فناوریهای پوشیدنی که بیماریها را درمان هم میکنند
در دنیای فناوریهای پوشیدنی، برخی دستگاهها فراتر از پیگیری تمرینات و خواب کاربر عمل میکنند و سازندگان آن مدعی هستند که این دستگاهها میتوانند به درمان بیماریها و شرایط خاص کمک کنند.
دستگاه پوشیدنی ReliefBand
دستگاه پوشیدنی دیگر موسوم به ReliefBand برای درمان تهوع مربوط به بیماری حرکت یا حال بد صبحگاهی به بازار عرضه شده است. این دستگاه مچی به ارسال پالسهای الکتریکی برای تحریک عصبی در کنار مچ دست پرداخته و سپس سیگنالها با حرکت به سیستم عصبی مرکزی، احساس تهوع تولید شده توسط معده را متوقف میکند. این دستگاه نیز توسط سازمان غذا و داروی آمریکا تائید شده است.
دستگاه پوشیدنی Quell
برای مثال دستگاهی موسوم به Quell که به بخش بالای ساق پا وصل میشود میتواند به کاهش درد مزمن در برخی افراد کمک کند. کاربران میتوانند این دستگاه را در کل شبانهروز استفاده کنند و جلسات درمانی یک ساعته داشته باشند. دستگاه Quell عصبهای درون پا را توسط یک جریان برق تحریک میکند که در مقابل، باعث واکنشی از سیستم عصبی مرکزی میشود و سیگنال درد را در هر نقطه از بدن متوقف میکند. این نوع درمان موسوم به تحریک الکتریکی عصب جلدی (TENS) از چندین دهه پیش وجود داشته و در برخی تحقیقات در کاهش انواع خاص درد سودمند نشان داده است.
دستگاهی Quell میتواند به کاهش درد مزمن در برخی افراد کمک کند
به گفته سازندگان، دستگاه Quell بطور خودکار نیروی جریان را طی جلسه درمانی تنظیم کرده و همچنین دارای حالت خواب است که بطور خودکار هر دو ساعت در طول شب یک جلسه درمانی را آغاز میکند. پژوهشی در مورد دستگاه Quell نشان داد که دو سوم کاربران توانستند مصرف داروهای مسکن را کاهش دهند.
دستگاه Quell در حال حاضر تائیدیه سازمان غذا و داروی آمریکا بدست آورده است. با این حال، درمان TENS بر روی همه کاربرد ندارد و از این رو سازندگان یک ضمانت 60 روزه برای بازگرداندن پول دادهاند.
هدبند Muse باعث کاهش تنش و اضطراب شود
دستگاه پوشیدنی Muse
دستگاه دیگر شامل یک هدبند موسوم به Muse است که میتواند به کاربران در مراقبه کمک کند و در نتیجه باعث کاهش تنش و اضطراب شود. این دستگاه، سیگنالهای مغزی را برای بررسی آرام بودن مغز یا فعال و سرگردان بودن آن اندازهگیری میکند. این هدبند همچنین فعالیت مغزی را به صوت ترجمه میکند تا کاربران بتوانند زمانی را که ذهنشان منحرف میشود، بشنوند. دستگاه در آن زمان اصواتی را برای هدایت کاربر به حالت آرام پخش میکند.
چراغ هوشمند سونی وقتی وارد اتاق میشوید تلویزیون را برایتان روشن میکند!
شرکت سونی یک چراغ هوشمند را معرفی کرده که قادر به انجام کارهای شگفتآوریست. این چراغ چندمنظوره نور خود را با استفاده از فناوری LED توشیبا تامین میکند که میتواند یک طیف کامل از نور را با توجه به حالتهای مختلف شما منتشر کند. این چراغ هوشمند هنگامی که به گوشی هوشمند شما یا سایر دستگاههای متصل به وایفای، اتصال پیدا میکند، میتوانید آن را از راه دور فعال کنید و یا مانند سایر لامپهای هوشمند به آن برنامه زمانبندی روشن شدن بدهید.
اما این تازه آغاز کار است و میتوان گفت انتشار نور تنها کاری جزئی از این چراغ هوشمند است و این محصول به انواع سنسورهای حرکتی، نور، دما و رطوبت مجهز شده و از یک درگاه کارت حافظه به همراه کنترل از راه دور مادون قرمز، بلندگو و میکروفون برخوردار است که همانطور که گفتیم انتشار نور را به قابلیتی جزئی از این محصول تبدیل میکند.
با این امکانات و قابلیتها این گوشی هوشمند میتواند هنگام حضور شما در اتاق به صورت خودکار تلویزیون یا سیستم تهویه هوا را روشن کند و حتی شما را اتاق به اتاق دنبال کند، نور لازم را تامین کرده و تجهیزاتی مانند ترموستات حرارتی را فعال کند، موزیک پخش کند و در عین حال به عنوان یک سیستم هشداردهنده امنیتی حرکات انجام شده در محیط را زیر نظر داشته و پیامها را ضبط و مخابره کند.
تمام این قابلیتها را میتوانید با استفاده از اپلیکیشن این چراغ هوشمند تنظیم نمائید و این چراغ را به قلب خانه هوشمندتان تبدیل نمائید. نکته بزرگ اینکه این محصول شرکت سونی در نیمه اول سال جاری میلادی تنها در ژاپن عرضه خواهد شد و شاید با موفقیتآمیز بودن این محصول از نظر تجاری، سونی به فکر عرضه آن در سایر بازارهای جهانی بیفتد.
Glyph، نخستین هدست سینمای شخصی جهان
نخستین هدست سینمای شخصی جهان که به راحتی می توان آن را حمل کرد وارد، بازارهای جهانی شد. این فناوری جدید که در نگاه اول دسته کمی از یک هدفون ندارد توسط شرکتی موسوم به Avegant در کالیفرنیا طراحی و ساخته شده است.
محصول جدید این شرکت Glyph نام دارد که چیزی بیش از یک هدفون یا هدست پیچیده است. در قسمت میانی هدفون Glyph یعنی جایی که در صورت استفاده به عنوان سیستم پخش موسیقی بر روی سر جای می گیرد، سیستم پخش تصویری منحصربفردی تعبیه شده که در هماهنگی کامل با هدفونهای قدرتمند آن، سیستم سینمای شخصی قابل حملی را تشکیل می دهد.
وزن کم، یکی از مهمترین فاکتورهای چشمگیر در هدست Glyph به شمار می آید
در ساخت این محصول خلاقانه از فناوری جدیدی موسوم به «فناوری تصویری شبکیه ای» استفاده شده است که نور را از یک LED به یک سری آینه می تاباند که در نهایت به عنوان تصویری باوضوح بالا برای چشم انسان به نظر می رسد. البته به گفته سازندگان این دستگاه، Glyph را نمی توان هدست واقعیت مجازی به شمار آورد اما از حیث آنکه همان سیستم صوت و پخش سینمای خانگی را در خود دارد مورد توجه کارشناسان قرار گرفته است. با استفاده از هدست Glyph می توان از تماشای فیلم به گونه ای لذت برد که گویی در یک سالن سینمای خانگی پخش می شود. وزن کم، یکی از مهمترین فاکتورهای چشمگیر در هدست Glyph به شمار می آید.
Belty؛ کمربند هوشمند
افرادی که به دنبال جدیدترین فناوریها در زمینه نظارت بر روی وزن خود هستند، مطمئناً از این کمربند استقبال خواهند کرد. کمربند هوشمند Belty، به صورت خودکار تنظیم میشود و به هنگام افزایش یا کاهش وزن به شما خبر میدهد. این کمربند در نمایشگاه CES امسال در شهر لاسوگاس معرفی شد.
کمربند هوشمند Belty، به صورت خودکار تنظیم میشود
نحوه عملکرد کمربند هوشمند Belty همانند سایر دستگاههای پوشیدنی است و از بلوتوث وایرلس برای هماهنگسازی با یک اپلیکیشن دستگاه همراه بهره میبرد. کاربران زمانی که برای اولین بار این کمربند را به کار میبرند، اندازه فعلی دور کمر را در آن وارد میکنند. در نتیجه این کمربند هوشمند نه تنها به هنگام نشستن یا برخاستن به صورت خودکار تنظیم میشود، بلکه در صورتی که اندازه کمر از رقم قبلی بیشتر شود، به کاربر موردنظر خبر میدهد.
کمربند هوشمند Belty در دو رنگ سفید و مشکی و از جنس چرم ارائه خواهد شد
حسگرهای داخلی کمربند هوشمند Belty، حرکات را نیز ردیابی میکنند و در صورتی که کاربر مدت زیادی نشسته باشد، با هماهنگی با اپلیکیشن به کاربر خبر میدهد. همچنین این دستگاه جانشین دستگاههایی مانند FitBit است که دادهها را نمایش میدهند؛ زیرا تعداد قدمهایی که هر روز برداشته میشود و سرعت قدمها را ردیابی میکند. کمربند هوشمند Belty که در دو رنگ سفید و مشکی و از جنس چرم ارائه خواهد شد، یک شارژر داخلی نیز دارد که از آیفون شما بهره ببرد.
کلاه هوشمند هم وارد بازار شد
کلاه هوشمند در نگاه اول شبیه به کلاه معمولی بیسبال است. این کلاه با استفاده از تکنولوژی امواج مغزی میتواند به کارگران خستگی یا خطرات کار را اطلاع دهد. کلاه هوشمند با تحلیل فعالیتهای مغزی، کارگران معدن، رانندگان کامیون و کارگران کارخانه را بیدار نگه میدارد. کلاه هوشمند خستگی کارگران را مدیریت میکند و اجازه نمیدهد بیش از اندازه کار کنند و مراقب است درحال انجام کارهای سنگین نخوابند.
کلاه هوشمند درواقع همان کلاه بیسبال است، با این تفاوت که سیستم ثبت امواج مغز(EEG) به آن اضافه شده است. این سیستم اطلاعات را از امواج مغز میگیرد و پس از تحلیل کمی قبل از خستگی بیش از حد به کارگر اطلاع میدهد. اطلاعات مربوط به خستگی هر فرد فقط به خود او داده میشود تا بتواند زمان کار و استراحت خود را مدیریت کند. برای مثال اگر خستگی یک راننده کامیون بیش از حد باشد به او هشدار داده میشود و او هم این موضوع را به مسوول خود اطلاع میدهد تا به رانندگی ادامه ندهد. گاهی خستگی با یک استراحت کوتاه رفع میشود و میتوان جلوی یک فاجعه بزرگ را گرفت.
جوراب هوشمند نتفلیکس برای پخش ویدئو
با نزدیک شدن به کریسمس ایام هدیه دادن و گرفتن، نت فلیکس جوراب هوشمندی ابداع کرده که اگر در حین تماشای برنامه تلویزیونی مورد علاقه خود به خواب رفتید پخش آنرا متوقف میکند. در طراحی جورابهای هوشمند نت فلیکس از سریالهای معروف الهام گرفته شده است، اما همانگونه که اشاره شد این جورابها واقعا هوشمند هستند و اگر فردی که آن را به پا کرده، خوابش ببرد برنامه دلخواهش متوقف میشود تا چیزی را از روند پخش برنامه از دست ندهد.
جوراب هوشمند Netflix برای پخش ویدئو
5 (100%) 1 vote
تگ واژه ها کلیدی و نقش آن در سئو
نقش واژه های کلیدی در افزونه ی Yoast SEO: به تازگی نظرات مختلفی در باره تاثیر داشتن و یا کارایی نداشتن کلمات کلیدی متا بر سئو سایت می شنویم. برای نمونه در عقیده بگیرید که شما صاحب سایتی می باشید و سایت شما مربوط به خدمات مجالس و آیین ها می باشد. حال اگر احد از رقیبان شغلی شما، نام شرکت شما را در لیست واژه ها کلیدی خود پیمان دهد و یا از واژه ها کلیدی شما استفاده کند، برای شما جای نگرانی هستی دارد؟ خیر، زیرا بر پایه نظر موتور جستجو گر گوگل، از ماه سپتامبر ۲۰۰۹ تگ کردن کلمات کلیدی کاربرد و تاثیری بر روی سئوی سایتتان ندارد.
کلمه کلیدی در نامک افزونه سئو Yoast SEO در سال ۲۰۰۹، اواخر ماه سپتامبر احد از مدیر های گوگل در بلاگ وبمستر شرکت مطالبی در باره کلمات کلیدی منتشر کرد و در آن مطالب به چهار سوال اساسی در این باره استجابت صریح داد که در ادامه ی مطالب آن ها را بازگو خواهیم کرد:
۱- در نتایج جستجو، گوگل تگ کلماتی که کلیدی هستند را تاثیر می دهد؟
خیر. بدبختانه شوربختانه یا خوشبختانه تگ کلمات کلیدی هیچ تاثیری بر روی سئوی سایت شما نخواهند گذاشت. موتور جستجوی اصلی گوگل که آدرس اینترنتی آن را با www.google.com می شناسیم و هر روز میلیون ها کاربر از امکانات آن بهرهگیری می کنند، تگ کلمات کلیدی را صد در صد نادیده می گیرد.
۲- به چه علت گوگل تگ کلمات کلیدی را در نظر نمیگیرد؟
در سنه های قبل، یعنی نزدیک یک دهه پیش، گوگل صفحات تارنما را فقط بر بنیاد محتوای آنان رتبه گذاری می کرد و لینک ورودی و سایر عوامل دیگر که آن ها را با اسم سئو بیگانه می شناسیم، بی تاثیر بودند. در زمان گذشته تگ کلمات کلیدی به محلی برای درج کردن واژه ها بی پیوستگی با درونمایه و مطالب سایت تبدیل شد. به همین علت طی گذشت سررسید گوگل با پروا به امار توسط آمده تصمیم گرفت که تگ کلمات کلیدی را نادیده بگیرد.
۳- دیگر تگ های متا نیز مثل تگ واژه ها کلیدی، توسط گوگل نادیده گرفته می شوند؟
خیر. بسیاری از تگ ها بدست گوگل شناسایی شده اند و گوگل آن ها را می شناسد. برای مثال محتوایی که در نتایج، توسط جستجوی گوگل نشن داده می شود، تگ توضیحات متا است.
۴- الی چه زمانی تگ کلمات کلیدی نادیده گرفته خواهد شد؟
هنوز این امکان هستی دارد که در آینده گوگل از تگ واژه ها کلیدی بهرهگیری کند اما بردباری آن خیلی ناچیز است. سنه های زیادی است که گوگل تگ واژه ها کلیدی را نادیده گرفته است و ظاهرا نیازی به تغییر طریق خویش ندارد.
با این شرایط هنوز هم بسیاری از وبمستران و صاحبان سایت هنوز هم از تگ کردن کلمات کلیدی در سایتشان کاربرد می کنند لغایت اگر گوگل مجدد سیاست خود را عوض کرد، از مزایای آن مستفیض شوند. عده ای از کسان نیز مشخص کردن واژه ها کلیدی را گذرگاه حلی برای تمرکز کردن سایر افراد بر سوژه باره تحقیقشان میداند.
همه ی این گفتگو ها اصلا به این معنا نیست که شما به طور کامل به کارگیری واژه ها کلیدی پسندیده را کنار بگذارید. برای کل ی مطالبی که در وب سایتتان مینویسید واژه ای کلیدی گزینش نمایید و تا جایی که امکان دارد در متن هایتان از آن کاربرد کنید. جمله بندی ها را طوری تنظیم نمایید که کلمه های کلیدی که در عقیده دارید را شامل شود.
اگر می خواهید اولین قدم درست را، در فرآوری محتوا بردارید باید در گزینش این کلمه ی کلیدی خیلی دقت کنید. اگر دراولین قدم شکست بخورید مسیرتان را ناهموار کرده اید و هزینه و وقت خویش را به هدر داده اید. گذرگاه های بسیاری وجود دارد که بتوانیم واژه کلیدی پسندیده را تشخیص دهیم و بفهمیم چه کلمه هایی بیشترین بازدید را دارند و یا اینکه چه کلماتی دارای محبوبیت بیشتری هستند.
حال در ادامه ی این مطالب هدف داریم تاثیر انتخاب واژه مناسب در سئو را بازگو کنیم:
۱- تشخیص و گزینش کلمه ی کلیدی پسندیده برای بهینه سازی: یک مسیر ساده این است که کلمات باره نظر را در موتور جستجو وارد کنید و نتایج حاصل را نگریستن نمایید. واژه ای که بیشترین نتیجه را در بر داشته یعنی دارای طرفدار های اکثریت است.
مثلا مقاله ای داریم با عنوان افزونه ی وردپرس. در اینجا قصد داریم میانی دو واژه ی کلیدی “افزونه های وردپرس” و “افزونه وردپرس” یک مورد را گزینش کنیم. برای این پیشه هر کدام از کلمات را به طور مجزا در نوار جستجوی گوگل وارد می نماییم الی نتیجه ها را ببینیم:
از عقیده شما کدام کلمه پسندیده تر است؟ بی گمان واژه ی کلیدی “افزونه های وردپرس” مناسب تر است. زیرا نتایج بیشتری را در بر دارد. لذا می طاقت از این گزینه به عنوان کلمه ی مطلوب استفاده کرد.
یک نکته ی مهم که خوب است بدانید این است که اگر برای انتخاب کلمه کلیدیتان دودلی دارید،می توانید با وارد کردن واژه ی اول، واژه ها کلیدی رهنمود شده توسط گوگل را نگریستن کنید.
تجهیزات لازم برای این کار داخل هر جوراب تعبیه میشود. طرز کار جوراب هوشمند Netflix ابداعی برای فناوری امروز چیز پیچیدهای به حساب نمیآید، یک شتابسنج شرایط و موقعیت قرار گرفتن پا را شناسایی میکند و الایدی آیآر تعبیه شده در این جوراب در صورت تغییر موقعیت پا به دستگاه تلویزیون، سیگنالی را برای توقف پخش برنامه ارسال میکند. ناگفته نماند در این حین اگر فردی که جوراب هوشمند Netflix را به پا کرده در حال بیداری نیز موقعیت پای خود را تغییر دهد ممکن است غفلتا سیگنالی برای توقف فیلم ارسال شود.
در طراحی جورابهای هوشمند نت فلیکس از سریالهای معروف الهام گرفته شده است
به همین منظور نتفلیکس برای افرادی که تمایل دارند این فرآیند با دقت بیشتری انجام شود پیشنهاد میکند از سنسورهای تشخیصدهنده میزان نبض بدن استفاده کنند. این سنسورها حدود ۱۵ تا ۲۰ دلار بیشتر برای مشتری آب میخورد اما دقت بسیار بالاتری دارند و به محض خواب رفتن سیگنال مربوطه را ارسال میکنند، از طرف دیگر تغییر موقعیت پا نیز با سنسورهای تشخیص نبض دچار اختلال نمیشود.
ماهیتابه هوشمند Pantelligent
با توجه به پیشرفتهای تکنولوژی تصور هر وسیلهی هوشمند را باید داشت. پیش از این باید برای سرخ کردن غذاها مانند ماهی و سیبزمینی باید منتظر و مراقب میبودیم تا غذا نسوزد.
امروزه با Pantelligent که یک ماهیتابه هوشمند است دیگر مشکلات قدیم وجود ندارد. ماهیتابه Pantelligent با اپلیکیشن اندروید و آیاواس خود شما را در آخرین وضعیت غذایتان قرار میدهد. اپلیکیشن این ماهیتابه شما را در جریان دمای لحظه به لحظه غذا قرار میدهد تا بتوانید یک ماهی را به بهترین حالت ممکن سرخ کنید.
این ماهیتابه هوشمند 12 اینچ قطر و حدود 2 اینچ عمق دارد
همچنین ماهیتابه Pantelligent آشپزی را برای شما لذت بخش میکند. مانند یک سرآشپز با شما صحبت میکند و مراحل طبخ غذا را توضیح میدهد، همچنین زنگ هشدار تنظیم میکند تا غذا را فراموش نکنید.
ماهیتابه Pantelligent با اپلیکیشن اندروید و آیاواس شما را در آخرین وضعیت غذایتان قرار میدهد
ماهیتابه Pantelligent یک معلم آشپزی هم هست و برای کسانی که دوست دارند در خانه آشپزی کنند لذتبخش است. این ماهیتابه هوشمند 12 اینچ قطر و حدود 2 اینچ عمق دارد. کف نچسب این تابه کیفیت بالایی دارد و از 3 تا 5 سال همین کیفیت را حفظ میکند. در نتیجه شستن این ظرف بسیار ساده است البته نمیتوان آن را در ماشین ظرفشویی قرار داد.
ماهیتابه Pantelligent
کف نچسب ماهیتابه هوشمند Pantelligent کیفیت بالایی دارد
زمانی که آماده آشپزی بودید کافی است از اپلیکیشن ماهیتابه Pantelligent غذایی که دوست دارید را انتخاب کنید تا این اپلیکیشن مرحله به مرحله به شما آموزش دهد چگونه آن را درست کنید و مواد را چه زمانی و به چه ترتیبی در تابه بریزید.