سرقت رمزعبورهای شما از جمله مواردی است که به آنها هرزنامه گفته می‌شود؛ زیرا این ایمیل‌های هرز به خواسته شما برایتان ارسال نشده ‌است و نیازی به آنها ندارید، درحالی که علاوه بر اشغال کردن فضای خالی سرویس ایمیل شما، ممکن است رایانه‌تان را به بدافزارها آلوده یا اطلاعات کارت‌های اعتباری و سرویس‌های آنلاین شما را نیز سرقت کنند.

 

روش‌های متعددی برای خلاصی از این هرزنامه‌ها وجود دارد و بسیاری از کاربران نیز سعی می‌کنند با استفاده از این روش‌ها خودشان را از چشم اسپمرها دور نگه‌دارند، اما در کمال ناباوری مشاهده می‌کنند که همچنان روزانه ده‌ها و حتی صدها ایمیل بیهوده برایشان ارسال می‌شود.

 

روی لغو عضویت کلیک نکنید
آیا می‌دانید قرار گرفتن در فهرست اسپمرها معمولا به‌دلیل اشتباه‌هایی است که خود کاربران مرتکب می‌شوند؟ جالب است بدانید برخی از این اشتباه‌ها را کاربران نیمه‌حرفه‌ای مرتکب می‌شوند، زیرا به عقیده خودشان سعی دارند از فهرست اسپمرها خارج شوند، اما با اقداماتی ضمن تائید هویت خود، برای دریافت ایمیل‌های هرز مهر تائید می‌زنند.

 

اولین اشتباهی که بسیاری از کاربران نیمه‌حرفه‌ای هنگام دریافت ایمیل‌های تبلیغاتی و مزاحم انجام می‌دهند، جستجوی کلید لغو عضویت (unsubscribe) و کلیک روی آن برای خروج از فهرست دریافت‌کنندگان ایمیل است. این روش برای لغو عضویت در سرویس‌های دارای فعالیت قانونی مفید و کاربردی است، اما بسیاری از سرویس‌های ارسال هرزنامه نیز با قرار دادن گزینه مشابه در ایمیل‌های خود، شما را به اشتباه می‌اندازند، طوری که با کلیک روی این گزینه‌ها، دریافت ایمیل و فعال بودن آدرس ایمیل تائید می‌شود. به‌این ترتیب در فهرست اهداف تبلیغاتی سرویس موردنظر ثبت شده و برای همیشه ایمیل‌های مزاحم برای شما ارسال می‌شود.

پیشنهاد: پیشنهاد می‌کنیم در این شرایط روی Delete کلیک کرده و ایمیل دریافتی را حذف کنید. همچنین در صورتی‌که سرویس ایمیل مورد استفاده شما از قابلیت گزارش هرزنامه پشتیبانی می‌کند، روی Report Spam یا نشانه‌گذاری به‌عنوان Spam کلیک کرده و به‌این ترتیب از سرویس‌دهنده ایمیل بخواهید این ایمیل‌ها را در فهرست هرزنامه‌ها قرار دهد.

 

به ایمیل‌های هرز پاسخ ندهید
پاسخ دادن به ایمیل‌های هرز از دیگر اشتباه‌هایی است که ممکن است به سهو یا عمد انجام شود. گاهی کاربران فکر می‌کنند پاسخ‌های ارسالی به ایمیل‌ها مشاهده می‌شود و پاسخی با متن «لطفا عضویت من را لغو کنید» برای ارسال‌کننده ایمیل هرز می‌فرستند. این پاسخ دادن‌ها به ایمیل‌های هرز دو مشکل اساسی دارد:

 

- شما به سرویس‌دهنده ایمیل خود اعلام می‌کنید ارسال‌کننده ایمیل هرز را می‌شناسید و آدرس آن را در فهرست سفید ارسال‌کنندگان ایمیل به خود قرار می‌دهید. استدلال سرویس‌دهنده ساده است؛ «پاسخ می‌دهید، پس برای یکدیگر شناخته شده هستید.»

 

- به سرویس ارسال هرزنامه اطلاع می‌دهید ایمیل شما فعال است و به‌این ترتیب آدرس ایمیل شما در فهرست ایمیل‌های تائید شده برای ارسال هرزنامه ثبت می‌شود.

 

پیشنهاد: همچون روش قبل، ایمیل را حذف کرده و آن را به‌صورت ایمیل اسپم گزارش کنید. همچنین هیچ پاسخی برای این ایمیل‌ها ارسال نکنید و در صورت امکان پاسخ خودکار به ایمیل‌های دریافتی را نیز طوری تنظیم کنید که به ایمیل‌های موجود در فهرست مخاطبان شما پاسخ دهند. روی لینک‌های لغو عضویت در این ایمیل‌ها کلیک نکنید و هیچ‌یک از لینک‌های داخلی یا فایل‌های پیوست شده به این ایمیل‌ها را نیز باز نکنید.

 

ترفندهای ایمیل, آموزش ارسال ایمیل

 از مشهورترین انواع اسپم هرزنامه است.

 

از CC استفاده نکنید
متاسفانه بسیاری از کاربرانی که قصد دارند برای مجموعه‌ای از دوستان و آشنایان خود ایمیلی را به‌صورت گروهی ارسال کنند از گزینه CC برای وارد کردن آدرس‌های ایمیل کمک می‌گیرند. همان‌طور که می‌دانید اعضای وارد شده در بخش CC ایمیل‌ها توسط هریک از دریافت‌کنندگان ایمیل قابل مشاهده هستند و مشکل زمانی پدید می‌آید که ایمیل یکی از دریافت‌کنندگان فهرست شما هک شده باشد. در این صورت فهرست کل اعضای دریافت‌کننده ایمیل در اختیار سرویس ارسال هرزنامه قرار گرفته و ایمیل شما نیز به‌همین سادگی اسپم می‌شود.

پیشنهاد : از دوستانتان بخواهید هنگام ارسال ایمیل‌های گروهی از بخش BCC برای وارد کردن فهرست دریافت‌کنندگان ایمیل کمک بگیرند. خودتان نیز همواره این نکته را فراموش نکنید و در ایمیل‌های گروهی خود به‌جای CC از BCC استفاده کنید. توجه داشته باشید هریک از اعضای وارد شده در فهرست BCC نیز ایمیل موردنظر را دریافت می‌کند، اما فهرست دیگر دریافت‌کنندگان برای آنها قابل مشاهده نیست.

 

شرایط عضویت در سایت‌ها را بخوانید
استفاده از خدمات ارائه شده در برخی سایت‌ها نیازمند عضویت در آن سایت است و کاربران نیز بسادگی و بدون مطالعه قوانین و مقررات عضویت، آدرس ایمیل و اطلاعات کاربری خود را وارد کرده و به عضویت سایت مورد نظر درمی‌آیند. این عضویت در بسیاری از موارد با دریافت ایمیل‌های خبرنامه همان سایت یا حتی هرزنامه‌هایی از دیگر سرویس‌ها همراه است.

 

توجه داشته باشید برخی سایت‌ها از آدرس ایمیل شما برای ارسال ایمیل هرز توسط خودشان استفاده می‌کنند و برخی دیگر نیز در شرایط عضویت قید می‌کنند آدرس‌های ایمیل را برای کسب درآمد در اختیار شرکت‌های تبلیغاتی قرار می‌دهند. هنگامی که شما بدون خواندن قوانین و مقررات اقدام به عضویت در این سایت‌ها می‌کنید، خودتان آدرس ایمیلتان را در فهرست ایمیل‌های تبلیغاتی این شرکت‌ها ثبت می‌کنید.

 

پیشنهاد : همواره هنگام عضویت در سرویس‌های آنلاین به گزینه عضویت در خبرنامه، انتشار ایمیل برای کاربران و دیگر گزینه‌های مشابه که اجازه نمایش و استفاده از ایمیل شما را صادر می‌کند توجه داشته و آنها را غیرفعال کنید. همچنین در صورتی‌که عضویت در سایت مورد نظر از امنیت خاصی برخوردار نیست و مهم نیست کاربری شما توسط افراد دیگر نیز مورد استفاده قرار گیرد، پیشنهاد می‌کنیم از سرویس‌های ارائه‌کننده ایمیل موقت همچون mailinator کمک بگیرید.

 

همچنین می‌توانید ایمیل‌های خود را در سرویس جیمیل با یک علامت «+» به آدرس ایمیل مجازی و قابل کنترل تبدیل کنید. به‌عنوان مثال چنانچه ایمیل شما beytoote@gmail.com است می‌توانید از آدرس beytoote+site1@gmail.com کمک بگیرید. ایمیل‌های ارسالی به این آدرس ایمیل نیز در صندوق پستیbeytoote@gmail.com دریافت می‌شود و در صورتی‌که ایمیل‌های هرز ارسالی به این آدرس زیاد شود، می‌توانید با ساخت یک فیلتر ساده در جیمیل، همه ایمیل‌های ارسالی به beytoote+site1@gmail.com را به‌عنوان اسپم نشانه‌گذاری کنید. (به این ترتیب آدرس ایمیل حقیقی شما همیشه محفوظ می‌ماند

Telegram اپلیکیشن پیام‌رسانی است که در کنار شباهت‌های بسیاری که به Whatsapp دارد دارای چندین ویژگی برتر است. یکی از این ویژگی‌ها وجود استیکر‌ در این برنامه است که امروز به آموزش ساخت استیکرهای شخصی، اضافه کردن آن به تب استیکرها و همچنین اشتراک‌گذاری آن با افراد دیگر خواهیم پرداخت. 


معماری استفاده شده برای طراحی و ساخت تلگرام بسیار به Whatsapp شباهت دارد و همین شباهت نیز باعث آن شده است که شعار تبلیغاتی این اپلیکیشن، بیش از هر اپلیکیشن دیگری، Whatsapp را نشانه بگیرد. پیام این شعار و اعتقاد سازندگان تلگرام این است که اپلیکیشن آن‌ها، ده‌ها برابر از واتس‌اپ امن‌تر بوده و با رمزنگاری‌های انجام شده روی پیام‌های ارسالی و دریافتی، حتی خود سازندگان تلگرام نیز قادر به دست‌یابی به پیام‌های کاربران نخواهند بود که البته صحت این موضوع و بحث درباره‌ی آن، خارج از تمرکز این پست است.

 

در این پست به شما آموزش اضافه کردن استیکر‌های متنوع به تلگرام، و حتی ساخت آن‌ها را خواهیم داد که به کمک آن می‌توانید یکی از معدود نقاط ضعف تلگرام یعنی نبود استیکر‌ها را از بین ببرید. شاید این حرکت قابل تحسین تلگرام، باعث شود سازندگان واتس‌اپ نیز متوجه قدم‌هایی که از دیگر برنامه‌ها عقب هستند شده و کمی به فکر پیشرفت امکانات اپلیکیشن خود باشند، نه فقط ظاهر آن. برای این کار شما به آخرین نسخه‌ی تلگرام نیاز خواهید داشت پس اگر هنوز اقدام به آپدیت کردن آن نکرده‌اید، این مطلب بهترین بهانه برای این امر است:

 

تلگرام برای ویندوز, تنظیمات تلگرام

 

بخش اول: آموزش اضافه کردن استیکرها
مطمئنا اضافه شدن استیکر به اپلیکیشن سریع و سبکی مانند تلگرام، کاربران وایبر و لاین را نیز برای کوچ کردن به این برنامه وسوسه خواهد کرد و اگر تلگرام نیز به سرنوشت ویچت و وایبر دچار نشود، می‌تواند به محبوب‌ترین اپلیکیشن کاربران ایرانی نیز تبدیل شود.

 

شما می‌توانید استیکرهایی که دوستان شما برایتان ارسال می‌کنند را نیز به تلگرام خود اضافه کنید. در این روش مانند عکس بالا با کلیک روی استیکری که دوستتان برای شما ارسال کرده، و با انتخاب گزینه‌ی Add Sticker، پنجره‌ای برای شما باز خواهد شد و پیش‌نمایش استیکر‌ها را به شما نشان خواهد داد. در این بخش نیز گزینه‌ی دیگری با عنوان ADD وجود دارد که با انتخاب آن، در کسری از ثانیه این استیکرها به تب آخر منوی شکلک‌ها اضافه خواهند شد.

 

تلگرام برای ویندوز, تنظیمات تلگرام

آموزش ساخت و ارسال استیگر در تلگرام

 

برای بهره‌بری از این امکان باید تلگرام خود را به آخرین نسخه‌ی موجود بروزرسانی کنید. بعد از این کار، گزینه‌‌ای با عنوان Stickers به منوی تنظیمات تلگرام اضافه خواهد شد که از طریق آن می‌توانید اقدام به حذف یا مخفی کردن استیکرها بپردازید.


بخش دوم: ساخت استیکرهای شخصی
در بخش اول با نحوه‌ی اضافه کردن استیکرهایی که دیگر کاربران برای تلگرام ساخته‌اند آشنا شدید. در این بخش روشی را آموزش خواهیم داد که به کمک آن می‌توانید استیکرهای مخصوص خود را با قابلیت اضافه شدن به بخش استیکرهای تلگرام بسازید. تفاوت این بخش با دو بخش بعد در این است که این استیکرها قابلیت اضافه شدن به تب مخصوص استیکرها در تلگرام را دارند در حالی که استیکرهای ساخته شده در بخش های بعدی، تنها از طریق گالری و مانند ارسال یک عکس معمولی قابل ارسال خواهند بود.

 

برای این کار، شما دو مرحله‌ی متفاوت را در پیش خواهید داشت. ابتدا باید استیکرها را با شرایط تلگرام ویرایش کنید و بعد از آن، با کمک یکی از ربات‌های دوست داشتنی تلگرام با نام Stickers استیکرهای خود را برای تلگرام ارسال کنید.

 

الف: هماهنگ‌سازی استیکرها با شرایط تلگرام
استیکرهای ارسالی شما برای تلگرام "باید" دارای سه مشخصه‌ی زیر باشند:
- فرمت استیکر PNG و عکس مورد نظر نیز به صورت دوربری شده باشد.
- فایل ارسالی شما باید دارای طول و عرض 512px باشد. درواقع حداقل یکی از مقدارهای طول یا عرض "باید" 512px باشد و دیگری، 512 یا کمتر از آن باشد.
- حجم فایل تهیه شده باید کمتر از 350 کیلوبایت باشد.

 

برای راحتی این امر، تلگرام یک فایل PSD پیشنهادی به شما ارائه خواهد کرد که می توانید با باز کردن آن، و انتقال استیکرهای مورد نظرتان به این فایل، و سپس خروجی گرفتن از آن، بدون کوچکترین دردسری استیکرهای خود را آماده‌ی ارسال کنید.

 

اپلیکیشن پیام‌رسانی, تنظیمات تلگرام

ب: ارسال استیکرهای ساخته شده به ربات تلگرام
بعد از انجام مراحل بالا و ساخت استیکرهایی که واجد شرایط تلگرام هستند، نوبت به ارسال آن‌ها و ساخت مجموعه‌ی شما خواهد رسید که خود تلگرام پیشنهاد کرده است تا این امر را توسط نسخه‌ی کامپیوتری تلگرام انجام دهید. در صفحه‌ی اصلی تلگرام و در بخش ذره‌بین، نام stickers را جستجو کنید و بعد از پیدا شدن این ربات، روی آن کلیک کنید. صفحه‌ای برای گفتگو باز خواهد شد که کار ساخت استیکرها در این بخش انجام خواهد شد.

 

در ابتدا پیامی دلخواه ارسال کنید تا این ربات ورود شما را تبریک بگوید و لیست دستورات ممکن را برای شما ارسال کند. برای شروع کار ساخت، دستور /newstickerpack را ( علامت / در ابتدای دستور قرار دارد) تایپ و برای این ربات ارسال کنید. بعد از این مرحله، ربات استیکرساز از شما می‌خواهد تا نامی برای  مجموعه‌ی استیکر خود انتخاب کنید.

 

پس از اختصاص دادن نامی برای آن، تلگرام از شما می‌خواهد تا با توجه به حال و احوال استیکر خود (ناراحت، خوشحال، متعجب و ...) یک اموجی برای آن تعیین کنید. دلیل این امر دسترسی راحت‌تر به استیکرها است به این صورت که شما با زدن اموجی "گریه"، بدون نیاز به مراجعه به تب استیکر‌ها، می‌توانید خلاصه‌ای از استیکرهای غمگینی که به این اموجی ربط داده‌اید مشاهده کنید و با کلیک روی آن، به سرعت استیکرها را ارسال کنید. اگر تمایلی به صرف وقت برای این موضوع ندارید، می‌توانید برای تمامی استیکرها یک اموجی یکسان ارسال کنید.

 

بعد از ارسال هر استیکر، این ربات به شما تعداد استیکرهایی که تاکنون به این مجموعه وارد کرده‌اید را یادآوری می‌کند و اگر تمایل به ادامه دارید، کافی است تا استیکر بعدی را ارسال کنید. در مرحله‌ی آخر و بعد از ارسال تمامی استیکرهای مورد نظر، دستور /publish را ارسال کنید تا استیکرهای شما در کسری از ثانیه منتشر و آماده‌ی استفاده شود. البته قبل از مرحله‌ی نهایی باید یک آیدی یا نام برای این مجموعه استیکر انتخاب کنید تا در هنگام اشتراک لینک این استیکر، با مشکلی مواجه نشوید. (برای مثال telegram.me/addstickers/beytoote )

 

آموزش  تلگرام, ساخت استیکر در تلگرام

آموزش اضافه کردن استیکر‌های متنوع به تلگرام

بخش سوم: ساخت استیکرهای شخصی در کامپیوتر
ماهیت این بخش و همچنین بخش سوم، با بخش اول متفاوت است چراکه در بخش اول، استیکرهای آماده‌ای که آن‌ها را دریافت می‌کردید، به تب آخر منوی شکلک‌ها اضافه می‌شدند و می‌توانستید به راحتی مانند وایبر یا لاین اقدام به مشاهده و ارسال آن‌ها کنید. اما در این دو بخش، استیکرهای ساخته شده، به این تب اضافه نخواهند شد و برای ارسال آن‌ها باید از طریق گزینه‌ی ارسال فایل و بخش گالری اقدام کنید. با این روش امکان ارسال هر استیکری که فکرش را کنید امکان‌پذیر خواهد بود اما همانطور که گفته شد به دلیل آن که برای دسترسی و ارسال آن‌ها باید در هر نوبت به بخش ارسال فایل مراجعه کنید، ممکن است چندان مورد استقبال کاربران مواجه نشود.

 

برای این امر کافی است تا تصاویر و استیکرهای خود را (با فرض آنکه فرمت تصویر PNG و دوربری شده باشند) درون نرم‌افزار فتوشاپ باز کنید. سپس بدون هیچ تغییری دکمه‌ی Save AS را بزنید و در فرمت‌های پیشنهادی، PNG را انتخاب کنید. پیش از ذخیره‌ی نهایی فایل، به انتهای نام آن پسوند .webp را اضافه کنید تا عکس‌ها با استانداردهای PNG، و با پسوند webp ذخیره شوند. حال تصاویر ساخته شده را به گوشی خود منتقل کنید و برای ارسال آن‌ها، از طریق گزینه‌ی ارسال فایل و بخش Gallery اقدام کنید.

 

تلگرام برای ویندوز, تنظیمات تلگرام

 

تفاوت این موضوع با ارسال یک عکس معمولی PNG، در عدم وجود پس‌زمینه‌ی سفید برای آن است. برای مثال اگر شما اقدام به ارسال یک شکلک دوربری شده‌ی وایبر (که فرمت آن PNG است) کنید، تصویر ارسال شده به صورت مربع و با پس‌زمینه‌ی رنگی ارسال خواهد شد که از جلوه‌ی زیبایی برخوردار نیست. اما در تلگرام و به لطف پشتیبانی آن از فرمت تصویری.webp این تصاویر دوربری شده، بدون هیچ تغییر یا اضافه شدن تصویر تک‌رنگی در پشت آن و درست مانند یک استیکر ارسال خواهند شد.

 

پیشنهاد: می‌توانید با انتقال شکلک‌های وایبر از پوشه‌ی موجود در حافظه‌ی گوشی به شکلک‌های دوربری شده و با کیفیت وایبر دسترسی داشته باشید و تنها با تغییر پسوند آن‌ها، این شکلک‌ها را در تلگرام نیز قابل استفاده کنید.

 

تلگرام برای ویندوز, تنظیمات تلگرام

ترفندهای نرم افزار پیام رسان سریع و امن تلگرام


بخش چهارم: ساخت استیکرهای شخصی در تلگرام

هرچه بیشتر از امکانات مختلفی که تلگرام در اختیار کاربران قرار داده است مطلع شوید، بیشتر به این اپلیکیشن علاقه‌مند خواهید شد. تلگرام با ارائه‌ی ربات استیکرسازی با نام Clippy، کار شما را برای ساخت استیکرها بسیار راحت کرده و می‌توانید به کمک آن، تمام مراحل قبل را در گوشی و در اپلیکیشن تلگرام به انجام رسانید.

 

در این روش، شما باید استیکر مورد نظر را (که فرمت PNG دارد) برای این ربات ارسال کنید و در کسری از ثانیه، فایل دوربری شده و webp شده‌ی آن را دریافت کنید. همانطور که در تصویر بالا نیز قابل مشاهده است، تصاویر PNG با پس‌زمینه‌ی تک‌رنگ ارسال می‌شوند و به نوعی از حالت استیکر بودن خارج می‌شوند.

 

البته بدیهی است که برای چنین نتایجی، باید تصویر شما PNG باشد یا حداقل در صورت وجود پس‌زمینه برای آن، این پس‌زمینه تک‌رنگ باشد تا این ربات بتواند به صورت خودکار اقدام به تشخیص و حذف آن کند. استیکر ساخته شده در این بخش را می‌توانید با کلیک روی آن و به کمک گزینه‌ی Forward برای دوستان خود ارسال کنید.

 

برای دسترسی به این ربات، کافی است تا در صفحه‌ی اصلی تلگرام روی ذره‌بین کلیک کنید و نام Clippy را در آن تایپ کنید. بعد از پیدا کردن Clippy روی آن کلیک کنید تا مانند یک صفحه‌ی Conversation وارد گفتگو با او شوید. حال باید تصاویر خود را از بخش گالری برای این ربات ارسال کنید تا استیکرهای آماده‌ی خود را تحویل بگیرید.

دیر زمانی است که نبرد در زمینه حفظ حریم خصوصی ایمیل جریان دارد و به نظر می رسد این نبرد در آینده نیز ادامه یابد. مردم همواره در پی حصول اطمینان از این مساله بوده اند که تنها دریافت کننده ایمیل می تواند پیام های آن را مطالعه کند. برخی درباره سرقت هویت و داده های حساس شرکت خود که می تواند سرقت شوند، نگران هستند. برخی دیگر نیز میانه خوبی با این ایده ندارند که دولت ها در ایمیل های آنها سرک بکشند.

 

در شرایطی که سرویس ایمیل عادی کار خاصی برای حفاظت از ایمیل کاربر انجام نمی دهد، سطح دیگری از سرویس وجود دارد که رمزنگاری ایمیل را ارائه می کند. این سرویس محتوای ایمیل را به صورتی نامفهوم در می آورد و تنها به دریافت کننده اجازه می دهد تا آن را رمزگشایی و مطالعه کند. اگر ایمیل های رمزنگاری شده گزینه مناسبی برای شما هستند در ادامه با ما همراه باشید تا برخی از بهترین گزینه های رمزنگاری در دسترس را از افزونه ها تا سرویس های مبتنی بر وب معرفی کنیم.

 

توضیحاتی کوتاه درباره PGP و رمزنگاری
قدمت نرم افزار رمزنویسی مورد استفاده برای ارتباطات به سال 1991 یعنی زمانی که "فیل زیمرمن" آن چه که "حریم خصوصی خیلی خوب" (Pretty Good Privacy) یا (PGP) می نامید را ایجاد کرد، باز می گردد. استاندارد PGP ارزش خود را به اثبات رساند و خیلی زود به منبعی برای رمزنگاری در دهه 1990 تبدیل شد.
این PGP اصلی از طریق ایجاد یک کلید عمومی و یک کلید خصوصی کار می کرد که مورد اول برای رمزنگاری و مورد دوم برای رمزگشایی و مطالعه آن استفاده می شد.

 

در نهایت، PGP با استاندارد OpenPGP و GnuPG جایگزین شد اما اصطلاح PGP همچنان باقی ماند و بر همین اساس است که حتی امروز هنگامی که درباره رمزنگاری ایمیل بحث می شود، با آن برخورد می کنیم. ابزارهای رمزنگاری ایمیل حال حاضر از گزینه های مختلف این PGP مدرن بهره می برند.

 

رمزنگاری از طریق ایمیل فعلی
شاید آسان‌ترین روش برای بهره‌مندی از ایمیل های رمزنگاری شده استفاده از کلاینت یا سرویس ایمیل فعلی کاربر باشد و از این طریق دیگر نیازی به استفاده از نرم افزاری جدید نیست. خوشبختانه گزینه های رمزنگاری مختلفی برای سرویس های ایمیل محبوب در دسترس هستند که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

جی‌میل
جی‌میل به خودی خود از رمزنگاری ایمیل پشتیبانی نمی کند اما با مراجعه به کروم استور می توانید گزینه های الحاقی برای رمزنگاری را جستجو کنید. یکی از محبوب‌ترین گزینه ها "Mailvelope" نام دارد که از ابزارهای خود گوگل برای رمزنگاری استفاده می کند. گزینه محبوب دیگر "Secure Mail" است که البته تنها بین دو کاربر جی‌میل قابلیت استفاده دارد. هر دو مورد دکمه های رمزنگاری را اضافه می کنند که به کاربر اجازه می دهد یک ایمیل را برای یک دریافت کننده مشخص رمزنگاری کند.

 

کروم استور, اوت‌لوک

رمزگذاری ایمیل ها در جی میل

 

اوت‌لوک
اوت‌لوک در دنیای کسب و کار از محبوبیت بالایی برخوردار است و بر همین اساس از رمزنگاری پشتیبانی می کند، اما ابزار رمزنگاری به خوبی در آن پنهان شده است. برای رمزنگاری یک پیام باید وارد زبانه Options شده، به More Options مراجعه کرده، Message Options را انتخاب کرده، به بخش Security Settings رفته و سپس Encrypt message contents and attachments را انتخاب کنید. همچنین می توانید رمزنگاری کل پیام های ارسالی خود را در بخش Trust Center انتخاب کنید. اگر از آفیس 365 استفاده می کنید می توانید از رمزنگاری پیام در این سرویس به همراه چند ویژگی امنیتی دیگر بهره‌مند شوید.

 

یاهو میل
یاهو میل در حقیقت برخی از فناوری‌های گوگل را برای کمک به حفاظت از ایمیل خود بکار گرفته است. بر همین اساس، افزونه های رمزنگاری OpenPGP در دسترس هستند که می توانید آنها را دانلود کرده و امنیت بیشتر برای ایمیل های خود را فراهم کنید.

 

افزونه های رمزنگاری ایمیل, اوت‌لوک

 

ایمیل های رمزنگاری شده مبتنی بر وب
گزینه دیگر شما در بازی بزرگ رمزنگاری ایمیل، ابزارهای مبتنی بر وب هستند که اجازه می دهند وارد نرم افزاری جداگانه در وب شده و از آن برای ارسال ایمیل های خود یا افزودن ویژگی های اضافی به سرویس های قدیمی خود استفاده کنید. برخی از این رمزنگارها برای استفاده خانگی و برخی برای محیط های حرفه ای‌تر شکل گرفته اند.

 

ویرترو (Virtru)
ویرترو طیف گسترده ای از افزونه ها برای اندروید، اپل، اوت‌لوک، فایرفاکس و بسترهای دیگر را ارائه می کند، اما سرویس های وب‌میل ارائه نمی کند و از این رو باید تغییراتی در ایمیل قدیمی خود ایجاد کنید. هنگامی که قصد رمزنگاری پیام ها را دارید باید آن را فعال کنید و زمانی که قصد این کار را ندارید، آن را خاموش کنید. هر زمان که اراده کنید می توانید رمزنگاری را لغو کنید. نسخه پایه ویرترو کاملا رایگان است.

 

لاک‌بین (Lockbin)
کاربر به صورت مستقیم می تواند وارد وب سایت لاک‌بین شده و یک ایمیل را تایپ کند. تا زمانی که در شبکه هستید ارسال ایمیل ها به هر میزان رایگان است. اگر دارای بیش از یک کاربر هستید هزینه استفاده از لاک‌بین ماهانه 10 دلار است.

افزایش فروش سایت های فروشگاهی : احتمالاً شما نیز بپرسید؛ چگونه فروش سایتم را بسیار کنم؟

پاسخ به این سوال پیچیده نیست…

موفقیت و افزایش فروش سایت ووکامرسی شما وابسته به ۲ سوژه اصلی است.

ترافیک (بازدید) و نرخ تبدیل (میزان خرید از سایت توسط بازدیدکنندگان)

 

با این ۷ نکته طلایی، با شفا چندین نکته کلیدی SEO که کمتر به آن پرداخته می شود شدامد سایتتان را شفا پوزش می‌خواهم و سپس با راهکار هایی امتحان شده میزان نرخ تبدیلتان را چند مساوی کنید الی شاهد افزایش فروش سایتتان باشید.

 
۱-  توضیح فرآورده یکتا (مخصوص) بنویسید.

برای درمان SEO باید به موتور های جستجو مشابه Google اطلاعات کافی را در باره محصولتان ارائه کنید.

صرفا به کارگیری اسم محصول و عکس هایی که برای گوگل قابل خواستن نیستند، کافی نیست.

 

برای نمونه عکس بالا توضیح یک پاوربانک در سایت دیجیکالا است که به خوبی از توضیح فرآورده برای؛

    اطلاع رسانی به مشتری
    درمان رتبه موتور های جستجو

استفاده کرده است.

به تعداد کلمات کلیدی همانند شارژر همراه، پاوربانک و… دقت کنید.

چنانچه اطلاعات را از سایت دیگری کپی کنید، خدمات و تعرفه های تعرفه بهینه سازی سایت فروشگاهی گوگل متوجه این اقدام شما می شود و هیچ سودی برای شما نخواهد داشت.

لذا حتما توضیح محصول اختصاصی برای سایت خودتان بنویسید که واژه ها کلیدی مد نظرتان را نیز دربرگیرنده می شود.
۲-  از HTTPS استفاده کنید.

مثالی از پروتکل HTTPS در URL

پروتوکل ایمن HTTPS توسط یک گواهی اینترنتی به نام SSL قابل استفاده خواهد بود.

طبق پژوهشی که توسط کمپانی معتبر Symantec چهره گرفت، سایت های فروشگاهی که شروع به استفاده از SSL کردند، بی درنگ فروششان بین ۱۸-۸۷% افزایش یافت.

حتی افزایش فروش الی سقف ۱۸% نیز زیاد کارایی گذار است و در دراز مدت فروش سایتتان را به شکل چشم گیری بیشتر می کند.

دلیل این رخداد نیز سبز رنگ شدن آدرس URL سایت شما می باشد که به چهره ناخودآگاه بر روی میزان اطمینان بازدیدکنندگان شما کارایی می گذارد.

مثالی از پروتکل HTTPS در URL

شرکت های بسیار زیادی گواهی SSL را ارائه می کنند.

اما مشکلی که با آن روبرو بودیم تحریم دامنه های ثبت شده ایرانیان بدست شرکت های ارائه کننده SSL بوده است.

استفاده از گواهینامه SSL کمپانی Certum علاوه بر خرج زیاد مناسب، پشتیبانی از گستره های ایرانیان و حتی .ir را نیز دارد.

شما نیز می توانید به راحتی از راه لینک ذیل گواهینامه SSL تعبیه کنید تا با افزایش اطمینان بازیدکنندگانتان، میزان فروش سایتتان را نیز بهبود ببخشید.

خرید SSL

این گواهینامه در چندین نوع و سری ارائه می شود که برای خرید می توانید با مشاورین ایران سرور در تماس باشید الی بهترین گزینه را برای ترقی شغل شما معرفی نمایند.

 
۳-  تنظیم صحیح URL

مشکل بسیاری از سایت های فروشگاهی و ووکامرسی، استفاده از چندین URL برای یک محصول است.

برای مثال URL فرآورده شما: Https://siteshoma.com/product/jeans/pid=135 است.

اما یک متغیر مشابه رنگ باعث می شود که URL شما به Https://siteshoma.com/product/jeans/pid=135?color=red تغییر کند.

این تغییر فی نفسه مشکلی برپایی نمی کند اما زمانیکه شما از تگ Canonical استفاده نکرده اید، و در URL Parameters گوگل وب مستر نیز تنظیماتی اعمال نشده است، تمامی این متغیر ها به شکل یک صفحه متمایز بر روی گوگل Index و ثبت می شوند.

حال گوگل تفاوت بین صفحات شما را تشخیص نمی دهد، محتوا هر دو صفحه را یکسان ((Duplicate ارزیابی می کند و رتبه تمامی آنها را کسر می کند.

افزونه Yoast حائز تگ ساز خودکار Canonical است که به موتور های جستجو سیگنال میدهد که تمامی این صفحات از صفحه اصلی (که حائز تگ Canonical) ناشی شده اند.

به این شکل موتور های جستجو مبهوت نمی شوند و رتبه شما افت نمی کند.

در ادامه با این افزونه و دیگر افزونه های سودمند اغلب آشنا خواهیم شد.

 

پروتون‌میل (Protonmail)
پروتون‌میل گزینه ای منحصر به فرد محسوب می شود. این پروژه که توسط سوئیسی ها شکل گرفته از چیزی که آنها "معماری دسترسی صفر" نامیده اند، استفاده می کند تا یک کلاینت ایمیل ساخته و کاربران می توانند از این طریق پیام هایی را ارسال کنند که توسط هیچ فرد دیگری قابل مشاهده نیست. رمزنگاری به طور کامل در دستگاه کلاینت صورت می گیرد و پروتون‌میل به داده های کاربر دسترسی ندارد. از این رو نمی تواند در حساب کاربری وی سرک کشیده و هیچ جزئیاتی را ارسال کند. پروتون‌میل مراحل اولیه فعالیت خود را سپری می کند و میزان واقعی موثر بودن آن اندکی نامعلوم است.

هاش‌میل (Hushmail)

هاش‌میل گزینه هایی را برای رمزنگاری ایمیل در اختیار افراد، کسب و کارها، بخش خدمات درمانی و نمایندگان فروش قرار می دهد. همچنین امکان ایجاد ایمیل های مستعار نامحدود و دانلود یک نسخه ویژه موبایل برای تلفن همراه نیز وجود دارد. با این وجود، به نظر می رسد هاش‌میل نمی تواند داده های کاربر را از دسترس آژانس امنیت ملی آمریکا و سازمان های دولتی دیگر حفاظت کند و این مساله کاهش امتیاز آن را موجب شده است.

یکی از بهترین و می‌شود گفت پرکاربردترین سرویس‌های گوگل موتور جستجوگر صوتی گوگل است که شما می‌توانید با آن بدون تایپ کردن به جستجو در اینترنت بپردازید . ولی آن چیزی که مهم است این است که آیا شما می‌دانستید که گوگل صدا و تمام فرمان‌های صوتی شما را (شامل جستجو یا دستور اجرایی) در سرورهای خود ذخیره می‌کند.

 

در این آموزش شما فراخواهید گرفت که چگونه به صداهای ذخیره شده خود در گوگل دسترسی داشته باشید. این صداها در هنگام هنگام انجام جستجوی صوتی یا اجرای یک دستور، در سرورهای گوگل ذخیره شده اند.

 

قدم اول: در ابتدا وارد لینک زیر که مربوط به تاریخچه‌ی جست‌وجوهای انجام گرفته توسط شما است شوید .در این صفحه می‌توانید تمام جستجوهای که با صوت انجام داده‌اید را به ترتیب تاریخ را مشاهده کنید

https://history.google.com/history/audio?pli=1

 

تاریخچه‌ی جست‌وجوهای گوگل, ترفندهای گوگل

پاک کردن صداهای دخیره شده در جستجوگر صوتی گوگل

 

قدم دوم: برای گوش دادن به این صداها که گوگل از شما ضبط کرده است، روی دکمه‌ی Play کلیک کنید. در این بخش تمامی اصوات موجود شما در دسترس خواهد بود . حتی دستوراتی را که گوگل موفق به شناسایی آن نشده است در اینجا آورده شده است .

 

قدم سوم: برای از بین بردن این صداها از گوگل، کافی است تا روی آیکون سه نقطه در منوی بالای این صفحه که در کنار دیگر آیکون‌ها یعنی جستجو و… قرار گرفته است کلیک کنید و گزینه‌ی Delete Options را انتخاب کنید.

 

تاریخچه‌ی جست‌وجوهای گوگل, ترفندهای اینترنتی

 

قدم چهارم: با انتخاب این گزینه، پنجره ای به صورت پاپ آپ باز خواهد شد که گزینه‌های مختلف مانند  “حذف جستجوهای صوتی انجام شده در امروز”، “حذف جستجوی‌های صوتی انجام شده در دیروز” و حالت‌های دیگر نشان داده می‌شود . برای از بین بردن همه این صداها که از شما در گوگل موجود است روی گزینه‌ی Advanced و انتقال به صفحه‌ی بعدی کلیک کرده و گزینه‌ی All Time را انتخاب کنید.

 

قدم پنجم: روی گزینه‌ی REMOVE کلیک کنید و گوگل تمام صداهای ذخیره شده را پاک کند .
کار پایان پذیرفت و همه صداهای شما که در گوگل ذخیره بود از بین رفت . ولی اگر نمی‌خواهید هیچ وقت دیگر گوگل صداهای شما را ذخیره نکند ، می‌توانید مراحل زیر را نیز انجام دهید .

 

قدم ششم: وارد لینک زیر شوید تا تنظیمات در اختیار شما قرار گیرد . اگر گزینه‌ی سوئیچ موجود در این صفحه حالت آبی داشت، این یعنی گوگل همچنان در ضبط صدای شما توانایی دارد .

https://www.google.com/settings/accounthistory/audio

 

صداهای ذخیره شده خود در گوگل, ترفندهای گوگل

 

قدم هفتم: برای ممانعت از این توانایی گوگل و ذخیره نکردن صدای شما ، روی این سوئیچ کلیک کرده و این گزینه را غیر فعال کنید

برخی اوقات بهترین عکس های ما مربع نیستند ولی برنامه اشتراک گذاری عکس محبوب اینستاگرام Instagram کاربرانش را مجبور کرده تا فقط عکس های مربعی اپلود کنند. در اینجا راه حلی وجود دارد و بهترین راه را برای آن در ویندوز فون شما نشان میدهیم. بهترین برنامه اینستاگرام ویندوز فون 6tag نام دارد که توصیه میکنم برای استفاده از اینستاگرام حتما این برنامه را نصب کنید و حال بیایید روش زیر را قدم به قدم انجام دهیم.

 

برنامه 6tag بصورت پیشفرض نوار سفید رنگی را در زیر یا کنار عکس اضافه میکند تا عکس های مستطیلی را مربع کند ولی میتوانید روش زیر را نیز انجام دهید:
1- ابتدا عکسی که میخواهید را از گالری عکس ها انتخاب کنید.
2- بر روی گزینه ویرایش edit در نوار پایینی کلیک کنید و گزینه “برش – چرخش crop, rotate, auto-fix” را انتخاب کنید.
3- بر روی گزینه “برش crop” کلیک کنید.
4- شما از هر حالتی که بخواهید میتوانید در این قسمت استفاده کنید اما ما پیشنهاد میکنیم که از حالت 4×3 که در پایین صفحه است استفاده کنید که برای شروع خوب است.
5- عکس را ذخیره کنید و گزینه اشتراک گذاری Share را بزنید و برنامه 6tag را انتخاب کنید.
6- گزینه auto fit را انتخاب کنید و ما توصیه میکنیم که نوار سفید رنگ را بجای سیاه استفاده کنید.
7- توصیه میکنیم به عکس افکتی اضافه نکنید چون نوار سفید رنگ را خراب میکند و برای ویرایش عکس میتوانید از برنامه های ویرایش عکس بسیار زیاد ویندوز فون استفاده کنید.

 

اشتراک گذاری عکس, Instagram

قرار دادن عکس های غیرمربع در اینستاگرام

 

اغلب افراد عکس های مربعی ندارند که اینستاگرام از آنها میخواهد و برخی مردم راه حل بالا را انجام میدهند تا در واقع عکس خود را شبه مربع میکنند و در اینستاگرام قرار میدهند.

ایا شما از عکس های غیرمربع در اینستاگرام قرار میدهید؟ میتوانید از این روش ساده استفاده کنید تا براحتی عکس خود را اپلود کنید.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.