در هر ورژن جدیدی که از یاهو مسنجر عرضه میشود ، این نرم افزار مقدار فضای بیشتری از رم را اشغال میکند. این اشغال کردن فضای رم باعث کندی بسیار زیاد سرعت کامپیوتر میشود. در این ترفند قصد داریم 3 روش بسیار عالی را به شما معرفی کنیم که با بهره گیری از آنها میتوانید این میزان فضای اشغالی را بکاهید و در نتیجه سرعت کار با کامپیوتر را بالا ببرید.
به طور طبیعی یاهو مسنجر 41,164K از فضای رم را استفاده میکند.
1- پاک کردن پلاگین های اضافی
مطمئنأ
هر کاربری از پلاگین های نصب شده به طور پیش فرض بر روی یاهو مسنجر
استفاده نمیکند. این پلاگینها مقدار زیادی از فضای رم را اشغال میکنند.
برای پاک کردن پلاگین های اضافی ، به یاهو مسنجر لوگین کنید. سپس از منوی
Actions روی Choose a Plugin کلیک کنید. در پنجره Plug-ins Manager که برای
شما باز میشود به تب My Plug-ins بروید. صبر کنید تا پلاگین های نصب شده
لود شوند. اکنون میتوانید این پلاگین ها را ببینید و در صورت تمایل روی
علامت سطل آشغال کنار هر پلاگین کلیک کنید تا پلاگین پاک شود.
2- پاک کردن تبلیغات یاهو مسنجر
هنگامی
که وارد چت رومهای مختلف و همین طور خود صفحه یاهو مسنجر وارد میشوید
تبلیغات تجاری مختلف مقدار فضایی از رم و همین طور پهنای باند اینترنت شما
را اشغال میکنند. پینشهاد میکنم این تبلیغات را پاک نمایید. برای پاک کردن
تبلیغات یاهو ، میبایست نرم افزار کوچکی به نام Y.addsRemover را نصب
کنید. اکنون میتوانید در برنامه ، تبلیغات قسمتهای مختلف یاهو را پاک
کنید. پیشنهاد میشود دکمه Select All را بزنید تا تمامی تبلیغات انتخاب
شوند. در پایان برای پاک کردن تبلیغات روی دکمه Remove Selected Ads کلیک
کنید.
3- استفاده از پوسته Classic
ممکن است شما پوسته یاهو مسنجر را از حالت پیش فرض تغییر داده باشید. این کار باعث سنگین شدن یاهو و اشغال فضایی از رم میشود. پیشنهاد میشود از همان پوسته سبک Classic استفاده کنید. برای این کار پس از لوگین به یاهو مسنجر ، از منوی Messenger روی Change Skin کلیک کنید. اکنون میتوانید پوسته Classic را انتخاب کرده و روی OK کلیک کنید.
مشکلات موجود در ارتباطهای اینترنتی
برای برقراری ارتباط به اینترنت به سه عامل نیاز دارید:
1- ارتباط فیزیکی :
برای
انجام این کار به یک قطعه سخت افزاری با نام مودم نیاز دارید. البته
دستگاههای دیگری برای برقراری ارتباط های پر سرعت همچون مودمهایDSL، ارتباط
های کابلی یا دیش های ماهواره ای نیز وجود دارند.
2- ساختاربندی ارتباط :
در این
ساختار بندی به کامپیوتر می گوئید که چگونه با سخت افزار ارتباط برقرار
کند. تعیین شماره شناسایی و رمز عبور در این مرحله صورت می گیرد.
3- نرم افزار جهت کار دراینترنت:
برای
این کار نیاز به استفاده از برنامه هایی دراید که با عنوان مرورگر
یاBrowser از آنها نام برده می شود. برنامه ای با عنوان Internet Explorer(
اینترنت اکسپلورر) ایجاد شده که به کاربران امکان مشاهده صفحات مختلف
اینترنتی را می دهد.
من می خواهم از چند شماره تلفن برای تماس در یک ارتباط استفاده کنم
علت:
هنگام
ایجاد یک ارتباط جدید ، باید شماره تلفن دسترسی اینترنت را وارد کنید.
برخی از خدمات دهندگان اینترنتی چندین شماره تلفن در اختیار کاربران قرار
می دهند . دراینصورت اگر یک خط مشغول باشد، می توانید از خط دیگر برای
شماره گیری استفاده کنید. دراین صورت می توانید به آسانی چندین ارتباط
مختلف با یک نام کار بری و رمز عبور ولی با شماره تلفنها ی مختلف داشته
باشید . این امکان د ر حالت ویزاردی وجود ندارد.
راه حل:
برای افزودن شماره های دیگر ازمراحل زیر پیروی کنید:
1- گزینه Start / Connect to / Showall Connections را انتخاب کنید.
2- درپنجره Network Connections ارتباط مورد نظرتان را راست کلیک کردهو گزینه Properties را انتخاب کنید.
3- درزبانه General، دکمهAlternates را انتخاب کنید.
4- درپنجره Alternate Phone Mnbers دکمه Add را کلیک کنید.
5- در پنجره Add Alternate Phone
Namber شماره تلفن دیگری که مد نظر دارید وارد کنید در صورتی که می خواهید
کشور که ناحیه خود را انتخاب کنید گزینهdialing roles را فعال کنید. سپس
OK را کلیک نمائید.
6- شماره جدید اکنون در صفحه
Alternate Phone Momber نمایان می شود. در این مرحله می توانید شماره های
جدیدی اضافه کرده و یا شماره های قبلی را ویرایش یا حذف کنید.
درصورتی
که شماره تلفن های شما مشغول باشد می توانید با فعال کردن گزینه های کادر
مقابله ای پایین پنجره امکان برقراری اتوماتیک تماس با شماره های مختلف را
فراهم کنید. در این صورت با اشغال بودن یک شماره تلفن، شماره دیگری که در
لیست وجود دارد توسط سیستم و بطور اتوماتیک انتخاب می شود و در نهایت نیز
پس از موفقیت در برقراری ارتباط شماره مربوطه به اولین مکان در لیست منتقل
می شود.
یکی از ساده ترین روشهای هکرها و ویروس نویسان، استفاده از پست الکترونیکی یا ایمیل برای به خطر انداختن امنیت کاربران است. این روش هر اندازه که ساده صورت میگیرد به همان سادگی نیز قابل تشخیص است. چرا که تنها با متون خاص شما را ترقیب به دریافت فایل الصاقی یا کلیک روی یک لینک میکنند. در این ترفند قصد داریم دست این افراد را برای شما رو کنیم تا دیگر به ساده ترین شکل دچار مشکلات امنیتی نشوید.
یک مشکل بسیار گسترده در اینترنت وجود دارد و آن پیغامهای الکترونیکی که در مورد یک ویروس هشدار می دهند و این هشدار در مورد یک Email با یک عنوان (Subject) مشخص می باشد که این Emailها ویروس های خطرناک هستند و به کامپیوتر شما آسیب می رسانند.
مثال:
Please do not open up any mail that has this title.
It will erase your whole hard drive. This is a new
e-mail virus and not a lot of people know about
it, just let everyone know, so they won't be a victim.
Please forward this e-mail to you friends!!!
Remember the title: JOIN THE CREW.
مثال دیگر:
Subject: VIRUS WARNING VERY IMPORTANT
Please read the following message we received from a client.
If you receive an email titled "It Takes Guts to Say 'Jesus'"
DO NOT open it. It will erase everything on your hard drive. So, you must delete it.
Forward this E-MAIL out to as many people as you can. This is a new, very
malicious virus and not many people know about it. This information was
announced yesterday morning from IBM; please share it with everyone
that might access the internet. Once again, pass this along to EVERYONE in
your address book so that this may be stopped. AOL has said that this is
a very dangerous virus and that there is NO remedy for it at this time.
Please practice cautionary measures
اگر شما ایمیلی مانند این دیدید آن را
برای کسی نفرستید! ویروسهای "Jion The Crew" و "It Takes Guts to Say
'Jesus'" شوخی هستند! ویروسهای شوخی دیگری وجود دارند مانند:
"Win a Hliday" , "AOL4Free" , "Pen Pal Greetings", "ghost" , "Deeyenda"
و بد نام ترین آنها "Good times" است.
ویژگیهای اخطار ویروسهای شوخی:
1. تأکید بسیار.
2.
یک هشدار که ویروس فقط با باز کردن پیغام فعال می شود (شما نمی توانید فقط
با باز کردن یک پیفام آلوده شوید مگر اینکه یک پیوست (attachment) را باز
کنید.
3. کلمات « این یک ویروس جدید است (ترفندستان) که بسیاری از مردم آن را نمی شناسند » در آن دیده می شود.
4. دستور العملها به شما می گویند که با دنبال کردن یک لینک آن را برای کسانیکه می شناسید بفرستید.
5.
با اشاره به اینکه ویروس روز قبل بوسیله یک شرکت یا گروه کامپیوتری معتبر
مانند "IBM" یا "Microsoft' و یا... اعلام شده است می خواهند هشدار خود
موجه جلوه دهند.
در اینجا یک مثال از یک هشدار حقیقی در مورد ویروس وجود دارد:
ویژگیهایی که نشان می دهند این ویروس مربوط به یک ویروس واقعی است عبارتند از:
1. پیغام به شکل ساده و زبان منطقی و مستدل بیان شده است (بدون هیچگونه بزرگنمایی در لغات)
2. پیغام در مورد باز کردن یک بایل الصاقی (attachment) هشدار نی دهد
بهینه سازی سایت برای موتور جستجو، فرآیندی برای بهبود شدامد یک سایت با بالا رفتن رنکینگ آن در موتورهای جستجو با استفاده از آیتم های گزیده تر ای بنام اصطلاحات کلیدی است. احتمالا SEO و keywords را زیاد شنیده اید. در این پست ما نکاتی را برای شفا سئوی محصولات در ووکامرس را مرور می کنیم و یک پلاگین سودمند را برای اتمام این پیشه پیشنهاد می کنیم.
SEO: مربوط به مرحله ای برای یک تارنما است که با استفاده از لغات کلیدی و مهم رنکینگ سایت روی موتورهای جستجو (مانند Google و Bing )ارتقاء می یابد. این شغل پیش درآمد با محتوای سودمند و ساختار ساده سایت انجام می شود. SEO بر پایه تجربیات و اطلاعات با کیفیت در یک سایت پایه ریزی می شود.
Keywords (کلمات کلیدی): اصطلاحات یا عبارات خاصی در جهت اهداف سایت یا صفحه های آن برای درمان بهینه سازی جستجو روی آنها می باشد. برای مثال،اگر فروش فروشگاه شما کالاهای چرمی است، رنکینگ سایت شما برای مردمی که جواهر فروشی الماس را جستجو می کنند بالا نمی رود، بلکه وب سایت شما برای عبارات کلیدی و مهم مرتبط با محصولات و کالاهای چرمی بهینه می شود.
بهبود سئوی محصولات در ووکامرس
هر صفحه ای از وب سایت فروشگاه ووکامرس شما می تواند با واژه ها کلیدی منحصر به فرد و پیوسته به آن صفحه بهینه شود. این شغل سبب درمان شدامد برای صفحه ای می شود که کاربران در سایت شما جستجو می کنند. برای مثال، اگر کسی برای تارنگار فروشگاه شما جستجو کند، موتورهای جستجو لزوما صفحه وبلاگ شما را در رنکینگ بالاتری نسبت به بقیه صفحه ها پیمان می دهند.
برای بهبود سئوی محصولات در ووکامرس چند مورد وجود دارد که شما می توانید با آنها صفحه های فرآورده را بهینه کنید:
۱- گزینش کلمات کلیدی
کلمات کلیدی و مهم زیر بنای سئو است. کاربرد کلمه کلیدی منحصر به فرد برای بهینه شدن درونمایه برای هر محصولی متفاوت است. برای مثال، اگر شما کیف پول چرمی و کیف دستی می فروشید، بنابراین نباید کیف پول و کیف دستی صفحه های محصول شما تنها با لغت چرم بهینه شود، بلکه باید به جای چرم از عباراتی مشابه کیف پول چرمی و کیف دستی چرمی استفاده کرد.
در این شیوه وقتی کسی برای کیف پول چرمی حستجو می کند، صفحه مربوط به کیف دستی چرمی بخت اقلیت دارد که در بالای صفحه کیف پول نمایش داده شود. پس ریز کردن کلمات کلیدی یکتا از اصلی ترین اقدامات در شفا سئوی محصولات در ووکامرس به حساب می آید.
۲- عنوان و توضیحات متا در محتوا
عنوان و توضبحات متای صفحه محصول، دو مورد اصلی است که در جستجوی آن پدیدار می شوند و تاثیر به سزایی در درمان سئوی محصولات در ووکامرس دارد. کوشش کنید واژه ها کلیدی را برای عنوان و توضیحات متا در هر صفحه به کار ببرید. این مورد کمک می کند که رنکینگ صفحه بالا رود و آن را برای جستجوی مردم، شفاف و مشخص کند.
سعی کنید عنوان و توضیحات متای مربوط به صفحه درونمایه خلاصه باشد لغایت به صورت کامل در نتایج جستجو نما شود.
برای عنوان، درازا عبارت بین ۵۰ الی ۶۰ کاراکتر باشد.
برای توضیحات متا، درازا عبارت بین ۱۵۰ لغایت ۱۶۰ کاراکتر باشد.
۳- تولید محتوای با کیفیت و متحصر به فرد صفحه محصول
شما می توانید اعتبار برندتان را با در عقیده گرفتن محتوای با مفهوم و با کیفیت برای روشنگری فرآورده نمایش دهید. افزایش سئو سایت به جای رونوشت های ساده و باستانی در توصیف محصولات تولید شده که معمولا خسته کننده است، نوع جدیدی از بیان را به پیشه ببرید که شامل واژگان کلیدی و اغلب موردقبول کاربر باشد الی بتوانید در شفا سئوی محصولات در ووکامرس پیشرو باشید.
3. پیغام آدرس سایت معتبری را می دهد که در آن می توانید در مورد ویروس اطلاعات بیشتری پیدا کنید.
4. در پیغام اطلاعاتی در مورد اینکه اگر کامپیوتر شما آلوده به ویروس شد چه کار باید انجام دهید به شما اطلاعاتی میدهد.
5. در پیغام از شما خواسته نمی شود که آن را برای کسی بفرستید.
یکی از مشکلاتی که کاربران ایرانی به دلیل سرعت پایین اینترنت خود زیاد با آن برخورد میکنند استفاده از سیستم ایمیل Gmail است؛ به طوریکه به دلیل تکنولوژی های به کار رفته در Gmail لود صفحات آن با سرعت بسیار کندی صورت میگیرد و یا اصلأ گاهی پیغام های خطایی نظیر 502 (temporary) نمایش داده میشود. اما شما برای دسترسی به Inbox خود در Gmail راه های دیگری نیز دارید! راه هایی که به وسیله آنها میتوانید به Gmail با سرعتی بسیار بالاتر دسترسی پیدا کنید. در این ترفند به معرفی 8 راه غیر متعارف برای دسترسی به سرویس Gmail میپردازیم.
بدین منظور شما میتوانید از هر یک از 8 آدرس مخصوص زیر به دلخواه استفاده نمایید.
هر صفحه دارای ویژگی های خاص خود است:
حالت پایه:
http://mail.google.com/mail/?ui=html
ورژن قدیمی:
http://mail.google.com/mail/?ui=1
حالت Secure یا امن:
https://mail.google.com
حالت Safe یا ایمن:
http://mail.google.com/mail/?labs=0
حالت موبایل:
http://mail.google.com/mail/?ui=mobile یا http://m.gmail.com
حالت آیفون:
http://mail.google.com/mail/x/gdlakb-/gp
:iGoogle gadget
http://www.google.com/ig/gmailmax
حالت عدم چک نمودن نوع مرورگر:
http://mail.google.com/mail?nocheckbrowser
(این حالت مخصوص زمانی است که نمیخواهید Gmail اتوماتیک نوع ورودی شما را تشخیص دهد و خود را با آن تطابق دهد).
فرض کنید که در حال گشتوگذار در محیط وب هستید و قصد دارید تا یک عمل ریاضی نظیر جمع یا تفریق را انجام دهید. شاید سریعترین راهی که به ذهن میرسد استفاده از ماشین حساب ویندوز باشد. اما باید بدانید که میتوانید از این نیز سریعتر عمل کنید! در این ترفند قصد داریم نحوه استفاده از نوار آدرس مرورگر اینترنت به عنوان یک ماشین حساب را برای شما بازگو کنیم. به طوری که بدون نصب هرگونه افزونهای و در هر مرورگر دلخواهی، میتوانید عملیات ریاضی را در قسمت نوار آدرس مرورگر انجام دهید و جواب بگیرید.
بدین منظور:
ابتدا مرورگر اینترنتی دلخواه خود را باز کنید.
اکنون در نوار آدرس مرورگر (محلی که آدرسهای اینترنتی را وارد میکنید) عبارت زیر را وارد کنید:
javascript:X+Y
به جای X و Y دو عدد دلخواه را وارد کنید. به عنوان مثال برای محاسبه جمع دو عدد 14 و 29 بایستی این عبارت را وارد نماییم:
javascript:14+29
خواهید دید که عدد 43 به عنوان نتیجه بر روی صفحه نقش میبندد.
شما میتوانید از هر 4 عمل اصلی ریاضی استفاده کنید. به مثال زیر که در آن علائم تفریق، ضرب و تقسیم نیز استفاده شده است توجه کنید:
javascript:(17-2)/3*2
حاصل این عبارت 10 خواهد بود.
همچنین شما امکان محاسبه توان و جذر اعداد را نیز خواهید داشت. عبارت زیر حاصل 2 به توان 3:
(javascript:Math.pow(2,3
و عبارت بعدی حاصل جذر عدد 32 را نمایش خواهد داد:
(javascript:Math.sqrt(32
در صورتی که این ترفند بر روی مرورگر شما عمل نکرد، قابلیت Javascript بر روی مرورگر شما غبرفعال است که بایستی از قسمت تنظیمات مرورگر، آن را فعال کنید.
یکی از مواردی که از نسخههای قدیمی فایرفاکس در آن به چشم میخورد، وجود صفحات مخفی است که با عبارت about شروع میشوند. در ترفندهایی نظیر «آدرسهای مخفی فایرفاکس با بهرهگیری از پروتکل about» به معرفی هر یک از آنها پرداختهایم. با عرضه نسخه 4 مرورگر فایرفاکس صفحات مخفی دیگری نیز به آن افزوده شده است. یکی از این صفحات مخفی، صفحهای است که کلیه صفحات مخفی با پروتکل about در آن لیست شده است. در این ترفند قصد داریم به معرفی نحوه دستیابی به این لیست بپردازیم.
بدین منظور:
کافی است عبارت about:about را در نوار آدرس فایرفاکس 4 وارد کنید.
صفحهای
با تیتر About About پدیدار خواهد شد که لیست کلیه صفحات مخفی about در آن
به چشم میخورد و با کلیک بر روی هر کدام، میتوان وارد آن شد.
نهایتاً شایعات به حقیقت پیوست و «گوگل» در تاریخ 7 تیر 1390 به طور رسمی از سرویس جدید خود به نام «گوگلپلاس» (Google Plus) رونمایی کرد. «گوگلپلاس» را بایستی بزرگترین تهدید برای بزرگترین شبکهی اجتماعی حال حاضر دنیای وب، یعنی «فیسبوک» تلقی کرد، چرا که طبق گفته مسئولان شرکت «گوگل»، «گوگلپلاس» فراتر از یک محل برای به اشتراکگذاری عکسها و مطالب خواهد بود. این شبکه اجتماعی همانند بسیاری دیگر از سرویسهای گوگل در ابتدا تنها به صورت دعوتنامهای عضوگیری میکند اما به زودی و با پایان یافتن دوره آزمایشی، ثبتنام عمومی آن آغاز میشود. هماکنون قصد داریم به معرفی 13 ترفند و نکته در محیط «گوگلپلاس» بپردازیم.
1. «گوگلپلاس» به شما امکان قالببندی متنها را میدهد. برای توپُر (Bold) کردن نوشته کافی است علامت «*» را در دو طرف متن قرار دهید. همچنین میتوانید برای مورب (Italic) نمودن متن از کاراکتر «_» در دو طرف متن استفاده کنید. جهت خط کشیدن روی از قسمتی از متن نیز میتوانید کاراکتر «-» را در دو طرف متن قرار دهید.
2. برای به اشتراکگذاری ویدئو، تصویر و لینک موجود در یکی از صفحات وب، میتوانید ویدئو، تصویر و لینک مورد نظر را توسط ماوس کشیده و در جعبه بهاشتراکگذاری مطالب در صفحه Stream «گوگلپلاس» رها کنید.
3. قابلیت حلقه (Circle) در «گوگلپلاس» کاملاً مشابه قابلیت دنبال کردن (Following) در «توئیتر» است. بهروزرسانیهای شما تنها برای افرادی ارسال خواهد شد که شما در حلقه خود داشته باشند (یا شما را دنبال کنند).
4. شما میتوانید اشخاص موجود در حلقههای خود را در ارسالهایتان برچسب (Tag) بزنید. برای این کار کافی است به هنگام نگارش یک ارسال جدید، ابتدا یک کاراکتر «+» یا «@» وارد کنید، سپس نام شخص را پس از آن تایپ کنید.
5. با توجه به اینکه در حال حاضر امکانی همانند پیغام خصوصی در «گوگلپلاس» وجود ندارد، شما میتوانید در صفحه Stream متن مورد نظر خود را وارد کنید، سپس آن متن را طوری تنظیم کنید که فقط برای شخص مورد نظر به اشتراک گذاشته شود. برای این کار کافی است پس از نگارش متن، بر روی Add more people کلیک کنید و نام فرد را تایپ کنید. اگر حلقه دیگری برای اشتراک وجود دارد با استفاده از دکمه ضربدر میتوانید آن را حذف کنید.
6. شما میتوانید قابلیت ثبت نظر و همچنین بهاشتراکگذاری مجدد را برای مطالب ارسالی خود در «گوگلپلاس» غیرفعال کنید. برای این کار پس از انتشار مطلب، بر روی فلش کوچک موجود در سمت راست بالای هر پست کلیک کنید و گزینه Disable comments برای غیرفعال کردن نظرات و گزینه Disable reshare را برای غیرفعال کردن بهاشتراکگذاری مجدد مطلب، انتخاب کنید.
7. برای دستیابی به لینک مستقیم هر مطلب، کافی است بر روی تاریخ و ساعت ارسال آن کلیک کنید.
8. دکمه «1+» در «گوگلپلاس» عملکردی کاملاً مشابه با «Like» در «فیسبوک» دارد. کلیک مجدد بر روی این دکمه، باعث حذف «1+» شما از آن مطلب خواهد شد.
9. کلیک کردن بر روی دکمه «1+» در زیر مطالب افراد در «گوگلپلاس» موجب قرار گرفتن این مطالب در بخش «1+'s» نمایه (Profile) شما نخواهد شد. تنها کلیک کردن بر روی این دکمه در صفحات وب، موجب قرارگیری لینک آنها در این بخش میگردد.
10. کلیدهای میانبر موجود در «گوگلپلاس» بدین شرح میباشند:
• کلید Space = پایین بردن صفحه Stream
• کلید J = پایین رفتن به اندازه یک مطلب در صفحه Stream
• کلید K = بالا رفتن به اندازه یک مطلب در صفحه Stream
• کلید Enter = ثبت نظر برای یک مطلب که توسط دو کلید بالا انتخاب شده است
11. در صورتی که علاقهای به دریافت ایمیلهای اطلاعرسانی «گوگلپلاس» ندارید، کافی است از نوار بالای صفحه بر روی شکل چرخدنده کلیک کنید و گزینه Google+ settings را انتخاب کنید. در این صفحه میتوانید تعیین کنید ایمیل اطلاعرسانی در چه مواردی ارسال شود.
12. شما میتوانید کلیه مطالب، اطلاعات نمایه، تصاویر و سایر موارد منتشر شده در «گوگلپلاس» را به صورت یک فایل فشرده در فرمت zip دانلود کنید. برای این کار از نوار بالای صفحه بر روی شکل چرخدنده کلیک کنید و گزینه Google+ settings را انتخاب کنید. سپس بر روی Data liberation کلیک نمایید.
13. برای این که متوجه شوید سایر افراد صفحه نمایه شما را چطور میبینند، به صفحه Profile بروید. اکنون در محلی که عبارت ...View profile as درج شده است نام یک شخص را وارد کنید تا صفحه نمایه خود را از دید او مشاهده کنید. با کلیک بر روی گزینه Anyone on the web نمایه خود را از دید همهی افراد متفرقه خواهید دید.