قالب های فارسی وردپرس 5

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 5

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

یکی از ویژگی های جالبی که گوگل برای سرویس میل خود ، Gmail ، در نظر گرفته است ، امکان استفاده از کلیدهای تک و کلیدهای ترکیبی میانبر توسط کیبورد برای سهولت در دسترسی به قسمتهای مختلف این سرویس میل است. به ویژه پس از آنکه امکان ثبت نام در Gmail بدون دعوت نامه نیز امکان پذیر شد کاربران آن بسیار بیشتر شدند. در این ترفند قصد داریم لیست کامل کلیه کلیدهای تکی و ترکیبی میانبر قابل استفاده در Gmail را به زبان فارسی برای شما معرفی کنیم.

 

کلیدهای تک:
کلید C: ایجاد Compose. در صورتی که کلید Shift+C را بزنید، پنجره‌ی Compose در پنجره‌ای جدید باز می‌شود.
کلید /: جستجو در ایمیل. در جعبه‌ی جستجو با نوشتن کلمه‌ای که می‌خواهید جستجو کنید.
کلید K: رفتن به قسمت Conversation جدید.
کلید J: رفتن به قسمت Conversation قدیم.
کلید N: ایمیل (پیام) بعدی.
کلید P: ایمیل (پیام) قبلی.
کلید O یا Enter: باز کردن. Conversationهای شما را باز می‌کند. (ترفندستان) حال چه در حالت Expands یا Collapses باشد.
کلید U: بازگشت به لیست Conversation.
کلید Y: آرشیو. آنچه را که در حال دیدن آن هستید را به قسمت آرشیو ایمیل شما می‌فرستد.
کلید X: انتخاب Conversation. برای آنکه آن را بخواهید پاک، آرشیو و کارهای از این نوع کنید.
کلید S: ستاره‌دار کردن پیام یا Conversation.
کلید ‍!: گزارش دادن اسپم بودن یک پیام یا Conversation.
کلید R: جواب دادن (Reply) به پیام. در صورتی که کلید Shift+R را بزنید، پنجره‌ی جواب دادن در پنجره‌ای جدید باز می‌شود.
کلید A: جواب دادن به همه (Reply All). در صورتی که از کلیدهای Shift+A استفاده کنید، پنجره‌ی Reply All در پنجره‌ای جدید باز می‌شود.
کلید F: فوروارد کردن. در صورتی که از کلیدهای Shift+F استفاده کنید، پنجره‌ی فوروارد در پنجره‌ای جدید باز می‌شود.
کلید Esc: خارج شدن

 

کلیدهای ترکیبی:
Tab سپس Enter: فرستادن پیام
Y سپس O: آرشیو کردن Conversation و رفتن به Conversation بعدی.
G سپس A: رفتن به قسمت All Mail
G سپس S: رفتن به قسمت Starred
G سپس C: رفتن به قسمت Contacts
G سپس D: رفتن به قسمت Draft

G سپس I: رفتن به قسمت

حتما این اتفاق برایتان افتاده که وسط راه یادتان بیفتد که ای دل غافل، فراموش کرده اید از حساب کاربری جیمیل Sign Out شوید. خب! نگران نباشید. از راه دور هم می شود از جیمیل Sign Out شد.
از کامپیوتر دیگری وارد حساب جیمیل شوید. پایین صفحه گزینه هایی مانند تصویر زیر می بینید:

روی گزینه Details کلیک کنید. صفحه ای مانند زیر برایتان باز می شود. در این صفحه جزییات ورود و خروج به جیمیل و آی پی هایی که با آن به جیمیل وارد شدید مشخص می شود. روی گزینه Sign out all other sessions کلیک کنید. تا از تمام آی پی هایی که با آن به جیمیل وارد شده بودید Sign Out شوید.

نکته درست است که از جیمیل Sign Out شدید ولی حواستان را بیشتر جمع کنید. ممکن است کسی در همین فاصله وارد حساب کابری تان بشود و ای میل هایتان را زیر و رو کند!

کاربران و حتی شرکت‌های زیادی هستند که افراد بسیاری را در فهرست دوستان خود در فیسبوک اضافه کرده‌اند و با ورود سرویس جدید گوگل یعنی گوگل‌پلاس قصد دارند همان فهرست دوستان را به این سرویس جدید نیز منتقل کنند. تا این زمان که درحال آماده‌سازی این مطلب برای شما هستیم روش مستقیمی برای این کار در گوگل‌پلاس طراحی نشده اما انجام این کار غیرممکن نیست، چرا که با دراختیار داشتن یک کاربری در سرویس ایمیل یاهو براحتی می‌توانید این کار را انجام دهید. روش انجام کار نیز به شرح زیر است:

1‌‌ـ‌ ابتدا به محیط کاربری خود در سرویس ایمیل یاهو وارد شده و تب Contacts را انتخاب کنید.

2‌‌ـ‌ در این بخش روی گزینه Import Contacts کلیک کرده و از میان گزینه‌های موجود، گزینه Facebook را انتخاب کنید.

3‌‌ـ‌ پس از انتخاب گزینه فوق، اطلاعات کاربری شما در فیسبوک و همچنین مجوز دسترسی به فیسبوک از طرف شما دریافت می‌شود و در صورت موفقیت‌آمیز بودن عملیات ورود و اتصال به کاربری شما، فهرست دوستان شما استخراج و به فهرست مخاطبان‌تان در یاهو اضافه می‌شود.

4‌‌ـ‌ پس از استخراج فهرست دوستان از فیسبوک مجددا به بخش مخاطبان در یاهو مراجعه کنید و با انتخاب گزینه Select All تمام مخاطبان خود را به‌حالت انتخاب درآورید. سپس روی گزینه Actions کلیک کرده و از منوی به‌نمایش درآمده گزینه Export ALL... را انتخاب کنید.

5‌‌ـ‌ در این مرحله از میان گزینه‌های موجود جهت ذخیره فهرست مخاطبین، گزینه Yahoo CSV را انتخاب و روی دکمه Export Now کلیک کنید.

6‌‌ـ‌ تا این مرحله فهرست دوستان شما از فیسبوک خارج و به وسیله یاهو نیز آنها را روی رایانه خود ذخیره کرده‌اید. در این مرحله باید وارد محیط کاربری خود در جی‌میل شوید و پس از ورود به بخش Contacts، روی گزینه More کلیک کرده و گزینه Import را انتخاب کنید.

7‌‌ـ‌ در پنجره به‌نمایش درآمده روی Choose File کلیک و مسیر فایل ذخیره شده روی رایانه خود را مشخص کنید.

8‌‌ـ‌ در نهایت با کلیک روی گزینه Import فهرست دوستان شما به فهرست مخاطبان شما در جی‌میل اضافه می‌شود که همین فهرست در سرویس گوگل‌پلاس شما نیز قابل مشاهده است.

با ورود به سرویس گوگل‌پلاس و مراجعه به بخش Circles و کلیک روی گزینه Find People می‌توانید فهرست دوستان خود را مشاهده کنید.

ممکن است شما نیز در گروه های مختلف سایت یاهو عضو شده باشید. این گروه ها روزانه ایمیل های بسیاری را از طرف اعضای خود برای شما میفرستند. ممکن است از نامنظم بودن این ایمیل ها و پر کردن Inbox میل شما گله مند باشید. قصد داریم ترفندی را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آن میتوانید ایمیل های دریافتی خود را طوری تنظیم کنید که همگی به یک بخش خاص بروند و کاملأ منظم شوند.

 

برای این کار:
ابتدا وارد صفحه ایمیل خود در Yahoo Mail شوید.
اکنون بر روی Options > Mail Options کلیک کنید.
در صفحه بعدی، بر روی Filters کلیک کنید.
اکنون اگر از یاهو میل جدید استفاده میکنید بر روی Create or edit filters کلیک کنید.
سپس بر روی دکمه Add کلیک کنید.
در صفحه بعدی در قسمت Filter Name نام دلخواه خود نظیر نام گروه مورد نظر را بنویسید.
در قسمت Subject نیز نام گروه را بنویسید. همانطور که میدانید در ایمیل های ارسالی از گروه های مختلف یاهو، همواره نام کامل گروه در ابتدای عنوان نامه درج میشود. منظور این نام است که البته میتواند قسمتی از نام گروه نیز باشد.
همچنین Move the message to را بر روی [New Folder] تعیین کنید.
سایر گزینه ها را نیز بدون تغییر باقی بگذارید. سپس روی دکمه Filter Add کلیک کنید.
از شما نام فولدری که ایمیل ها قرار است به آنجا بروند پرسیده میشود که میتوانید نام گروه را به عنوان نام فولدر وارد کنید.
اکنون کار تمام است، از این پس کلیه ایمیل های مربوط به گروهی که وارد کردید به فولدر مربوط به آن خواهد رفت.
این فولدر از منوی سمت جپ صفحه ایمیل یاهو قابل دسترسی است.

لازم به ذکر است شما در یاهو تا 100 فیلتر به این صورت میتوانید بسازید.
همچنین شما میتوانید با استفاده از این بخش علاوه بر گروه های یاهو، تعیین کنید ایمیل های دریافتی از سایت ها و افراد مختلف هم در یک فولدر جداگانه جای بگیرند.

حرفه‌ای گوگل کنید

گوگل پس از این که موتور جستجوی وب را ساخت، یکی از بهترین نرم‌افزارهای ایمیل و نقشه‌یابی را نیز طراحی کرد. ولی همان طور که انتظار داشته‌ایم، این سرویس‌ها در بردارنده قابلیت‌های جالبی است که چندان به‌ چشم نمی‌آیند. در این مقاله سعی شده است روش‌هایی را برای جستجو، استفاده از جی میل و نقشه‌یابی که توسط کاربران استفاده می‌شود، به شما نشان دهیم.

 

جستجوکنندگان

ممکن است بدانید چطور می‌شود از گوگل برای کسب اطلاعات مربوط به یک پرواز، یافتن یک تعریف یا حل یک مساله ساده ریاضی استفاده کنید؛ ولی در اینجا فهرستی از چند روشی که حرفه‌ای‌ها برای جستجو در گوگل از آنها استفاده می‌کنند، آورده شده است.

 

جستجو برای یک نمودار مقایسه‌ای درباره یک موضوع خاص: وارد حساب گوگل خود شوید و سعی کنید در Google Squared به‌دنبال مجموعه‌ای از اطلاعات بگردید. برای مثال در Google Squared عبارت «رولر کوستر» (Roller Coaster) را جستجو کنید تا نموداری از بیست رولر کوستر بلند جهان را ببینید.

 

پیدا کردن آنچه را که قبلا در گوگل یافته‌اید: در تاریخچه جستجوی گوگل خود بگردید. وارد حساب گوگل خود شوید و تاریخچه وب (Web history) را فعال کنید. جستجوهای خود را انجام دهید سپس برای دیدن پیشینه جستجوهای خود و بررسی دوباره آنها نگاهی به www.google.com‌/‌history بیندازید. اگر می‌خواهید تاریخچه جستجو به دستگاه موبایل شما نیز وصل شود، وقتی درحال حرکت هستید، کلمه‌های جستجو را به‌جای تایپ کردن، بگویید. جستجوی صوتی گوگل، نرم‌افزاری طراحی شده برای گوشی‌های آی‌فون، بلک‌بری و نوکیا S60 V3 است که می‌توانید براحتی آن را دانلود و نصب کنید.



در یک بازه زمانی خاص به‌دنبال اطلاعات می‌گردید: گزینه خط زمانی (Timeline واقع در نوار ابزار سمت چپ) به‌شما اجازه می‌دهد روی هر محدوده‌ای از زمان متمرکز شوید و اطلاعات جمع‌آوری شده از منابع مناسب را ببینید. نتایج خود را در تصاویر گوگل فیلتر کنید. کلمه‌‌ای را جستجو کنید که تعداد زیادی تصویر برای شما بازگرداند (مثلا صخره یا دشت). در قسمت پایین سمت چپ نوار کناری در تصاویر گوگل، گزینه‌ای اختصاصی برای دیدن انواع خاص تصویر مثل هنری و عکس خواهید دید.

 

به‌دنبال نوع خاصی از فایل هستید: گوگل تنها برای محتوای HTML نیست؛ هرچیزی را که به‌دنبال آن هستید، بنویسید سپس نوع فایل را به‌صورت filetype:tag در آخر آن اضافه کنید. برای مثال عبارت «filetype:doc» تنها فایل‌های سند (.doc) را به‌عنوان نتیجه برای شما برمی‌گرداند. این قابلیت جستجو از PDF، فرمت‌های مایکروسافت آفیس، SWF و انواع بسیار بیشتری پشتیبانی می‌کند. نتایج پیشنهادی مختلف گوگل را کنار یکدیگر مقایسه کنید. به Web Seer سری بزنید تا یک مقایسه تصویری از دو جستجو را ببینید. شاید Web Seer یک محصول گوگل به‌نظر نیاید، ولی توسط دو جستجوگر حرفه‌ای ساخته شده است و نتایج جالبی درباره نتایج گوگل ارائه می‌کند. در URL جستجو کنید. اگر رشته خاصی از حروف یا کلماتی از URL صفحه‌ای را می‌دانید که به‌دنبالش هستید، می‌توانید از «inurl» برای یافتن آن استفاده کنید. مثلا اغلب وب‌سایت‌هایی که وب‌کم عمومی ارائه می‌کنند، عبارت view‌/‌view.shtml را در URL خود دارند؛ بنابراین جستجوی عبارت inurl:view‌/‌view.shtml می‌تواند URL وب‌کم‌های مختلفی را از سراسر جهان برگرداند.

 

می‌خواهید انواع خاصی از سایت‌ها را جستجو کنید: شما می‌توانید انواع گوناگونی از سایت‌ها را با وارد کردن یک علامت کوچک‌تر (») قبل از نوع سایتی که می‌خواهید، جستجو کنید. برای مثال عبارت penguins site:».edu کلمه پنگوئن را در تمام سایت‌های .edu جستجو می‌کند.

 

یک نینجای جی میل شوید

جی میل، برنامه‌ای گسترده با فوت و فن‌های زیاد است. درواقع گوگل کاربران جی میل را در 4 دسته قرار داد؛ کمربند سفید، کمربند سبز، کمربند مشکی و استاد. مشخصات هر رده را می‌توان در سایت «Become a Gmail Ninja» گوگل یافت. حتی یک راهنمای قابل چاپ نیز وجود دارد تا نینجاهایی که فنونشان را فراموش کرده‌اند، از آن استفاده کنند! این بلاگ جالب 10 روش را برای استفاده از جی میل در محل کار به شما نشان می‌دهد.

 

استفاده از جی‌میل در حالی که اتصال به وب ندارید: یک نرم‌افزار برای این کار وجود دارد. جی میل آفلاین نرم‌افزاری مربوط به کروم است که برای شرایطی طراحی شده که شما نیاز دارید ایمیل‌های خود را بخوانید، پاسخ دهید، سازماندهی یا آرشیو کنید بدون این که به اینترنت وصل باشید.

این نرم‌افزار HTML5 براساس نرم‌افزار وب جی میل برای تبلت‌ها طراحی شده که برای عملکرد بدون درنظر گرفتن دسترسی وب ساخته شده است. بعد از نصب نرم‌افزار جی میل آفلاین از فروشگاه وب کروم، می‌توانید زمانی که اتصال خود را از دست دادید، به‌وسیله کلیک روی آیکون جی میل آفلاین در صفحه «New tab» کروم، استفاده از جی میل را ادامه دهید.

 

مهارت‌هایی برای نقشه‌یاب‌ها

بررسی وضعیت هوا: چه بخواهید سفری به سواحل دریا داشته باشید یا به یک پیک‌نیک ساده در یک پارک محلی بروید، به یک برنامه‌ریزی نیاز دارید که برای این منظور دانستن وضعیت هوا ضروری خواهد بود. شما می‌توانید دمای هوا و وضعیت‌های چند روز آینده را با انتخاب «لایه هوا» از ویجت گوشه بالا و سمت راست نقشه ببینید. می‌توانید برای دیدن شرایط در شهرهای خاص، نقشه را بزرگنمایی یا برای دیدن پوشش ابر در یک منطقه، آن را کوچک‌نمایی کنید. زمین گوگل (Google Earth) پیمایش سه‌بعدی در جهان را برای شما به ارمغان آورده است. شما می‌توانید از خارج جو تا خیابان‌های شهرها را ببینید.

 

دانستن قیمت هتل‌ها: دیگر نیازی به کپی کردن نشانی از یک سایت دیگر در نقشه برای دیدن منطقه آن نیست. Google Maps به شما این امکان را می‌دهد تا جستجو کنید و اطلاعاتی را به دست آورید. جذابیت‌های نزدیک هتل‌تان را می‌توانید به‌وسیله دیدن تصاویر سطح زمین 360 درجه که در 30 کشور جهان دردسترس است، پیدا کنید. مثلا می‌توانید براحتی محیط اطراف هتل پلازا در نیویورک را بگردید. زمانی که در محل ناآشنایی قرار دارید و می‌خواهید مکانی برای غذا خوردن پیدا کنید، کافی است نوع غذا و اسم شهر یا کد پستی را وارد کنید تا گوگل نتایج را در یک نقشه سودمند در اختیارتان قرار دهد و مسیرهای رسیدن به آن را برای شما مشخص کند.

محصولات شما باید شامل کلیدواژه های مناسب باشد: پیش از آنکه شما آغاز به نگارش توضیحات درباره محصولات نمایید باید مقداری وقت صرف کنید و به جستجوی کلیدواژه ها بپردازید. شما باید رسیدگی کنید که کاربران هدف شما برای جستجو کردن محصولات شما چه کلیدواژه ها و چه عباراتی را در کادر جستجوی موتورهای جستجوگر وارد می نمایند. شدنی است شما محصولی را با مشهور که شرکت سازنده آن بر روی آن نهاده است ذخیره کنید، برای نمونه نام محصول در لیست شما داکت اسپیلت XT23L54 هیتاچی باشد اما کاربران آن را با عباراتی مانند قوی ترین اسپیلت شرکت هیتاچی، اسپیلت هیتاچی دور فلزی، اسپیلت هیتاچی تمام نقره ای و یا جدیدترین اسپیلت هیتاچی در گوگل جستجو نمایند. اگر شما بدون پروا به آنچه کاربران در موتورهای جستجوگر جستجو می نمایند، توضیحات مربوط به یک فرآورده را ایجاد نمایید و شدنی است این توضیحات نتوانند برای تارنما شما دیدن پذیری در نتایج جستجو ها و همچنین شدامد ارگانیک زیادی را به به اتفاق بیاوردند. شما باید برای ایجاد توضیحات برای هر فرآورده پیش درآمد جستجوی کلیدواژه ها سپریدن دهید و کلیدواژه هایی که کاربران برای یافتن فرآورده باره عقیده بهره‌گیری می نمایند را بیابید و آنها را در توضیحات خود بگنجانید.
به هیچ وجه توضیحات مربوط به شرکت سازنده را به عنوان توضیحات محصولات خویش استفاده ننمایید: استفاده از توضیحات درج شده در کاتالوگ ها و یا وب سایت کمپانی سازنده برای محصولات به هیچ وجه رهنمود نمی شود زیرا این کار می تواند از دو جنبه برای وب سایت شما بسیار بار باشد، اول آنکه می تواند مایه شود که گوگل شما را برای محتوای تکراری یا داپلیکت، جریمه نمایند و این مساله فقط رتبه یک صفحه از وب سایت شما را ترسانیدن نمی کند بلکه ممکن است همگی زحمات شما برای سئو را به هدر دهد و مایه شود وب سایت شما به اعماق نتابج جستجو ها پرتحمل شود، دوم آنکه توضیحات شرکت سازنده برای یک محصولات کاملا تخصصی و مملو از واژه ها تخصصی و طاقت آشنا برای کاربران می باشد و وانگهی کلیدواژه ها را شامل می شود که به هیچگونه کاربران برای جستجوی یک محصول از آنها استفاده نمی نمایند پس به کارگیری توضیحات شرکت سازنده نمی تواند برای شما ترافیکی را به همراه داشته باشد.

تصاویر محصولات
بخش اول لیستینگ محصولات را توضیحات محصولات تشکیل می دهد و بخش دوم آن را تصاویر محصولات ساختن می دهند. همانند توضیحات محصولات، عکس ها محصولات نیز باید بخوبی برای کسان و موتورهای جستجوگر بهینه سازی شوند. دو مورد مهم برای بهینه سازی عکس ها در تارنما هستی دارد، عنوان تصویر و تگ Alt تصویر.
عنوان تصویر: عنوان تصویر چیزی است که به کاربران کمک می کند که لیستینگ محصولات شما و یا وب سایت شما را در SERP ها بیابند. امثال آنچه که برای توضیحات محصولات گفته شد، عنوان تصویر نیز باید با آنچه کاربران جستجو می نمایند سازگاری داشته باشد و نباید برای تصاویر از اسم های تجاری آنها که ترکیبی از حروف و اعداد است و برای کاربران و موتورهای جستجوگر هیچ معنایی ندارد، استفاده شود. استفاده از اسامی بازرگانی موجب می شود که نه کاربران و نه موتورهای جستجوگر متوجه نشوند که این محصول دقیقا چیست. شما برای اسم گذاری عکس ها نیز باید از جستجوی کلیدواژه ها کاربرد نمایید و در نام گذاری تصاویر از کلیدواژه هایی کاربرد نمایید که کاربران برای یافتن آن محصولات در اینترنت استفاده می نمایند.
تگ Alt تصاویر: برای ایجاد تگ Alt تصاویر نیز شما باید همگی آنچه که برای برپایی عنوان تصاویر گفته شد در نظر داشته باشید، در واقع تگ Alt باید کاملا همانند به عنوان تصویر باشد فقط باید توضیحات بیشتری در آن گنجانده شده باشد. تگ Alt زمانی مورد بهره‌گیری قرار می گیرد که مشکلی برای تصاویر ایجاد شود و تصاویر مخدوش شده باشند و در چنین شرایطی تگ Alt عکس ها به موتور های جستجوگر کمک می کند که دقیقا متوجه شوند تصویر از بین رفته چه چیزی بوده است.

ناوبری سایت (امکان گردش در سایت)
امکان گردش در سایت و یا ناوبری سایت در تارنما های فروشگاهی معمولا نادیده گرفته می شود، اما این مساله تاثیر بسزایی بر سئوی تارنما و وانگهی میزان خوشنودی کاربران از وب سایت دارد. مسیر کارهای زیاد مناسبی برای ایجاد یک ناوبری بی اندازه در یک تارنما هستی دارد اما مساله ناوبری برای تارنما های فروشگاهی مقداری نسبت به دیگر تارنما ها متفاوت است زیرا در این وب سایت ها باید امکانات ناوبری بی همتا تری هستی داشته باشد. برای نمونه اگر کاربران بخواهند به صفحه خرید و یا کارت خرید خود دسترسی یابند باید این امکان از هر صفحه ای از فروشگاه برای آنها فراهم باشد. از این جهت بهترین طریق برای ایجاد ناوبری در یک تارنما فروشگاهی استفاده از برد کرامب ها است. برد کرامب ها لینک های کوچکی هستند که به روشنی معماری و ساختار تارنما شما را برای موتورهای جستجوگر و برای کاربران روشن سازی می نمایند که این مساله موجب می شود که استفاده از آنها هم بتواند بر رتبه بندی و هم بر میزان رضایت کاربران تاثر گذار باشد.

اسکما و ریچ اسنیپت
استفاده از اسکما مارک آپ به قصد ایجاد ریچ اسنیپت ها برای لیستینگ محصولات می تواند راه کار زیاد خوبی برای بهبود سئوی یک وب سایت باشد و در واقع می تواند سطح سئوی فروشگاه شما را یک سطح ارتقاع دهد. این مارک آپ HTML به چهره عمومی و پایه ای فراهم آورنده اطلاعاتی است که به موتور های جستجوگر کمک می کند که فهم عمیق تری از وب سایت شما بدست آورند و بتوانند تارنما شما را بهتر ایندکس گذاری نمایند. برای نمونه آیا شما الی به حال به ستاره هایی که در کنار لیستینگ محصولات در صفحه نتایج جستجوهای گوگل پیمان دیتا می شوند توجه کرده اید؟ این ستاره از راه کاربرد درست از اسکما مارک آپ ایجاد می گردند و منجر به افزایش نرخ کلیک صفحاتی که دربرگیرنده آنها هستند می شوند.

بررسی چگونگی لینک ها در سایت
یکی از بدترین تجربیاتی که یک بازدیدکننده از بازدید یک وب سایت می تواند داشته باشد آن است که اثناء جستجو در تارنما بر روی لینک هایی کلیک نماید که منجر به نمایش ارور ۴۰۴ Page-not-found گردد. این مساله علاوه بر آنکه برای کاربران خوشایند نبوده و موجب عدم رضایت آنها از تارنما می شود، برای موتور های جستجوگر نیز چندان خوشایند نمی باشد و در رتبه بندی یک وب سایت تاثیر منفی دارد. از این جهت شما باید مرتبا لینک های تارنما خویش را چک کنید و رسیدگی کنید که هیچ لینک مخدوش شده ای در وب سایت شما وجود نداشته باشد که موجب بروز چنین مشکلاتی برای سئوی تارنما شما گردد.
چگونه باید بررسی کنیم که آیا در تارنما ما لینک های ویران و مخدوش شده وجود دارد یا خیر؟ در صورت هستی چنین لینک هایی چکار کنیم؟
برای بررسی اینکه آیا در وب سایت شما لینک های ویران وجود دارد یا خیر مسیر کارهای بسیاری وجود دارد که گرد از ساده ترین مسیر پیشه ها استفاده از پلاگین هایی است که برای رسیدگی سلامت لینک ها مورد بهره‌گیری پیمان می گیرند. برای مثال پلاگین Broken Link Checker یگانه از پلاگین هایی است که می تواند در این گویه زیاد مفید باشد.
کنسول جستجوی گوگل ابزاری است که می تواند برای رسیدگی خرابی لینک ها مورد کاربرد قرار گیرد. شما می توانید با به کارگیری کنسول جستجوی گوگل شمردن خرابی لینک های درونی را داشته باشید و با به کارگیری یک پلاگین ریدایرکت، کاربران را به صفحات محصولات مشابه ارجاع دهید.
شما می توانید در ضمن یک صفحه پسندیده برای و شخصی برای ارور ۴۰۴ در تارنما خود برپایی نمایید که میزان ناخوشایندی مساله عدم دسترسی صفحه مربوطه برای کاربران را اندکی تلطیف نماید، شما می توانید کاری کنید که صفحه ۴۰۴ وب سایت شما خسته کننده و اذیت دهنده نباشد. شما می توانید در این صفحه آپشن هایی هم چون آپشن جستجو، امکانات ناوبری سایر و همچنین گذرگاه های اضافه دیگری برای رساندن کاربران به صفحات باره نظرشان و با صفحات مثل آنها برپایی نمایید.

لینک سازی بنیادین و عدم استفاده از وسط بر ها
در گذشته نه چندان بعید مساله لینک سازی تاثیر زیاد چشم گیری بر رتبه بندی ها در نتایج جستجو های موتورهای جستجوگر داشت از این جهت همه تارنما ها از هر ترفندی برای لینک سازی استفاده می نمودند در واقع از وسط بر هایی برای لینک سازی بهره‌گیری می شد که امروزه به آنها طریق های کلاه سیاه گفته می شود. در حال حاضر هم مساله لینک سازی بر اعتبار یک پهنه و رتبه بندی آن در موتورهای تاثیر گذار است اما سایر لینک سازی با به کارگیری شیوه های سئوی کلاه سیاه همانند خریدن یا جایگزینی لینک ها نه تنها نمی تواند کارایی مثبتی بر سئوی وب سایت داشته باشد بلکه می تواند تاثیرات منفی هم داشته باشد.
در حال آماده گوگل وب سایت های متخلف در مقوله لینک سازی را به شدت جریمه می کند و به کل توصیه می کند که با استفاده از روش های کلاه سفید مشابه برپایی مقالات جامع و برپایی پست مهمان کوشش در لینک سازی داشته باشند. شما باید مساله بررسی بک لینک ها یا لینک های رسیده وب سایت را در رسیدگی های هفتگی تارنما خویش بگنجانید، برای این پیشه شما می توانید از کنسول جستجوی گوگل بهره‌گیری نمایید. شما باید در رسیدگی های لینک های رسیده خود در کنسول جستجوی گوگل لینک هایی که غیر مرتبط با موضوع وب سایت شما هستند و یا کم کیفیت بوده و از تارنما های اسپمی به وب سایت شما بازگردانیدن داده شده اند، حذف نمایید زیرا این لینک ها می توانند در رتبه بندی های تارنما شما تاثیر منفی داشته باشند. شدنی است رقبای شما بخواهند از راه ارجاع دادن لینک های برگشتی به تارنما شما از وب سایت های اسپمی برای تارنما شما مشکلاتی ایجاد نمایند از این رو شما باید هوشیارانه در این مقوله عمل نمایید.

دکمه های اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
بسیاری از کسان شدیدا و اکیدا تکرار می کنند که باید دکمه های اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی را در همگی صفحات خودتان قرار دهید ولی ما چندان هم بر این مساله پافشاری نداریم. چه کسی شدنی است محصولات شما را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارد؟ آیا به راستی شدنی است کسی این پیشه را انجام دهد؟ استجابت خیر است. به کارگیری این دکمه های اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی علاوه بر آنکه سودی نمی تواند برای شما داشته باشد اسکریپت هایی که برای ایجاد آنها باره استفاده قرار می گیرد می تواند مایه گردد که سرعت بارگذاری صفحات وب سایت شما کم تر شود، بعد ما به شما توصیه می نماییم به جای آنکه در ذیل صفحات محصولات خویش از دکمه های اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی استفاده نمایید و امید داشته باشید که روزی کاربران شما آنها را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند، بهتر است به تعقیب ایده های منطقی تری برای درمان وضعیت فروشگاه اینترنتی خود باشید.
در این نوشتار بسیاری از کارهایی که شما باید برای  بهینه سازی سایت ووکامرسی اتمام دهید ذکر شد، تمام این کارها فقط بدین منظور نیست که شما بتوانید با به کارگیری آنها موتورهای جستجوگر را از تارنما خویش خوشنود نگه دارید بلکه این نکات به خوشنود نگه داشتن کاربران نیز کمک می کند. باید این نکته را به خاطر داشته باشید که امروزه همگی وب سایت هایی که در رتبه های بالا در رتبه بندی های موتورهای جستجوگر قرار می گیرند وب سایت هایی هستند که می توانند هم کاربران و هم موتورهای جستجو گر را خوشنود نگه دارند در واقع این دو مقوله چندان هم از هم دور نمی باشند یعنی قوانینی که برای جلب خوشنودی موتورهای جستجوگر هستی دارد همان قوانینی است که می تواند موجب رضایت کاربران گردد. می طاقت گفت که سپریدن یکی از این دو باره بدون انجام دیگری غیر ممکن می باشد و این دو مساله کاملا به هم ادامه می باشند. بعد اگر شما در منظور گذاری های خویش هر دوی این مسائل را در نظر بگیرید حتما موفق خواهید شد.

 

برنامه‌ریزی مسافرت با نقشه‌های نشانه‌گذاری شده: یکی از قابلیت‌های نقشه‌های گوگل این است که به‌شما اجازه می‌دهد یک نقشه را با اضافه کردن آیکون‌های مد نظرتان شخصی کنید. قبل از سفر می‌توانید از این ابزار برای نشانه‌گذاری تمام هتل‌هایی که می‌خواهید در آنها اقامت داشته باشید و تمام مکان‌هایی که قصد دیدن آنها را دارید، استفاده کنید سپس تصمیم بگیرید کدام‌یک در منطقه مناسب‌تری قرار دارد. همچنین می‌توانید نقشه‌های خود را با دوستان و اعضای خانواده به ‌اشتراک بگذارید و زمانی که سفر تمام شد، می‌توانید نقشه را به‌عنوان یک سابقه مجازی برای خود نگه‌ دارید. حتی می‌توانید متن، تصویر و ویدئو را در نقشه‌تان قرار دهید تا خاطرات‌تان زنده بماند.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.