واتس اپ در جدیدترین آپدیتش قابلیت تماس تصویری به صورت گروهی را به کاربران ارایه میکند. در ادامه با آموزش تماس تصویری گروهی واتس اپ همراه ما باشید.
واتس اپ یکی از آن دسته پیام رسانهای کم حاشیه است که هر بار با بروزرسانی جدید، قابلیتهای کاربردی فراوانی را به اپلیکیشنش اضافه میکند. توسط این پیام رسان میتوان به صورت رایگان در بستر اینترنت با افراد در ارتباط بود و از امکانات مختلف آن استفاده کرد.
تماس تصویری یکی از قابلیتهای موجود در واتس اپ بوده که کمک زیادی به افزایش محبوبیت این پیام رسان در میان کاربران کرده است. تماس تصویری در این پیام رسان از کیفیت مناسبی برخوردار بوده و به لطف بهره گیری از سیستم رمزگذاری سرتاسری، امنیت بالایی حین تماس در اختیار کاربران قرار میگیرد.
با وجود اینکه اپلیکیشنهای رقیب مانند اسکایپ تمرکز زیادی بر روی تماس تصویری گروهی دارند، واتس اپ تا امروز از این قابلیت بیبهره بود و به تازگی با انتشار آپدیت جدیدی، آن را به لیست تواناییهایش اضافه کرده است. اگر میخواهید با نحوه کار و فعال سازی این قابلیت آشنا شوید، مراحل آموزش تماس تصویری گروهی واتس اپ را در ادامه دنبال کنید.
واتس اپ را از طریق اپ استور یا گوگل پلی به آخرین نسخه موجود آپدیت کنید.
برنامه را باز کرده و وارد چت شخص مورد نظر شوید.
بر روی آیکون تماس تصویری کلیک کنید و منتظر پاسخ شخص بمانید.
آموزش تماس تصویری گروهی واتس اپ
در صفحه تماس، بر روی آیکون افزودن کاربر کلیک کنید.
برقراری تماس تصویری واتس اپ
فرد سوم را برای افزودن به تماس تصویری، انتخاب کرده و با نمایش پیغام، گزینه ADD را انتخاب کنید.
برقراری تماس تصویری گروهی در واتس اپ
با طی این مراحل، صفحه به چند باکس تقسیم شده و هر قسمت به یکی از افراد موجود در تماس تصویری گروهی اختصاص داده میشود.
برای استفاده از قابلیت تماس تصویری گروهی واتس اپ به نکات زیر هم توجه کنید:
تماس تصویری به صورت گروهی در واتس اپ به صورت چهار نفره صورت میگیرد.
همه افراد در تماس تصویری گروهی باید جدیدترین نسخه واتس اپ را داشته باشند.
افراد تازه افزوده شده به تماس تصویری میتوانند کاربران جدید را اضافه کنند.
تماس تصویری گروهی واتس اپ مانند بخشهای دیگر آن به صورت سرتاسری رمزگذاری میشود.
امروزه تبلیغات به عنوان عنصر اصلی در آگاهی، ترغیب و یادآوری مشتریان نسبت به محصولات، برندها و شرکت ها شناخته می شود. تبلیغات مناسب و صحیح و بکارگیری رسانه مناسب جهت انتقال محتوای تبلیغاتی به مخاطبین و مشتریان بازار هدف می تواند یکی از روشهای بازاریابی اینترنتی باشد . نمایش اطلاعات که با کمک گرفتن از تصاویر بتوان منظور خود را به بقیهی افراد منتقل کرد و آنها را در جریان گذاشت .
تبلیغات ویدیویی چیست ؟
تبلیغات ویدیویی یکی از جذابترین راههای بازاریابی آنلاین است که تبلیغ دهندگان میتوانند برای جذب مخاطب از آن استفاده کنند. چرا که ویدیو از المانهای سمعی و بصری استفاده میکند تا نظر مخاطبان را به خود جلب کند و نسبت به متن، اطلاعات زیادی را در مدت زمان کمتری منتقل میکند.
امروزه ویدیوها یک روش قدرتمند برای جلب توجه مشتریان است و در نتیجه ویدئو مارکتینگ روز به روز دارای محبوبیت و اعتبار بیشتری میشوند. بازاریابان میتوانند از طریق نمایش ویدیو، با ایجاد ارتباط با مخاطبان خود در هر زمان و هر مکان، به مخاطبان خود دسترسی پیدا کنند و برای برند خود بازاریابی کنند.
مزایای تبلیغات ویدیویی
تبلیغات ویدئویی در اپلیکیشن های موبایل
طبق بررسیهای انجام شده، 51 درصد از تمام نمایشهای ویدیویی در موبایل اتفاق میافتد. همچنین، 53 درصد از کاربران تلفنهای هوشمند تمایل به تماشای ویدیوی محصولات در اپلیکیشنها و وبسایتهای موبایلی دارند. بنابراین، میتوان گفت تاثیر ویدیو در میان کاربران موبایل بیشتر از کاربران سایر دستگاهها میباشد. بنایراین، تبلیغات ویدیویی در اپلیکیشنهای موبایل تاثیر زیادی بر کاربران دارد و به خوبی میتواند محصول و یا سرویس تبلیغ دهندگان را معرفی کند.
اولین بار که میخواهید مشتریان خود را با یک برند آشنا کنید، نباید یک تبلیغ طولانی مدت به آنها نمایش دهید بلکه باید با یک تبلیغ کوتاه و ساده شروع کنید. طبق تحقیقات انجام شده، بهتر است طول ویدیوهای تبلیغاتی بیشتر از 15 ثانیه نباشد. 33 درصد از افراد بعد از گذشت 30 ثانیه تماشای ویدیوی تبلیغاتی را رها میکنند. 45 درصد از افراد بعد از گذشت یک دقیقه و 60 درصد از آنها بعد از گذشت دو دقیقه حتماً این کار را انجام میدهند. نزدیک به 66 درصد از مشتریان تمایل به تماشای ویدیوهای تبلیغاتی با طول زمانی زیر 60 ثانیه دارند.
ویدیو مارکتینگ
ویدیوی تبلیغاتی شما باید احساسات داشته باشد. این بدان معنا نیست که صرفاً از احساسات استفاده کنید و آن را در یک سطح خاص بالا، پایین و یا متوسط نگه دارید؛ بلکه به طور خاص باید احساسات را با تکنیک “rollercoaster” در تبلیغات خود وارد کنید. به گونهای که احساسات در طول یک آگهی تبلیغاتی به طور مداوم به اوج برسد و دوباره به سمت خنثی شدن برود یا به عبارتی شما باید در ویدیوی تبلیغاتی خود داستان تعریف کنید.
مطالعات نشان میدهد که نرخ ضبط حافظه، ازلحاظ دیداری و نوشتاری، بیش از ۷۰% است.
شما میتوانید برای سایت و یا برند خود اقدام به تهیه و تولید و انتشار ویدیو بپردازید که به این فرایند ویدیو مارکتینگ گفته میشود و برای وبسایت و برند میتواند مؤثر باشد .
ترکیب صوت و تصویر، قدرتمندترین ابزار است.
ویدیوی تبلیغاتی شما باید احساسات داشته باشد
پیشرفت تبلیغات ویدیویی به مرور زمان :
پس از بهبود نسبی کیفیت و سرعت اینترنت کشور، گسترش سایت های ویدیو محور و ... دوباره از تبلیغات ویدیویی صحبت شد و شرکت های تبلیغاتی به دنبال اجرایی کردن این ایده در ایران شدند. در اوایل سال 1393 این شاخه از تبلیغات به خوبی در وب سایت های فارسی گسترش پیدا کرد و توانست به جامعه ای مستقل برای تبلیغات اینترنتی تبدیل شود.
در ابتدا تبلیغات ویدیویی تنها به چند ثانیه ابتدایی فیلم های موجود در وب سایت ها کفایت می کرد و هر کاربر زمانی که بر روی یک فیلم کلیک می کرد، در چند ثانیه اول اون فیلم، تبلیغی را نگاه می کرد و بعد از مشاهده آن تبلیغ، فیلم مورد نظر اجرا می شد.
اما به مرور زمان، این نسل از تبلیغات نیز پخته تر شده و ایده های جدیدی به این شاخه اضافه شده است. به شکلی که امروزه تبلیغات ساده گذشته به تبلیغات بسیار پیشرفته در داخل اپلیکیشن ها تبدیل شده است.
امروزه از فنهای جذابی برای ویدیو مارکتینگ استفاده میشود که در ایران به موشن گرافیک و تهیه فیلمهای جذاب و خندهدار روی آوردهاند که تأثیر زیادی در بهتر دیده شدن برند شما دارد.
بهتر است وقت بگذارید و یک ویدیو کامل و خوب تهیه کنید و پس از تهیه کردن یک ویدیو مناسب با کسبوکارتان آن را در سایت خود قرار دهید و همچنین میتوانید آن را در شبکههای اجتماعی مختلفی که در آنها حساب کاربری دارید، منتشر کنید و مطمئن شوید که دیگران آن را میبینند و این از بهترین روشهای بازاریابی اینترنتی است .
مزیت های تبلیغاتی ویدیویی
ویدئو مارکتینگ برای بعضی از حرفهها لازم است مثلاً فرض کنید قرار است در مورد کاربرد یک دستگاه خاص در سایت خود توضیح دهید یا مثلاً شما تولیدکنندهی وسایل ورزشی هستید قطعاً با نوشتن چند تا مطلب و مقاله نمیتوانید مفهوم دستگاه را به مشتری برسانید و طرز کار آن را برایش روشن کنید اما اگر از طرز کار دستگاه موردنظر یک فیلم و ویدیویی مناسب تهیه شود و در طراحی وبسایت و یا در مکانهای پربازدید قرار داده شود قطعاً تأثیر آن خیلی بیشتر بوده و در ذهن مخاطب باقی خواهد ماند .
شاید قبلاً ویدیوها زیاد موردتوجه نبودند و افراد حاضر بهصرف وقت برای آنها نبودند و تمایلی برای دیدن این موارد نشان نمیدادند اما الآن اوضاع تغییر کرده است و بسیاری از فروشگاههای مختلف اینترنتی تولید ویدیو را آغاز کرده و ویدیوها را در وبسایت خود و یا در شبکههای اجتماعی مختلف منتشر کردند تا از این راه جذب مشتری و کاربر بیشتری داشته باشند .
مزیت های تبلیغاتی ویدیویی
• فرصت دیده شدن در بستر اشتراک ویدیویی کشور
• در تبلیغات (TrueView) شرایط برای ندیدن ویدیوی تبلیغاتی وجود دارد و این یعنی احترام به مخاطب و عدم نمایش اجباری تبلیغات
• کاربران خارج از هدف، تبلیغ ابتدای ویدیو (TrueView) را رد میکنند و بودجه شما هدر نمیرود.
• در تبلیغات TrueView برند تنها زمانی پرداخت می کند که قسمت قابل توجهی از ویدیوی تبلیغاتی دیده شده باشد و کاربر اصل پیام را دریافت کرده باشد.
• قابلیت قرار دادن لینک بر روی ویدیوهای تبلیغاتی برای هدایت کاربر به صفحه مورد نظر، وجود دارد. و این یعنی تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل
انواع روشهای تبلیغات ویدئویی
انواع روشهای تبلیغات آنلاین ویدئویی
هزینه به ازای هر نمایش CPV
تبلیغ دهندگان با تعریف این دسته از تبلیغات ویدئویی باید به ازای هر نمایش کامل ویدیو به نمایش دهنده تبلیغ پول پرداخت کند. هدف کمپینهای تبلیغاتی CPV صرفاً نمایش ویدیوی تبلیغاتی و برندینگ برای محصول است.
هزینه به ازای هر کلیک CPC
هدف تبلیغات ویدئویی بردن ترافیک به یک وبسایت است و تبلیغ دهنده باید به ازای هر کلیکی که اتفاق میافتد، پول پرداخت کند.
هزینه به ازای نصب CPI
تبلیغ دهنده با استفاده از تبلیغات ویدئویی، به دنبال دریافت نصب و جذب کاربر جدید و البته باکیفیت برای اپلیکیشن خود است و به ازای هر نصبی که اتفاق میافتد، باید به تبلیغ دهنده مبلغی را پرداخت کند.
هزینه به ازای فعالیت خاص CPA
تبلیغ دهنده در تبلیغات ویدئویی به ازای فعالیت خاصی که توسط کاربر اتفاق بیافتد، به نمایش دهنده تبلیغ، پول پرداخت میکند. این فعالیت خاص میتواند عضویت در یک سامانه پیامکی و یا ارسال یک کد برای شرکت در قرعهکشی و … باشد.
مسلماً هزینه تبلیغات ویدیویی CPV از همه کمتر و تبلیغات CPA از همه بیشتر است و هزینه تبلیغات CPC و CPI به ترتیب بین این دو قرار میگیرد.
کوکی مرورگر یکی از اصطلاحاتی است که تقریبا به گوش همه آنها که با اینترنت سروکار دارند رسیده است. با ما همراه باشید تا به این سوال که چگونه و چرا باید کوکیها را در مرورگر مدیریت کرد پاسخ دهیم.
احتمالا همه شما بارها و بارها درباره کوکیهای اینترنتی شنیدهاید و اگر اطلاعی در این باره ندارید باید بگوییم که کوکیها فایلهای متنی هستند که گاهی برای لود سریعتر صفحات اینترنتی به یاری مرورگرها میآیند. در واقع زمانی که شما یک صفحه اینترنتی را باز میکنید اطلاعاتی از آن صفحه در کامپیوتر و یا دستگاه شما ذخیره خواهد شد که معمولا با نام فایلهای موقت اینترنتی (Internet Temporary File) و یا همان کوکی خودمان شناخته میشوند.
کوکیها چه فایدهای دارند؟
علاوه بر سرعت لود شدن صفحات، باید بدانید که بدون وجود کوکیها نام کاربری و پسورد سایتهای مختلفی که در آنها عضو هستید در مرورگر ذخیره نمیشود و شما هر بار مجبور هستید که یوزر و پسورد را دوباره وارد کنید. از طرف دیگر در خریدهای اینترنتی نیز با یک بار وارد کردن اطلاعات کارتی خود میتوانید در صورت اجازه به ذخیره کوکی مورد نظر آن، همیشه به اطلاعات کارت بانکی خود دسترسی داشته باشید و زمان خرید اینترنتی خود را نیز به حداقل برسانید.
اما ایراد این کوکیها کجاست؟
همانطور که گفتیم، کوکیها اطلاعاتی از وبسایتهایی که مشاهده کردیم و یا کارهای مختلفی را که انجام دادیم ذخیره میکنند. خب تا اینجا همه چیز خوب است و گاهی میتواند بسیار کمککننده نیز باشد، اما همین اطلاعات ذخیره شده میتواند توسط سیستمهای مختلف، علاوه بر سرور سایت موردنظر، از طرف سایرین مانند شرکتهای تبلیغاتی شخص ثالث (Third-Party) و فعالیتهای متفاوت ردیابی شوند.
پس اگر نمیخواهید که اطلاعات مرورگر شما ردیابی شود باید نسبت به حفظ حریم خصوصی خود در وبگردیهای اینترنتی اقدام کنید و میبایست راههایی برای مدیریت و یا حتی از بین بردن آنها بیاموزید. البته لازم نیست در این باره به کتابهای قطور درباره اینترنت و امنیت مراجعه کنید چرا که ما در ادامه آموزش سادهای را برای مدیریت و حذف کوکیها در سیستمعاملهای مختلف در اختیار شما قرار خواهیم داد. با ما همراه باشید.
کوکیها فایلهای متنی که گاهی برای لود سریعتر صفحات اینترنتی به یاری مرورگرها میآیند
کنترل کوکیها یا فایلهای موقت اینترنتی
اگر مشکل چندانی با اینکه هر بار اطلاعاتی مانند نام کاربری و پسورد خود را در صفحات اینترنتی وارد کنید ندارید، میتوانید کوکیهای موجود را پاک کرده و این قابلیت را نیز غیرفعال کنید. یکی از راهکارهایی که در این زمینه میتوانیم به شما ارائه دهیم استفاده از افزونه کوکی برای مرورگرهایی چون فایرفاکس و همچنین گوگل کروم است.
با این حال اگر از این افزونه هم استفاده نکردید میتوانید از روشهای دیگری بهرهمند شوید و به یاد داشته باشید که بعد از آن متوجه مزایای این کار خواهید شد. در واقع حداقل مزیت آن رهایی از ردیابی شدن توسط آگهیهای تبلیغاتی خواهد بود. هرچند که تبلیغکنندگان میتوانند باز هم راههای دیگری را بیابند، اما کنترل کوکیها آغاز خوبی برای مبارزه با آنها خواهد بود.
مدیریت کوکیها در مرورگر کروم نسخه ویندوز
برای این کار باید در مرورگر کروم ویندوز روی سه نقطه عمودی که در بالای پنجره کروم وجود دارد کلیک کرده و بعد گزینه History را برگزینید و یا اینکه در نوار آدرس عبارت «chrome://history» را تایپ کنید. در صفحهای که باز میشود روی عبارت Clear Browsing Data کلیک کنید. در منوی نشان داده شده شما میتوانید مشخص کنید که قصد پاک کردن کوکیهای مربوط به چه بازه زمانی را دارید. بعد از آن و اعمال تنظیمات مربوطه روی دکمه Clear Data کلیک کنید.
پاک کردن کوکی ها در مرورگر کروم
همچنین شما میتوانید اجازه ذخیره دادههای وبسایتهایی که معمولاً از آنها بازدید میکنید را نیز صادر کنید. برای این منظور میتوانید از بخش Setting > Privacy and Security گزینه Allow Sites to Save and Read Cookie Data را انتخاب کنید. با این انتخاب و همچنین انتخاب See All Cookies در همین بخش میتوانید تنها کوکیهایی که میخواهید به صورت ذخیره داشته باشید و آنهایی را که نمیخواهید حذف کنید.
اموزش پاک کردن کوکی ها
مدیریت کوکیها در مرورگر کروم نسخه موبایلی
در نسخه اندروید کروم نیز مانند نسخه دسکتاپ باید با کلیک روی سه نقطه عمودی به قسمت Settings > Privacy > Clear Browsing Data بروید. از بخش Clear Data نیز کوکیهای موردنظر خود را انتخاب کرده و نسبت به پاک کردن آنها اقدام کنید. خب این تمام کاری است که شما میتوانید با کوکیهای موبایل خود انجام دهید اما به یاد داشته باشید که سایر کوکیهایی که تا الان در مرورگر شما ذخیره شده بودند میتوانند توسط تبلیغکنندگان اینترنتی مورد استفاده قرار گرفته باشند که البته این موضوع اجتنابناپذیر است.
مدیریت کوکیها در مرورگر فایرفاکس کوانتوم
اگر با این مرورگر آشنایی ندارید باید بگوییم که فایرفاکس کوانتوم نسخه جدید و سریعتر فایرفاکس است که با آپدیت فایرفاکس به جدیدترین نسخه میتوانید از آن بهرهمند شوبد. برای مدیریت کوکیها در این مرورگر باید از قسمت بالای پنجره، گزینه سه خط افقی را کلیک کرده در کادر باز شده گزینه Options > Privacy & Security را برگزینید. در کادر باز شده به قسمت Cookies and Site Data رفته و روی دکمه Clear Data کلیک کنید. در کادر باز شده نیز با انتخاب گزینههای مورد نظر روی دکمه Clear کلیک کنید.
تنظیمات کوکی در کوانتوم
همچنین از قسمت Manage Data نیز میتوانید دادههای سایتهایی که به کوکیهایشان نیاز ندارید را پاک کنید. علاوه بر این تنظیمات، شما میتوانید با کلیک روی دکمه Exception تنها مشخص کنید که چه وبسایتهایی اجازه استفاده از کوکیها را ندارند. برای این کار باید آدرس دقیق وبسایت مورد نظر را در کادر Address وارد کنید.
مدیریت کوکیها در مرورگر فارفاکس نسخه اندروید
به منو بروید و گزینههای Settings > Privacy > Cookies را برگزینید. در کادر باز شده شما 3 انتخاب پیش روی خود خواهید داشت. کوکیها را فعال کنید، کوکیها را برای همه سایتها از جمله تبلیغاتی فعال کنید و یا اینکه کوکی را به طور کامل غیرفعال کنید. برای پاک کردن همه کوکیها نیز شما میتوانید در پایین صفحه Privacy Screen گزینه Clear Private Data را برگزینید.
کوکیهای مربوط به تبلیغات و سایتهای تبلیغاتی و یا تمام کوکیها را غیرفعال کنید
مایکروسافت ادج (Edge)
مایکروسافت ادج فرزند خلف مایکروسافت و جایگزینی شایسته برای اینترنت اکسپلورر است که با دستیار هوشمند مایکروسافت یعنی کورتانا نیز ادغام شده. برای پاک کردن کوکی در مایکروسافت ادج، روی سه نقطه بالای پنجره کلیک کنید و گزینه Clear Browsing Data را برگزینید. در لیستی که به شما نمایش داده میشود باید موارد غیرضروری و آنهایی را که نمیخواهید جهت پاک کردن انتخاب کنید.
مدیریت کوکی مایکروسافت ادج
برای مدیریت کوکی نیز میتوانید بعد از کلیک روی گزینه سه نقطه در صفحه مرورگر روی گزینه Setting کلیک کنید و بعد عبارت Advanced Settings and Find Privacy and Services را انتخاب کنید. در کادر باز شده اگر به بخش Cookies بروید، میتوانید کوکیهای مربوط به تبلیغات و سایتهای تبلیغاتی و یا تمام کوکیها را غیرفعال کنید.
مدیریت کوکی در مرورگر سافاری در macOS
بهصورت پیشفرض مرورگر سافاری تنها کوکیهای مربوط به سایتهایی را ذخیره میکند که آنها را مورد بازدید قرار میدهید. البته میتوانید با ورود به منوی مرورگر سافاری و رفتن به مسیر Preferences > Privacy در بخش Cookies and Website Data این ویژگی را تغییر دهید. گفتنی است که شما با کلیک روی گزینههای Remove All Website Data > Remove Now میتوانید همه کوکیهای مرورگر خود را پاک کنید. البته قبل از آن میتوانید جزئیات مربوط به هر کدام را مشاهده کنید.
همچنین اگر باز هم میخواهید کوکیها را در سافاری مدیریت کنید میتوانید از تب Privacy پنج گزینه نشان داده شده را فعال یا غیرفعال کنید.
این پنج گزینه شامل :
عدم پذیرش کوکیها و اطلاعات تبلیغاتی
اجازه ذخیره کوکی
اجازه ذخیره کوکی وبسایتهایی که از آنها بازدید میکنید
گزینه Never برای مواردی که به هیچوجه قصد ذخیره کوکی را ندارید، هستند. همچنین زیر گزینه Cookies and Website Data شما میتوانید همه سایتها را برای ذخیره کوکی بلاک کرده و یا اینکه به آنها اجازه ذخیره را بدهید.
کنترل کوکی در iOS
مدیریت کوکی در مرورگر سافاری در iOS
برخلاف آنچه که در سایر مرورگرها شاهد آن بودیم در سافاری iOS شما به صورت مستقیم به تنظیمات مرورگر خود دسترسی نخواهید داشت. در iOS شما باید به بخش تنظیمات دستگاه بروید و بعد گزینه Privacy and security را برگزینید یا در واقع به مسیر Settings > Safari >Privacy & Security بروید. اگر میخواهید کوکیها را پاک کنید گزینه Clear History and Website Data را برگزینید. از طرف دیگر برای پاک کردن کوکیهای خاص و همچین انتخاب از لیست کوکیهای ذخیره شده روی گزینه Advanced ضربه زده و Website Data را انتخاب کنید.
در کادر باز شده لیستی از سایتهایی که اطلاعاتشان ذخیره شده است را مشاهده خواهید کرد. این همه ماجرا نیست؛ باید روی Show All Sites کلیک کنید تا همه دادهها را مشاهده نمایید. حالا میتوانید کوکی مربوط به سایتهایی را که دارای اهمیت کمتری هستند و یا اصلا آنها را به خاطر نمیآورید حذف کنید؛ البته با کلیک روی Remove All Website Data همه دادهها پاک خواهند شد. به همین راحتی!
بوکمارک یا فهرست سایتهای مورد علاقه در مرورگرها شامل سایتهایی است که شما قصد دارید بعدا نیز به آنها مراجعه کنید و برای دسترسی سریعتر یا بدون نیاز به حفظ کردن آدرس آنها، فهرستی از این سایتها را در مرورگر ذخیره میکنید.
انکر تکست چیست و چرا با اهمیت است؟
متن هایی که به سایر موقعیت ها و محیط ها به تو یا خارج سایت لینک دیتا می شوند را انکر تکست یا متن لنگر می گویند. زمانی که شما می خواهید در نوشته خود به وب سایت سایر و یا نوشته دیگری در وب سایت خویش اشاره کنید، بهترین روش به کارگیری متنی مرتبط با جستار و یا حتی عنوان سایت است. انکر تکست کلمه یا جمله ای می باشد که به چهره لینک به محتوایی جداگانه در خویش سایت شما و یا به سایتی دیگر اشاره می کند. انکر تکست ها نیز در بک لینک هایی که شما از سایت های سایر گرفتن می کنید، نیز وجود دارد.
امروزه با استفاده از انکر تکست موتورهای جستجو می توانند محتوای سایت لینک دیتا شده را متوجه شوند و اگر ارتباطی بین دو صفحه وجود نداشته باشد یا لینک مورد عقیده اسپم باشد، شدنی است آن را جریمه کند.
انکر تکست
برای اینکه بتوانید بازخورد بهتری را از انکر تکست گرفتن کنید، بهتر است که عبارت لینک داده شده، کلمه کلیدی آن صفحه باشد تا به گوگل بگویید شما به تعقیب گرفتن لینک به روش قانونی هستید. به راستی در انکر تکست حتما باید از واژه کلیدی آن صفحه باره عقیده کاربرد شود، ولی به هر حال این مساله همش امکان پذیر نیست.
انواع انکر تکست :
انکر عمومی
همانطور که از نام آن پیدا می باشد، انکر عمومی از عبارت های معمولی کاربرد می کنند همانند “اینجا کلیک کنید” که هیچ عبارت یا واژه کلیدی خاصی در آن دلخواه نمی باشد.
انکر برند
استفاده از نام برند به عنوان انکر تکست برای بستگی و پیوستگی به صفحه اصلی سایت.
انکر بدون متن و با لینک
استفاده کردن از لینک سایت به جای متن در انکر تکست.
انکر نام برند با کلمه کلیدی
ترکیب اسم برند با کلمه کلیدی را می گویند، که در این شیوه کلمه کلیدی و اسم برند اصلی سایت به چهره همزمان و در ساحل هم باره بهرهگیری قرار می گیرد..
انکر تصویر
تصویری را به عنوان لینک به صفحه دیگر در نظر بگیریم. البته شدنی است انگاشت کنید که در تصویر عبارتی وجود ندارد اما در خاصیت alt تصویر می طاقت عبارت انکر تکست را به پیشه برد.
انکر هم آرش یا LSI
در انکر LSI شما به جای اینکه از خویش واژه کلیدی اصلی را به شغل ببرید، از هم چم یا مشتقات آن استفاده می کنید. البته توجه داشته باشید که هر واژه کلیدی در صفحه تنها یک بار مجاز است که به عنوان انکر تکست به سایت یا صفحه دیگر لینک دیتا شود و برای بار دوم بهتر است که از مشتقات یا هم معانی آن بهرهگیری کنید.
انکر حضور نسبی یا Partial Match
حضور نسبی کلمه کلیدی در انکر تکست را حضور نسبی می گویند. برای نمونه “بهبود سئو سایت پیشرفته” یک انکر حضور نسبی است.
انکر طولانی
این گونه مشابه انکر حضور نسبی است با این تفاوت که جمله آن طولانی تر است یعنی برخی مواقع یک جمله را به عنوان انکر تکست به شغل می بریم.
انکر دقیق
این همان منظور اصلی انکر تکست است که قبل از این توضیح دادیم که شما با استفاده کلمه ریزبین کلیدی به آن صفحه لینک می دهید.
توصیه هایی برای بهینه سازی انکر تکست :
متن انکر تکست ها باید پیوسته باشد.
بهترین انکر تکست، انکری است که متن آن کلمه کلیدی صفحه مورد نظر باشد. هر چه این پیوستگی بین کلمه انکر تکست و کلمه کلیدی صفحه نزدیک تر باشد، کارایی مثبت بیشتری بر رتبه سایت شما در گوگل خواهد داشت.
انواع انکر تکست را به حقیقت به کار ببرید.
فقط از یک نوع انکر تکست استفاده نکنید و سعی کنید که در محتوای خود انواع آن را اما به راستی به کار ببرید. توزیع انواع انکر تکست در صفحه به چهره پایین است:
انکر برند : ۴۰%
دیگر انکر ها یا انکر واحد: ۲۵%
انکر بدون متن و با لینک: ۱۵%
انکر برند با کلمه کلیدی: ۵%
انکر حضور نسبی:۵%
انکر عمومی: ۱-۵%
انکر طولانی : ۲ – ۴%
انکر دقیق: کمتر از ۱%
به سایت های اسپم لینک ندهید.
لینک دادن به سایت های اسپم یعنی اینکه شما آن را تایید کرده اید. سایت های اسپم چون بیشتر مورد جریمه پیمان گرفته اند، گوگل شدنی است سایت شما را هم نیز مورد جریمه قرار دهد.
بدون عبارت کلمه کلیدی به صفحات دیگر سایت خود لینک ندهید.
تا جایی که می توانید در برای پیوستگی داخلی بین صفحات سایت خود، انکر تکست چیست؟ برای لینک های بیگانه نیز گونه ها دیگر توصیه می شود.
پست مهمان بنویسید.
پست مهمان احد از بهترین طریق های دریافت بک لینک است. در پست مهمان، در انکر تکست بهتر است که از کلمه کلیدی مرتبط با صفحه مدنظر خویش استفاده کنید.
موتور اصلاح کننده نتایج جستجو
به طور معمول و سنتی گوگل کلماتی که از سایت های با anchor text قوی لینک می شوند را در نتایج جستجو پرتو می داد. ولی امروزه جستجو ها زیاد هوشمند تر شده و موتور دیگری که اصلاح کننده اسم دارد پس از جستجوی اولیه مقادیر جستجو را تغییر داده و نتایج جستجو گوگل را بر پای بست، فاکتور های بروز دیگری رتبه بندی می کند. البته این بدان معنی نیست که عنوان متن لنگر شما نادیده گرفته خواهد شد بلکه به این معنی است که گوگل تنها به یک فاکتور اکتفا نمی کند.
مرورگر کروم در دستگاههای هوشمند نیز به این فهرست مجهز است و میتوانید حین وبگردی با تلفن همراه خود، فهرستهایی از سایتهای مورد علاقه خود ایجاد کنید. این فهرست پس از مدتی ممکن است شامل تعداد زیادی سایت باشد که در این شرایط دسترسی به یکی از سایتها یا یافتن سایت موردنظر در میان تعدادی سایت، در صورتی ساده خواهد بود که فهرستی مرتب در اختیار داشته باشید. اگر میخواهید فهرست بوکمارکها را در مرورگر کروم روی دستگاه هوشمند خود بر اساس حروف الفبا مرتبسازی کنید، کافی است از این ترفند کمک بگیرید:
از فهرست اپلیکیشنها روی Chrome فشار دهید.
از بالا سمت راست مرورگر، روی آیکون منوی اصلی که به شکل سه نقطه نمایش داده شده فشار دهید.
مرتبسازی بوکمارکها در کروم
گزینه Bookmarks را انتخاب کنید.
روی هریک از سایتهای موجود در فهرست بوکمارکها فشار داده و کمی نگهدارید تا انتخابگر سایتها فعال شود.
سایتهای موردنظرتان را به حالت انتخاب در آورده و از بالای صفحه روی آیکون انتقال به پوشه جدید فشار دهید.
روی گزینه New Folder فشار داده و یک نام برای پوشه جدید اختصاص دهید.
مراحل کار به اتمام رسیده، سایتهای انتخاب شده شما به پوشه ایجاد شده منتقل میشوند و فهرست بوکمارکها در پوشه جدید مطابق حروف الفبا مرتبسازی میشود.
اگر شما نیز جزو آن دسته از کاربرانی هستید که میخواهند پستهای اینستاگرامی خود را به طور موقت از صفحه مجازی خود پاک کنند، مطالعه این گزارش میتواند به شما در این باره کمک کند.
برخی از کاربران به دلایل فراوانی مجبورند پستهای منتشره در صفحه اینستاگرام خود را حذف کنند اما نمیخواهند آنها برای همیشه از دسترس خارج شده و از صفحه کاربری شان پاک شود چراکه این احتمال را میدهند بتوانند باری دیگر این پستها را به صفحه پروفایل خود بازگردانده و در دید عموم کاربران و دوستان خود قرار دهند.
شبکه اجتماعی اینستاگرام برای این دسته از کاربران قابلیتی را در نظر گرفت تا بوسیله آن بتوانند پستهای خود اعم از تصاویر و ویدیوهای منتشره را به طور موقت از صفحه خود پاک کنند و در صورت دلخواه، آنها را بعدا دوباره بر سر جای قبلیشان باز گردانده و از حذف شدن همیشگی آنها جلوگیری بعمل بیاورند.
برای این کار کافیست به صفحه کاربری خود در اینستاگرام رفته و بر روی پست موردنظر خود کلیک کنید تا باز شود. سپس برروی سه نقطه در قسمت بالا سمت راست پست موردنظر بزنید تا گزینههای مختلفی همچون ویرایش (Edit) و حذف (delete) و غیره باز شود. نخستین گزینه آرشیو (Archive) است که باید به منظور حذف موقتی پستهای خود برروی آن بزنید.
در این صورت، شما آن دسته از پستهایی را که با لمس گزینه آرشیو موقتا از صفحه کاربری خود پاک کرده و از دسترس و دید سایرین آن را مخفی کردهاید، به قسمت دیگری که تنها خودتان به آن دسترسی دارید و هیچ کس دیگری نمیتواند آن را مشاهده کند، منتقل کردهاید. این قسمت با علامتی شبیه به یک ساعت در قسمت بالای صفحه اصلی کاربریتان در اینستاگرام دیده میشود که میتوانید با مراجعه به آن، پستها و استوریهایی را که از نظر دیگران مخفی نگه داشتهاید، باری دیگر به صفحه کاربری خود بازگردانید.
برای این کار کافیست در قسمت آرشیو پستهای پنهان شده، برروی پستهایی که قصد بازگرداندن آن به صفحه کاربری خود را دارید، کلیک کرده و گزینه «نمایش بر روی صفحه اصلی یا پروفایل کاربری» یا show on profile را بزنید تا دوباره به همان جایی که قبلا بوده است، بازگردد و در دسترس دوستان اینستاگرامیتان قرار گیرد.
استوری در اینستاگرام یکی از آن بخشهای کاربردی است که در میان کاربران از محبوبیت بالایی برخوردار است. توسط قابلیت استوری میتوان پستهای خود را برای یک مدت زمان محدود منتشر کرد.
اینستاگرام در جدیدترین آپدیتش، قابلیتی را به این بخش آورده که توسط آن میتوان به استوری خود موزیک اضافه کرد. تا پیش از این کاربران برای این کار، حین ضبط ویدیو، موزیکی را در پس زمینه پخش میکردند. اما از آن جایی که صدا از طریق میکروفون ضبط میشد، کیفیت چندان مناسبی نداشت و نتیجهاش آنچنان رضایت بخش نبود.
اما اکنون توسط قابلیت قرار دادن موزیک در استوری که با آپدیت جدید اینستاگرام در دسترس قرار گرفته، میتوانید موزیک دلخواه خود را از لیستی که اینستاگرام در اختیارتان قرار میدهد، انتخاب کنید و آن را با کیفیت بالا در استوری خود قرار دهید .
در صورتی که میخواهید از قابلیت قرار دادن موزیک در استوری اینستاگرام خود استفاده کنید، مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید:
جدیدترین نسخه اینستاگرام را از اپ استور یا گوگل پلی دانلود و بر روی گوشی خود نصب کنید.
برنامه را باز کرده و با سوایپ به راست و یا تپ بر روی عکس پروفایل خود در صفحه اصلی، وارد منوی استوری شوید.
قرار دادن موزیک در استوری اینستاگرام
تصویر و یا ویدیوی مورد نظرتان را برای اشتراک گذاری انتخاب کنید.
بر روی آیکون استیکر قرار گرفته در بخش بالایی رابط تپ کنید.
اضافه کردن موزیک به استوری
گزینه MUSIC انتخاب کنید.
استوری با موزیک
بعد از انتخاب موزیک مورد نظر از لیست و یا گروه بندی موجود، بر روی آن تپ کنید.
اضافه کردن موزیک به استوری
زمان ابتدایی و انتهایی موزیک را که حداکثر میتواند 15 ثانیه باشد، انتخاب کنید.
بعد از کلیک بر روی Done، محل قرار گیری و اندازه استیکر را مشخص کنید.
با کلیک بر روی Your Story آن را منتشر کنید.
با طی این مراحل، موزیک مورد نظر در استوری شما قرار گرفته و با باز کردن استوری، اجرا میشود.
برای استفاده بهتر از قابلیت قرار دادن موزیک در استوری اینستاگرام، به نکات زیر هم توجه کنید.
فعلا امکان قرار دادن موزیک از حافظه گوشی به کاربر داده نمیشود.
پلی لیست اینستاگرام محدود بوده و هنوز موزیکهای زیادی در آن وجود ندارد. خبری از موزیکهای ایرانی هم در این بخش نیست.
شما میتوانید از دسته بندیهای Moods، ژانر و محبوبترینها برای یافتن موزیک خود استفاده کنید. همچنین امکان جستجو هم در این بخش وجود دارد.
کاربر میتواند موزیکها را پیش از قرار دادن در استوری، اجرا کند.
بعد از قرار دادن استیکر، میتوان با کلیک بر روی آن، ظاهرش را تغییر داد.
بر روی استیکر، نام خواننده، موزیک و تصویر کاور آن قرار میگیرد.
افرادی که استوری حاوی موزیک شما را مشاهده میکنند، با کلیک بر روی استیکر، به صفحه اینستاگرام هنرمند هدایت میشوند.
استوری حاوی موزیک به صورت ویدیو ذخیره میشود.
شما میتوانید از موزیک برای تصویر و ویدیوی استوری خود استفاده کنید.